Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Sorry maar dat is echt onzin, want met doorverwijzing kost het niks. En je huidige zorgverzekering en fysio zal ook zat kosten. Dus dat busritje kan ook écht nog wel. Het busritje naar het ziekenhuis zal wat, max een uur zijn? Vaak kost een 2 uurs kaart in ieder geval 3/4 euro ofzo? Nou poeh, dan ben je 8 euro kwijt maar dan weet je in ieder geval wel of je hart ermee gaat stoppen of niet. Lijkt me stug dat je moeder zich dáár geen zorgen om maakt, maar om 'mama mijn vriendinnetje zegt dat ik EDS heb en nu moet ik naar de fysio' zich wel per direct zorgen maaktz
En als ze aan de hand van 2 internettestjes wel gelooft dat je EDS /HMS (dat zijn namelijk 2 verschillende dingen en daarom is een GOEDE klinisch geneticus belangrijk) én fybro (wat bijzonder is dat je dat tegelijk hebt omdat die klachten vaak gelijk zijn aan de EDS / HMS) hebt en dát wel wil laten onderzoeken maar je hart niet...
Misschien eens werk gaan zoeken in een dorp verderop ofzo.
Ik geloof niet zo dat je alle ziektes en aandoeningen hebt die je zegt (of denkt) te hebben.
Ik denk wel dat je aan hypochondrie lijdt.
Froukje_J schreef:Hier ook een kleine update...
"helaas" blijkt mijn moeder jaren met de verkeerde diagnose(verlengde qt syndroom) te hebben gelopen....
Het blijkt dat ze Cardiomiopathie(DCM) heeft.... Wij beginnen dus weer opnieuw met allemaal onderzoeken...
kerstkransje schreef:Ik heb ook cardiomyopatie (hocm) inmiddels weet ik dat 9 jaar nu
Dus mocht je wat willen weten, wie weet kan ik je wijzer maken
Nikass schreef:Ik heb veel informatie gelezen over de ICD, op internet en via het ziekenhuis, maar dat gaat steeds over mensen met ernstige ritmestoornissen die zo'n "kastje" krijgen en ik kan me ook voorstellen dat je er dan "blij" mee bent.
Er is echter ook een categorie die op basis van een te lage pompfunctie preventief een ICD krijgt. Ik vind nergens verhalen van mensen die er op die manier ervaring mee hebben. Het is vreemd om zonder klachten (geen ritme stoornissen) toch een implantaat te krijgen.
Nu hebben we ook net de uitzending van Radar gezien over de problemen met implantaten en dat draagt niet echt bij aan een positief gevoel zeg maar
Greetje63 schreef:Ik heb mijn pacemaker nu inmiddels 7 jaar en heb inmiddels de juiste instellingen gevonden zodat ik gewoon weer voluit kan sporten. Daardoor ondanks het niet zo goede hart wel een hele goede conditie op kunnen bouwen waardoor ik eigenlijk de meeste ritmestoornissen zonder al te veel problemen kan opvangen. Helaas is zo langzamerhand wel de batterij aan het leeg raken dus zal er op niet te lange termijn een nieuwe pacemaker moeten komen. Hoop dat het dan weer niet zo'n lang traject wordt voordat alles naar behoren functioneert.
Greetje63 schreef:Omdat ook mijn eigen sinusknoop niet altijd goed werkt heb ik de pacemaker behalve voor de geleiding ook soms ook nodig om mijn hartslag omhoog te krijgen of om te voorkomen dat die ineens daalt. Dmv ademhalingssensor wordt nu de hartslag eventueel omhoog gebracht. Maar voor ik op de juiste curve zat is nogal wat tijd overheen gegaan. Op een gegeven moment nog met een bewegingssensor erbij maar dat bleek helemaal niet te werken. Wat ik merkte dat dat of mijn hartslag continu veel te hoog was of dat ik hem juist niet omhoog kon krijgen (en dus ook niet harder kon) het vervelendste waren de abrupte hartslag dalingen waardoor ik alsnog onderuit ging.
Mistral zou je met een hartstilstand niet juist een icd moeten krijgen?
Annienke wat frustrerend. Al eens voor een second opinion gegaan of er toch niets mogelijk is?
Greetje63 schreef:Ik had in het begin ook moeite met 'gewoon' de draad weer oppakken. Maar ik wilde zo graag weer het plezier in hardlopen hebben dat ik daarvoor had dat ik toch 'gewoon' gelijk de draad weer opgepakt heb. Waarom vind je dat iemand anders je niet mag stimuleren? En wat is het probleem als diegene ouder is dan jijzelf? Ik had graag wat meer steun hierin gehad. Ik kreeg juist best veel negatieve reactie op het feit dat ik 'gewoon' doorging met sporten.