Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:47

Danseresje; wow, wat goed zeg! Die 5 kilometerloop huppel jij zo uit als ik dit zo lees +:)+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:50

vuurneon schreef:
Danseresje; wow, wat goed zeg! Die 5 kilometerloop huppel jij zo uit als ik dit zo lees +:)+

nou......eerst nog even oefenen hoor! 30m is bij mij nog geen 5km.....nu heb ik gelukkig nog een maandje! wel fijn het vertrouwen!
het is overigens nu officieel....heb me ingeschreven via inschrijven.nl! Vraag me af wat ik mezelf op de hals heb gehaald. Kortom, dat wordt nog lekker trainen de komende tijd. Misschien Evy 5-10km maar eens op foon gaan zetten voor volgende week. Heb niet zoveel geschikte muziek en ook even geen itunes-centjes om geschikte muziek te downloaden. en voor gratis downloaden ben ik een te grote schijterd. bang om virussen binnen te halen enzo!

Janine1990

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:52

Ik doe dat en heb niet eens een virusscanner op m'n computer. (moet ik na een jaar nog steeds downloaden) Nog nooit een probleem gehad.
Via een torrent moet je gewoon even kijken of er ook negatief commentaar bij staat.

Wanneer je Limewire of iets dergelijks hebt, dan moet je er inderdaad wel heel erg goed op letten.

Wat je wel kunt doen, is downloaden via youtube.
http://www.video2mp3.net/nl/

Het leidt zich vanzelf, en is erg veilig!!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:54

SnuitjeLove schreef:
hmm niet zoveel goede ervaringen dus met ochtendlopen. Achja wie niet waagt wie niet wint, ga het morgen gelijk proberen. Zou een bescuit met jam en wat vruchtensap een goed ontbijd zijn voor het hardlopen of is dit te zwaar?

Ik heb het vanmorgen gedaan en vond het wel lekker, wel wat zwaarder dan normaal. Ontbijt had ik hetzelfde als jij, beschuitje en glaasje drinken, ging prima!

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:29

Net een half uurtje weg geweest.. 10m gerend, 10m gelopen, 10m gerend.. Ben blij dat ik een rondje heb gerend, maar jeetje, mijn conditie is 0,0!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:31

IlonavB schreef:
Net een half uurtje weg geweest.. 10m gerend, 10m gelopen, 10m gerend.. Ben blij dat ik een rondje heb gerend, maar jeetje, mijn conditie is 0,0!

Dat was je eerste keer?

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:33

Janine1990 schreef:
IlonavB schreef:

Dat was je eerste keer?

Heel af en toe probeer ik een rondje te rennen, maar dit is weer sinds tijden ja..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:37

Nou heeel slim... :n

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:38

Janine1990 schreef:

Want?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:41

Waarom zoveel dan al meteen? Dat is echt een fout die heel veel mensen maken..veel te hard van stapel lopen...
Ik zelf heb ook geen enkel programma gebruikt, maar ben begonnen met 1 min hardlopen, 2 minuten wandelen, 1 min. hardlopen, 2 min wandelen ( op die manier dus ).
Nu een half jaar later loop ik 6km achter elkaar, dus op die manier kom je er ook zeker wel, vele malen beter dan meteen zoveel minuten te hardlopen.
Wat denk je van je spieren & gewrichten als ze ineens zulke inspanning moeten leveren? Dat gaat je lichaam echt niet leuk vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:44

IlonavB schreef:
Janine1990 schreef:

Want?

Je sloopt je lichaam, ik dacht dat bij menig persoon wel bekend was...
Ik vind het echt oerdom... En dat zeg ik echt niet snel.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:50

Ik zit bijna 2uur per dag op de fiets, dus dacht eigenlijk dat dit wel zou kunnen.. Ik ga is opzoek naar een loopschema. :)

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:51

slim is dat zeker niet nee, sterker nog, je bouwt echt geen drol op zo :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:54

IlonavB schreef:
Ik zit bijna 2uur per dag op de fiets, dus dacht eigenlijk dat dit wel zou kunnen.. Ik ga is opzoek naar een loopschema. :)

Mosterd na de maaltijd...

Lees je eens in voordat je iets gaat doen.

Ik fietste eerder ook 50km op een dag, maar dat is conditioneel gewoon niet te vergelijken met hardlopen!!!
Daarnaast is hardlopen ook gigantisch belastend voor je gewrichten.

Wees verstandig, begin met Start To Run (Evy). En hou dit schema consequent aan. Als je de motivatie niet kunt vinden, en op deze voet verder wilt gaan, raad ik je dat echt ten zeerste af! Je maakt je lichaam echt kapot.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:57

Mee eens Janine !

Op deze manier doorgaan, is gewoon wachten op een blessure.

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:58

Lieve mensen, zoals ik al zei; ik ga opzoek naar een goed loopschema! ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:04

Heel slim !!

Ik wil binnenkort gaan starten met interval trainingen, om zo mijn loopsnelheid te verhogen :j
Maar ga me eerst inlezen daarover, want ik zit zelf ook niet te wachten op blessures.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:09

ik wil ook via een bepaald schema gaan hardlopen, omdat ik net lees dat het dom is om zo hard van stapel te lopen. Maar ik kan echt mijn motivatie niet halen uit die muziekjes en hardloopschema's van evy.
Ik heb nummers op m'n mp4 staan van ong 3min. Is het een goed idee denken jullie om steeds om en om te doen, een nummer te hardlopen, en dan een nummer gewoon lopen of is dit weer een te lange tussen pauze?

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:09

Sunshine, ik wil dat ook gaan doen! Mocht je iets interressants tegen komen, wil je dat hier dan delen? :)
De laatste twee trainingen heb ik aan het eind een paar sprintjes mee gepakt en vond het erg lekker! :j
Daarnaast werd ik laatst genadeloos met ik gok toch wel 3-4 km/u ingehaald door een oude meneer en het kostte me moeite terug naar mijn eigen tempo te gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:11

SnuitjeLove schreef:
ik wil ook via een bepaald schema gaan hardlopen, omdat ik net lees dat het dom is om zo hard van stapel te lopen. Maar ik kan echt mijn motivatie niet halen uit die muziekjes en hardloopschema's van evy.
Ik heb nummers op m'n mp4 staan van ong 3min. Is het een goed idee denken jullie om steeds om en om te doen, een nummer te hardlopen, en dan een nummer gewoon lopen of is dit weer een te lange tussen pauze?

Motivatie moet je ook niet halen uit muziek, vind ik zelf.

Maar wat je zou kunnen doen, je eigen muziek verknutselen met windows movie maker, aan de hand van de schemas op start to run: http://www.start-to-run.be/loopschema/l ... ometer.pdf

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:20

Haha ik loop zelfs ZONDER muziek ( als ik de hond bij heb tenminste, als hij er niet bij is heb ik wel muziek bij)

http://www.optimaalsporten.nl/sporten/i ... aining.asp onderaan staat een schema, maar ik weet niet of dat wat is...
Zelf zit ik nu op de 6km, dus ik vraag mij af of die 1 min. op max. intensiteit wel iets af doet? Lijkt mij dat daar voor MIJ weinig uitdaging in zit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:24

sunshine schreef:
Haha ik loop zelfs ZONDER muziek ( als ik de hond bij heb tenminste, als hij er niet bij is heb ik wel muziek bij)

http://www.optimaalsporten.nl/sporten/i ... aining.asp onderaan staat een schema, maar ik weet niet of dat wat is...
Zelf zit ik nu op de 6km, dus ik vraag mij af of die 1 min. op max. intensiteit wel iets af doet? Lijkt mij dat daar voor MIJ weinig uitdaging in zit.

Ik vind het wel interessant, zo'n schema. Wil eerst 5 kunnen lopen.
Maar ik denk dat 1 minuut maximale intensiteit nog niet makkelijk is hoor!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:28

Ik heb vandaag voor de 4de keer gelopen en merk echt dat ik hard vooruit ga!
Nog steeds net als vorige week 3 min. rennen 1 min. rust. Gaat perfect. Houd nu makkelijk 5 km vol zonder in de 'runs' te stoppen. Ademhaling heb ik onder controle en benen willen ook al goed mee!
Heb er nu in totaal 25 minuten over gedaan.
Volgende keer starten met 4 min rennen 1/1.5 min rust.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:29

Janine1990 schreef:
sunshine schreef:

Ik vind het wel interessant, zo'n schema. Wil eerst 5 kunnen lopen.
Maar ik denk dat 1 minuut maximale intensiteit nog niet makkelijk is hoor!

Dat denk ik ook!
Ik heb een keer in een hardloop tijdschrift gelezen dat je door juist op een laag percentage (van je max hartslag, geloof 35-40%) te lopen, sneller wordt. Zo trainen marathonlophers schijnbaar. en dan wel een deel van je training hogere hartslag.
Ik wil ook vooral versnellen omdat ik het ook wel leuk vind tussendoor, al vind ik het wel zwaarder gewoon lopen daarna, daarom pas op het eind van m'n training

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:30

Je kunt als je eenmaal wat conditie hebt beter op snelheid gaan trainen dan op afstand, gaat véél sneller even kort samen gevat haha.
Zo trainen marathonlopers inderdaad!
3/4x per week 5km op snelheid,
1x per week langere afstand op duur.