Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikj

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:06

Dan zal ik wel een zeldzaam geval zijn haha ;) maar naast de pijntjes af en toe ben ik nog altijd zielsgelukkig met het resultaat! Pc zelf is ook helemaal trota op zijn creatie :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:18

ik heb ook nog wel eens last van steken bij inspanning; toevallig paar dagen geleden nog met paardrijden.

Ik las hier iets over niet smeren.
Ik weet niet of jullie mijn verhaal nog kennen maar ik heb zo n beetje alle pech en complicaties gehad die er zijn :o
Ik had een hele grote open wond op het 3 landen punt en had vd pc cutisorb en mepitel gekregen(vette gaasjes) beide werkte niet want bij het verschonen ging de wond de hele tijd open. Ook als ik het eerst nat dochte; ik had gewoon teveel wondvocht iedere keer.
Vervolgens op advies van een bokker hier uit het topic de cutisorb dik ingesmeerd met vaseline en zo 2 x per dag de cutisorb verwisseld.
Dus niet rechtstreeks op de wond maar via de cutisorb verband.
Dit heeft het geneesproces erg versneld maar uiteindelijk was ik in totaal toch al 8/10 weken verder voordat alles genezen was.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 16:36

Ik ga morgen op controle.. ik heb de ene kant mooi dicht, andere kant is dus nog open ter grootte van 2 euro munt. Naar mijn idee groeit er een beetje wild vlees op. Had mijn PC al verwacht zei hij dus dat wordt aangestipt morgen en ook krijg ik dan te horen wat ik het beste kan doen met smeren e.d. :) even afwachten dus. Hopelijk schiet het dan wel weer op met genezen. Andere kant was na 1.5 week a 2 weken dicht dus laten we hopen dat de andere kant straks ook sneller en beter kan genezen. :) verder erg blij met resultaat. Elke avond gaan verbandjes af en bh uit en slaap ik gewoon in een wijd shirt. Met bh jeuks het zooo erg door beschadigde huid. Daarom maar zonder. Is best fijn! En mocht slapen zonder bh nu :)

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:30

Nou dames,

Ik ben volgende week aan de beurt!
Ik doe het in mijn broek, zelf bloedprikken ging niet zonder gevangen worden door een dartpeiltje (okee, plaatselijke verdoving dan). Ik mocht voorkruipen op de 'wachtlijst' en binnen een paar weken was ik al aan de beurt, maar ik kan me het nog steeds niet voorstellen. Ik ben doodsbang voor de narcose, ziekenhuizen ervaar ik akelig en eng! Ik ben een enorm watje en ik ben helemaal niets gewend. Nou heb ik een paar voordelen:

- mijn moeder is (medisch)chirurg, dus die heeft van die leuke goodies in huis voordat we naar het ziekenhuis gaan. Ook staat zij er tijdens de hele operatie gewoon naast en mag voor deze ene keer assisteren.
- mijn zusje heeft de operatie een paar maanden geleden gehad, en weet dus precies wat wel/wat niet.
- ik hoef niet naar school of werk, ik heb nog een paar maandjes tussenpauze en genoeg tijd om te herstellen.
- ik heb exact dezelfde chirurg als mijn zusje; een liliputter! Hij schijnt een trappetje nodig te hebben en is erg grappig!

Waar ik nou wel bang voor ben:
- mijn moeder en zusje hebben ook allebei de operatie gehad, maar beide met complicaties. Mijn zusje kreeg een ernstige bloeding en moest met de ambulance naar een ander ziekenhuis voor een nieuwe operatie, en bij mijn moeder is haar tepel afgestorven en moest ook opnieuw geopereerd worden.
- ik slaap altijd op mijn buik, en ik ben bang dat ik niet op mijn rug kan slapen. Ook lig ik met een vrij bazig mannetje in bed die altijd per se lepeltje lepeltje wil liggen (ook onbewust in zijn slaap heeft hij nog wel eens de neiging om te duwen)
- ik heb een zeer snel-vettige huid en ik douche het liefste gewoon elke ochtend & avond, ik kreeg te horen dat dit niet meer kon. Wat moet ik dan doen om een beetje fris te blijven? (ik heb al wat andrelon droogshampoo ingeslagen)
- Ik ben als de dood voor de narcose, mijn zusje zei 'waarschijnlijk voelt het zo om dood te gaan'... ik zat aan het plafond genageld!

Herkent iemand mijn probleempjes? Ik kan 's nachts echt niet slapen!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 17:40

Slakkenrace, spannend dat je volgende week aan de beurt bent! Gewoon rustig gaan slapen hoor. ;)
Je kunt je nu wel druk maken maar het wordt er heus niet beter van.
Misschien moet je tijdelijk een kussen tussen jullie twee inleggen zodat je partner niet tegen je aan kan gaan liggen? Op de rug slapen is een kwestie van wennen. Heb je een verstelbaar bed? Dan zet je het hoofdeinde iets omhoog. Dat slaapt net wat lekkerder. Tenminste, dat vond ik.
Succes en sterkte volgende week.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:05

Hallo. Ik heb delen van dit topic gelezen en ik ben zelf al jaren aan het denken aan een bvk. Op een gegeven moment had ik 85G met een normale buik, en toen had ik al veel last. Ik ben toen ziek geworden (helaas ongeneeselijk, maar op dit moment niet actief ziektebeeld gelukkig) en door die ziekte en prednison ben ik toen best veel aangekomen. Het enige voordeel daarvan is dat mijn borsten nu minder pijn doen, omdat ze een beetje op mijn buik kunnen rusten. Nu heb ik 90I. Mijn bmi is zeker boven 30 (ben maar 1,62), en ik las ergens in het topic dat dit invloed zal hebben op de verzekering, klopt dat ? Ik wil heel graag afvallen en heb al meerdere dingen geprobeerd, maar mijn zieke lijf verzet zich er heel erg tegen. Verder heb ik vooral veel rugpijn, last van mijn schouders, en soms wondjes van mijn bh bandjes en beugels omdat er zoveel druk op zit. Om maar niet te praten of het ongemak tijdens sporten ed. En ik vind het ook gewoon storend aan hoe ik eruit zie en de reacties die ik van mensen krijg. Denken jullie dat het zin heeft om naar de HA te gaan om hier over te praten of dat ik alleen maar te horen zal krijgen dat ik eerst maar flink moet afvallen ?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:16

@slakkenrace; niet druk over maken; komt allemaal goed. Kussen tussen jullie beide in leggen zodat je vriend niet tegen je aan kan liggen. Ik slaap al mijn hele leven op mijn buik en heb meer dan 2 maanden op mijn rug moeten slapen en het lag niet lekker en ik sliep niet fijn maar wat moet dat moet.
En ik heb zowat alle complicaties gehad die je kan krijgen maar ben nog steeds superblij en zou het zo weer doen. Vind ze nu zelf nog steeds aan de wat grote kant maar dat komt omdat je het niet v opzij ziet maar van voren omdat ik hele brede borst heb.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:17

@nado; je bmi moet gemiddeld zijn anders word je niet geopereerd ivm te groot risico im narcose en het evt afvallen na een bvk waar het allemaal niet mooier op word.
Dus als afvallen moeilijk is v je ivm je gezondheid dan zou ik de hulp inschakelen van een dietist.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:25

Oeh! nog een vraagje aan allen:

Is het waar dat je na deze operatie afvalt? Mijn zusje is 10 kg verloren omdat ze weken na de narcose 'geen zin' meer had in eten. Wie heeft dit nog meer ervaren? (geen reden om de hele operatie te doen natuurlijk, maar wel een mooie bonus)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:30

nope, ik had juist sneller honger gevoel; afgevallen na de operatie ben ik zeer zeker niet; wel direct na de operatie natuurlijk ivm weefsel en bloedverlies maar niet daarna nog.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:41

Durft er iemand hier voor/na foto's te plaatsen?
Niet in je naakie natuurlijk (dat lijkt me iets te openbaar), maar of het veel verschilt qua eerste indruk van veraf met gewoon kleren aan. Is er iemand ook echt kledingmaten op achteruit is gegaan? Bij mijn zusje was het verschil gigantisch!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:44

slakkenrace schreef:
Niet in je naakie natuurlijk (dat lijkt me iets te openbaar), maar of het veel verschilt qua eerste indruk van veraf met gewoon kleren aan. Is er iemand ook echt kledingmaten op achteruit is gegaan? Bij mijn zusje was het verschil gigantisch!

Google maar eens bij privé-klinieken, daar ziet je foto's genoeg. ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 19:52

slakkenrace schreef:

ik paste eerst geen blousjes of iets nu wel; verschil bij mij vooral van opzij te zien en ipv 75 H nu 75E.
Ze zijn nog steeds niet klein maar wel veel beter in verhouding nu. Kledingmaat is verder wel redelijk hetzelfde; iets kleiner.
Maar ik vind het verschil zelf niet gigantisch met kleding aan; ook omdat ik de grote maat altijd heel goed verborg; meerdere tops met grote hoge bh :o

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:58

Ik vind het echt een gigantisch verschil, ook qua kleding! Had een 75H/I en nu een 75C. Als ik een blouse aanwilde kon dat niet. Had boven echt 40 a 42 nodig en onder 36. Nu kan ik mooi een 38 aan zodat het ook mooi staat en de knoopjes kunnen dicht!!! :) echt zo'n verandering.
Maar sowieso, er is 1.5kg af gegaan dus mega verschil!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:06

Tamarant, bedankt voor het meedenken, maar ik ben al lang naar een dietist geweest en dat werkt niet, want daar moet ik veel sla van eten en ik kan niet tegen sla of andere rauwe groenten ivm ziekte. En dan kan ik niets meer vanwege de buikpijn, ook niet slapen, dus dat is het niet. Plus dat mijn lijf ook niet op ander voedsel reageert zoals een normaal lijf, en ik heb nog niemand gevonden die zich daar in wil verdiepen en niet met de standaard dingen aan komt.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:03

Nado, wat lastig dat je met zo'n vervelende ziekte zit. Ik ben nu even aan de camebridge zodat ik nog een wat kilootjes kwijt geraakt ben voor mijn operatie over twee weken. Maar dat lijkt me in jouw geval ook geen optie.

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:29

@Nado
Wat vervelend inderdaad! Je BMI mag maximaal 25 zijn heb ik begrepen bij de arts.

Waarschijnlijk is dit weer een van die standaard dingen...maar ik wil je zo graag helpen! Voor mij is het een hongerloze oplossing wat na al mijn maffe pogingen om af te vallen tot nu toe prima heeft gewerkt. Zelfs schoonmoeder is overtuigd (en die is niet zo makkelijk)

Wat misschien zal helpen is heel veel Rivella te drinken! Daar zit bijna niks in! (hoor je dat ook wel eens? 'je moet meer water drinken!' maar daar heb je helemaal geen zin in?) Ik heb voor de grap eens opgelet, een flesje cola zit al gauw 130 calorieën in, terwijl er evenveel rivella maar 13 in zitten! Ik viel van mijn stoel af toen ik het ontdekte! Ik ben nu dus al een paar weken aan de Rivella of water ipv andere frisdrank, en ik ben opeens mijn buikje kwijt! (+/- 3/4 kilo)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:41

Wat een handige oplossing voor jou, slakkenrace, slim bedacht! Ik drink al jaren alleen maar water, dus helaas kan ik daar geen calorieën op besparen.

Lief dat je wilde helpen :) En bedankt voor je info. BMI van 25, dan mag ik max 65 kg wegen, slik, mijn streefgewicht is 75 kg en dat lijkt al enorm ver weg.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:03

Meld me ook weer even, alle tijd nog netjes braaf meegelezen omdat mijn aanvraag nog lang niet inzicht is.
Mijn BMI is namelijk nog steeds te hoog :')

Nado, ik zit dus in het zelfde schuitje als jij, ik wil wel graag naar de dietiste aangezien dit bij mij wel resultaat geeft. Helaas zit dit vanaf dit jaar niet meer in je standaard verzekering en moet je dit dus zelf betalen waar ik eigen weinig behoefte aan heb.

Momenteel zijn ze bij mij behoorlijk pijnlijk (door het sporten, met een sportbh maar het geeft niet genog steun) dus de drang tot afvallen is erg groot.

Voor wat betreft het drinken idd Rivella en anders zou je ook Christal Clear kunnen drinken dat is minder als 1 calorie per glas :)

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:19

Hoi dames!

Jeetje lijkt me erg frustrerend als je wilt afvallen maar het kan niet!!
Ik ben inmiddels goed op weg, ik was 40kg aangekomen in mijn zwangerschap en zit nu (om heeeel precies te zijn :Y) ) nog 6,7kg van mijn streefgewicht...
Maandag ga ik naar de pc voor de eerste afspraak en ben benieuwd wat hij zegt!
Ik weeg nu 71,7 bij 1.68m en mijn BMI is 25,55 of zoiets.

Mijn zenuwen beginnen plaats te maken voor er enorm veel zin in hebben, ik ben die dikke lellen gewoon spuugzat :D

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:36

Goed nieuws, ik zie hier dat er niet geopereerd mag worden boven een BMI van 30, dus dat zal voor sommige dames hopelijk een hoop schelen!

Ik heb mijn BMI ook nog een keer opgezocht, dat was 25,5... ik begon me al af te vragen waarom ze dan bij mij wel zouden opereren als het per se niet boven de 25 mag zijn! Vreemd. Ik heb mijn moeder nog eens gebeld, en het schijnt officieel 30 te zijn dus! Bij mij werd 25 geadviseerd, omdat dat het 'ideale' gewicht zou zijn, maar dit getal zou absoluut geen invloed of de operatie doorgaat of niet.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:37

Ik moest altijd een L of XL aan ivm mijn borsten. Nu M! Het scheelt zo enorm!

een BMI van 25 is niet ideaal. Liever tussen de 18 en 25. Gewicht kan wel degelijk een reden zijn om niet te opereren. Uit onderzoek is gebleken dat wanneer je overgewicht hebt alles slechter geneest, je meer last hebt van de narcose en eigenlijk het hele herstel moeizamer gaat. Daar komt bij dat bij een borstverkleining het mooier is dat je eerst afvalt voordat je laat verkleinen. Anders laat je ze verkleinen en val je nog meer af en dan is het niet mooi meer :)

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 19:54

Ik wil idd eerst op mijn streefgewicht vóór ik het ga laten doen :j
Dat moet lukken!! :D

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:11

Ik ben om die reden idd nu aan het afvallen. Ben 8 kilo kwijt nu. Die kilo's moesten er toch af, dus dan liever voorafgaand aan de operatie.

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 00:13

Ik heb nu een BMI van 23 en daar ben ik heel tevreden mee.