Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kasmir schreef:Haha Veirl zo erg is het niet hoor, mijn broer en vader bijvoorbeeld kunnen out of the blue gewoon 10km hardlopen en hebben vervolgens nergens last van. Ik ben heel blessure gevoelig maar ben de uitzondering de andere kant op. Gewoon naar je eigen lichaam luisteren dan komt alles heus goed.
Janine mag helaas niet verder lopen nee, ik moet eigenlijk nog wandelen tussendoor maar het gaat ook goed als ik rustig blijf lopen dus doe ik dat (A). Ik ben niet zozeer bezig mijn conditie te verbeteren momenteel maar bezig met mijn spieren rondom mijn schenen sterker maken en dat mag niet te snel.
Danseresje schreef:janine, mijn reacties waren niet vervelend bedoeld. wil je alleen waarschuwen dat je oppast, vooral omdat ik in het verleden ook shin splints heb opgelopen (maar dan niet met hardlopen) en het bij mij een soort van chronische blessure is geworden en dat is gewoon heel naar!
balen van die wrat. hoop dat ie gauw weg is!
welkom missfitness! ik wil ook wel met een lage hartslag lopen, maar mijn hart doet dat nog niet! hopelijk dat mijn hartslag gaat zakken als de conditie verbetert en ik op die manier ook betere verbranding ga bewerkstelligen!
missfitness schreef:Je hartslag zal op den duur lager gaan als je conditie idd beter is. Langzaam opbouwen en niet forceren!
missfitness schreef:Ben jij een getraind sporter Janine? Misschien wel interessant om je hartslag idd eens te meten.
Danseresje schreef:heb het bij ballet opgelopen. Ben ooit eens geopereerd aan mijn enkel en toen ik weer startte, ben ik eigenlijk te snel, te moeilijke dingen gaan doen (was gewend 2 jaar daarvoor 14u per week te dansen). Daarnaast hielp de fulltime baan en weinig tijd ook niet mee. vaak op platte schoenen stevig doorstappen voor de bus/trein en dan daarnaast ook nog 1x p/w balletles geven en vaak niet goed genoeg opgewarmd oefeningen voor moeten doen. heb het helemaal verknald toen ik de dag voor de balletexamens zo ong. hele dag heb gedanst om dingen voor te doen, mee te doen als ontbrekende partner, etc. En eigenwijs als ik was, ging ik natuurlijk gewoon maar door en door en door! Dit alles is zo'n 7 jaar geleden.
Daardoor is het bij mij een zeer gevoelig punt gebleven. Ik weet niet waar ik op moet letten en wanneer ho ook echt ho is. ik hou me daaraan en dan gaat het goed. Dit wil ook zeggen dat ik echt op een pruttempo hardloop eigenlijk, maar eerst alles weer opbouwen, zowel conditie als spieren voor hardlopen, alvorens ik wat grotere passen kan gaan maken. Daarnaast draag ik braaf de compressietubes van Herzog en merk ook dat dit helpt!missfitness schreef:Je hartslag zal op den duur lager gaan als je conditie idd beter is. Langzaam opbouwen en niet forceren!
ik bouw inderdaad langzaam op, mede door mijn gevoeligheid op mijn onderbeen. We gaan het gewoon eens in de gaten houden, lang leve de hartslagmeter!
Janine1990 schreef:KarinvdM schreef:Met les 1 verbrand je echt geen 265 caloriën.
Ik liep 7,3 km in 40 minuten, dat is goed voor ongeveer 440 caloriën volgens de eerste site.
Ik wil je best geloven hoor...
Geef alleen maar aan wat mijn sports tracker aangeeft... Zal wat in de gaten houden hoe het verloop gaat zijn.
Misschien heeft het ook wel met lengte en gewicht te maken?? Heb geen flauw idee.
KarinvdM schreef:Janine1990 schreef:Nouja, ik ben 1.85m en mijn gewicht schommelt op het moment tussen 84 en 83 kilo.
Ja, dat maakt inderdaad wel verschil.
Ik denk ik smurfenmaten.Ik ben namelijk maar 1.65 en weeg momenteel 60 kilo.
Jij zou met die 7.3 km van mij 605 caloriën verbranden en ik maar 438.