Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:40

Ik ga vandaag voor het eerst weer lopen na m'n griepje en holteontsteking, ben benieuwd. Heb nog wel een vraagje voor jullie. Ik heb net ontbeten met 3 kleine matzes met suiker en een glas sinaasappelsap. Hoe lang zouden jullie wachten om te gaan lopen? Ik wil namelijk zo gaan maar heb geen zin om last te krijgen..

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 11:12

Ik probeer sowieso een half uurtje tot een uurtje te wachten. Heel stom, maar vooral van sinaasappelsap krijg ik extra veel last met lopen.

M'n hoofdpijn is steeds minder, van de week heerlijk gelopen. 3 km in 30 minuten. Voor sommigen misschien een eitje, maar voor mij een hele prestatie! Helaas nu flinke buikgriep.. Dus dat word hm op niet..

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:15

Pff nou ik ben net geweest, maar die griep heeft dus meer invloed op mijn conditie gehad dan ik dacht. Kon met moeite 2 minuten achter elkaar hardlopen.. Maandag maar even een lesje terug.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:01

Het is een gemeen griepje dit jaar amandananana, ik heb zelf bijna 3 weken niet kunnen rennen hierdoor.
Daarna met een weekje weer rustig opgebouwd en nu gaat het super.

Heb nu al 2 keer gelopen zonder spierpijn de volgende dag! Weet niet wat me overkomt, echt heerlijk!
Voelt bijna alsof ik vleugeltjes heb met lopen :):)
Gisteren 7,2km gerend met een gemiddelde van 10,75 km/uur. Ben echt blij!
Iedereen zegt wel dat het lopen uiteindelijk ècht fijn gaat voelen, mag dat nu dus zelf ervaren. Blijkbaar is mijn lijf nu eindelijk aangepast aan hetgeen ik vraag. Zo mag het van mij wel doorgaan.

Ik kan nu eindelijk ver genoeg om mijn route echt door het bos te gaan leggen. Lijkt me heerlijk om niet langs stinkende auto's te hoeven lopen. Volgende week eerste test hiermee.

Vallen jullie nu eigenlijk af van het hardlopen? Ik ben nu sinds begin december bezig en had verwacht toch wel wat kilo's kwijt te raken. Ik denk wel dat er ook vetweefsel omgezet is in spieren (t ziet er toch allemaal wat strakker uit in de spiegel) maar op de weegschaal ben ik maar 1 kilo lichter. Hebben jullie dat ook?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:04

Nee, niet echt. Pas toen ik langere afstanden ging lopen viel ik wat af.
Pas sinds ik dagelijks een workout (Shred/Ripped van illian Michaels) erbij ben gaan doen ben ik echt afgevallen en strakker geworden.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 15:19

Nou petje af als je dat shredden erbij doet KarinvdM! Ik heb de video's bekeken, maar zie mezelf dit niet naast het hardlopen en paardrijden doen... Maar toch is het wel vreemd, runkeeper geeft na mijn rondje van gister toch aan dat je zo'n 550Kcal verbrandt, toch een redelijke warme maaltijd. Ik ben echt niet meer gaan eten, wel bewuster (gezonder).

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 16:03

Goed bezig dames! En aan de zieken/herstellenden: beterschap, en goed naar je lijf luisteren!

Ik heb vandaag een rustdag want heel de dag vrijwilligerswerk gedaan en over een halfuurtje gaan oppassen. Morgen 100 km fietsen en ga dan kijken hoe het is met mijn spiertjes of ik kan gaan hardlopen. Anders maandag maar weer.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:03

Daar moet ik bijna 10 km voor lopen volgens mij Garminhorloge.
Ik weet ook niet hoe betrouwbaar dat is, verschillende programma's geven soms heel andere getallen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:06

Hangt toch ook af van hoe hard je loopt ;-)
En je weet inderdaad niet welk rekenmodel ze gebruiken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:12

Vooral ook van je gewicht. Mijn snelheid is bijna gelijk aan die van BusyMissy.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:17

Alle zieken beterschap! Heel goef bezig iedereen.

Ik heb zelf gister door een val van m'n paard, m'n bovenarm gebroken en geopereerd. Dus dag wordt even niet meer hardlopen en geen ladies run :(

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:18

Wat balen zeg, beterschap!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:44

Renate , jeetje wat balen. Beterschap!!

Ik heb deze week maar 2 keer gelopen niet zoveel tijd gehad.. Ga morgen denk ik nog even :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 17:51

Jee renateeee_ das balen!! beterschap!

Ik ga morgen ook weer, alleen al om de stress van vandaag eruit te lopen! heb echt een "but" dag! en dan komt vanavond nog familie en vrienden mijn verjaardag vieren :-( kga liever onder mijn dekentje op de bank..(l*llig he?!)

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:40

Renateee, wat een pechvogel, beterschap!
Bekend gevoel Natascha, wij (manlief en ik) vieren daarom al jaren geen verjaardag meer maar geven om het jaar een grote BBQ ;)

De laatste weken loop ik en met Runkeeper en met hartslagmeter en beide geven ongeveer hetzelfde aan qua het aantal verbrande calorien: met 28 minuten hardlopen en 7 minuten wandelen zit ik op ongeveer 370 KCal
Morgen visite maar ga proberen voor of na die tijd weer te lopen. Ik ga in ieder geval nog een les 19-20-21 herhalen komende week.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:24

Oeh Renate wat vervelend! Dat zal flink pijn doen denk ik :(:)
Ik ga morgen ook weer, even alle tentamenstress eruit rennen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:06

Renate wat balen, sterkte en een spoedig herstel

Ik zie net een commercial op TV dat er op 26 mei een colourrun is in amsterdam

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:24

Ja daar doe ik ook aan mee! In het Sloterpark

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:25

Renate beterschap!!

Natascha, ik ken het gevoel wel. Hopelijk wordt het toch gezellig, misschien kun je je zinnen even verzetten.

Ik heb vanmiddag 5 km gelopen in 31:40 min. Ik wil die 1:40 er minimaal nog af hebben. :) Het ging niet zo makkelijk vandaag, ik had een punt dat ik dacht ik kan niet meer, ik neem zometeen de afslag naar huis. Niet gedaan (daar ben ik dan ook weer te koppig voor :+ ) en ben wel over het dooie punt heen gekomen. Uiteindelijk was ik trots dat ik de 5 km uitgelopen had.

Ik heb wel een vraagje, ik heb toch wel regelmatig last van zware/stramme benen na het lopen, nu ook. Herkennen jullie dat en gaat dat over? Of doe ik iets fout misschien?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:33

Ja dat heb ik ook na een wat langere afstand, vooral als ik daarna stil ga zitten, als ik wat meer in beweging blijf gaat het beter.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:23

Renate: Balen zeg!! Hopelijk geneest het goed!

Kay27: Zware benen heb ik tijdens en na het lopen wel vaak last van. Spierpijn eigenlijk nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:29

26 mei die colourrun in het Sloterpark??? Vijf kilometer of wat? Dan ga ik daar dus echt aan mee doen!! Absoluut te vet! En vlakbij!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:50

Voor iedereen die ook graag met GPS en hartslagmeter wil lopen, maar de Garmin te duur vindt. Ik zag in de folder van de Aldi dat deze er vanaf zaterdag 13 april ook een in de aanbieding heeft voor 79,99. Of het wat is weet ik natuurlijk niet.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:00

Ik ben zelf ook drie weken (letterlijk) uit de runnend geweest vanwege de griep. Vorige jaren had ik alleen een verkoudheid te pakken, nu ben ik drie weken niet uit bed/van de bank af gekomen. Dus dat te impact heeft op conditie geloof k graag...

Mijn tempo lager leggen. Ik denk niet dat het daar aan ligt, ik liep echt niet zo heel hard. Bewust niet. Ik denk dat het meer comb is van conditie, kantoorbaan en gewicht. En misschien de spierpijn die ik al had. Ik ben gisteren ook niet gegaan, ik had teveel last van m'n bovenbenen. Ik twijfel over vandaag gaan, want overmorgen kan ik niet hardlopen. Tenzij ik heul vroeg op ga staan. :=

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:03

Ligt het aan mij over zijn er nou twee colorruns? In juni en mei?