Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:22

Magrathea schreef:
Shiloh, vervelend, ben je toch gegaan? En eclair, is je rem alweer gerepareerd? :)

Ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met supplementen. Ik hark nu elke keer na training braaf een bakje kwark weg maar ik vroeg me af of dat niet efficiënter kan. En bovendien vega(n) :) Ik heb dit product gevonden: http://vegasport.com , is iemand er bekend mee? Of een ander supplement? En aangezien het spul best prijzig is overweeg ik om alleen een supplement te gaan gebruiken voor herstel, kan dat gewoon?

Nog niet helaas -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:20

Ik zoek een beetje advies!

Via het werk kan ik deelnemen aan het fietsplan en daarvoor ben ik nu dus aan het rondkijken voor een nieuwe fiets. Dat licht gewicht van die racefiets en het hard rijden daarop bevalt me echt fantastisch, punt is natuurlijk wel dat dat als dagelijkse fiets niet echt super geschikt is. Ik ga namelijk echt door de stad, met veel gewoon betegelde straten en dat is fietst op een racefiets echt afschuwelijk.

Maar ik wil wel dus graag een lichte fiets met zo'n 24 versnellingen (ik fiets toch in heuvelachtig Nijmegen), sportieve houding, maar wel graag een gewoon slot erop, bagagedrager etc.

Ik kom zoveel termen tegen! Crosshybrides, fitness fiets/hybride, sporthybride. En weet gewoon niet meer wat het verschil nou is. Ga natuurlijk winkels bezoeken, heb ik ook al gedaan, maar daar werd het me nog niet veel helderder.

Probleem is een beetje dat die crosshybrides bijvoorbeeld van die dikke offroad banden hebben en dat levert alleen maar meer weerstand en dat hoef ik dus echt niet. Ik wil dus eigenlijk gewoon gewone fiets die neigt naar racefiets maar dan wel met een gewone dunne band (niet zo dun als een racefiets).

Iemand van jullie advies?

Flew

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:23

Mijn vader heeft een fiets die dan ideaal voor jou zou zijn. Puntje is dat die fiets volledig naar zijn wens is opgebouwd door mijn oom. Hij heeft een frame van Surly en dan opgebouwd met onder andere een bagagedrager en een ligstuur. Hele gave fiets geworden en hard dat ie erop kan. := Maar ik heb dus echt geen idee hoe zoiets nou genoemd wordt. :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 10:35

Bedankt voor je reactie! Ik vrees dat van onderaf opbouwen ruim boven budget gaat. Met het fietsenplan mag hij maar 749 voor de fiets en 82 voor de accesoiresen kosten. (anders moet ik zelf nu meteen bijleggen en dat heb ik momenteel niet)

Romyv schreef:
try body & Fit shop, daar hebben ze eigen merk WHEY protine. Dan zou ik gaan voor de snelle variant. Je hebt proefpakketen met 10 smaakjes (1 shake per smaak) voor 10 euro, grote potten zijn goedkoper per shake.

Zit erover te denken om dit ook te gaan proberen. Vooral omdat ik de training savonds om half 7 heb en tot 5 uur werk. Dan goed voorbereid op de training door ruim op tijd te eten is dan lastig. Even een shake van te voren is dan wel makkelijk te doen. Hoeveel tijd van tevoren zou je dit doen? En redt je het dan echt een hele training, als je ook rond etenstijd zit?

Ik heb ook zitten kijken naar die afslank eiwit shakes, reviews zijn mega positief, maar ik ben altijd een beetje wantrouwig met dat soort dingen. Heb jij daar toevallig ook ervaring mee? En heb jij een idee wat nou daadwerkelijk het verschil is tussen die afslank eiwit shakes en de whey protine shakes?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:50

Al die termen die je noemt, zijn moderne kreten voor een racefiets frame met een mtb verzet en stuur. De banden zijn vaak een cm breder dan van een racefiets. Daardoor wat meer grip en comfort. Daarmee voldoet het denk heel goed aan jouw wens!

Ja, ik doe voor een halve marathon, 80km fietsen, kwart triathlom enz ook een eiwitshake met banaan en appel en 3 gekookte eieren; daar sport ik 3 uur top op! Meer dan dat eet ik niet. Maar dat ben ik, andere trekken dit heel slecht en gaan koolhydraten stapelen

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:16

Ik krijg net een foto te zien van de onderdelen die voor mijn nieuwe fiets binnen zijn. Volgens mij ga ik echt een heeeeeeele gave fiets krijgen. Was al weg van het frame, maar de onderdelen zijn ook supermooi. Ik hoop dat ik er tzt nog op durf te fietsen. :+

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:38

spannend!! Wanneer krijg je hem!?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:26

Als ie af is. :+ Het is een hobbyproject, dus het kan wel even duren. Bedoeling is wel dat ik de Bauke Mollematocht op die fiets kan fietsen, dus dan zal ie hopelijk af zijn. :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 18:04

Vandaag nog even een rondje op de racefiets gedaan. Goede ronde uitgestippeld.
Had namelijk bijna 100% wind mee :) haha, heerlijk.

Van het weekend heb ik lekker gemountainbiket (ja, zo schrijf je dat echt) op MTBparcours Spaarnwoude.
Even zien of ik aankomend weekend ook nog even vrij kan maken voor een rondje daar of Schoorl.
Heb er weer helemaal zin in *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:46

Ik fiets zaterdag met mijn vader de 11 dorpentocht hier in de buurt! We fietsen de 50km :) Hopen dat het een beetje mooi weer is

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 19:49

Lekker MuSLi! Hoe krijg je het voor elkaar, 100% wind mee?

Ghostattack: Leuk dat je dat met je vader kan doen! Ik hoop voor jou ook dat het mooi weer is!

Ik heb gisteren een rondje van ong 50 km gemaakt met een groepje van 4, ging lekker! Zaterdag fietsen we met de club richting de Loonse en Drunense duinen, ongeveer 100 km. Ben benieuwd! (Ik dacht dat daar alleen maar zand te vinden was en geen fietspaden, dus werd heel hard uitgelachen :P)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 20:09

Ik ben dinsdag weer lekker voor het eerst gaan trainen. Was wel zwaar afzien. In Duitsland naar de brandenberg gereden, en of we die even drie keer wilde doen. 1 keer bestond dan uit, naar boven, andere kant naar beneden, omdraaien weer naar boven en de eerste kant weer naar beneden, en dat dan 3 keer. Ik was bij de eerste keer naar boven al stuk, dus ik heb gewoon drie keer naar boven en naar beneden gedaan en de andere kant gelaten voor wat het was. Dat was wel even genoeg.

Maandag hadden we ook sleutelavond, was erg leerzaam. Veel geleerd over hoe je speling op verschillende punten en assen herkent, en hoe je ziet dat iets aan vervanging toe is en zo. Echt heel nuttig!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 21:29

RubyRed schreef:
Lekker MuSLi! Hoe krijg je het voor elkaar, 100% wind mee?

Ghostattack: Leuk dat je dat met je vader kan doen! Ik hoop voor jou ook dat het mooi weer is!

Ik heb gisteren een rondje van ong 50 km gemaakt met een groepje van 4, ging lekker! Zaterdag fietsen we met de club richting de Loonse en Drunense duinen, ongeveer 100 km. Ben benieuwd! (Ik dacht dat daar alleen maar zand te vinden was en geen fietspaden, dus werd heel hard uitgelachen :P)

Haha, bijna 100% he ;) Vooral veel tussendoor gefietst, dan kun je net mazzel hebben met de wind.. De Loonse en Drunense duinen hebben inderdaad ook hele mooie fietspaden! Veel plezier!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:19

Nou, lekker fietsen is dat! Wij hadden gisteren best wel veel wind en ook wel wat regendruppeltjes.
Dankjewel!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:39

Ik heb altijd vooral wind tegen... :D

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:36

Zijn er hier ook mensen die met een mountainbike vooral over verharde (asfalt) wegen fietsen?
Ik ben namelijk op zoek naar een 'sport' erbij, maar weet niet of dit wat voor mij is.

Gewoon fietsen vind saai.. :o

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:49

Ell_en: Ik heb toen ik begon met de crosshybride veel over verharde wegen gefietst.
Uiteindelijk overgestapt op de racefiets omdat ik toch haast niet het bos in ging, en vind het heerlijk!
Fiets bij een leuke damesgroep binnen een wielrenvereniging. Als je vragen hebt, stel ze gerust!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 16:58

Rubyred: Ik heb even op google afbeeldingen gezocht van de crosshybride. Maar wat is het verschil tussen de crosshybride en de mountainbike?
En heb je hier ook 'fietskleding' voor nodig, of kan dit ook gewoon lekker in een trainingsbroek met shirtje of vestje, en nikes? :o

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:17

Volgens mij is het enige verschil tussen mijn fiets en een mountainbike dat een mountainbike bredere banden heeft. Een helm heb je sowieso nodig, en een fietsbroek is ook eigenlijk wel heel fijn... Maar als jij liever in een trainingsbroek enzo gaat is dat ook prima, ligt er ook aan hoe lang/ver je gaat fietsen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:17

Ik snap niet wat op een mountain bike fietsen op de verharde weg, het leuker maakt dan op een gewone fiets/hybride fiets of race fiets op de verharde weg. Fietsen is toch gewoon fietsen? Mountain bike is gemaakt op het opvangen van oneffenheden ed. op onverharde wegen. Zo zit er meer schokdemping in de fiets, maar op de verharde weg heb je dit helemaal niet nodig en verlies je daarin juist energie.

Ik probeer te achterhalen wat je nu eigenlijk wilt doen en waarom je verwacht dat met een mountainbike leuker te vinden. Als je nou zegt, ik ben van plan off road te gaan, dan zou ik zeggen, je doen.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:24

Eens met Shiloh. Ik ben tegen een goedkope crosshybride aangelopen en daarmee begonnen met fietsen, wist toen nog niet goed wat ik leuk vond en waar ik goed in was. Daarna dus overgestapt op de racefiets.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:29

Shiloh: ik heb het idee dat een mountainbike toch iets sportiever is.. Dat je ook eerder een beetje snelheid gaat maken. Op een gewone fiets, fiets je volgens mij toch wat rustiger.

Ik weet zelf ook nog niet goed wat ik wil, daarom vraag ik ook rond naar ervaringen, verschillen en tips.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 17:34

Dan zou ik eerder voor een racefiets of anders een hybride/fitness fiets gaan, ik zit daar zelf ook erg naar te zoeken. De meeste hybride fietsen gaan richting mountainbike inderdaad, maar ik wil zelf helemaal niet off road. Maar je hebt ook hybrides die tussen racefiets en stadsfiets in zitten zeg maar.

Zelf zit ik nu bijvoorbeeld te kijken naar de specialized source sport voor dames. Dat is een eigenlijk een racefiets, maar dan met een recht stuur, iets bredere banden dan een racefiets en verder de gewone dingen op een fiets (bagagedrager, slot etc.)

Of gewoon via martkplaats voor een tweedehands racefiets te gaan. Je hoeft hier echt niet perse klik pedalen op te maken, kan ook best gewoon met normale pedalen. Het fietst wel lekkerder als je aan je pedalen kunt vastklikken, maar met gewone kan ook prima, zeker als je het gewoon wilt uitproberen.

Als je een racefiets via marktplaats gaat kopen, let er dan wel op dat je een goede framemaat neemt, te groot of te klein fietst niet fijn en is de lol er zo vanaf.

Met een racefiets ga je echt veel harder dan op een normale stadsfiets in ieder geval.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:38

Shiloh schreef:
Met een racefiets ga je echt veel harder dan op een normale stadsfiets in ieder geval.

En over het algemeen ook veel harder dan op een MTB op de verharde weg :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 19:19

Pfft, het is geen lekker trainingsweekje :n
Ben net begonnen bij m'n nieuwe baan en moet het nog echt even gaan combineren met sport.
Verder ben ik de laatste paar weken ook onwijs moe, dat helpt ook niet. Ik weet namelijk niet of het veel zin heeft om als je moe bent te gaan sporten...

Ik heb trouwens Hemp Protein-poeder gevonden bij de Tuinen. Die Wheat potten heb ik ook gezien maar die smaakjes staan me tegen... Hemp is plantaardig :) ik ben bezig alle onnodige dierlijke elementen uit mijn dieet te schrappen dus dit leek me een goed alternatief voor kwark. Bovendien is het niet zo duur. Iemand die het gebruikt?

De potten zien er zo uit: http://www.goodhempnutrition.com/10-110 ... al-raw.jpg