Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 18:45

Die onderste is heel mooi! Niet mega fel wel beetje richting pastel kleurtjes.
Ik heb weer inspiratie maar ik ga eerst voor zilver wit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:14

Nista_RX schreef:
Oh fijn, mn moeder wilt de schoolfoto van volgend jaar afwachten tot ik de lichtpaarse dip-dye mag... -O- Iemand leuke tips om dr over te halen? :')

Waarom dat? Als het super leuk staat, dan is er toch niks mis mee om daarmee op de foto te gaan? En als het niks is, dan heb je het er tegen die tijd toch wel uit (evt. geknipt).

Ik heb bij de lush caca marron gekocht ... die andere was volgens dat meisje echt heel donkerbruin en deze meer kastanje .. dus ik ga zo een klein papje maken en een plukje uitproberen. Eens zien hoe het pakt over mijn rode henna heen. Ben benieuwd! Had het idee dat deze eigenlijk ook vrij rood gaat zijn, maar we zullen wel zien. Beter eerst nog te rood dan direct veel te donker en anders heb ik iig geen uitgroei meer als de kleur verder wel bevalt :+

Nista_RX

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:30

Haha, Nikki, wanneer spreken we af? :')
Leuk _vivi_ :D
idinn: Ik heb eens gehoord van iemand die ook haar haren met henna hat geverfd, en het daarna door de kapster liet verven met een andere kleur. Ze hadden alleen de onderste plukken gedaan, en het was daarna alsof het afgebrand was door de reactie tussen de 2 stoffen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar zoiets heeft mijn kapster verteld...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:40

Nista_RX schreef:
Haha, Nikki, wanneer spreken we af? :')
Leuk _vivi_ :D
idinn: Ik heb eens gehoord van iemand die ook haar haren met henna hat geverfd, en het daarna door de kapster liet verven met een andere kleur. Ze hadden alleen de onderste plukken gedaan, en het was daarna alsof het afgebrand was door de reactie tussen de 2 stoffen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar zoiets heeft mijn kapster verteld...

Klopt henna moet je late uitgroeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 20:42

Het is inderdaad verstandig om uit te laten groeien ... en sowieso altijd te testen op een pluk. Ik gebruik al een hele tijd gewone henna .. maar was het rode beetje zat, vandaar de overstap op die van de Lush en dan de bruine. Die zijn ook geheel puur natuur en mijn vorige was ook zonder chemische toevoegingen. Die kwam van de gezondheidswinkel, rook ook erg puur natuur. Maar voor de zekerheid toch een testpluk, ook omdat het nu een ander merk en kleur is. Kotgenootje vond het er net wel bruin uitzien, ik twijfel nog steeds. Zit nu een uur en ga het zo uitspoelen, geen zin om 2 a 3 uur te wachten voor een testpluk :')

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:41

Zo ik heb eens white toner erin gedaan :)
ben benieuwd :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:45

Wie oh wie heeft er asbruin haar?
Ik vind het zo mooi!

Het is dat, of high lights in mijn haar. Maar liever asbruin.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:17

Volgens mij is dat mijn eigen haarkleur ;) ( onderste is uitgroei van blond geverft)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:57

Iemand stuurde mij dit topic door voor al mijn 'haarvragen' ^^.

Soms laat ik balleiage in mijn haar leggen. Nu, de laatste keer, heeft die mevrouw het er te lang laten inzitten en is mijn haar WIT geworden (in die balleiage stukken) en vanonder was het wat verbrand! Nu, dit valt niet super hard op in mijn haar, maar toch normaal wil ik altijd een 'gele' balleiage. Iemand zei mij eens dat dat niet echt kleuren is maar eerder ontkleuren wat ik laat doen. Kan ik er het beste een balleiage over laten leggen of het wegdoen door ontkleuring (?)?

+ Hoe verzorg je het beste gekleurd haar? Ik heb eerder droog haar! Shampoo merk?

En laatste vraag. Mijn babyhaartjes aan de voorkant van mijn hoofd die kleuren altijd wat roster, nochtans vraag ik altijd dan bij de balleiage om die wat blonder te doen. Na een maand ofzo is dat terug rost. Wat kan ik hier het beste aan doen? Zelf kleuren??

XXXXXX

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:22

Hihi ef snel fototje, is wel met flits en stukje bewerkt maar morgen doe ik gewone bij daglicht!
Het is wel lekker shiny zo hahah :=

Afbeelding

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:46

Woesj, dat is licht! Ik ben benieuwd naar een daglichtfoto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 01:08

Zo inderdaad licht!! Ziet er wel gaaf uit!

Ik ga zo m'n henna uitwassen .. benieuwd of er wat te zien is..

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 06:56

Jeetje, erg lichte kleur! Ziet er onwijs gaaf uit :) Ook ik ben benieuwd naar de foto bij daglicht.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:53

Gaaf vivi! Hoe was t voor de toner? En hoelang heb je m er in laten zitten? Xx

@magli: ik snap je stukje niet zo goed, wat is een balleiage?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:59

Zwitsal schreef:
Gaaf vivi! Hoe was t voor de toner? En hoelang heb je m er in laten zitten? Xx

@magli: ik snap je stukje niet zo goed, wat is een balleiage?

In België noemen we dat toch balleiage. Dan gaat die mevrouw telkens stukjes haar weven en daar doet ze dan een wit spul op, steekt ze in aluminium. En zo weeft ze heel m'n haar. Dus eigl niet kleuren, maar een 'blond effect' aan mijn haar geven. Je zou het dunne mesches kunnen noemen.

En nu heeft de kapster vorige keer het er te lang laten inzitten waardoor het wit is geworden. En mijn vraag naar jullie toe is nu wat is het gezondste voor mijn haar: gewoon terug dat wit spull over die witte haren (want ik wil ze blond!), of eerst ontkleuren van die witte haren? Iemand zei me onlangs ook trouwens dat ik niet echt mijn haar kleur, maar dat dat ontkleuren genoemd wordt?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:17

Denk dat balleiage zelfde als highlights is, als je via google plaatje zoekt zie je ook gehighlight haar :)

Zwitsal, ik had de white toner van directions en die ongeveer 3 kwartier laten zitten.
Ik zie nu met daglicht dat het gewoon zelfde is al ik 3x achter elkaar met zilvershampoo doe. Ik ga vanmiddag dus de zilver toner kopen en die er morgen in doen :D

Dat me haar heel licht is op die foto komt mede door de overbelichting van de flits natuurlijk :P

Ik zal zo eens gewone foto maken :)

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:49

Nou deze is met daglicht :)
Je ziet dat er sommige stroken wel iets lichter zijn, zo moet me hele haar worden. Onderlaag is iets donkerder, dat komt omdat er nog steeds pigment inzit van het roze wat ik toen had. Misschien werk ik dat later deze week nog wel weer bij met pastel/perzik roze.
(en ja ik heb iets uitgroei :P en ben nog niet zo lang uit bed := ).

Afbeelding

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:13

ik ben echt verliefd op jouw haar vivi!
zilvertoner? is dat weer wat anders?
bij mij had die white toner wel echt veel meer effect dan de zilvershampoo :j

En magli: als dat van jou t zelfde gedaan is als hoe ze hier highlights zetten, dan zijn je witte plukken dus geblondeerd. nog meer blonderen zal de plukken alleen maar witter en witter maken. (of kapot maken/afbreken).

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:13

Ik had toen spierwit haar met oa behulp van zilvershampoo, was geen geel strookje in te bekennen, gaf echt licht _O-

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:35

Ja zilver toner is dat er meer grijze glans gloed overkomt. Je zou die eventueel kunnen proberen zwitsal. Ik test de verf morgen dan laat ik het resultaat wel zien :)

Friemel, zilver shampoo werkt idd net zo goed :)
Ik had 2 jaar terug ook me haar spierwit, keer voor de gein bij blacklight gehouden := dat geeft pas ligt! Hahaha

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:47

ik denk dat ik ga proberen of mn ouders maandag oid mn haar willen blonderen/verven..
heb namelijk ook alweer flinke uitgroei, en dat gaat natuurlijk niet weg met met die toners.
en dan daarna nog een white toner er over heen, paar uurtjes laten zitten :j

waar koop jij die toners vivi? want ik bestel ze via ebay maar dat verzenden duurt toch wel lang (ik ben niet zo'n geduldig mens haha)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:29

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:38

Ik koopde toners in Arnhem bij PAK, maar PAK zit ook in Nijmegen en ik denk wel in meerdere steden (is beetje zo'n afro winkel). Ik kan ze ook bij een kappersbenodigdheden zaak kopen en de Kinki kapper verkoopt ze ook :)

Ik betaal bij PAK €7,50 voor een potje :)

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:52

Hooi,
ik kom even binnenvallen :D
Ik twijfel of ik mijn haar weer blond (Donker/Lichtblond?)
Wil verven.. :=
Het is nu al een jaar bruin..
Iemand ervaring mee? :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:17

Erg gaaf is je haar, Vivi! :)