Puisten deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:04

*Schraapt laatste beetje vanilleijs uit schaaltje*

Oh, suiker is ook slecht voor je huid? := Ik dacht vooral vette dingen als chips en chocolade..
Naja, ik zal eens zien of een suikerarm dieetje erin zit voor mij :+ Ben wel echt een zoetekauw
dus dat wordt nog zwaar.. Zijn er ook geschikte granenkoekjes om wel te kunnen eten? Ik ga
namelijk niet stoppen met het eten van brood aangezien ik zowat niks lust := Kan wel broodjes
gezond maken, met de salade erop dus en ik lust ook donkerbruin brood dus da's een optie :)
Salade ben ik dol op, maar ja wel met slasaus.. Wat een drama dit :+

Mijn huid ziet er momenteel ook écht niet uit, ben ongesteld.. Het was echt mega erg dit keer.. (edit; met mijn huid dan hè :+ )
Kon er heel af en toe niet vanaf blijven maar op zich gaat het heel goed. Het knapt ook langzamerhand
een beetje op nu. Ben ik wel blij om want ik moet morgen werken en boven de kassa's hangt een
rij TL-lampen. Nou als je ergens niet onder moet gaan staan is het een TL-lamp :\

Lees dat het bij de meesten wat minder gaat op het moment, heel veel sterkte allemaal! :(:)

Ayla

Re: Puisten deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:12

Vervelend dat het minder ging maar wel fijn dat het nu wat op aan het knappen is Iris. :) en werkse alvast haha. :(:)

Ik denk dat het wel verschilt per huid hoe erg er op suiker word gereageerd, heb het idee dat dat bij mij wel meevalt.
Wel op zuivel, varkensvlees valt volgens nmij ook wel mee.

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:26

Bij mij gaat het de laatste dagen best goed :) Gister en eergister heel weinig en vandaag wat meer, maar je ziet ze bijna niet

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:38

Heb vandaag biergist tabletten opgehaald... Iemand ervaring? Hopelijk helpt het een beetje voor mn huid!

Mijn dokter zegt trouwens dat eten er niks mee te maken heeft, ik geloof dr niks van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:52

Ik slik biergist, helpt minimaal bij mij helaas. Maar wie weet is het voor jou wel een wondermiddeltje. Verschilt per persoon :)

Voeding doet sowieso wel wat denk ik ook hoor! :j Ik merk het iig wel, als ik veel snoep dat m'n huid duidelijk slechter wordt.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:30

Ik schrik wel van de eetgewoontes van sommige van jullie hoor haha. Tuurlijk kan ik ook wel eens een glas cola naar binnen werken maar water en witte/groene thee blijft toch echt de basis. Je huid is je grootste orgaan en het laatste orgaan dat goede voedingsstoffen en water ontvangt, niet meer dan logisch is het dan ook imo dat je een slechte huid hebt als je slecht eet...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:34

Het quoten gaat helemaal mis met mijn mobiel hier haha. Als reactie op iris: bepaalde vetten heb je juist nodig je lichaam goed te kunnen laten functioneren, al is chips natuurlijk niet het juiste voorbeeld. Suiker is eigenlijk slecht voor alles, en heeft je licha ook niet nodig

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:23

ik ga vanaf vandaag écht op mijn eten letten, hopen dat het daardoor beter wordt :D

laatst was het echt mooi, maar in mijn stopweek gaat het altijd fout helaas.. :\
En dan ga ik er ook nog aanzitten.. _-:( _-:( _-:(

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 16:36

Ik drink in een normale schoolweek als basis zoiezo water en s'avonds dan vaak groene thee, maar een sapje tussendoor pak ik ookweleens. :j
In de vakantie minder omdat ik dan meer thuis ben en geen flesje water oid pak maar eerder een glas drinken (dus wel cola..) wil vanavond wel weer groene thee drinken en dit weer vast gaan houden. :)

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:45

Ik drink alleen thee en water (alleen met uitgaan een stuk of 4 colaatjes, gelukkig ga ik niet zo vaak uit :p gemiddeld nog niet eens 1x per maand denk ik..) :j Qua eten veel fruit en groente, vlees lust ik alleen kip. Brood eet ik alleen met pindakaas, vlokken of vlees. Avondeten bestaat dus uit groente en als er kip is kip, aardappels lust ik ook niet dus eet ik altijd droge rijst erbij. Maarja, klinkt heel gezond allemaal maar ik ben ook een dikke snoeperd :+ Chips, chocolade, winegums en koekjes.. Mijn favorieten :)

Mn huid is nog lang niet opgeknapt maar het is wel ietsiepietsie beter.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:50

Op je voeding letten vind ik oké, ik zou het misschien zelf wat meer moeten doen. Maar zulke oerdiëten die hier besproken worden vind ik persoonlijk te veel. Er bestaan zulke lekkere dingen en die ga ik dan ook echt niet laten staan omdat ze ongezond zijn. Ik kan zo genieten van een boterham met boter en een dikke laag choco en een grote tas melk erbij, of een lekker vettige pizza, of... noem maar op. Dat sommigen dat gewoon kunnen laten staan vind ik mooi, ik zou het niet kunnen, maar ook niet willen.
Hiermee wil ik natuurlijk ook niet zeggen dat ik mij dagelijks volprop met vettigheden natuurlijk. :P Mijn eetgewoontes zijn de laatste tijd al verbeterd en daar ben ik best trots op.

Morgen heb ik weeral familiefeest en ik heb net een pukkel naast mijn mond. Buh... Maar mijn controle afspraak bij de dermatoloog staan binnen een maand. Vroeger kon niet.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 23:01

Zo denk ik er ook wel over Katyatje :j al eet ik niet alles en let ik er dus wel op.
En :(:)

Ik zat er perongeluk weer aan maar heb eigenlijk alleen 1 korstje weggekrabt en 2 mee-etertjes weggehaald op m'n kin dus het valt mee. :P
Heb wel veel korstjes haha, 2 bij m'n mond, 2 bij m'n wenkbrauwen/voorhoofd en 1 kleintje op m'n wang, hoop dat ze snel weg zijn :D

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:56

Mijn huid gaat ineens razendsnel super goed. Ben benieuwd voor hoelang.... :+ Hoop dat het zo blijft of zelfs nog beter wordt.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:54

Ik hoop voor je dat het goed blijft Blanket!

Mijn huid was niet op en top vandaag. Maar heb de pukkels gelukkig een beetje kunnen camoufleren, ondanks mijn onhandigheid met foundation. :P

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:34

Mijn moeder gaat een afspraak voor me maken bij de huisarts, omdat het op mijn rug echt een hel is ;( En zo wil ik niet in een hempje lope nals het straks zomer is :=

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:13

Ik ga ook weer een vervolg afspraak maken met de huisarts, mijn adapaleen helpt niet dus op naar het volgende middeltje

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:26

Jammer genoeg, hier gaat het ook weer slecht. Het ging sinds tijden zo goed.. Ben een beetje ten einde raad. Wil zo min mogelijk troep erop smeren, maar ja een gezicht vol oneffenheden heb ik liever ook niet.. Echt lastig zo'n huid die op alles en niets reageert.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:44

Mijn huid gaat oke.. vind het zeker niet mooi nu. Veel korstjes en littekentjes, naar mijn idee.
Ga zo dadelijk lekker naar de zonnebank en volgende week weer, de zon blijft zo goed helpen.
Ik moet er ook echt echt echt van afblijven, dan is 't op zijn mooist. :P
Dus ik ga proberen er vanavond niet eens naar te kijken :)) dat stopt hopelijk de verleiding.

:(:) voor de slechte huidjes.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 13:45

Mijn moeder zei deze ochtend dat ik (mijn huid dus) er goed uit zag. En gisteren was het nog zo erg. Echt gek hoe het zo veel kan veranderen over een nacht. Moest het nu een keer zo blijven zou het wel fijn zijn.

Vervelend voor de slechte huidjes. :(:)

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:23

Dat gaat inderdaad soms heel snel, maar evengoed andersom. :P
Soms ga ik slapen met een mooie huid en word ik met een 'minder mooie' huid wakker.

Ik ben lekker naar de zonnebank geweest en ga zodadelijk maar naar m'n pony's, vanavond naar stal en daarna douchen en vanavond/morgenochtend zal ik zien of het zonnebanken geholpen heeft. :)
Ik hoop het wel want ik heb geen zin om met een chagerijnig humeur m'n eerste schooldag weer op school te zitten. :o
Probeer weer gezond te eten en groene thee te drinken, denk dat dat wel een beetje helpt opzich. :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:39

Ik was nog een tip vergeten te melden, alhoewel hij volgens mij al bekend is hier. Groene en witte thee drinken is al gezond en goed voor al je organen maar als je specifiek de Echinacea force thee neemt (de kruiden die je in een zeefje moet doen) dan verbeter je je weerstand ook flink als je daar iedere dag een kopje van neemt. Dus dat is ook direct positief voor je huid.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 07:50

Voor iedereen die geen acné heeft kan ik tea tree oil aanraden.
ff deppen op de puistjes voor het slapengaan, en voila, ze zijn zo verdwenen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 08:33

Ik denk dat ik vanmiddag ga stomen met een drupje Tea Tree oil erin. :)
Mijn huid op het moment veel rode kleine plekjes.. Hoop dat ze snel wegtrekken.

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:05

Thomas schreef:
Ik ga ook weer een vervolg afspraak maken met de huisarts, mijn adapaleen helpt niet dus op naar het volgende middeltje

Haaey Thomas :D

Matheno schreef:
Voor iedereen die geen acné heeft kan ik tea tree oil aanraden.
ff deppen op de puistjes voor het slapengaan, en voila, ze zijn zo verdwenen.

Oeh dat is ook het proberen waard :j

Mijn huid knapt razendsnel op, happy me :D Het is nog lang niet goed hoor, daar niet van,
maar het zag er zó slecht uit afgelopen week. Verkoudheid erbovenop en ik had de looks
van een ouwe dweil :) Práchtig. Morgen moet ik weer aan het werk, kan ik tenminste een
beetje knapper achter de kassa zitten als afgelopen vrijdag := Toen voelde ik me ook echt
niet op mn gemak.. Hele tijd kuchelen, snuiten en ook nog eens een heleboel pukkels..

Zwaar zwaar leven heb ik toch :+ Voor een ieder die dat ook denkt, ik kijk dan altijd even
naar dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=e_C99oBBD0E

Heeft niks met de pukkels te maken maar wel erg leuk :D Veel sterkte met de slechte huidjes :(:)
En voor degenen met een goed huidje, geniet ervan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 10:18

Ik eet vanaf vrijdag gezond en ik begin het nu al aan m'n huid te zien! Ik moet zelfs ongesteld worden maar toch gaat het beter dan normaal! Ik was afgelopen weekend wel jarig dus toen heb ik wel taart, ijs en een paar zoutjes gegeten, maar wel met mate :)) Verder geen snoepje/ koekje oid aangeraakt. En ik drink nu ook alleen nog maar koffie/ thee/ water/ sinasappelsap (zonder toevoegingen) en heel soms melk. Behalve met uitgaan dan, maar ik minder wel met alcohol nu :j