Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mnka

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:33

Net dag 2 gedaan,ik voel het amper in mijn benen en kuiten. Maar dat komt omdat ik hiernaast ook nog aan taekwondo doe ( dat is bijna alleen maar trappen ).
Ik voel het heel erg in mijn armen, niet normaal haha.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:34

Hier ook niet veel spierpijn, doordat ik ook nog sport in de sportschool dus dat scheelt een hoop denk ik!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 17:06

Dan heb je geluk! Ik had de eerste paar dagen spierpijn.. Oei....

Ik snap niet zoveel van het BMR verhaal. Ik zie wel allemaal cijfertjes staan maar inactief, puur BMR? Heeft iemand een simpele uitleg? :)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:52

@joellover: pijn in de kuiten bij de cardio had ik ook de eerste dagen, na dag 3 of 4 had ik hier echter totaal geen last meer van en dat is nu ook zo gebleven. Wat ik toen deed was 2 of 3 seconden stoppen als de pijn echt te erg werd en dan meteen weer door, tegen het eind van de workout was de pijn dan volledig weg.

Ik heb eigenlijk nergens nog spierpijn gehad na die eerste dagen.

Wel heb ik het moeilijk om een verschil te zien aan mijn lichaam, ik heb pas foto's genomen na het eind van level 1 en ga dit weekend opnieuw foto's nemen, misschien dat ik op die manier wel beter kan zien of er sindsdien nog iets veranderd is :) Op de weegschaal is er bijna 3 kg af gegaan maar ik zie het niet :+

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:00

Knap hoor Laura!! Heb je naast deze workout ook nog een speciaal 'dieet' aangehouden?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:04

xNatas schreef:

Ik snap niet zoveel van het BMR verhaal. Ik zie wel allemaal cijfertjes staan maar inactief, puur BMR? Heeft iemand een simpele uitleg? :)

BMR is hoeveel calorieën je lichaam verbruikt in rust (denk aan stofwisseling, ademhaling, enz)
Op veel sites kun je dat vermenigvuldigen met een bepaald getal gebaseerd op hoe actief
je bent. Of je kunt zelf precies je beweging per dag berekenen en dat optellen bij je BMR :)
Het is met name belangrijk dat je altijd sowieso het aantal calorieën eet die je lichaam nodig
heeft voor het basaal metabolisme (=BMR). Maar als je flink sport heb je dus weer meer nodig en je
moet zorgen dat het verschil nooit groter is als 500 calorieën (is al vrij veel).

Dat is al veel Laura! :D

Ik tel de dagen al weer af voordat ik weer mag beginnen met Jillian,
maar tot die tijd blijf ik wel actief meelezen en zo veel mogelijk (rustig) sporten :)

Edit: voorbeeldje mijn bmr is 1400, ik heb nog 400 kcal verbrand met sporten dus ong 1800 kcal heb ik nodig om op gewicht te blijven :)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:47

Deze vraag is mss al eens gesteld maar iemand een idee waar ik level 3 van 30 day shred zou kunnen vinden?
De link in de OP werkt nl niet meer..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 20:55

BMR is als je in coma zou liggen. Inactief is kantoorbaan waar je in je auto naar toe gaat, dat niveau zeg maar :)

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:37

@Maaike: ik doe geen echt 'dieet', ik ben vorig jaar in juni gaan samenwonen en zo stilaan begon ik te verdikken. Uit eten, lekker uitgebreid samen koken, op reis gegaan en dat begon je toch wel te zien. Mijn paard is begin vorig jaar ook overleden waardoor ik quasi volledig gestopt was met sporten. Ik heb toen ook de slechte gewoonte ontwikkeld om meer te eten dan nodig, ipv te stoppen wanneer ik genoeg had at ik verder, gewoon voor de lekker. Daar ben ik resoluut mee gestopt, ik eet wel lichter (regelmatig maaltijden zonder koolhydraten maar zeker niet dagelijks) en we koken minder vaak uitgebreid en we gaan minder vaak uit eten.

Dat, samen met de shred, is dan mijn 'dieet' :) Sinds maart-april ben ik op die manier 4 à 5 kilo verloren.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:52

Na de Ripped ben ik nu begonnen aan Shaun T zijn nieuwe programma, Focus T25! Erg leuk... vijf dagen 25 minuten en afwisselende oefeningen! Ben benieuwd. Daarna wellicht weer iets van Jillian. Succes allemaal nog!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:00

LisErm94 schreef:
xNatas schreef:

BMR is hoeveel calorieën je lichaam verbruikt in rust (denk aan stofwisseling, ademhaling, enz)
Op veel sites kun je dat vermenigvuldigen met een bepaald getal gebaseerd op hoe actief
je bent. Of je kunt zelf precies je beweging per dag berekenen en dat optellen bij je BMR :)
Het is met name belangrijk dat je altijd sowieso het aantal calorieën eet die je lichaam nodig
heeft voor het basaal metabolisme (=BMR). Maar als je flink sport heb je dus weer meer nodig en je
moet zorgen dat het verschil nooit groter is als 500 calorieën (is al vrij veel).

Dat is al veel Laura! :D

Ik tel de dagen al weer af voordat ik weer mag beginnen met Jillian,
maar tot die tijd blijf ik wel actief meelezen en zo veel mogelijk (rustig) sporten :)

Edit: voorbeeldje mijn bmr is 1400, ik heb nog 400 kcal verbrand met sporten dus ong 1800 kcal heb ik nodig om op gewicht te blijven :)

Bedankt voor je uitleg!

Vandaag vol goede moed dag 15 van Shred gehad en gemeten.. Valt dat even tegen.. Alleen mijn taille is van 89 naar 86 gegaan.. De rest is gelijk gebleven en mijn armen zijn zelfs 1 cm bijgekomen.. Domper en vooral niet motiverend dit.. :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:13

Heb je je eetpatroon aangepast?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:51

Ja, alle snacks/zoetigheden zijn de deur uit en ik eet sindsdien meer groenten/fruit. Ik heb echt even geen idee waar het aan kan liggen.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:20

Eet je wel voldoende?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 21:57

Dat denk ik wel, soms misschien nog iets teveel. Daarom ook mijn vraag van BMR.

O: bakje Griekse yoghurt met cruesli en een volkoren boterham met kaas 30+ en komkommer.
T: Eierkoek
L: 2 waldkorn broodjes met kipfilet en jam en een zelfgemaakte tomatensoep.
T: Appel
A: Stuk zalm met rodekool (ik hou niet van aardappels)
T: Banaan

Niet verkeerd toch?

@precious20; Ik heb level 3 vandaag nog op Youtube zien staan. :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:06

Niet verkeerd, maar zou de cruesli 's ochtends weglaten, daar zit al veel suikers in

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:37

ik moet nog dag 6 doen, blegh latertje maar ik ga hem doen!
Ben benieuwd of de pijn in mijn kuiten ook minder word, vorige keer dat ik shred deed geen last van gehad.
Ik ben nu op dag 6 en al 1,4 kg verloren! Vanochtend naar beneden gelopen zegt me vader, he ik ga het nu zien dat je bent afgevallen ( in totaal sta ik nu op 6 kg)
altijd leuk om te horen natuurlijk!

Nu maar even bikkelen!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:48

xNatas schreef:
Dat denk ik wel, soms misschien nog iets teveel. Daarom ook mijn vraag van BMR.

O: bakje Griekse yoghurt met cruesli en een volkoren boterham met kaas 30+ en komkommer.
T: Eierkoek
L: 2 waldkorn broodjes met kipfilet en jam en een zelfgemaakte tomatensoep.
T: Appel
A: Stuk zalm met rodekool (ik hou niet van aardappels)
T: Banaan

Niet verkeerd toch?

@precious20; Ik heb level 3 vandaag nog op Youtube zien staan. :)

Je zou eigenlijk eens een dagje moeten afwegen en alles invoeren,
dan krijg je pas echt een duidelijk beeld van de hoeveelheid calorieën :)
Op het eerste gezicht ziet je lijstje er namelijk goed uit maar heb geen idee van de hoeveelheden.
Het scheelt bijvoorbeeld heel erg of je 20 gram cruesli pakt of 50.
Vind het buiten de cruesli om een mooi lijstje, zou dit persoonlijk vervangen door muesli.
Maar het is natuurlijk wel erg lekker en af en toe cruesli eten kan nooit kwaad ;)
En ook de eierkoek zou voor mij niet de eerste keus zijn als je echt helemaal netjes wilt eten.
Maar zelf maak ik regelmatig zulke uitzonderingen hoor :D

Edit: Mooi resultaat lees ik hierboven, al veel kg's kwijt!
En altijd fijn om leuke complimentjes te krijgen :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:23

Zie hierboven een paar mooie resultaten! Wauw! Ik hoop ook echt dat dit boven op het sporten wat ik al doe eindelijk een beetje resultaat gaat bieden :)

Vandaag dag 4 afgerond begin het nu voor het eerst in mijn kuiten te voellen, doen jullie het trouwens elke dag? of nemen jullie ook een rustdag?

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:44

Ik doe het wel echt elke dag! daar is het schema ook voor gemaakt, dus dan boek je meer resultaat!
Gisteren had ik echt totaal geen zin, toch gedaan om 24.00 haha!
Beloning was er weer o.2kg eraf. ( ik moet wel leren om niet elke dag op de weegschaal te staan)

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:51

Zo gaat lekker hier lees ik ^^ ik heb 5 dagen rust gehad := dus moet weer aan de slag. Ik kan nu wel een doel zetten, voor het eerst sinds ik begin. Ik mag namelijk in het buitenland gaan studeren *\o/* (UK) en wil voor ik daarheen ga - 1e week van september - 65 kilo wegen en onder de 70 cm taille zitten :j

Een imo vrij reëel doel. Gezien ik nu 68/69 weeg en 72 cm taille. Dus zometeen ga ik lvl 3 van Ripped doen ^^

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 17:48

Annika: ik doe de shred niet iedere dag omdat ik daar simpelweg niet iedere dag de tijd voor heb. Ik shred zo'n 5x per week, soms eentje minder, soms eentje meer. Ik denk wel dat je sneller resultaat zal zien als je hem wel elke dag doet zonder uitzondering maar op deze manier lukt het voor mij ook prima en ik behaal echt wel resultaat :)

Vandaag level 3 begonnen en die vind ik alvast een stuk leuker dan level 2, dat geeft me nog meer zin om verder te gaan!

Gisteren kwam vriendlief na 12 dagen weer naar huis na familiebezoek in het buitenland en hij ziet blijkbaar een groot verschil tov 12 dagen terug en ook mijn ouders gaven gisteren de opmerking dat het duidelijk te zien is dat ik ben afgevallenm ongelooflijk wat voor motivatie zo'n commentaar met zich mee brengt :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 18:17

Ah dit geeft echt motivatie! Ik heb nu gelukkig bijna vakantie maar zowizo al minder uren dus kan in principe elke dag wel even! Ga dus elke dag knallen Hihi hopen dat het bij mij ook snel te zien is :D

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 21:28

Ik meld me ook even.
Vandaag aan level 2 begonnen. Ik heb meer gezweet dan in heel mijn level 1 10-daagse (waar is de smiley met het zweetbandje?).
En mijn coordinatie met die linkse draai en voetjes naar rechts en vice versa is totaal weg.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 16:32