Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:33

Zo is het nu!

Afbeelding

_danieke_

Re: Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:35

mooi frozenstar :j

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 18:27

Lien_ schreef:
Ik heb even een vraagje.. Misschien kan één van jullie me adviseren :o

Ik heb een hele tijd geleden mijn haar rood geverfd gehad.. Daarna nog een keer donker met een paarse gloed, maar dat was toen helaas heel slecht geverfd en in no time had ik weer een roodachtig kleurtje terug. Toen wilde ik stoppen met verven (liet het bij de kapper doen= toch vrij duur :o ) en terug naar mijn eigen kleur. Uitgroeien dan maar, i.v.m. het rood... Nu groeit het dus heel langzaam uit en het vervaagt ondertussen ook nog wat.

Máár. Ik ben er helemaal niet happy mee :') Ik zou zo graag weer donker haar hebben en dat zou ik dan graag zelf willen verven. Kan ik er gewoon donkere (heel donkerbruin of zelfs zwart? := ) overheen doen? Of krijg ik dan allemaal hele rare kleuren? := En zit er verder nog verschil in verschillende merken, tinten e.d.? Advies? :o
Ik heb wel het vermoeden dat het een beetje een rode gloed gaat hebben(?), maar dat maakt me verder niet heel veel uit.. Als ik maar niet in een week weer vaaloranje haar heb :=

Lastig om te zeggen. Heb je niet ergens een kapperswinkeltje waar jij je haarverf kunt kopen? Deze kunnen je vast beter adviseren over je haar. Het kan best zijn dat jou haar namelijk de kleuren anders pakt. Maar daar voor zou ik het even vragen aan iemand :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:28

Nice Mar! Ga je er nog kleurtjes in doen of niet?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:12

Ja ga ik nog doen! Enkel moet het eerst helemaal egaal zijn voor me en lichter :j

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:06

Yunaa schreef:
Lastig om te zeggen. Heb je niet ergens een kapperswinkeltje waar jij je haarverf kunt kopen? Deze kunnen je vast beter adviseren over je haar. Het kan best zijn dat jou haar namelijk de kleuren anders pakt. Maar daar voor zou ik het even vragen aan iemand :j

Helaas niet, hier in de buurt zit niet veel.. Hoopte dat iemand misschien ervaring zou hebben met van donkerblond naar rood naar donkerbruin of zwart.

Anders ga ik maar gewoon een poging wagen, mocht het grandioos falen dan heb ik óf een wel heel apart kleurtje, óf een kapper mag het proberen te redden :=

Mooi hoor Frozenstar :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:49

Fiffill schreef:
Ik vrees alleen dat ik echt een huge vlecht krijg als ik alles meepak. :=

Verder dan zoiets kom ik tot nu toe niet. :')

http://3.bp.blogspot.com/_8fWgZZ4TKI0/S ... raid+7.jpg

Oooh, ik wil dat zo graag met mijn haar kunnen doen. :D Helaas is het te kort, heb ik veel lagen waardoor vlechten sprieterig worden (of het is gewoon mijn gebrek aan vlechttalent)... ;(

Zit nog steeds te twijfelen om het een tint donkerder te doen, dus zoiets als jou, Fiffill. Of zo: http://imageshack.us/photo/my-images/98/bokt2q.jpg/

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:31

Ik vind dat donkere altijd wel tof! :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:58

Ja, alleen ik haat uitgroei, dus daarom twijfel ik. :+ Had mezelf ook voorgenomen om nooit meer mijn haar te verven. :')

Heb het ook al een keer (donker)bruin gehad, maar dat doe ik niet meer, was toch net te donker.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:17

Hmm, anders iets dat er na een tijdje gewoon vanzelf uitgaat (voor je uitgroei krijgt)? Moet je het alleen wel vaker verven als het je bevalt en je de kleur langer wilt houden. :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:27

Ja, zo'n soort spoeling is dat geloof ik. Heb ik ook een keer gehad toen ik het nog bruin verfde, dat werkt idd wel beter, heb je minder uitgroei, of iig minder opvallend, omdat de kleur lichter wordt na een paar keer wassen. :j

Zou ik wel kunnen doen, alleen het is misschien wel zonde omdat ik eigenlijk elke dag mijn haar wel was als ik college heb.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:38

Sommige spoelingen blijven een eindje zitten, bij andere vervaagt de kleur zo weer. Maar veel hangt natuurlijk van je eigen haar af. Als je blond bent en je verft je haar zwart, tsjaa dan kan het wel even blijven denk ik zo :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:52

elke dag je haar wassen :wow: is helemaal niet goed voor je haar...

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:07

Ik ga morgen m'n haar verven.
M'n haar is op dit moment namelijk 4 kleuren door elkaar: Bruin, blond, rood en zwart. :))
Heb een paar dagen geleden van die haarverf van de Etos gekocht, chocolade bruin.
Oké, het is waarschijnlijk niet de beste kwaliteit, maar ik heb het al een paar keer eerder gebruikt en ben tevreden met het resultaat.

Ik post wel wat foto's als het klaar is. *D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:10

Heb je ook een foto van hoe het nu is? :D Klinkt wel apart nu zo :P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:12

Foto's van het resultaat zijn altijd leuk! Doen dus :D Ik ga volgende week ook ff langs de kapper, is alweer iets te lang geleden. Gewoon de kapotte punten onderaan flink laten bijknippen en voor de rest zo laten. (Heb het gewoon op één lengte, vind ik het makkelijkste, als ik het in laagjes heb gaat het zo krullen)

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:15

Horsii_mine schreef:
Heb je ook een foto van hoe het nu is? :D Klinkt wel apart nu zo :P

Ik zal wel even een duidelijke foto maken voordat ik het morgen verf, m'n haar is nu namelijk nat. :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:41

Waah, ik ben van felrood naar witblond gegaan. :') De bedoeling is dat het helemaal wit word, maar dat duurt nog wel even denk ik. :D
Maar ik heb het er toch opgewaagd, en het gaat wonderbaarlijk goed met mijn haar. :j

Ik heb het maar 1 keer geblondeerd, en de rest hoop ik te bereiken met zilvershampoo.

Voor:
Afbeelding

Na (ik heb even geen betere foto :') )
Afbeelding

Het is inmiddels nog lichter dan op de foto. :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:49

Ziet er mooi uit RS. Hoe heb je dat voor mekaar gekregen?
Het ziet er mooi gezond uit zeg maar :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:52

Ariebombarie schreef:
elke dag je haar wassen :wow: is helemaal niet goed voor je haar...

Dat weet ik (in elk haartopic op Bokt wordt het slechts een keer of honderd gezegd :+), maar ik ga niet met een vette kop rondlopen. Was het nu (in de vakantie) om de dag of af en toe om de twee dagen, maar dan is het echt walgelijk en slap. Dat doe ik om te proberen om mijn haar minder snel vet te laten worden, maar ik merk echt weinig verschil.

Als ik niet hoef te fietsen dan gaat het nog, maar tijdens het collegejaar fiets ik minstens drie kwartier per dag en dan is het de volgende ochtend nog net te doen (al ziet het er niet uit, omdat het dan slap langs mijn hoofd hangt). Als ik dan echter weer op school aan kom is het gewoon weer vettig. Was dan toch liever mijn haar 's ochtends, dan dat ik me weer de hele dag ongemakkelijk voel (heb vorig jaar wel geprobeerd om het steeds om de dag te wassen, maar ik blijf me vies voelen). Soms was ik alleen mijn pony, want die is het ergst (vooral als hij wat te lang wordt, want dan zit je er natuurlijk steeds aan). :')

Ik weet niet waarom het vet wordt van fietsen, het is niet alsof ik zweet op mijn hoofd ofzo. :+ Door de wind denk ik, het ziet er iig sowieso snel niet mooi meer uit als het een beetje waait.
Heb al shampoo zonder siliconen en zonder parabenen. Ook de Yes To Tomatoes al geprobeerd die hier vaak aangeraden wordt, maar merk weinig verschil. Gebruik nu volumeshampoo van Fructis zonder parabenen etc., die werkt nog het best, al begint het wel minder te worden nu ik het langere tijd gebruik.

Dus als iemand de gouden tip heeft? :+

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:11

Het probleem is dat je haar pas minder vet wordt nadat je een héle tijd hetzelfde wasritme aanhoudt, helaas. Bij mij heeft het zeker een maand en half tot 2 maand geduurd vooraleer mijn hoofdhuid gewend was aan minder wassen (nu doe ik het 1 dag wassen, 2 dagen niet, daarvoor was het 1 dag wassen, volgende dag niet), niet echt bemoedigend dus. Ik zou het graag nog minder wassen (max 2 per week), maar ik heb weinig zin om weer zo lang 1 dag met vettig haar rond te lopen, als ik naar de les ga kan dat sowieso niet.. Yes to carrots helpt bij mij ook niét, ik kreeg er alleen maar vreselijke jeuk en roos van. Gebruik nu weer gewoon m'n antiroosshampootje van de dermatoloog en een conditioner met siliconen, tsja, dat werkt voor mij nu eenmaal het beste.. En zo is elke hoofdhuid en haarsoort anders :)

Red_Savage Dat heeft je haar zo te zien inderdaad goed overleeft! Gelukkig, want als het zo'n bosje stro is daarna, is 't ook niets.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:02

Ik doe dit al langer dan twee maanden ondertussen. Alleen wel niet altijd dezelfde shampoo, wissel steeds af. Dacht dat dat ook beter was?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:12

Was je al 2 maanden je haar niet meer elke dag? Dat duurt wel lang dan! Ik wissel niet af met shampoo omdat ik er maar 1 heb waarvan ik geen vreselijke roos krijg, maar heb idd ook al gehoord dat dat beter zou zijn. Of het echt zo is, tsjaa.. Gewoon doen waar je jezelf het beste bij voelt. Dus als dat je haar elke dag wassen is, dan is dat ook zo. Antiroosshampoo zou ook superslecht zijn, maar mijn haar ziet er best goed uit en ik kan gewoon niet zonder dus. Ik vind het gewoon handiger dat ik het niet meer zo vaak moet wassen, maar ben niet geminderd omdat het slecht zou zijn :P

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:50

Ik ben afgelopen collegejaar begonnen met te proberen het om de dag te wassen, maar soms moest ik het toch wel weer een keer wassen de dag nadat ik het gewassen had, dus dat was niet constant hetzelfde wasritme. Soms kom je er gewoon niet onderuit, als ik uit geweest was bijvoorbeeld (in België mocht je toen nog roken), of stage had in een varkensstal. :D

Nu heb ik denk ik sinds eind mei/juni niet meer elke dag mijn haar gewassen (misschien af en toe een keer, maar zo weinig mogelijk).

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:43

Hoi! Ik wil heel graag een keer een ander kleurtje in mijn haar, maar ik weet niet welke kleur goed bij mijn huid past e.d. Ik wordt in de winter redelijk bleekjes.. Wie kan me helpen?
Dit is mijn natuurlijke kleur:
Afbeelding
Ik wil het wel graag een beetje natuurlijk houden, maar het mag wel een keer iets anders dan dit.. :)
Hoop dat jullie me kunnen helpen!