In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:35

Claudiadvx je hart luchten is altijd goed ;) maar als ik je verhaal zo lees ben je al goed op weg.
Wesco gaat wel wat beter vandaag. Merk wel dat ik door het thuiszitten weer allemaal dingen ga voelen, ruiken en horen die ik ook tijdens de opname hoorde. Dat vind ik minder fijn. Ik ga eens kijken of dat ik een afspraak met mijn therapeute in het ziekenhuis kan maken ipv bij haar thuis. Ik mag nl geen auto rijden maar de bus stopt wel voor het ziekenhuis. Zij zelf woont midden in de polder waar geen bus komt.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:39

je hart luchten is inderdaad goed, maar ook moeilijk haha.
ik heb met mijn praatmeneer laat ik hem maar zo noemen haha dat ik ook elke dag een rondje naar buiten ga. dus dat ga ik nu maar even doen!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:40

De buitenlucht doet een mens ook goed en helemaal met het zonnetje erbij. Ik ga ook zo mijn rondje maar eens maken met mijn krukken hihi.

Wel met de bus naar het ziekenhuis is dus geen optie. Ben gewoon een uur onderweg (terwijl met de auto 15 min.).

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:44

merk ook wel dat als ik naar buiten stap ik me gelijk beter voel haha. krukken:O wat heb je gedaan? haha

als ik met de bus naar mn school ga ben ik ook 3 kwartier onderweg en met de auto 10-15 min:(

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:53

Openbaar vervoer vind ik drama

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:21

claudiadvx schreef:
merk ook wel dat als ik naar buiten stap ik me gelijk beter voel haha. krukken:O wat heb je gedaan? haha

als ik met de bus naar mn school ga ben ik ook 3 kwartier onderweg en met de auto 10-15 min:(

Kijkoperatie knie: buitenkant meniscus en kraakbeen.

Net even heerlijk buiten geweest. De buurvrouw ging haar hondje uitlaten dus even meegelopen. Nu thuis voel ik alles waar opkomen := Ga toch eens kijken hoe te regelen om bij mijn therapeute te komen.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:16

oei. doet dat heel erg pijn? mn vriendin heeft ook wat met haar knie en ik stelde haar voor om een kijkoperatie te laten doen..

even een uurtje buiten geweest :) was even letter haha

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:42

Operatie op zich stelt weinig voor. Het herstel heeft gewoon tijd nodig ;)

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 17:57

Wesco schreef:
Sanne97 spannend. Veel succes en hopelijk weet je snel meer.Wat voor een revalidatie krijg je?

Ik kom als het goed is op de kinderafdeling terecht. Hoop dat ze mij kunnen leren hoe ik mij moet afsluiten voor wat anderen van mij denken en om om te gaan met stress en weer mijn leven op te pakken, normaal kunnen zitten en bewegen. En natuurlijk hoe ik met de pijn om moet gaan.
Zit nu weer 4 weken thuis, dit schooljaar ging ik 2 a 3 uur per dag naar school en hoop volgend schooljaar mijn jaar helemaal goed te starten.

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:08

claudiadvx schreef:
ik heb binnenkort gesprekken met ggz heb al eerder bij een psycholoog rond gelopen omdat mn ouders gescheiden zijn en ik destijds niet met mijn moeder op kon schieten dit is nu juist andersom en heb ik geen contact meer met mijn vader, omdat ik alles heb opgekropt en er niet over praatte is dit er voor de kerstvakantie allemaal uitgekomen en zit ik nu met een soort van angststoornis thuis. gelukkig is het al wel beter en onderneem ik samen met schoolmaatschappelijk werker stappen in de goede richting. zo heb ik afgelopen week een kleine verjaardag van mn vriendin gehad en maak ik al lesjes van school thuis :)

Heftig!
Maar fijn dat je al meer kan doen, zo te horen gaat het de goede kant op.
En goed dat je je hart lucht, dat is altijd goed! :(:)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:13

ja ben er nu ook wel zeker achter dat je moet gaan praten haha gelukkig heb ik mijn vrienden die er altijd voor me zullen zijn! de 'nep' vrienden heb ik allemaal achter me gelaten:)

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 18:16

Beterschap Miranda!
En veel succes met de revalidatie Sanne!

Ik zelf las vandaag een stukje over de 'stille borderliner', een andere vorm van borderline dan de 'klassieke'.
Ik herkende mezelf daar heel erg in, het was alsof ik het had geschreven..

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:26

:wave: hier nog een stille borderliner
Ik noem mezelf sinds kort maar een imploderende borderliner ipv een exploderende :D

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:58

Hier een behoorlijke dip. Kan alleen maar huilen, wil mijn bed niet uitkomen. Heb het even allemaal gehad.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:23

miranda40 had ik ook. ik lag alleen maar in mn bed wou niks meer doen etc ik heb alles gewoon op de automatische piloot gezet. misschien dat dat een idee is haha. en ga naar buiten! buitenlucht doet je goed, zul je zelf zien:)

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:39

Mag sinds gisteren ook 2x een ommetje maken dus ga ook doen. Ken dit gevoel helaas wel, ben ook 2x 20 weken opgenomen geweest en heb ook genoeg meegemaakt.Maar ik baal hier gewoon van. Had juist nu het gevoel te pakken dat ik me weer thuis voelde in mijn eigen huis en door de operatie ben je zo aangewezen op andere; daar baal ik van. Heb nu ook niet de drive om op te staan. Kan toch niets doen. Manlief en kind gaan de deur wel uit. Die redden zich wel.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 15:33

iemand die hier de Girls leest?
kreeg hem dus net door de bus gelijk lezen. stond er een stukje in over een meisje die agorafobie had herkende ik dat dus heel erg met mezelf ze wat dus bang om een vertrouwde omgeving te verlaten. door ervaringen die ze had ik geef even een voorbeeldje: iemand in haar klas had overgegeven en ze ging hyperventileren en ze was heel erg bang dat zei ook moest overgeven. dat punt herken ik maar dan met misselijkheid in een auto ik durfde dus totaal niet meer in de auto!
ze voelde zich in de ochtenden heel slecht maar 's middags en 's avonds niet. nou dat heb ik dus ook alhoewel het nu veel beter gaat in de ochtenden:)
ze las in de krant een artikel over een ziekenhuis met een afdeling die speciaal was voor kinderen met een lichamelijke door bepaalde gedachtes, daar is ze met haar ouders heen gegaan en daar kwam dus agorafobie.
door haar angststoornis kon ze slecht tegen drukke en dichte ruimtes wat ik dus ook herken daarom ga ik niet meer naar school maar zet ik mezelf nu op de eerste plaatst gelukkig weet leerplicht hiervan en lopen die niet achter mijn kont aan zodat ik naar school moet gaan.
ze is naar een fysiotherapeut geweest een heeft daar ademoefeningen gekregen die ze moest toepassen als ze die aanvallen kreeg. en ze ging ook naar een psycholoog, nou heb ik al een afspraak met de ggz en hopelijk is dat wat. we hadden dus een huisbezoek aangevraagd maar ze wouden dus dat ik daarheen kwam word voor mij dus heel moeilijk omdat ik doodsbenauwd ben om het huis uit te gaan op dit moment. nu zouden we hopelijk snel een telefoontje krijgen of er wel iemand op huisbezoek kan komen. ik ben gewoon bang dat als ik daar heen ga ik weer te grote stappen doe.
overigens schaam ik me hier best wel door omdat ik nu niet kan doen wat ik wil. uitgaan, gezellig bij vrienden zitten vind het gewoon k*t haha

dit wat even mijn verhaal dat ik wou delen hihi

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:01

Naar dat je in een dip zit Miranda!
Ik weet hoe moeilijk het is, maar ga iets doen.
Kijk een leuke film of lees een goed boek.
Van de hele tijd piekeren word je niet beter.. :(:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:35

Als je een leuke film wilt zien dan is The Heat een onwijs leuke lachfilm....
Ben er trouwens ook achtergekomen dat ik sociale situaties een beetje mijd... afgelopen zondag op mijn werk een verjaardag van een bewoner gehad en werd uitgenodigd voor de koffie daar, maar sloeg het af. Zoek die dingen niet zo graag op.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:50

Hoi iedereen, ik kom hier weer even binnen vallen, hope you don't mind. Ik ben vorige week naar mijn huisarts geweest ivm rugklachten en heb mijn 'probleem' er dan eindelijk na bijna een jaar ook maar ineens op tafel gegooid (toenemende angsten etc om het oppervlakkig te houden). Hij nam me gelukkig gelijk serieus en heeft me doorverwezen naar een psycholoog die de EMDR-techniek hanteert.

Vorige vrijdag had ik mijn kennismakingsgesprek en straks heb ik mijn eerste echte sessie.
Ik begin wel wat nerveus te worden want weet niet zo goed wat ik moet verwachten (en heel eerlijk gezegd vind ik het een klein beetje een rare man :=) Na het kennismakingsgesprek vorige week was ik ontzettend moe en de dag erna erg chagrijnig hihi. Wie weet wat vandaag brengt...

Heeft iemand hier ervaring met de EMDR methode?
Ik begrijp dat die veelal gebruikt wordt om een trauma te verwerken. Maar ik vraag me echt af of dat bij mij wel zal werken want er is niet echt 1 ding alleen maar wat ervoor zorgt dat ik me voel zoals ik me nu voel.

Ach, voor nu ga ik maar mee met de flow en we zien wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 16:52

Ik heb EMDR gehad :)

Bij mij heeft het zeker geholpen, helemaal weg zijn mijn trauma's niet maar de heftigheid ervan is veel minder en het steekt minder vaak de kop op.

Het is nu 'handelbaar' zeg maar.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:00

wat is EMDR haha ik ken dat niet:O

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:09

Bij mij komt de angst echt heeeeel erg naar boven als ik op mijn paard zit. Dan verlamd het me soms bijna. Ik heb vorig jaar wel een ongelukje gehad met 'm, maar tot de maand erna heb ik niet echt iets van 'trauma' ondervonden. Het is echt in mijn leven binnen geslopen en zich steeds lopen uitbreiden. Dus nu ben ik echt ernstig aan het twijfelen of die methode dan wel de meest geschikte is. Ik weet het echt niet en vind het dan ook een beetje moeilijk om mijn vooroordeel (om het zo even te noemen) uit te schakelen en er alsnog 100% voor open te staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 17:12

Bij mij ging het om een ander trauma maar herken het wel dat het steeds 'groter' werd.
Ik begon met een enkele nachtmerrie, op het hoogtepunt had ik iedere nacht 4/5 nachtmerrie's en vele flashbacks/huilbuien.