[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sitasgatjeJarig

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:08

nog steeds twijfel ik hard over een side cut... ik ben van mezelf blond en heb me haar nu bruin geverft? wou het dan licht blond verven (als dat lukt haha) en niet al te grote side cut een klein stukje. ik ben nog jong 18 werk als cassiere en doe opleiding paardenhouderij jaar 2. lijkt jullie dit kapsel slim waarom wel of niet?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:43

Ohh ik baal zo.... ik wil het zo graag echt rood verver of knal rood/cherry rood of oranje rood maar mijn haar is daar nu te donker voor... ik heb een ongelukje gehad met een verkeerde verf in een doosje waardoor het zwart was geworden, hierna heb ik het auburn met henna geverfd en nu is het al een stuk lichter!

Op aanraden heb ik het een maand terug geverfd met een kastanje kleur? licht bruin(eigenhaarkleur) waardoor het lichter is geworden :D maar ik wil het nog lichter hebben iemand tips? (ik heb wel al zo'n 5 a 7,5 cm uitgroei in mijn eigen haarkleur maar dat zie je niet echt gelukkig

zal ik het gewoon weer opnieuw doen met die lichtbruine kleur? of met nog een tintje lichter en dat ik het dan niet helemaal tot mijn uitgroei verf?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:25

sitasgatje schreef:
nog steeds twijfel ik hard over een side cut... ik ben van mezelf blond en heb me haar nu bruin geverft? wou het dan licht blond verven (als dat lukt haha) en niet al te grote side cut een klein stukje. ik ben nog jong 18 werk als cassiere en doe opleiding paardenhouderij jaar 2. lijkt jullie dit kapsel slim waarom wel of niet?

Nee, ze zijn niet altijd blij met zulk haar als je cassiere bent. Je bent min of meer het visitekaartje van de winkel, je hebt kan dat ze je er dan uit schoppen. Tegenwoordig zie je meer mensen met piercings, geverft haar etc in winkels, maar dat willen ze lang niet overal.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:34

JamieShanin, je kan als je het rood wilt ook kijken of je via internet, ebay ofzo denk ik want ik geloof dat het via de site van Splat! niet te krijgen is en hier in NL verder ook niet, maar kijken of je rode Splat! hairdye kan kopen? Daar mee heb ik mijn haar de eerste keer rood geverfd, zonder te bleken en ik had donkerbruin haar en toch pakte het goed en was het duidelijk rood :j

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:35

maar word mijn uitgroei dat niet een hele andere kleur rood?

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:38

Als je uitgroei lichter is zal het waarschijnlijk wel iets feller worden of als het donkerder is iets minder fel dan ja :P al had ik op het moment dat ik het verfde nog highlights die al ergens halverwege mijn haar zaten :+ die werden wat feller maar niet dat het er maf uit zag ofzo :P

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 22:38

ohh okey dat is dan wel fijn, maar tja mijn eigen kleur is licht bruin en wat het momenteel is is donkerbruin/mahonie

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:03

ooeehh bokkers ik heb een probleem! afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en ik wou het donkerblond (ik had het lichtblond). 1e keer verven was de onderkant groen. De kapper heeft het weer opnieuw geverft en nu heb ik echt een groene gloed over mijn haar. Tevens ben ik terug gegaan omdat mijn haar groen is maar hij kon er niks aan doen en blablabla ik had te licht blond.. kortom hij wou hier niks aan doen!

Ik ben er zo zat van! ga je naar een kapper heen omdat je denkt dat het goed gaat, je betaald er veel geld voor en ik heb een resultaat wat ik zelf met gemak kan maken.

nu mijn probleem: ik heb geen geld meer om naar een andere kapper te gaan en ik wil op den duur weer verven maar ik heb geen idee wat ik er nu moet indoen. Ik heb op dit moment donkerblond/lichtbruin met groene gloed ( ze hebben astinten gebruikt met verven). Wie o Wie weet wat ik moet doen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:17

als jij van jezelf een koele kleur haar had, en ze doen daar een donkerblonde koele kleur over heen dan wordt het groenig ja.
heeft die kapper serieus zn diploma gehaald?
wat een oen.

anyway.. ik zou het nog even een weekje of 2 ofzo rust geven.
en er dan een spoeling overheen doen met een warme (= rode) tint. niet knalrood, maar wel warm.
dat heft het groene op :)
of een poging doen met ketchup/tomatenpuree, maar weet niet of dat werkt.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:20

chOcodipJ schreef:
ooeehh bokkers ik heb een probleem! afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en ik wou het donkerblond (ik had het lichtblond). 1e keer verven was de onderkant groen. De kapper heeft het weer opnieuw geverft en nu heb ik echt een groene gloed over mijn haar. Tevens ben ik terug gegaan omdat mijn haar groen is maar hij kon er niks aan doen en blablabla ik had te licht blond.. kortom hij wou hier niks aan doen!

Ik ben er zo zat van! ga je naar een kapper heen omdat je denkt dat het goed gaat, je betaald er veel geld voor en ik heb een resultaat wat ik zelf met gemak kan maken.

nu mijn probleem: ik heb geen geld meer om naar een andere kapper te gaan en ik wil op den duur weer verven maar ik heb geen idee wat ik er nu moet indoen. Ik heb op dit moment donkerblond/lichtbruin met groene gloed ( ze hebben astinten gebruikt met verven). Wie o Wie weet wat ik moet doen?

Omdat ze het al 2x geverfd hebben denk ik dat je het beste een paar van die kleine potjes tomatenpuree kunt kopen deze in je haar smeren en er een zak oid omheen doen. Dit echt een uur of langer goed laten intrekken en daarna uitspoelen en met een beetje shampoo na wassen. Door het rode uit de puree zal de groene gloed iig verminderen maar kan er ook door wegtrekken afhankelijk van hoe groen je gloed is. Mocht dat niet helpen zal je bijvoorbeeld een semipermanente haarkleur (lloreal casting creme gloss) kunnen halen met een rood tint! Op die manier zal het groen absoluut wegtrekken. Maar ik zou eerst voor de puree gaan! Verder zou ik toch nog een keer terug gaan naar die kapper en er toch even uit je slof schieten ze kunnen je op zijn minst een deel van je geld terug geven oid.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:25

Wat is een side cut? :p. Zo'n skrillex kapsel, dat je een kant wegscheert? Ik vind dat altijd zo zonde van je haar, duurt jaren voordat het weer mooi lang is. Loop je gewoon twee jaar met een korte pluk rond, beetje gek :p
Of is dat weer iets anders?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:33

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 01:36

sitasgatje schreef:

Ohhhhh ik zou dat zoo zonde vinden :=

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 10:15

sitasgatje schreef:

Gewoon vragen op je werk en plaatjes meenemen :)
Bij mij hadden ze er totaal geen moeite mee

sitasgatjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:53

Mijn werk heb ik ookal gewerkt met groen haar, wil ookmaar een klein stukje .

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:12

Sitasgatje, van bruin naar lichtblond gaat niet in 1x :n

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:03

Ik ben ook behoorlijk uit mijn slof geschoten later maar ik kon niks met hem regelen. Ik heb op internet nog nagekeken en toen heb ik ook gezien dat hij helemaal verkeerd is begonnen met verven. Kortom ik kom daar nooit weer!

Vandaag even tomatenketchup erin gedaan, 20 min in laten werken en het is al iets minder gelukkig! Ik ga het morgen wat langer in laten trekken.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:50

Ik zou het gewoon voor de zekerheid even vragen op je werk hoor, weet je gelijk wat hun er van vinden :)

Jaaa ik heb mijn zwarte haarverf gekocht, zaterdag gaat mn vriendin het erin doen.. Maar lees ik net de verpakking; dat het goed werkt op donker haar. Maar ik heb donkerblond, geen bruin ofzo.. Hoop dat het gaat werken :x

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:04

dancer_ schreef:
Ik zou het gewoon voor de zekerheid even vragen op je werk hoor, weet je gelijk wat hun er van vinden :)

Jaaa ik heb mijn zwarte haarverf gekocht, zaterdag gaat mn vriendin het erin doen.. Maar lees ik net de verpakking; dat het goed werkt op donker haar. Maar ik heb donkerblond, geen bruin ofzo.. Hoop dat het gaat werken :x

Heb je het erg donkerblond? Anders kan je een grijs/groene gloed krijgen..

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:09

ik kom ook even bij dit topic :)

Ik heb zelf nu rood haar met zwarte dipdye :) de rechterhelft afgeschoren haha ( het wordt een verslaving :') ) Ik had gisteren een filmpje van iemand gezien met zulk mooi gekleurd haar:) Het was echt super gaaf, ik probeer dat filmpje anders even te posten.

edit:
Laatst bijgewerkt door Sterre98 op 16-01-13 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:10

Aii :\
Ik heb dit:
http://i45.tinypic.com/10ct18z.jpg
Wel even een lelijke radom foto gepakt, weet niet of je het kunt zien?
Wat kan ik er anders aandoen om het wel goed te krijgen?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:02

Als ik zo vrij mag zijn: ik zou uberhaupt niet voor zwart gaan :o Denk dat het je heel hard en bleek maakt :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:19

dancer_ schreef:
Aii :\
Ik heb dit:
http://i45.tinypic.com/10ct18z.jpg
Wel even een lelijke radom foto gepakt, weet niet of je het kunt zien?
Wat kan ik er anders aandoen om het wel goed te krijgen?

Als het kan zou ik denk ik de zwarte omruilen en er een kleur als chocoladebruin voor terug halen. Daarmee geen kans op een lelijke gloed. Waarom wil je graag zwart? Je bent vrij bleek en zwart is een dramakleur om er uit te krijgen of te laten uitgroeien ook de uitgroei is echt vreselijk lelijk als je zulk licht haar hebt (ik spreek uit ervaring)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:22

Ik wil graag zwarte dip dye met lowlights :) Niet helemaal zwart..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:30

dancer_ schreef:
Ik wil graag zwarte dip dye met lowlights :) Niet helemaal zwart..

OOOwww maar dat kan wel wat je dan even voor de zekerheid in huis kunt halen is 2 kleine blikjes tomantenpuree mocht het een groene gloed krijgen smeer je dat er in en laat je het een tijdje inwerken daarna uitwassen en dan is de gloed al minder. OF je moet eerst met een roodpigment je punten dipdyen en daarna het zwart er op. Ik zou voor de puree gaan stuk goedkoper en werkt echt;)