[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 12:17

Mijn 3e moest wel bij een piercer, omdat hij bij mij daar al door kraakbeen heen gaat, de andere 2 heb ik laten schieten.

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 13:55

zolang het niet in kraakbeen is, is gaatjes in je oren schieten helemaal niet erg en het kost nog eens veel minder ook. Ik heb er zelf ook 3 aan men ene kant, 2 extra dus en ik ben er nog steeds helemaal weg van :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 14:27

X_Linz_X schreef:
ik kom ook ff binnenvallen,
ik heb sinds woensdag een tragus piercing, alleen nou was vanmorgen het bolletje (draaischroef) losgeschoten. heb hem gelukkig kunnen opvangen en mn vriend heeft hem er weer opgedraaid, maar nu ben ik heel bang dat het weer gebeurd. want ik kan niet zomaar ff langs de piercer want dat is erg ver weg. Gelukkig zat het staafje er nog in en die hebben we met een schone pincet iets verder doorgetrokken en toen met een pincet aan de achterkant vast houden en dan aan de voorkant het balletje erop draaien.
Hij doet nu wel erg veel pijn, komt dat door het gefrunnik? want het was niet gemakkelijk dat balletje er weer op te draaien.
iemand tips? moet dit zomaar kunnen dat hij er af valt. het gebeurde tijdens het schoonmaken

Late reactie maar... Als je echt bang bent dat hij weer los raakt, zul je even langs de piercingsshop moeten gaan. Daar draaien ze hem wel weer stevig op. Mijn tragus raakte ook wel eens los. Dan draaide ik de verkeerde kant op, waardoor ik hem los schroefde. het is trouwens niet gek dat je piercing zeer deed na het terug opschroeven, hij is immers 'net' gezet.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:56

Hoe wisselen jullie trouwens je tongpiercing? :+
Ik durf dat echt niet denk ik haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:43

Das nou echt het simpelste wat er is. Voel je niks van en alles glijd er zo doorheen.
Bovenste balletje eraf draaien,staafje eruit halen, nieuw balletje erop, er doorheen schuiven, onderste balletje erop, KLAAR.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:49

haha okdan :=
Gaat dat gaatje dan tijdens het wisselen niet helemaal ja,hoe moet je t noemen, in een bocht zitten ofzo omdat je je tong dan beweegt? :+

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:51

carr_friesje schreef:
haha okdan :=
Gaat dat gaatje dan tijdens het wisselen niet helemaal ja,hoe moet je t noemen, in een bocht zitten ofzo omdat je je tong dan beweegt? :+

Ik heb hem net voor het eerst verwisseld en het is echt niet eng. Alleen je gaat wel onwijs kwijllen :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:53

Ik ga binnenkort een tongpiercing laten zetten, ben alleen ontzettend bang dat ik ga flauwvallen en overgeven :+ maar daar moet ik nog even overheen _O-
De pijn boeit me niet hoor, alleen de naald + bloed :p
Iemand tips..?

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:54

Ik kneep gewoon me ogen dicht en neem iemand mee waarbij je in zijn of haar hand kan knijpen :')

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:47

ik had m'n tante mee, maar de piercer wou me alleen meenemen :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:26

Mijn tong werd verdoofd met verdovingsspray (mag wel,maar werkt niet bij iedereen), dus ik heb niks gevoeld. Alleen de eerste dagen eten met dikke tong was nogal k*t.
Ik raad ten zeerste af de eerste dagen spaghetti of noodles te eten. :')

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:20

Macs schreef:
Ik ga binnenkort een tongpiercing laten zetten, ben alleen ontzettend bang dat ik ga flauwvallen en overgeven :+ maar daar moet ik nog even overheen _O-
Iemand tips..?

ik heb de mijne afgelopen donderdag laten zetten.
ik heb verdoving gedaan en toen had ik gezegt tegen die piercer: doe jij wat je moet doen, ik doe mijn ogen dicht en merk wanneer het klaar is.

ik ging achterover zitten. je voelt er totaal niets van ! ik was ook heel bang maar was nergens voor nodig

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:41

Macs schreef:
Iemand tips..?

koud water meenemen. ik heb mijne laten zetten en meteen koud water gedronken en me tong werd niet extreem dik

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:22

Sweetgirl1 schreef:
Macs schreef:
Iemand tips..?

koud water meenemen. ik heb mijne laten zetten en meteen koud water gedronken en me tong werd niet extreem dik

tegen mij werd gezegt, meteen naar de mac om te gaan eten.
totaal geen pijn gehad, en je leert meteen eten

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:24

Ja kan ook alleen mag je geen milkshake nemen dat produceert het slijm, Ik had water en erna naar de mac geweest en ik had nergens last van. Tong is ook niet erg dik geworden

Mijne is trouwens nu beetje aan het rommelen, me tong was gewoon weer goed alleen nu krijg ik last van me linker kaak die zeer doet en me tong is iets dikker geworden ( niet extreem ) wat kan ik hier eventueel aan doen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:29

Als je weerstand minder word reageren je piercings daarop,daar zou het eventueel te maken mee kunnen hebben.

Na het piercen van de tong niet alleen vloeibaar gaan eten idd. De tong is een spier en die moet in beweging blijven. Dus meteen normaal gaan eten, is ook het beste voor de genezing.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 10:33

Hoe kan ik weerstand weer opkrikken dan? Ben wel vorige week ziekerig geweest, verkouden enz en me keel zat dicht

jujujujulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:18

ik heb 2 ringetjes online gekocht en krijg ze voor geen meter in men oor, hoe doen jullie dit? piercer is geen optie want ik sport nogal veel en dan moeten ze af

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:19

Goh ik had eigenlijk een vraag aan jullie, omdat ik een beetje met een dillemma zit.
Ik heb namelijk een jaar of 11 geleden oorbellen laten zetten. Ik merk echter dat ik me er gigantisch aan erger dat mijn rechteroor echt heel scheef gezet is. Nu zit ik er over te denken om mijn oren ook te gaan stretchen. Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik mijn rechteroor opnieuw wil gaan laten zetten. Volgens mijn piercingshop kon dat ook gewoon. Je hebt dan echter wel een oorbel, met een tweede (zichtbaar) gaatje ernaast zitten. Wat zouden jullie doen.. oorbel gewoon houden en dan maar accepteren dat hij scheef zit? of een nieuwe laten zetten, met als gevolg dat je 2 gaatjes naast elkaar hebt zitten?

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:35

Ik zou zelf een nieuwe laten zetten, ik ken een meisje dat haar oren aan het stretchen is en haar ene gaatje was heel erg scheef geschoten. Met als resultaat dat zij al bij 3 mm (echt waar!) een vervorming in haar oor kreeg wat er niet erg mooi uit ziet. Kun je nagaan als ze eenmaal bij de 8 mm is aangekomen.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:53

miekel92 schreef:
Ik kom ook even binnenvallen.
Zit er over te denken om "tweede oorbelgaatjes" (ik weet niet of daar een speciale naam voor is) maar ik vroeg me af of dat nou onder piercings valt of niet?
En of dat per se bij een piercer moet of dat ook bij een juwelier kan?
Misschien domme vragen hoor, maar ik weet het niet zo goed..

Dit ligt eraan wanneer je kraakbeen begint, ik heb er aan de ene kant 3 en andere kant 4, en allemaal geschoten bij een juwelier, aangezien het niet in het kraakbeen zit..

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 14:57

Ik heb 3 gaatjes aal elke kant en allemaal bij de juwelier, een 2e kan daar gewoon want er zit voor een 2e geen kraakbeen in je oor

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:59

Ik heb ook aan beide kanten 3 gaatjes kunnen laten schieten! :j

Heb gister bij mijn eigen piercer weeeer een ander staafje in m'n tragus laten zetten. Na het vorige avontuur zat er maar liefst 12mm in en dat begon écht te irriteren nu (haar draaide er vaak om heen, blijven hangen met armbandjes, voelde het staafje constant zitten aangezien die over mijn gehele gehoorgang heen ging en dan aan de andere kant mijn oor aantikte enz). Deed mijn piercing ook niet goed merkte ik. Er zit nu 9mm in, wát een verademing! Hopelijk kan er over een tijd nog iets korter in, maar voorlopig blijf ik maar van Meneertje Tragus af, heeft 'ie wel verdiend nu :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:40

Mijn 2e gaatjes waren ook ontzettend afwijkend gezet. Heb mijn 1e gaatjes nu op 6mm en je ziet er nauwelijks wat van.
Dus als jij aan elke kant maar 1 gaatje hebt kan je die gewoon stretchen zonder opnieuw te laten zetten.
Tenzij er écht heel veel verschil in zit, maar ik denk dat de enige die daar op let jijzelf bent.
Ligt er ook aan hoe ver je ze wilt stretchen. Als je +10mm wilt bijvoorbeeld zie je daar sowieso niks van denk ik..

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 21:56

Ik heb ook 3 gaatjes in mijn oren (oke in de ene 4, officieel).
Mijn eerste gaatje in mijn ene oor gebruik ik niet meer omdat die bijna volledig is uitgescheurd. Toen heb ik later een 2e gaatje laten schieten zodat ik nog gewoon oorbellen kon dragen.
Later heb ik besloten dat ik een derde gaatje wou, echter was één van de twee tweede gaatjes extreem scheef geschoten, waardoor het heel ongelijk zou zijn als ik er een derde bij zou laten schieten.
Dus heb ik die 2e opnieuw laten doen in een oor en nog een derde laten schieten.
Nu heb ik mijn 2e gaatjes gestretcht en je ziet er helemaal niks van dat het ongelijk is/was.
In mijne ene oor draag ik namelijk 2 oorbellen en een tunnel en in de andere 1 oorbel en een tunnel (vanwege het zo goed als uitgescheurde gaat).

Moraal van het verhaal :') ik denk dat het geen bal uitmaakt of je je gaatje opnieuw laat zetten of niet.