Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eapy schreef:Trui schreef:Ik vind nu dit topic en praat graag mee! Ik ben nu 14 en weet nu sinds een jaartje dat ik Hoogsensitief ben, (in combinatie met wat paranormaals, mag je ook naar vragen)
Ik was wle blij toen ik dit topic ineens zag staan en heb al lang niks meer over hoog sensitievieteid(is dat een woord?) gehoord
Ik ga ernaar vragenparanormaal...?
Eapy schreef:Jullie zijn 13 en 14 als ik het goed heb? Denk dat naarmate je ouder wordt en meer stress/moeilijke situaties ervaart, het niet altijd even makkelijk is.
Mews schreef:Ik vind het in het geval van verliefdheid juist minder erg om zo gevoelig te zijn.Alleen als het mis gaat is het extra rot, maar de verliefdheid zelf ook extra intens. Ik vind het lastig om advies te geven zonder de specifieke situatie te weten omdat liefde / verliefdheid erg breed is als onderwerp.
4leggedmates schreef:Matheno schreef:Heb dit topic een beetje gescand, jammer dat het overgrote deel HSP als beperking op het leven ziet.
Ik zie het als een speciaal beetje extra.
Dit idd, ik merk nu eigenlijk onwijs veel voordelen! Je hebt natuurlijk ook mindere kanten, maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik het heb
dewilderoos schreef:Hoi, hier ook hsp'er ik heb het van links bekeken en van rechts, van onder en van boven- maar ik kan niets positiefs vinden behalve dat ik mij moe en uitgewrongen voel. De deuren staan zeg maar continu open, ik ontvang van alle prikkels en krijg er niets voor terug.. Ik kan het dus niet omarmen.
Misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen met de voordelen? Ik zie ze echt niet.
dewilderoos schreef:@Rebel-jits, Het valt mij wel op dat je positive beduidend minder lang is dan de negatieve![]()
@ Jildau- Dat intense brengt mij enorm van mijn stuk. Ook gaan mijn antennes uit als ik bij mensen of dieren ben en probeer altijd te voelen in welke mood iemand is en dan er voor die ander te zijn, maar dat is wel erg vermoeiend en soms erg verdrietig en raak vervolgens het gevoel niet kwijt.
@matheno-Zou dat mij echt kunnen helpen? Ik heb het eens zitten lezen (witte pot, met een soort gezicht erop) het klinkt goed, ik heb namelijk nogal wat angsten en geen energie. Kom uit omgeving Kampen.
Heb ook zitten kijken voor een werkboek HSP, heeft een van jullie dat ook gedaan/gelezen en heb je daar wat uitgeleerd wat je verder helpt? Ook zou meditatie goed helpen maar als ik dat doe begin ik mijzelf op mijn kop te geven waardoor het compleet zijn doel mist. Ik zou zo graag willen dat ik het "onder controle" had..