Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xNatas schreef:Dan heb je geluk! Ik had de eerste paar dagen spierpijn.. Oei....
Ik snap niet zoveel van het BMR verhaal. Ik zie wel allemaal cijfertjes staan maar inactief, puur BMR? Heeft iemand een simpele uitleg?
LisErm94 schreef:xNatas schreef:Dan heb je geluk! Ik had de eerste paar dagen spierpijn.. Oei....
Ik snap niet zoveel van het BMR verhaal. Ik zie wel allemaal cijfertjes staan maar inactief, puur BMR? Heeft iemand een simpele uitleg?
BMR is hoeveel calorieën je lichaam verbruikt in rust (denk aan stofwisseling, ademhaling, enz)
Op veel sites kun je dat vermenigvuldigen met een bepaald getal gebaseerd op hoe actief
je bent. Of je kunt zelf precies je beweging per dag berekenen en dat optellen bij je BMR
Het is met name belangrijk dat je altijd sowieso het aantal calorieën eet die je lichaam nodig
heeft voor het basaal metabolisme (=BMR). Maar als je flink sport heb je dus weer meer nodig en je
moet zorgen dat het verschil nooit groter is als 500 calorieën (is al vrij veel).
Dat is al veel Laura!
Ik tel de dagen al weer af voordat ik weer mag beginnen met Jillian,
maar tot die tijd blijf ik wel actief meelezen en zo veel mogelijk (rustig) sporten
Edit: voorbeeldje mijn bmr is 1400, ik heb nog 400 kcal verbrand met sporten dus ong 1800 kcal heb ik nodig om op gewicht te blijven
xNatas schreef:Dat denk ik wel, soms misschien nog iets teveel. Daarom ook mijn vraag van BMR.
O: bakje Griekse yoghurt met cruesli en een volkoren boterham met kaas 30+ en komkommer.
T: Eierkoek
L: 2 waldkorn broodjes met kipfilet en jam en een zelfgemaakte tomatensoep.
T: Appel
A: Stuk zalm met rodekool (ik hou niet van aardappels)
T: Banaan
Niet verkeerd toch?
@precious20; Ik heb level 3 vandaag nog op Youtube zien staan.