Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:48

Ahh, goed hoor!

Jep, ik heb ook skates. Had ze gekocht met een stel vrienden onder de afspraak dat we het minimaal 1 keer per week zouden gaan doen. Helaas wonen we in Nederland en nat wegdek is zeeeer slecht voor de lagers en omdat die krengen me te duur waren, heb ik dus al een hele poos niet meer geskate. Vind het een leuke afwisseling op het hardlopen.

Ik merk goed aan mijn broeken dat ik wel aan het afvallen ben, maar de spiegel geeft me nog wel ongeveer hetzelfde beeld. Alles is strakker en blubbert minder ,maar het is nou niet zo dat ik ineens superdun geworden ben ofzo..

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:49

Hey Manzano! Jij ook in dit topic? Goed bezig!
Heb net vandaag besloten dat ik mijn 12 km wedstrijd niet ga lopen zondag. Doordat ik wat last van mijn scheen had, heb ik een week niet gelopen en ik wil niet net voor mijn vakantie de boel nog even goed overbelasten. Ga vanavond voor het eerst weer een rustig rondje doen en na mijn vakantie de boel weer lekker oppakken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:52

Hahahaha, ja ik ook in het topic............ voelt vanaf mijn luie bureaustoel met een pot snoep naast me al heel sportief :+

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:53

Bloodymary schreef:
Even een vraag vooral voor de lopers die al wat langer bezig zijn: zijn jullie eigenlijk ook echt afgevallen door het hardlopen? En hoeveel en wanneer begon dat?
Voor mij is afvallen niet het doel dat ik ben begonnen, dat was vooral conditie en dat ik me goed voel, maar ben nu vier weken bezig en ook al ben ik in kilo's niet afgevallen, maar zie en voel wel dat ik een lekkere strakke kont krijg en bepaalde flapjes boven mijn billen/heupen zijn ineens weg! Voelt wel lekker. Heb al heel lang maat 40 en maat 38 lijkt me best wel leuk!

Jaaaa, dat heb ik ook. Geen echte afval actie of zo (maar dat is bij mij ook niet echt nodig) maar wel algemeen wat strakker. En inderdaad op mijn kont strakker en mijn zadeltasjes zijn ook weg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:01

BM, ik heb ongeveer hetzelfde effect, een paar kilo eraf en wat slanker geworden.

Volgende maand ben ik weer in de US en daar ga ik ook wat sportwinkels af op zoek naar een licht waterdicht dingetje, die hebben ze bij mijn favo winkel namelijk niet.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:02

@ Bloodymary, ik ben niet echt afgevallen door het hardlopen (ik ren nu ruim een jaar). Of, op de weegschaal kon ik niets zien. Nu ben ik altijd wel slank geweest, maar ik merkte wel dat de vetjes die ik had, strakker werden. Dus vet zet om in spierweefsel en tja, helaas zie je qua kilo's niets op de weegschaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:03

Nou, ik merk nog niet echt iets aan mijn lichaam.
Ik heb het idee dat alles een beetje strakker is, maar ik kan echt nog niet in een maatje kleiner broek hoor.
Zou wel lekker zijn, maar helaas, dat gaat nog wel even duren denk ik :')

Het gaat mij ook voornamelijk om mijn conditie, die was echt zo ontzettend slecht.
Als ik ook nog een paar kilootjes kwijt raak onderweg, dan is dat alleen maar mooi meegenomen :D

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:44

Ik ga nu naar Runnersworld. Toch maar eens goede schoenen aanschaffen. Misschien dat ik mijn knie en mijn rug dan een plezier doe. En daarna meteen de boel uitproberen natuurlijk :)

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:15

Weet niet waar je nu op rent, maar goede schoenen lopen heeeeerlijk! Tenminste, dat vond ik. Ik heb hier ook wel gelezen dat je er soms aan moet wennen. Mijne (Nike Lunar glides, geloof ik) lopen als een trampoline. Ik 'poink' van m'n ene voet naar de andere :-)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:33

hahah, Ellen, dat had ik ook! Ik had het gevoel dat toen ik voor het eerst met die schoenen ging rennen een sprinkhaan was! :))

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:37

barkruk schreef:
Ik ga nu naar Runnersworld. Toch maar eens goede schoenen aanschaffen. Misschien dat ik mijn knie en mijn rug dan een plezier doe. En daarna meteen de boel uitproberen natuurlijk :)

dat heb ik ook gedaan :j en heel tevreden met hun hulp (en de gratis sokken die ik er dus bij kreeg :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:41

Ik ben ( geloof ik ) ook bij Runners World geweest.
Hele fijne service, maar geen gratis sokken :')

Ik moest wel heel erg wennen aan mijn nieuwe schoenen, maar daar had de verkoopster me al voor gewaarschuwd aangezien ik van neutrale schoenen naar best een heftige aanpassing ging.

Nu ze eenmaal zijn ingelopen zou ik echt niet meer terug willen.
De pijn in mijn voeten, schenen en knieen is nu helemaal weg en ik loop gewoon stukken soepeler.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:43

manzano schreef:
Hahahaha, ja ik ook in het topic............ voelt vanaf mijn luie bureaustoel met een pot snoep naast me al heel sportief :+

:D :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:46

Ik weet trouwens alleen dat ik Brooks heb, silver met rood, maar het type....
Geen idee.

Heb de doos nog wel, zal vanavond eens kijken :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:53

Mirkim: ik snap nu de naam pas... lunarglides... lopen zonder zwaartekracht dus. Zag na jouw 'sprinkhaan' opeens een ruimtemannetje voor me en die 'poinken' ook :-)

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:20

Nou mijn nieuwe schoenen zijn in ieder geval heel shiny! Krijg meteen het liedje van dat nummer van de BeeGees in mijn hoofd, omdat de schoenen me aan een discobal doen denken.
Maar ik ga nu omkleden en mijn rondje doen. Vanwege werk een week niet kunnen rennen dus ik ben benieuwd. Ik ga gewoon die hard verder met les 9 heb ik besloten. Tot straks!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:56

ik heb heule lelijke, maar heel fijn lopende asics :D zwart met blauw, geen idee welk type

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:04

Ik vind hardloopschoenen sowieso eigenlijk altijd lelijk.
Die van mij vind ik ook niet mooi, maar ze lopen wel lekker :D

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:04

Ik heb ook vreselijk lelijke schoenen :') Ze zijn wit met heel lelijk lichtblauw, merk weet ik niet meer, maar lopen héérlijk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:05

Die van mij spannen de kroon, gifgroen met grijs! :D
Afbeelding

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:09

:=

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:10

OK, bij deze is de wedstrijd om de lelijkste hardloopschoen geopend. Wie heeft lelijkere schoenen dan Moonfish ;)
Overigens liepen mijn toverballen wel ok, maar moest wel wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:13

Ik heb deze ook nog aangehad, was wel heul blij dat die het in ieder geval niet werden :')

Afbeelding

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:14

:')
Ik had dezelfde schoenen, alleen die waren blauw/zwart.
Maar toen wilde ik persé dezelfde, deze zijn van de serie van 2010.
Toen werden het maar deze. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:17

Die van mij lijken op deze, kan maar zo dat dit ze zijn.
Ik heb alleen witte veters.

Afbeelding