[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LynnDenise

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:37

Nou ik ben afgelopen vrijdag ziek geworden van de bbq. Ik had te veel.gegeten. Nu ben ik dus als de dood om weer te veel te.eten. Dat doet echt.zo veel pijn!

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:49

Nou, ik heb een hoop door te lezen, maar hoop echt dat ik de kracht ga vinden om me hier aan te sluiten en wat kilo's kwijt te raken.
Dinsdag gaat het gips van mijn voet en dan hoop ik toch echt langzaam weer te beginnen met het gezondere leven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 10:01

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:44

Ik ben gisteren tijdens de BBQ nog een half uur met de hond gaan wandelen en na de BBQ ook nog eens een half uur stevig gaan doorwandelen. Heb vanochtend alweer een half uur gefietst en ga vanavond 150 botten hooi van het land halen, dus ik heb mijn sport weer gehad voor vandaag :') Heb net 4 kleine sneetjes brood op, héél véél fruit en mager beleg. Nu eet ik niks meer tot vanavond laat en dan zal het ook weer fruit en wat groenten zijn.

Eventjes héél magertjes vandaag, om de schade van gisteren te beperken :')

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 13:21

Haha iedereen aan de bbq gister? Ik ook al.. En heb echt heel veel en heel slecht gegeten.. Oei oei oei.. Maarja.. Heb er wel van genoten! Nu maar weer gewoon strak doorgaan :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:23

Moet kunnen toch Naamloos1? Als je dan vanaf nu maar gewoon weer doorgaat! :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:29

Ja idd.. Soms mag je ook nog wel een beetje genieten vind ik.. Vooral met dat warme weer haha :P

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:53

Mag ik mij hier ook melden? Ik zit nu sinds 3 weken aan een koolhydraat-beperkt dieet. Wel onder leiding van een diëtiste. Ben nu 4 kg kwijt en heb er nog 11 te gaan.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:23

Heb vanmiddag met vriendlief vier uur gewandeld in het Bargerveen, dus flink in beweging geweest! We zijn ook stukken van de reguliere paden afgeweest, dus dat loopt dan een stuk zwaarder :=

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:33

Bonjoy schreef:
Heb vanmiddag met vriendlief vier uur gewandeld in het Bargerveen, dus flink in beweging geweest! We zijn ook stukken van de reguliere paden afgeweest, dus dat loopt dan een stuk zwaarder :=

wat goed zeg, 4 uur gewandeld.

ik wil ook graag wandelen, maar helaas.

zit ziek thuis dus kan nu even niet wandelen. :( :( :(

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:48

Hoi allemaal, na een lange tijd afwezigheid wil ik er toch weer aan beginnen, graag met wat sociale druk :D Begin dit jaar ben ik dus beginnen trainen op de crosstrainer en ben ik toch een paar kilo's kwijtgeraakt. Dan een nieuwe job gevonden die mij compleet opslorpt. Gevolg: stresseten, chips, frietjes, limonade... Denk nu dat ik ongeveer terug op het gewicht zit van begin dit jaar.
Daarnet gedouchet en opeens schrok ik van de omvang van mijn bovenarmen. Ik wil terug trainen, ook al ben ik doodop als ik 's avonds thuiskom.
Ik werk in het onderwijs, dus na juni heb ik 2 maanden vakantie. 17 augustus ga ik op vakantie, tegen dan wil ik er terug beter uitzien! Morgen doe ik m'n eerste training en ga ik terug wegen.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:23

Oeh iedereen hier lekker gebarbequed! :D Heerlijk!
Ik alleen helaas niet, ook al heb ik gister wel een beetje gezondigd :o... Mijn vader vierde zijn verjaardag zaterdagavond en toen heb ik geen gebak gehad, maar gisterochtend heb ik toch een klein stukje kwarktaart gehad..

Vanochtend weer op de weegschaal gestaan omdat ik vandaag precies 2 weken bezig was en er is op 0,1 kilo na 3,5 kilo af *\o/*
Vandaag concour gehad met dit snikhete weer, heb toen goed gezweet dus hopelijk weer wat meer eraf haha!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:11

Goed zeg! Kwarktaart is toch het meest 'gezonde' gebak wat er is? Of zeg ik nu iets heel doms? :o

Ik zit inmiddels ook op -4,8 :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:17

Ketaki schreef:
Bonjoy schreef:
wat goed zeg, 4 uur gewandeld. ik wil ook graag wandelen, maar helaas. zit ziek thuis dus kan nu even niet wandelen. :( :( :(

Jup, we doen het wel vaker. Vind dat heerlijk met dit weer! We lopen wel stevig door, dus het zweet komt wel los := Ik baalde dat ik m'n stappenteller was vergeten.
Mijn vriend woont 300 meter lopen vanaf een enorm natuurgebied (Bargerveen). Ideaal dus! :) Heb nog wat foto's met mijn telefoon gemaakt, die kan ik wel even uploaden. Is geen straf om in zo'n mooi gebied te sjouwen!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:29

@Stunning, nou ik vind dat je je nog keurig gedragen hebt hoor! Ik heb tijdens verjaardagen altijd grote moeite om alles af te slaan. Gebak eet ik eigenlijk altijd wel een stukje, maar ik heb dan ook maar een kleine familie en max. één keer in de maand een verjaardag (2 in maart) dus ik vind dat dat mag :o

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:42

Ik heb gelukkig ook niet al te veel verjaardagen in het jaar, en ik neem ook meestal wel een stukje gebak. Daar houd ik de dagen ervoor en erna wel rekening mee :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:41

Bah Bah Bah. Ik irriteer me zo vreselijk aan mezelf. Vorig jaar dikke 10 kilo afgevallen, mede dankzij dit topic. Wauw, wat haalde ik hier een motivatie uit weet ik nog wel. Maar nu zit de 10 kilo er al weer aan.

Maar het ergste is nog dat ik totaal geen discipline heb om weer af te gaan vallen.
Elke dag met goede frisse moed beginnen. Wat aan het eind van de dag is verdwenen.

Sochtends geen enkel probleem, dan loopt het op rolletjes. En tegen 3 uur krijg ik een gigantische vreetbui.
Savonds denk ik dan: ' wat maakt het uit, het is toch al mislukt voor vandaag, morgen maar weer proberen '

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:59

mag ik me hier ook melden:) ik begin vandaag weer en mijn streefgewicht is 63 kilo. ik woog ooit 2 jaar terug 79 en toen afgevallen tot 67 nuchter maar weeg nu ook alweer 72 ochtends ofzo zal zo ff wege

mi9jn ontbijt vandaag heb niks in huis dus toritilla met gesmolten kaas. avondeten op het werk op aardappelen met groente of 2 stukken brood met pindakaas.
later op de avond 2 crackers met kaas

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:06

Ik meld me ook! Ik wil ook graag een paar kilo eraf. Mijn BMI is prima, ik ben 164 en 64 kilo, maar wil graag weer terug naar de 60 kilo. De kilo's gaan bij mijn buik zitten (2 kinderen gekregen) en daar begin ik van te balen, zomerbroeken kunnen met moeite dicht (maat 38) en het staat gewoon niet meer mooi. Ik lijk wel 5 maanden zwanger! Een kleine week ben ik nu bezig. Heb deel 1 van dit onderwerp een stuk doorgelezen, vul mijn eetpatroon elke dag trouw in op de eetmeter en merk dat ik nog niet eens rond de 1500 calorien zit per dag. Zaterdag gebbq, ook hier zat ik op een dag maar op 1700 calorien. Ik sport 2 keer in de week en doe dan cardiotraining (crosstrainer, fiets, loopband en roeiapparaat en nog wat krachttraining, bv. buikspieroefeningen). Ik ben nog niks afgevallen overigens, dat is na een week toch best wel raar?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:32

Ik wil me ook melden, ik heb echt een stok achter de deur nodig wbt het plaatsen van eetlijstjes en opbouwende kritiek hier op.
Vorig jaar zo'n 9 kilo afgevallen door een soortgelijk topic, nu er allemaal weer aan. Heb ook pfeiffer waardoo ik het nog moeilijker vind, je beweegt toch een stuk minder.
Gaan we weer een poging wagen...

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:37

mijn strarytgewicht 70.6 nu net
al moet ik erbij ook vermelden dat mijn schildklier lui is hier sl;ikken ik medicaTIE voor masar diot zorgt ook voor zomaar weer aankomen

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:00

Meiden, even Offtopic: vrienden van mij gaan trouwen, is het leuk als ik een digitale fotolijst koop en daar fotos van hun opzet? :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:18

Ja dat is een erg leuk kado :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:35

Ik heb er nog wat bijbedacht: ik ben best handig met een digitale camera, en ik kan ee spiegelreflex regelen, en dan naderhand een digifotlijst met die fotos erop. Ze hebben nl niet zoveel centjes :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:14

Ooooh ook ik wil me melden..
Ik wil minimaal 13 kilo afvallen..

Vraagje over de crackers.
Bevat 1 cracker zoveel minder dan 1 plak brood?