Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daisy_tanja

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:34

Hoi iedereen,
Ik meld me hier ook even!
Leuk om jullie ervaringen en verhalen te lezen uit de sportschool!

Ik sport sinds juni ook in de sportschool.
Nadat ik vanaf februari niet meer mijn paarden mocht rijden ( en ook geen andere werkzaamheden)en ik van de arts begin juni groen licht kreeg om mijn spieropbouw/conditie weer te gaan trainen ebn ik naar de sportschool gegaan. Ik had een leuk uitdagend programma van mn instructeur voornamelijk voor arm-borst-buik, rugspier en veel cardio. Ik zat er heerlijk alle dagen 1,5 uur:) Ik vindt het nl zo leuk!! Allemaal heel licht in kg's dat wel.

Nu na mijn operatie van bijna 5 weken terug sinds bijna 3 weken weer opbouwend op een nieuw aangepast programma van de fysio. ( sinds 2 weken weer zelfstandig 2x in de week alleen, en 1x met de fysio, oh wat ben ik blij dat ik weer mocht!!)
Voornamelijk nog alleen 5min crosstrainer, arm, borst, stukje buikspier en de hoge rugspier en elke week opbouwend.

Ik vind het echt heerlijk en heb besloten om mijn abbo van 3 maanden te gaan verlengen.

Ik ga de meeste tijd alleen, soms gaat mijn broertje en ze vrienden mee, maar ik bouw liever niet op een ander dus heerlijk alleen. Spreek daar toch ook wel mensen!

Ik hoop straks lekker fanatiek opbouwend. En erg leuk om te zien hoe me lichaam veranderd qua spiermassa. Normaal reed ik alleen paard en fietste ik een stukje..

Gr. Tanja!!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 20:38

Welkom Tanja! :D
Wat fanatiek dat je elke dag gaat :D

Alleen vind ik ook altijd fijner, dan doe je ook meer.. Als je samen bent is het meer beppen :+

Mag ik vragen wat er gebeurd is? Een ongeluk of iets anders??
Gelukkig dat het beter gaat!! :D

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:50

Airborn, heb wel een mountainbike bos, of iets dergelijks in de buurt, maar dat durf ik ook niet goed aan, want ik mountainbike niet echt met helm ofzo, meer voor de fun, dus ik denk dat ik het liefst een beetje op een normale weg blijf, al zijn er hier verschrikkelijk veel klinkerwegen met hobbels.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:53

Welkom Tanja!!!
Hoe is je bespiering nu en wat is je doel? Hoever zou je willen gaan?

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:54

_ Nancy, daar heb je gelijk in. maar ik beheers veel zelfdiscipline en het is voor een goed doel.

Val van een paard hernia op l4-l5 links en rechts... Nu geopereerd en geen pijn niks meer.. Alleen conditie en rustig spieropbouw opbouwen

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:58

missfitness Mijn spieropbouw is redelijk. Maar conditie is 0,0 door de operatie. Gauw moe en dat trekt dan door naar me rug ( logisch is nog vers!)
Tjah mijn doel.. Elke keer een stukje meer.. En als ik straks weer "gezond"ben weet ik het nog niet helemaal.
Heb nogal vrij stevige bovenbenen en stevige heupen. Dus daar zie ik nog wel een uitdaging.
Ik vind het vooral erg leuk en ben lekker fanatiek.

Ik heb wel het voordeel dat ik straks ook met werk en paarden er voldoende tijd voor over hou!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:01

O jee Tanja dat is een behoorlijk klap geweest! Gelukkig is de operatie goed gegaan en kan je nu weer lekker sporten. En idd wat je zegt, eerst op krachten komen en dan weer zien! Er zijn hier een aantal dames met ervaring dus ik zou zeggen praat lekker mee en als je vragen hebt dan horen wij het wel!!

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:02

Iid helaas wel. De operatie had niet gehoeven als de huisarts mij niet had laten doorlopen helaas.. Maar ben er goed vanaf afgekomen!

Ik heb het glezen, en blijf lekker meelezen( evt. reageren) leuk!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 21:02

Tanja, oef hernias.. Ik werk op een poli-kliniek (neurologie), waar ik dus heel veel hernias tegen kom,, sommige mensen hebben zo ontzettend veel pijn.. Dat ik het gewoon ook voel.. :+ Jakkes..
Wat fijn dat het helemaal weg is! :D
Rustig aan blijven doen, dan krijg je geen blessures!

Morgen kan ik weer sporten, yeeeeeeyyy :):)
Vandaag niet geweest, moest werken.. Had wel zin om te gaan..
Ik kan nu aankomende week iedere dag behalve vrijdag. Dus daar gaan we lekker van profiteren!
Daarna op vakantie, maar het sporten gaat ook daar gewoon door :j Dus sportkleren inpakken! *D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 21:04

Das helemaal niet waar :( Ik kan vrijdag ook :):)
Woehoee

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:07

Nancy oke ja dat geloof ik. Ik heb gelukkig nooit pijn in me rug gehad. Alleen hesle uitstralende pijn naar mijn linkerbeen en heup. Maar kreeg last van uitval van me linkerbeen dus operatie was noodzakelijk.

Iid ik moet me goed inhouden haha!

Fijne vakantie alvast en trainse deze week.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:22

Sinds gisteren weer een beetje rugpijn (door een stomme val), daarnet met op de trap te wandelen, iets scherp in linkervoet, schiet er terug iets vreemd in mijn rechtse been, rechts deel van de rug.
Been direct tintelen en 'slapen'.
Ben direct gaan liggen en oefeningen van fysio doen.
Nu is het meer een zeurende pijn, stijf gevoel in mijn rugspieren, tintelen is gelukkig wel volledig weg.
Ik hoop dat het met een goede nachtrust morgen helemaal weg is, ben echt ni klaar om weer te sukkelen met mijn rug ;(

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:43

daisy_tanja schreef:
Nancy oke ja dat geloof ik. Ik heb gelukkig nooit pijn in me rug gehad. Alleen hesle uitstralende pijn naar mijn linkerbeen en heup. Maar kreeg last van uitval van me linkerbeen dus operatie was noodzakelijk.

Iid ik moet me goed inhouden haha!

Fijne vakantie alvast en trainse deze week.

Welkom!
Ik heb ook twee hernia's gehad door een val van het paard!
Mij hebben ze niet geopereerd maar ik moet helaas komende week terug na de dokter,
het gaat weer niet goed. Mijn linkerbeen valt soms uit, en als ik buk stort ik in van de pijn!

Ik heb ook nooit niet echt rugpijn gehad, maar ook uitstralingen naar mijn benen en heup

Ik doe ook veel krachttraining voor mijn buik, rug en nu ook mijn armen!
Ik ga komende week na de sportschool en dan hopen dat mijn rug toch misschien iets beter wordt!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:23

Jeetje wat een rug verhalen allemaal := ga ik die van mij ook maar even delen zometeen..

Tanja welkom! Klinkt heftig zeg, maar gelukkig ben je zo te horen goed aan het herstellen! :) enne wat een lekker paardje heb jij zeg, die Gentle :oo

Kirrr sterkte, hopelijk trekt het gauw weg.. :(:)

Afgelopen donderdag legde ik een kleedje neer op de grond voor de hond, en voelde ik een steek in mn rug schieten.. nou ging het opstaan prima, alleen toen ik een half uur later in bed wilden kruipen.. schootie er helemaal in :/
half uur stil gelegen van de pijn, helemaal in paniek want ik was alleen thuis en kon niks bewegen!!! blegh..
gelukkig een vriend kunnen bereiken die nog wakker was (het was 01.00 :') ) en wat tips gekregen..
Eng dat het was!!!! had daarna verder nergens last van gelukkig. Ik weet wel dat ik nog beter mijn rug ga trainen.. :D hopelijk kan ik daarmee dit soort dingen voorkomen

Vandaag een rust dagje gehad, maar wel netjes gehouden aan voeding.
Sinds kort heb ik een blender.. :D en heb hem vanochtend uit de verpakking gehaald. wat een fijn ding zeg! had nog ingevroren meloen, aardbei en ananas.. dat met yoghurt en walnootjes in de blender.. en ik had een geweldige koude smoothie vanochtend :) :9

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:45

Leuke fotos nog nicole! je hebt het er maar druk mee :)
Lekker smoothie marije!
Kirr bterschaaap met je rug! Rug is altijd zo k*t plek!
Goed dat je ook gaat sporten nancy! waar ging je ook alweer heen?

Missy, thankss.. ik zit een beetje in dubio.. wil nog graag 5kg kwijt maar raak t niet meer kwijt met mn krachttraining en cardio, spieropbouw en afvallen gaat dus niet samen. Weet niet zo goed hoe ik t nu moet aanpakken. Op dutchbodybuilding.nl vind ik ook veel tegengestelde adviezen, en de trainers op mijn sportschool willen me alleen op de loopband dumpen..

Ik wil dus graag eerst afvallen en dan verder gaan tonen, zou je me miss willen helpen?
heb 'redelijk'wat spier ( voor jou: lees zeer matig :D :D ) maar gewoon nog een te dikke winterjas overheen zitten..

edit: ik doe carbcycle dieet

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:54

Monnie ik zou gewoon lekker ietsje zwaarder gaan trainen! hoe groter je spieren, hoe meer je ook verbrand in rust.. :) strakker worden zul je dan zeker! daarnaast kun je misschien best 2x per week blijven cardio'en ? hardlopen bvb, om zo je conditie te vergroten.
ik doe ongeveer het zelfde :P vandaar mijn advies!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 22:56

Thanks marije, maar val jij nog af dan? Mn spier% groeit idd wel maar ik val niet af, omdat spieren dus zwaarder wegen. maar ik moet echt nog wat kwijt.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 23:05

Maar je mag toch best zwaarder wegen?? Als dat gewicht dan maar bestaat uit spier! Ik ben dik 5 kilo te zwaar maar aan de dunne kant! Je ziet m'n ribben en heup botten ver uitsteken!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 07:23

ietjelover schreef:
Maar je mag toch best zwaarder wegen?? Als dat gewicht dan maar bestaat uit spier! Ik ben dik 5 kilo te zwaar maar aan de dunne kant! Je ziet m'n ribben en heup botten ver uitsteken!

Hier nog een :j
Daarom sta ik niet vaak op de weegschaal :+
Kijk liever naar hoe ik eruit zie, dan naar de kilos die erop staan.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 09:36

Goedemorgen :) ben het met nancy eens. Gewicht zegt niets eigenlijk. BMI vind ik ook onbetrouwbaar. Ik ben in kilo's niet afgevallen maar mijn spijkerbroeken zitten echt een stuk losser nu :)

Meiden ik heb een spierpijn! Kan mijn haar niet eens fatsoenlijk in een staart doen haha. Ik wilde vanuit het werk nog ff sporten maar heb alles meegenomen behalve schoenen *zucht*. En heb vanmorgen nette schoentjes aangedaan.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:30

Hallo allemaal. :D Ik heb hier ooit eens een bericht gepost in verband voor tips met losse gewichten. Ik ga nu een stapje verder. Ik wil graag het schema volgen van Mark Rippetoe. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zijn twee verschillende schema's met vier basisoefeningen. Dus ideaal voor beginners wordt wel eens gezegd. Het schema ziet er zo uit:
Citaat:
Workout A:
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlifts
**2x8 Dips

Workout B:
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent Rows
**2x8 Chin-ups

** Moet de eerste keren nog niet.

Maandag doe je A, dinsdag rustdag, woensdag B, donderdag rustdag, vrijdag A,... Alle oefeningen beginnen met lege olympische halsterstang, deadlift 5kg aan beide kanten. Elke oefeningen verhogen met 2.5kg, deadlift met 5kg. Soms wordt gezegd dat splitschema's beter zijn maar ik kies toch voor deze methode omdat ik niet meteen nood heb om massa aan te maken maar gewoon de oefeningen wil leren kennen. :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:05

Welkom terug Dianta! Ik ken dit schema niet en heb er ook geen ervaring mee, maar kan me wel iets bij voorstellen. Het eerste wat me opviel was het lage aantal herhalingen en daarnaast ook nog weinig gewicht. Maar je zegt zelf al dat je niet meteen aan massa denkt. Wat is je doel op den duur als ik vragen mag? Hoe lang train je nu al? Ben je nog steeds beginner? Op zich vind ik het dan wel zinvol dat je eerst basis leert en rustig begint want de uitvoering is wel heel belangrijk!

Fitmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:52

Oef er wordt hier erg serieus getraind!! Netjes.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:31

En wie is fitmen? ;)

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 19:31

missfitness schreef:
Welkom terug Dianta! Ik ken dit schema niet en heb er ook geen ervaring mee, maar kan me wel iets bij voorstellen. Het eerste wat me opviel was het lage aantal herhalingen en daarnaast ook nog weinig gewicht. Maar je zegt zelf al dat je niet meteen aan massa denkt. Wat is je doel op den duur als ik vragen mag? Hoe lang train je nu al? Ben je nog steeds beginner? Op zich vind ik het dan wel zinvol dat je eerst basis leert en rustig begint want de uitvoering is wel heel belangrijk!

Bedankt! Ja dat van die reps viel me ook op. Het originele plan van Rippetoe is zelfs nog minder reps. :\ Maar ik lees goede commentaar dus ik geef het toch maar een kans! :D Een echt doel op lange termijn heb ik niet. Ik wil gewoon iets doen. Cardio verveelt me snel, rennen vind ik nog wel leuk maar ik heb platte voeten en snel last van ontstekingen dus dat mag ik spijtig genoeg niet meer doen. En ik wil mijn houding verbeteren. :o Ik ben informaticus, dus ik zit heel de dag. Ik zit altijd naar voor gebogen en mijn hamstrings zijn korter door altijd te zitten waardoor ik vaak last heb van mijn rug. Daarnaast kraak ik regelmatig mijn rug, bekken, nek en schouder omdat het soms allemaal verkeerd lijkt te zitten. Volgens mijn fysio is krachttraining heel goed om alles te versterken en op zijn plaats te houden. En ja slanker worden is meer dan welkom...

Ben beginner ja, ik heb al wel veel filmpjes en foto's bekeken van oefeningen. Ik doe wel eens workouts via youtube filmpjes met dumbells en ik ben nu bezig met 30 day shred. Over die uitvoering heb je helemaal gelijk. Ik heb er altijd een spiegel bijstaan want mijn houding klopt soms niet maar ik probeer mijn best te doen. Ik doe trouwens alles thuis. We hebben een stang (geen olympische), halters en een bench.