Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:57

Leuk toekomstperspectief WenK!

Plannen is idd belangrijk Angela en als je er iets langer over doet is helemaal niet erg. Helemaal in jouw geval, hopelijk is 't niet ernstig met je moeder!?

Ik werk nu dus 20-24uur, daarbij wil ik graag AD Praktijkondersteuner of HBO-V gaan doen, om mij meer te ontwikkelen op het gebied van Huisartsengeneeskunde. Dat spreekt mij het meeste aan, daar heb ik gelukkig wel mijn draai in gevonden!

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:59

Klinkt goed Marjoleintje...

Ik weet heul goed wat ik wil, maar als ik daar NU op solliciteer word ik steeds afgewezen wegens niet passende opleiding icm te weinig specifieke ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:00

[LZP] Mijn lieve mama in het ziekenhuis.

Klinkt leuk, WenK. Veel van die thuisstudies hebben ook een open dag, misschien eens leuk om te gaan kijken? Ik studeer trouwens bij het NTI, bevalt goed.

MArjoleintje: Leuk! Ik heb zelf als VP gewerkt, maar dat was toch niks voor mij...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:05

Poeh, zit je topic ff te lezen Angela, maar meisje toch wat een narigheid... :(:) Als we iets kunnen doen qua afleiding ofzo moet je het zeggen hoor... Praktisch kan ik helaas niets betekenen, maar leef met je mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:11

Thanks, het is inderdaad niet makkelijk, maar we slaan ons er door heen.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:20

Jeetje Angela, ik heb je topic over je moeder doorgelezen. Maar wat een nare tijd maak je door op dit moment. En 't aller-vervelendste is natuurlijk die onzekerheid. Kan me voorstellen dat je moeder hier heel moeilijk mee om kan gaan. Ik hoop dat uiteindelijk die bypass operatie wonderen verricht en dat ze zich weer beter gaat voelen, hopelijk voor de kerst en 't nieuwe jaar!

Ik begrijp een klein beetje je angsten over je moeder verliezen. Ik was namelijk (nu 24 jr) 19 toen ik mijn vader (47 jr geworden) ben verloren aan de gevolgen van dikke darmkanker. Hij heeft na de diagnose nog 8 maanden geleefd. Was ook nooit ziek, zo ineens vage rug- en buikklachten en toen was dat de diagnose. In dat opzicht begrijp ik je angst van 't verliezen heel goed. Alleen hoop ik dat ze bij je moeder meer duidelijkheid kunnen geven en een juiste behandeling, zodat ze er weer bovenop komt. Heel veel sterkte! En blijf hopen!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 13:59

Och meissie :(:) Wat een narigheid. En zoals je het beschrijft in het topic, krijg er gewoon kippenvel van. Zo herkenbaar. Ik hoop dat deze nare tijd snel achter de rug is. Die onzekerheid is verschrikkelijk...

Ik zal voor je duimen dat jullie in januari een mooi jaar tegemoet gaan, met heel veel gezondheid.

Marjoleintje, dat is ook veel te vroeg, 47 jaar. Mijn vader is volgende week (23 dec) 3 jaar terug overleden, gescheurde aorta, allemaal heel plotseling, 61 jaar geworden.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:01

Ai, 61 is ook nog jong bom! Was hij al bekend met een aneurysma? Ineens zo plotseling lijkt me ook erg heftig hoor!

Hopen dat alles met Angela haar moeder weer goed komt!

Ik ben net terug van een wandeling met de hond. Lekker 45min gewandeld, vanmorgen ook al 25min. Prima 'rustdagje' zo.

Zometeen een poging boodschappen doen, 't is hier nogal wit van gisteren. En 't blijft rond 't vriespunt dus de sneeuw blijft lekker liggen.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:34

Nee niet bekend ermee :n Wel zwaar reuma patient en door alle medicatie waren zijn nieren ook aangetast. Dat hij niet oud zou worden was bekend maar had toch wat langer van 'm willen genieten dan nu het geval is. Tsjaa, that's life. Het was alleen wat hectisch destijds, woonden net 1 week in ons nieuwe huis, en de dag voor het overlijden was de jonste 1 jaar geworden.

Sneeuw???? Waar???? Hier niks nakkes nada. Jammer voor Woef en Waf want die zijn gek op sneeuw. Zal wel wat glad worden vanavond denk ik.

Net uitdeelkadootjes gescoord, jongste wordt volgende week 4 en is donderdag voor het laatst op het KDV. Ook nog een rode maillot gekocht voor bij de kerstjurk van de oudste, zo na mijn werk bij ToysXL langs, kijken of ze daar de trein van Lego hebben, die wil ons mannetje graag hebben.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:48

Jeetje Angela een hele dikke knuffel ook van mijn kant.
Ik ken je gevoel wel een beetje van onzekerheid e.d. Als je wilt praten gewoon hier neerzetten he :(:)

Jeetje Bom en marjoleintje :(:) Veel te jong allebei.

het besef dat mijn vader niet oud wordt drijft mij ook weleens tot waanzin :o Wij weten precies wat hij heeft en het gaat heel erg goed en dat is juist waar ik zo bang voor ben :o Wanneer komt die tijd dat het weer heel slecht gaat want dat die komt dat is zeker.

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:49

Ja hier ligt best veel sneeuw van gisteren, 't boodschappen doen was goed te doen gelukkig! Lekker veel fruit mee genomen, o.a. perssinasappels jum! :)

Ah leuke kadootjes kopen en een rode maillot voor 't kerstjurkje! Leuk!

Ja Sakkia, ondanks dat ik het verhaal van je vader niet ken, is het soms goed om per dag te leven en niet te veel stil te staan bij de toekomst. Ik ben (ook) het type dat altijd maar bezig is met in de toekomst te leven, maar mijn vriend dwingt me dan soms ook om eens even stil te staan bij wat we nu hebben en hoe het nu gaat. Lastig, maar wel het beste in mijn ogen.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:23

Och Angela :(:) Ik hoop dat je moeder snel opknapt! Sterkte meid!

Ik zit mijn minuten af te tellen, vanavond lekker hardlopen! *\o/* Net een ooh zo saaie conference meeting gehad. :O Manlief komt mij van het werk halen, terwijl hij thuis kookt, kan ik een klein rondje hollen. Vanavond een lekker rustig avondje voor de boeg, morgen lekker VIP shoppen in V&D. *\o/*
En..morgen weer naar de diëtiste en bloedprikken. HA denkt aan beginnende reuma, mijn beide ouders hebben het ook, ik heb veel pijn aan bepaalde gewrichten. Mijn duim kan ik niet eens gebruiken op moment :( Drukke dag morgen, vandaar vanavond maar even lopen, anders komt het er weer niet van.

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:38

Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen!
maar ik heb een vraag, ik wil zo gaan hardlopen, heb t in de zomer ook gedaan, maar toen beetje bij ingeschoten. wat doen jullie aan tegen de kou? ik heb geen speciale thermo hardloop shirts ofzo dus dat kan niet! iemand tips?? bedankt :)

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:10

Laagjes over elkaar Nicky_, dat blijkt goed te isoleren.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:28

Avond!

Sak, ik kan me goed voorstellen dat het je beangstigd, je vader heeft natuurlijk al best wat ziekenhuistijd achter de rug. Vergeet alleen idd niet te genieten van de tijd je je krijgt he... :(:)

Idd laagjes Nicky_

Poeh, heftig ook Bom, van het overlijden van je vader. Al weet je dat iemand misschien niet oud wordt, toch komt het altijd hard aan en is het altijd te vroeg.

Hier weer een heerlijke middag gehad. Uit werk naar stal, daar lekker Lis gereden, die voelde prima aan dus ik kon heerlijk werken met 'r. Daarna mijn projectje gereden, wilde alleen wat stap/draf werk doen omdat ze in de galop nog wat strak (gespannen) wordt, maar ik had haar zoooo fijn aan het lopen in de stap en draf dat ik toch een galopje gedaan heb. En mijn gevoel liet me niet in de steek; ook in de galop was ze heel braaf en netjes nageeflijk te rijden in een redelijk normaal tempo.
Toen ik een klein half uurtje in de kantine zat kwam de smid er al weer aan. Lis heeft dus ook weer nieuwe schoenen.
Thuisgekomen heb ik mijn hardloopkleding aangedaan en ben lekker een rondje gaan doen. Heb echt heerlijk gelopen, sneller dan ooit; 5 km in 28.15!!! Was echt heerlijk!
Ben alleen na het hardlopen wel spontaan volgeschoten, 1 neusgat zit helemaal dicht en ik loop maar steeds te snuffen. Net ff gesprayt, gaat het vanzelf wel weer over hoop ik, want stiekem heb ik de hoop dat ik donderdag weer lekker kan lopen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 21:31

pfff wat een heftige berichten hier zeg allemaal!

Wenk: lekker middagje dus :)

Ik heb net even les 18 gelopen, gaat fijn :j

Dikke laag sneeuw hier trouwens, het sneeuwde gisteravond ineens heel hard!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 00:30

Sneeuw Rosa!! Je mag het houden :+

Heb niet kunnen lopen vanavond, vriendlief kwam mij pas om 19 uur van kantoor halen, eerder we gegeten hadden was het 20.30, te laat om daarna nog te lopen. :n Ga toch morgen na het werk proberen.
Als het goed is, komt morgen het Nike+ Sensor kitje binnen, nu vriendlief lief aan kijken of ik test mag draaien, voordat hij onder de boom gaat :+

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:38

WenK, dat is een hele nette tijd die je hebt gelopen over de 5km. Mijn record staat op 27:12min. Dat was in 2008, toen was ik ook in goede conditie. Ben nu weer goed aan 't opbouwen dus wie weet verbeter ik dat record komend jaar nog! :)

Hier ook weer sneeuw bij gekomen vannacht. T is nog steeds wit, volgens vriendlief waren de hoofdwegen goed te doen gelukkig.

Fanneke, jammer dat je niet meer heb kunnen lopen gisteren. Wie weet vandaag? Ik denk dat ik straks even een uurtje vitaal mee ga doen op de sportschool. Nu eerst maar 's aankleden. :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:44

Goedemorgen, gisteren toch niet meer gegaan, de stoepen e.d. waren net ijsbanen en had gisteren toch weer een beetje last van mijn maag. Eigen schuld trouwens :+ Moet echt opletten dat ik niet te veel vet binnen krijg want ik heb echt het idee dat dat een grote boosdoener is. Later op de avond ging het dan ook weer beter :j

Misschien dat ik vanavond nog even ga, maar ik meot eigenlijk ook even muzieken voor vrijdag. Heb vrijdag kerstviering op het werk en ik begeleid op mijn bugel de samenzang :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:54

Goedemorgen!

jammer van je maag Sak....

Was spekglad hier vanmorgen, dun laagje sneeuw met wat ijzel erover... Niet fijn...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 09:59

Ja was wel even jammer, maar ik moet nog even voorzichtig doen met eten, ook leren langzamer te eten :j
Ik heb al wel helemaal zin in vanavond, want dan gaan we lekker boerenkool eten. Ik zonder vette worst natuurlijk :+ Maar er zitten wel gewoon spekjes door, dat moet, dat hoort gewoon in de boerenkool :D
Maar direct een lekkere pan vol zodat ik we er vrijdag ook nog van kunnen eten :j

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:07

Goedemorgen dames!

@Angela, heel veel sterkte!

Heb me voorgenomen om vanavond maar weer even te gaan lopen. Ben bang dat het weer de saaie loopband wordt, maar heb nu al een week niets gedaan... Echt zo slecht!!
Maar ja, nog ruim 3 weken en dan gaan we al op wintersport! Daarna durf ik wel weer buiten te gaan lopen als het een klein beetje glad is! Tot die tijd nog maar even voorzichtig aan doen!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:08

Oeh lekker hoor... :j

Ik denk dat ik zondag weer zuurkool maak...

Ben trouwens een menu aan het bedenken voor kerstavond, dan komt mijn broer bij ons eten. Ik denk aan het volgende:

Vooraf: Pasteitje met wildragout
Tussendoor: gevulde eitjes
Hoofdgerecht: Ossenhaas op een bedje van tagliatelle met een champignonroomsaus en wat sperzieboontjes
Toetje: Tiramisu

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:09

Ik wil ook wat lekker eten op kerstavond, maar ik weet het nog niet. Arjan is echt iemand die helemaal niet veel lust dus daar is echt geen eer aan te behalen.

Goh, zo nu het bijna vakantie is, krijg ik ineens het gevoel dat ik nog heel erg veel moet doen :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 10:12

Jammer is dat...

Wij gaan kerstavond bij mijn moeder eten, mijn broer is 1e kerstdag weg en daarom gaat mijn moeder naar haar broers en zussen en 2e kerstdag eten we met mijn vader (uit eten)... :D