De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Issy

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 22:51

80% van de nederlanders, lijkt me wat vooruit lopend op de werkelijke cijfers.

Het verdwijnen van de kring zegt overigens niet dat daarmee ook de lyme verdwenen is. Uiteraard hoop ik dat je man van de lyme af is, maar hou er rekening mee dat het altijd weer de kop op kan steken (soms duurt het jaren).

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:33

Ik ben weer twee dagen wat beter te pas geweest en dus ook weer wat gaan doen....gevolg...voel me nu weer hartstikke beroerd!
Bahhh... :( waar ligt in godsnaam toch die grens als je je eens wat beter voelt??

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:34

Die ligt een stukje voor je lijf aangeeft dat het genoeg is. Kortom: eerder ophouden als je je goed voelt ;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:38

HHmmm ja, dat hoor ik ook altijd van de psych *zucht*.
Maar merk dat ik dat zooooo moeilijk vind....als ik me dan eindelijk wat beter voel wil ik gewoon weer effe "schade" inhalen ofzo en merk dan zelf niet wanneer iets teveel is.
Jaa, als ik een marathon zou gaan lopen maar dan zou ik manisch zijn vrees ik ;)
Ik vind het lastig en vooral...steeds zo teleurstellend dat het hooguit twee dagen achtereenvolgend goed gaat om dan weer te voelen dat je weer een langere tijd nodig hebt om een beetje te herstellen toto er weer wat van die dagen komen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:40

Ik heb geleerd echt bij te houden wat ik doen en dat te doseren over de dag. Het gevolg is dat ik én nog kan werken én (meestal) nog iets met mijn paarden kan doen. Als ik ook nog bij iemand langs wil moet ik of niet naar de paarden, of een halve dag vrij nemen. Op die manier gaat het wel. Anders lig ik om de andere dag op apegapen omdat ik niet meer goed kan bewegen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:47

Ik ben sowieso al ruim 15 jaar afgekeurd.
Gisteravond in het bos gewandelt en daarna bij vriendin wat wezen drinken, maar lag laat in bed.
En vandaag bij een fotoclub de visagie gedaan voor de modellen en ook erbij gebleven tot alle fotografen klaar waren.
Was op 2 locaties.
Niets zwaars zou je dan denken, maar alleen al dat ik vannacht pas om 2.30 in bed lag was de nekbreker denk ik.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:50

op dat soort tijden naar bed trek ik dus echt niet meer. Ik kom thuis, ga eerst een uur liggen (en meestal slapen) en dan ben ik weer ongeveer fit genoeg om nog iets anders te doen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 23:52

Nee ik ook niet dat bleek maar weer, maar soms denk je ach....een keertje moet toch kunnen???
Nou, niet dus!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 23:44

bedankt voor d dikke knuf zal ik doorgeven. vandaag zou een drain geplaatst worden maar er moest een cardioloog komen voor onderzoeken ze hebben haar vandaag volkomen binnenstebuiten gekeerd. cardioloog komt morgen en zonder dat alles volgens hem ok is om een drain in de lever aan te brengen. Het geval wil dat de afsluiting die is aangebracht wat niet de bedoeling was niet terug te draaien is.... dus eerst de drain als de cardioloog het toestaat vanwege klachten op dat vlak. En dan zo mogelijk de hersteloperatie waar dus een stuk er weer tussen gezet moet worden zodat de lever weer kan functioneren. zo heb ik het begrepen. Al met al heeft ze nog een weg te gaan, met veel pijn. Dus we wachten af hoe het allemaal zal gaan, ik heb een kaarsje aangestoken tijdens een taize viering vandaag.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 11:04

franka75 schreef:
bedankt voor d dikke knuf zal ik doorgeven. vandaag zou een drain geplaatst worden maar er moest een cardioloog komen voor onderzoeken ze hebben haar vandaag volkomen binnenstebuiten gekeerd. cardioloog komt morgen en zonder dat alles volgens hem ok is om een drain in de lever aan te brengen. Het geval wil dat de afsluiting die is aangebracht wat niet de bedoeling was niet terug te draaien is.... dus eerst de drain als de cardioloog het toestaat vanwege klachten op dat vlak. En dan zo mogelijk de hersteloperatie waar dus een stuk er weer tussen gezet moet worden zodat de lever weer kan functioneren. zo heb ik het begrepen. Al met al heeft ze nog een weg te gaan, met veel pijn. Dus we wachten af hoe het allemaal zal gaan, ik heb een kaarsje aangestoken tijdens een taize viering vandaag.

|( :(:) Wat een leed voor zo'n jonge meid zeg!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:10

franka dikke knuf voor haar!!! vreselijk.

Ik heb vandaag voor het eerst weer fysio gehad.
Passieve bewegingen en masseren zijn de plannen..
Gaat hier nog steeds niet goed.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:20

juut balen dat het zo slecht met je gaat, hoop snel op verbetering voor je

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:03

franka75 schreef:

:\ Zal kaarsje branden voor haar...alsof ze nog niet genoeg had :(:)

Voor degene die evt. bij ProHealth willen laten testen,Issy had het er al over en hier kun je het op de site lezen:

http://www.prohealth.nl/over_pro_health.html

Juud :(:)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:14

PintoNatal schreef:
juut balen dat het zo slecht met je gaat, hoop snel op verbetering voor je

Thanks meid :+:
Hoe gaat het met jou?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 01:53

Vandaag hoorde ik dat er morgen een drain geplaatst word wat gemeen pijn doet ze krijgt zware morfine want ze moet wel kunnen reageren tijdens de behandeling. vandaag moest ze ook bijna weer onder narcose want infuus kapte ermee en ze kregen geen ader meer te pakken wat uiteindelijk na een paar uur volgens mij gelukt is. Dus morgen nu de ingreep en hopen dat het allemaal goed gaat , meiden jullie allemaal ook veel sterkte wat vonden jullie van het bericht in het nieuws met die arts met zn 2 weken AB in het begin?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:41

Zal aan haar denken...zo zwaar voor haar :n hopelijk is het snel gedaan en valt de pijn mee :(:)

Bericht in het nieuws heb ik gemist,wat was dat precies?

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 07:55

Jeetje wat erg voor haar!
Heel veel sterkte met je vriendin Franka75.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:11

Vreselijk voor haar zeg!!

Heb alleen het half 8 nieuws van gister avond gezien over de lyme.
Tja als je er echt meteen bij bent dat is 2 weken in principe ook genoeg, maar het gaat nu juist om de groete groep mensen die er te laat achter zijn gekomen, pas toen ze ziek werden.
Maar goed, het is weer even in het nieuws geweest en die man zei ook hoe ernstig de gevolgen kunnen zijn,m dus ik hoop dat er iets mee gedaan wordt!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:40

Sterkte voor haar franka.. vreselijk!

Onassa was lyme op tv?? heb ik gemist.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:16

Ja gister op het journaal.
Om 12 uur op Ned 2 en 's avonds een kort stukje op rtl 4 van 19.30
Misschien kan je programma gemist even kijken.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:54

Ik ga daar even naar zoeken.
Ben wel erg benieuwd

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 01:08

Hoi bedankt voor de wensen, de drain in de lever is nog niet geplaatst ze had teveel vocht in haar buik smste ze me, ehm verder begreep ik dat de andere drains varplaatst moeten worden, tot nu blijft het daar even bij.
Dus jullie vonden het nieuws over lyme wel positief?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:30

Ieder nieuws wat op tv komt over lyme vind ik positief want het komt in ieder geval weer eens onder de aandacht.
Tja, wat er verder mee gaat gebeuren, wel toevallig dat de huisartsen met hun goedkeuren nu mee werken aan een bloestest in Weert.
zodra zij dus enkel hun stempel op het formulier zetten wordt het ineens wél vergoed.
Dus ik hoop.....dat ze hun fouten gaan inzien want anders kan ik het niet noemen....je werd vaak nog net niet uitgelachen.
Er zullen in het verleden uitzinderingen zijn geweest hoor die je wel serieus namen maar als ik de meeste verhalen zo lees is het net als bij mijn ha, je geeft het ter kennisgeving aan en thats it!

Franca, misschien zou je me het adres kunne mailen dan stuur ik haar een kaartje als ze dat leuk vindt.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:44

@Onassa, helemaal mee eens, zelfs mijn vader zei gister dat hij inziet wat de gevolgen kunnen zijn. Toen ik hem vorige week vertelde over de bloedtest zei hij 'wasda?!' toen mijn moeder het hem in grote lijnen uitlegde zei hij alleen 'oooh..'

Er is niets uit mijn bloedtest uitgekomen, maar ik ben voor de zekerheid wel doorgestuurd. Eigenlijk zou ik naar een kinderarts moeten, maar omdat ik over 2,5 maand 18 wordt, heeft ze me doorgestuurd naar een cardioloog. Aan de ene kant ben ik blij dat ze me serieus neemt, en ik wil natuurlijk ook weten wát er nou aan de hand is, maar aan de andere kant, lyme is zeker niet niks!

Offtopic:
Ik ben echt blij met de tijdelijke vervangster van onze huisarts, ze neemt de tijd voor je en haalt meteen je dossier erbij, ook luistert ze goed en neemt het zekere voor het onzekere. Jammer dat die andere over ongeveer een maand (?) terug is van zwangerschapsverlof..

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:36

DebjeDopje schreef:
@Onassa, helemaal mee eens, zelfs mijn vader zei gister dat hij inziet wat de gevolgen kunnen zijn. Toen ik hem vorige week vertelde over de bloedtest zei hij 'wasda?!' toen mijn moeder het hem in grote lijnen uitlegde zei hij alleen 'oooh..'

Er is niets uit mijn bloedtest uitgekomen, maar ik ben voor de zekerheid wel doorgestuurd. Eigenlijk zou ik naar een kinderarts moeten, maar omdat ik over 2,5 maand 18 wordt, heeft ze me doorgestuurd naar een cardioloog. Aan de ene kant ben ik blij dat ze me serieus neemt, en ik wil natuurlijk ook weten wát er nou aan de hand is, maar aan de andere kant, lyme is zeker niet niks!

Offtopic:
Ik ben echt blij met de tijdelijke vervangster van onze huisarts, ze neemt de tijd voor je en haalt meteen je dossier erbij, ook luistert ze goed en neemt het zekere voor het onzekere. Jammer dat die andere over ongeveer een maand (?) terug is van zwangerschapsverlof..

Mooi dat ze goed naar je luistert :) Mag ik vragen waarom je bent doorgestuurd naar een cardioloog? Meestal moet daar een aanleiding voor zijn, anders word je doorgestuurd naar een internist.