Hoe je ogen mooier laten lijken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:26

Renee schreef:
Dit is een hele fijne tutorial, wat ik zou doen om er een groene smokey eye van te maken is die lichte glimmende oogschaduw (op het bewegende ooglid) vervangen voor een licht groene en dan in de arcadeboog een donkergroen. Wat je nog meer kan doen is het zwarte potlood vervangen voor een groene en dan wel een hele donkere :j Zo'n slap hangend geval heb ik ook (alleen dan maar bij 1 oog) om dat bij te trekken maak ik het lijntje boven me ogen smaller zo dat je die als mijn oog open staat in zijn geheel ziet. Ook je primer niet vergeten anders trekt al je make-up in je plooi.

Primer moet ik even halen dan :j
Acradeboog, dat is toch dat stuk onder je wenkbrauw, wat bij mij zeg maar dik is?
Om mijn ogen meer open te laten lijken, moet ik dan mijn wenkbrauwen niet in een andere vorm epileren?

Afbeelding
Let verder niet te veel op me, want mooi is anders.

Maar ik denk dat ik mijn wenkbrauwen meer in een boogje moet epileren ?
Ik werd wel vaak met 2 kleuren :j , wit/roze, en wit, grijs achtig naar paars toe...
Mja ben niet zo'n durf al haha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:30

Menino schreef:
concealer = bevat heel veel pigment om schoonheidsfoutjes zoals rode plekjes, puistjes, wallen ed. te kunnen corrigeren.
foundation = om alles egaal te maken zonder er als een pannekoek uit te zien :') met iets minder pigment dus..
primer= op basis van siliconen, doe je onder je make-up ... zorgt dat foundation/oogschaduw beter hecht en egaler verdeeld kan worden

sommige mensen gebruiken concealer of foundation als oogschaduwprimer... En als het werkt is er niets tegen in te brengen natuurlijk, net wat jezelf fijn vindt .... :P Maar in theorie lijkt het me niet heel goed werken daar een concealer best vettig is, en het dan juist in de plooitjes gaat ophopen. net als ee cream-oogschaduw. En een oogschaduw primer is juist op basis van siliconen. Zijn echt twee heel verschillende dingen :j

Pannenkoek _O-

Hmm nee dat ophopen moet ik niet hebben, wel handig allemaal om te weten trouwens want ik heb 2 moedervlekken, 1 op mijn gezicht en 1 onder mijn kin........ balen die dingen.
En weg laten halen durf ik niet, gezien het litteken wat er van kan komen, en een vriendin van me heeft er 1 laten weg halen ter hoogte van haar heup en dat is net een diaree vlek...... Nou ik dank vriendellijk voor zoiets in mijn gezicht.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:32

Renee schreef:
S_uus schreef:
Concealer & Primer, wat is het verschil eigenlijk?
Ben niet heeeel erg thuis verder in de make up dingetjes hoor...
Heb wel veel, maar van dit geen idee.
De 1 een soort foundation en de ander een stiftje? of zit ik nu heel fout.

Concealer is een zwaar gepigmenteerde foundation, dus voor plekken die meer dekking nodig hebben dan de basic foundation (zoals puistjes, wallen, neusvleugels). En een primer zorgt ervoor dat je make-up niet gaat glijden over je gezicht en vooral bij oogschaduw is dat echt een must!

S_uus schreef:
Renee , ik kijk straks het filmpje even , laptop is even heel traag en is een ander filmpje aan het laden.
Je tekst pak ik er zo even bij :j
Ik denk dat groen past?

Ben beetje onzeker in de kleuren, en wil ook wel beetje variëren van groen af zeg maar.

Ik denk het wel hoor, maar je kan er op maar 1 manier achter komen: proberen. Zo kwam ik een keer met knal blauwe oogschaduw op werk (wij verkopen dat palet en mijn collega's waren wel benieuwd wat ik er mee kon doen) en toen had ik wel zo iets van := maar ik kreeg best leuke complimentjes. Dus ja je kan er maar op 1 manier achter komen: proberen :j

Bedankt voor je uitleg :) Het is me zo weer een stuk duidelijker.
Je moet nieuwe dingen echt durven denk ik.....
Avelien, inderdaad gewaagd maar niet verkeerd :) Heb zelf ook lang blauw gehad maar niet zo glimmend, en ik was toen 17 ..

essie_blue

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:40

Ik doe altijd eyeliner, oogpotlood en mascara op :)
mn lippen laat ik naturel, en op m'n huid doe ik foundation met een beetje rouge.
en dat is het :)

Vind zelf de eyeliner van Shiseido het fijnst, heb clinique mascara, lancome oogpotlood, shiseido foundation en rouge ook van clinique.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:50

@suus; aan de hand van bovenstaande foto (wat overigens niet de beste foto is om je wenkbrauwen te beoordelen :') ) zou ik je wenkbrauwen niet verder epileren.
Ik zou bij jou met roze en bruine tinten werken, geen zwarte eye-liner of mascara, dat is te zwaar voor jou denk ik.
Als je een beetje donkere oogschaduw in je oogplooi doet en je blendt dat uit naar boven toe (dus in de richting van je wenkbrauwen) zal je oog ook niet zo hangen, dan lijkt het een beetje ''gelift'', dan afwerken met een heel dun lijntje eye-liner of oogpotlood langs je wimpers en mascare en klaar zijn je ogen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:51

essie_blue schreef:
mn lippen laat ik naturel, en op m'n huid doe ik foundation met een beetje rouge.

Vind zelf de eyeliner van Shiseido het fijnst, heb clinique mascara, lancome oogpotlood, shiseido foundation en rouge ook van clinique.

Shiseido, dat merk ken ik niet. Waar is dat verkrijgbaar en in welke prijsklasse?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:52

Eyeliner en oogpotlood, is dat eigenlijk niet hetzelfde effect?
Of doe je oogpotlood op je oog lid ,en eyeliner op het onderste gedeelte van je oog?

Ik voel me hier echt een achterlijke _O-
Dingen als Primer en Concealer heb ik helemaal niet en ken ik niet.
Ik heb wel zo'n dik potlood (gehad) in huidskleur, waar een vriendin ooit van zei dat daardoor oogschaduw langer blijft zitten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:54

jolijnnn schreef:
@suus; aan de hand van bovenstaande foto (wat overigens niet de beste foto is om je wenkbrauwen te beoordelen :') ) zou ik je wenkbrauwen niet verder epileren.
Ik zou bij jou met roze en bruine tinten werken, geen zwarte eye-liner of mascara, dat is te zwaar voor jou denk ik.
Als je een beetje donkere oogschaduw in je oogplooi doet en je blendt dat uit naar boven toe (dus in de richting van je wenkbrauwen) zal je oog ook niet zo hangen, dan lijkt het een beetje ''gelift'', dan afwerken met een heel dun lijntje eye-liner of oogpotlood langs je wimpers en mascare en klaar zijn je ogen :)

Ik zal zo zoeken naar een betere foto :j .
Bruine mascara dan?Ik las ooit ergens op beauty site oid, dat bruine mascara beter is voor groene ogen oid?
Vind donkere ogen juist wel mooi, maar maakt inderdaad zwaar :j
Daarom doe ik ook vaak gewoon alleen oogschaduw, en niks met een potlood.

Ik ga het zo eens proberen :j ik heb roze en ook genoeg bruin haha :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:57

Roosch schreef:
essie_blue schreef:

Shiseido, dat merk ken ik niet. Waar is dat verkrijgbaar en in welke prijsklasse?

Echt niet? :+ Dat is behoorlijk prijzig. Wel een erg goed merk. :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:58

Afbeelding
Beter?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:59

Ik geloof dat ik behoorlijk achter loop dan, want dat merk ken ik niet. :')

Mag van mezelf voorlopig ook niks nieuws kopen op gebied van make-up, maar was wel benieuwd. :+

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:01

@s_uus ik heb hetzelfde als jij met je oogleden! ik vind het soms echt irri met opmaken (vooral met smokey eyes)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:02

Ik zal maar geen foto maken van mijn make-up collectie. Best erg wat ik allemaal al bij elkaar heb gespaard en bijna nooit gebruik. :D

Suus: Netjes, maar wilde je smokey eyes maken? Dan mag het allemaal (en zeker je oogschaduw) nog wel iets zwaarder aangezet worden. :)

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:03

eye-liner is vloeibaar en een oogpotlood is ja een potlood :p
aan de hand van de onderste foto zou ik de onderkant van je wenkbrauwen wel een stukje epileren, al die onderste haartjes eraf. Op die foto zie je ook dat jij absoluut niet staat met zwart, dat is veel te hard voor jou, bruin zal veel mooier zijn.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:05

Julia, nee joh haha, ik durf smokey niet :n , zou het wel graag willen.
Maar volgens mij is mijn acradeboog heel groot , tenminste de ruimte tussen oog en wenkbrauw is toch acradeboog?

Bij bovenstaande foto's ging het me om mijn wenkbrauwen , of ik die anders moet epileren :j door mijn ogen meer open te laten lijken.

Ilse , ik ga zo eens in je profiel kijken , als er foto;s staan.
Ben benieuwd hoe jij het dan doet.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:07

jolijnnn schreef:
eye-liner is vloeibaar en een oogpotlood is ja een potlood :p
aan de hand van de onderste foto zou ik de onderkant van je wenkbrauwen wel een stukje epileren, al die onderste haartjes eraf. Op die foto zie je ook dat jij absoluut niet staat met zwart, dat is veel te hard voor jou, bruin zal veel mooier zijn.

Dus wenkbrauw dunner?

Oke dat is heel duidelijk qua zwart :+ ik zal maandag kijken naar bruine mascara, en dus ook potlood?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:07

Het is zondag, lekker tijd om te prutsen met make-upjes. Als het niet lukt, kan je het er toch zo weer vanaf halen? :) Ik zal zo eens smokey eyes bij mezelf proberen.
Noem eens een kleurtje? :D

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:10

@suus: oogpotlood of eye-liner net wat je het makkelijkste vindt, als je niet zo handig bent met al die dingetjes kan je het beste oogpotlood nemen. ;)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:10

Ja! Ben benieuwd hoe het word bij jou!
Aan het filmpje van Renee gisteren had ik wel veel :j
Die kijk ik zo nog een keer.

Overigens heb ik op youtube ook wel eens een filmpje van een meisje gezien die heeft opgenomen hoe zij smokey eye's maakt, ik heb het toen zelf geprobeerd en geeeeeeeeeeeeen gezicht.
Heb zo'n oogschaduw doosje van essecence geloof ik liggen met bruine oogschaduw "smokey eye's " staat erop , maar het mislukte vreselijk.

Wat voor oogkleur heb je ?

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:11

Ja doe al jaren potlood :j thnx

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:11

Ik heb blauwe/grijzige/groenige ogen.
Of was die vraag niet voor mij? :D

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:13

Ja die was voor jou haha.
Maar Jolien kwam er tussendoor :)

Ik heb grijs groen, en ga zo bezig met groen denk ik, andere oog bruin, eens zien wat jullie beter vinden passen.....
zo zeker als ik probeer over te komen zo onzeker ben ik nu :\

Welke kleuren draag je normaal? Voor ik echt iets zegt wat echt niet kan haha.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:14

Julia schreef:
Het is zondag, lekker tijd om te prutsen met make-upjes. Als het niet lukt, kan je het er toch zo weer vanaf halen? :) Ik zal zo eens smokey eyes bij mezelf proberen.
Noem eens een kleurtje? :D

Grijs, past mooi bij je ogen. :j

Er kwam iemand in het topic binnen van de week, ben even vergeten wie 't was, maar die vroeg hoe het beste smokey eyes te maken.
Als je in dit topic zoekt op mijn posts, staat er ergens een stappenplan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:14

Normaal gesproken bruintinten. Blauwe ogen komen het beste uit met bruine kleuren. Maar heb ook gele/oranje tinten die ik nooit gebruik. Of paars. Groen heb ik ook nog ergens geloof ik. Dus roep maar, of het staat maakt niet uit. :D

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:17

ik heb altijd donkerbruine oogschaduw, (dun er op) oogpotlood onder m'n ogen en een dosis mascara, resultaat;

Afbeelding