Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 19:57

Je kunt toch ook tegelijk kolven of ben ik nou gek? :o

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:33

Nathalie schreef:
Je kunt toch ook tegelijk kolven of ben ik nou gek? :o

Ja, ik vind dat geen probleem. De rest wel.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 21:53

Echt waar ja? Wat raar. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:19

Nou, ik zou daar ook geen probleem mee hebben, lijkt me gezellig! Vijf is wel errug veel als je ombeurten moet....roostertje is ook niet handig, dan moet je onder tijdsdruk kolven en als 1 ding funest is voor je kolfopbrengst is het wel kolven onder druk.

Met mij is alles weer goed, borstontsteking is over. Als het kuurtje is afgelopen ga ik de middagvoeding als eerste skippen, dan drinkt ze het kortste. s'Ochtends ga ik dan beginnen met links kolven en rechts voeden (voed nu links in de ochtend) zodat ik die voeding met rechts kan gaan doen en langzaam de linkerkant afbouwen. Daarna is het even verder kijken wat praktisch is.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:54

Neff schreef:
Bv pauze? Dat valt toch gewoon onder werktijd ? Je mag een kwart van je tijd aan bv besteden.

wel de tijd die je kwijt ben mag je bij ons gewoon weer inhalen
ze vinden het al veel dat je 5 maand mag thuis blijven omdat je bv geeft, als doctorandus mag je meer omdat niemand op je vingers zit te zien, maar als gewone laborant wil ik niet de stress van snel kolven er nog eens bij (er is geen ruimte of je wordt gedurig gestoord door stagairs of je moet kolven op toilet, super)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:47

Ben wat dat betreft toch maar blij dat ik in NL woon, vind het hier een stuk beter geregeld als bij de zuiderburen. In overleg is ook veel mogelijk zo kolf ik nog steeds onder werktijd terwijl mijn voed/kolfrecht nu voorbij is. Echt super geregeld dus. Top dat jij wel doorgaat Keandra, lijkt me niet makkelijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 15:11

Ben vandaag begonnen met afbouwen, heb nu tussen de middag drinken uit een bekertje gegeven ipv bv. Wel even wennen. We zitten nog steeds (of alweer) in de doorkomende tandjes hier, dus de nachten blijven erg gebroken. Omdat ze sinds kort ook onder de dekens vandaan blijft kruipen en dus ook wakker wordt omdat ze het koud heeft ben ik zo duf als een konijn.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 23:06

@Susan: ik ken het gevoel... Knuf! Ben er gelukkig net vanaf. (de jongste is bijna 3...

Trouwens iemand de clip van Pink - Raise your glass gezien? Zie je een paar vrouwen aan het kolven (nou ja, niet zo plastisch natuurlijk) en dan wordt de melk aan een kalfje gegeven. Ik vond het een leuke doordenker, geen idee hoe ze het bedoelt, maar ik vond het cool!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 01:09

:j vind ik ook een lachen stuk in de clip, vergeten ook hier te melden :')

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 15:46

Is me niet opgevallen in die clip, zal er eens op letten, leuk!

Ja, en wij hebben ons eerste jubileum ook te pakken, 6 maanden BV! Weet wel dat we heel rustig aan met eten beginnen, vorige week had ie al last van 1 keer kv toen er geen bv meer in de vriezer was. Zo zielig, hij werd helemaal rood en verstrakte helemaal. Na weer een paar keer bv kwam het gelukkig eruit. Weet nog dat we dat ook met de oudste hadden toen we over gingen op vast voedsel. Dus voorzichtig aan hier!