Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mag afbouwen als het heel goed gaat, maar dat gaat het niet.
M'n apotheek heeft alleen jecton naalden, dus ze moeten rest besteld worden en moet nu dus doorgaan met Jecton... De laatste keer prikken wou de naald eerst niet m'n spier in waardoor hij nog een keer op m'n huid kwam, met twee bloedende plekjes als gevolg. Nieuwe naald erop en nog een keer geprikt p, dat deed zon pijn dat ik die er weer uitgetrokken heb. Toen nog een nieuwe naald en toen lukte het wel, maar kwam best wat bloed uit.
suuszzzz schreef:De klachten kwamen weer terug, dus vorige week weer bloed laten prikken. Nu is mijn B12 dus weer te laag. Ik krijg maandag de eerste injectie. Ze willen me nu iedere twee maanden prikken. Maar wat ik me afvraag is of het tekort nu werkelijk komt doordat ik vegetarier ben. Ik eet gewoon vleesvervangers met b12. Ik eet regelmatig kaas, eieren etc. Ook vraag ik me af of het wel nut heeft nu om de twee maanden te prikken (5 keer) en dan te stoppen. Volgens mij keert het tekort dan weer gewoon terug?
Glossi schreef:Dat is het makkelijkst voor de artsen, dan hoeven ze niet verder te kijken.
. love_western schreef:Glossi schreef:Dat is het makkelijkst voor de artsen, dan hoeven ze niet verder te kijken.
Deze arts heeft genoeg onderzoeken bij mij gedaan. Kwam er 8 jaar geleden voor een zeldzame tumor. Deze is gelukkig verwijdert.
Maar 2 jaar terug ontdekte ik nieuw bultje. Dus weer allerlei onderzoeken etc. Toen bleek ik b12 te kort te hebben. En tumor was niet actief. Dus Tummie de 2de mag voorlopig blijven zitten.
En wou zelf ook geen onderzoeken meer.