[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:18

Oke apart dat dat kan door stress
En hoe zit dat nou precies met diarree hebben? Als je de pil bv om 11 uur
Savonds neemt en je hebt 's ochtends zeven uur diarree is dat dan verder nogg erg of
Is het alleen bij de eerste paar uur na het nemen? En ze zeggen dan zeg maar vies
Gezegd alleen bij water diarree?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:42

4 uur na inname is het geen probleem meer.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:41

Oke thanx
En is geloof ik ook alleen bij ernstige diarree (heb ik me laten vertellen)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:04

Ik zit momenteel in m'n eerste stopweek, waar ik woensdag m'n laatste pil heb genomen en vandaag pas ongesteld ben geworden. Betekent dit dat dat vanaf nu altijd pas maandag ongesteld word, of kan dat nog heel erg verschillen?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 15:39

Is dit de eerste strip die je hebt genomen? Zo ja dan kan het nog verschillen. Later als je lichaam beter gewend is wordt het regelmatiger. Zo neem ik altijd op vrijdagochtend mijn laatste pil en wordt dan zondagavond/zondagnacht ongesteld. In het begin wisselde dat nog behoorlijk en het sloeg soms ook wel eens een keer over.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:37

Hallo,

Ik meld me ook maar even met een probleem. Ik gooi niet graag mijn intiem leven op het internet, maar kan momenteel weinig anders als ik meer info wil.

Het probleem: ik ben 23 jaar en heb eergisteren voor de 2e keer een trombose gekregen. De eerste keer kreeg ik een trombose 4 jaar geleden. Ik was toen aan te pil (desorelle 30) en kreeg de trombose na een vliegtuigreis van 10uur(= uitlokkende factor). Volgens de dokters was het gewoon 'toeval' en moest ik er verder niets achter zoeken.
De behandeling was: 6 weken spuitjes in mijn buik en daarna 6 maand bloedverdunners. Achteraf ben ik terug aan de pil gegaan (Desorelle 20).

Nu eergisteren kreeg ik opnieuw een trombose, dit keer zonder uitlokkende factor. Dus geen toeval meer! Ik zal wellicht nooit meer de pil kunnen nemen. Maar alternatieven zijn er amper voor handen. Er mag geen hormoon in zitten en de twee alternatieven die ik ken wil ik niet omdat:
- condoom: ik kan niet tegen gebruik van condomen. Ik krijg er steeds infecties van. Ik heb alle soorten al geprobeerd, ook latexvrije, ik blijf infecties krijgen. Deze genezen erg moeilijk en betrekkingen zijn achteraf zeker nog 3 weken pijnlijk.
- koperspiraal: ik heb erg zware regels waarbij ik een hele week serieus afzie (met pilgebruik is het beter tijdens mij stopweek nam ik hormonen bij om het leefbaar te houden). Een koperspiraal zorgt dat je regels nog langer en heviger zijn... NOG langer én NOG heviger = dodelijk voor mij. Dus dat zie ik eveneens niet zitten...

Nog alternatieven? Ik heb reeds 5,5 jaar een leuk relatie en wij wonen samen. Had dit over een jaar ofzo gebeurd dan hadden we gewoon nu gegaan voor een kindje en dan zou mijn vriend nadien zich laten 'helpen' (precies of ik heb het over een hondje :') ) Maar nu vind k het nog te vroeg.

Misschien handig om te vermelden is dat wel wéldegelijk een kindje willen en we dat op de planning hadden voor binnen de 2jaar...

Nu ja ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:52

hmm.... dat klinkt lekker ingewikkeld in ieder geval!
Je kan misschien nog dingen als pressarium & zaaddodend middel gebruiken (en sowieso niet in jou klaarkomen), maar echt lekker veilig is dat natuurlijk niet.

En ik weet niet of de ene koperspiraal de andere is? maar ik vond dit nog:
http://www.t-safe.nl/landingspaginas/35 ... perspiraal
Er zijn verschillende merken... en bij deze stond dat de menstruatie vermoedelijk alleen de eerste 3 maanden heftiger is (misschien kan je dan pijnstillers met naproxen namen, dat helpt heel goed tegen heftige krampen).

Maar volgens mij gaat het lastig worden... Sterkte ermee in ieder geval! Lijkt me echt een lastig probleem. Je hebt het geluk dat mocht het misgaan, het geen drama is, maar echt lekker ontspannen is het natuurlijk allemaal niet zo.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:58

Oké, bedankt :j

Ik ga sowieso naar de gynaecoloog, maar na mijn vorige trombose had ik precies het gevoel dat zij, buiten de standaard anticonceptie, zelf ook niet zo goed op de hoogte waren.
Daarnaast vind ik seksualiteit binnen een relatie ook erg belangrijk, dus ik zou het wel zo aangenaam mogelijk willen houden, bedoel ik ben 23, de stukken zouden er echt nog vanaf moeten vliegen bij wijze van spreken... :+

En idd een zwangerschap zou geen drama zijn, maar wel mijn 'ideale levensplannetje' verstoren ;) dus ik zou echt graag nog een beetje willen wachten!

Pffft moeilijk hé, was ik maar een man! Nooit geen problemen, 't komt toch altijd op de vrouw haar schouders terecht hé!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 12:03

jaa zeg dat wel! maar volgens mij is er verder ook niet zoveel...
waar ligt het tromboserisico precies in? hoeveelhied hormonen? er mag dus echt helemaal niks in zitten? soort? samenstelling? Ik gebruik zelf nuvaring, die heeft heel weinig hormonen (omdat het zo lokaal werkt), mirena spiraal heeft geloof ik ook weinig hormonen. Maar helemaal niks, dan loop je toch snel vast...
Heb je ookal verschillende merken condooms gebruikt? (misschien ligt het aan het glijdmiddel wat eromheen zit?) of juist hele dunne. kan het ook aan bv siliconen-glijmiddel liggen? (dus niet aan de condooms zelf) dat je gewoon op waterbasis moet gebruiken?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:27

We hebben ook al alle soorten glijmiddel gebruikt. Maar glijmiddel durven we ook gebruiken als we gewoon vrijen (dus toen ik nog aan de pil was en we zonder condoom vrijden) en toen heb ik er nooit problemen mee gehad. Dus het moet volgens mij echt aan het condoom liggen...

Waar het trombose risico juist ligt, weten we nog niet, even de resultaten afwachten, maar de dokter gaf aan dat ik vrij grote kans had nooit meer hormonen anticonceptie te mogen gebruiken... Ik hoop natuurlijk anders, maar bereid er mij wel op voor.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:33

Steef schreef:
lillytjuh schreef:
langer maken kan niet, korter maken wel. Als je hem langer maakt is hij niet meer betrouwbaar!

Ik ben niet seksueel actief, dus zou het in dat geval geen kwaad kunnen, of kan ik het alsnog beter niet doen?

Ik zou het alsnog laten, je 'speelt' op deze manier met hormonen. Hier kan je lichaam erg van in de war raken.
Maar ik denk dat je je vraag verkeerd gesteld hebt? Wil je je stopweek langer maken? Dat is onlogisch met niet ongesteld willen worden op een bepaald moment.[/quote]

ik kom net van de huisarts (was al aan de pil) om pijnstiller te halen wegens hele erge pijnlijke menstruatie.
Ik heb het met haar nog over het doorslikken van de pil gehad. Zei vertelde ook dat een stop week alleen is om aan te tonen dat er helemaal niets aan de hand is met je lichaam zodat ze de pil maatschappelijk geacepteerd konden krijgen. Mijn huisarts zei ook dat je gewoon 3 pil strippen achter elkaar mag doorslikken, no problemo. Je gaat daarna niet erger bloeden of wat dan ook, dat is weer een van de vele broodjes aap :+ Je moet er alleen wel om denken dat als je seks heb je de stopweek NOOIT langer dan 7 dagen maakt. Dan liever korter.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:47

Dat van dat doornemen en dan geen zwaardere menstruatie hebben klopt voor mij niet.
Ik heb enorm veel last van de terugval van hormonen tijdens mijn stopweek waardoor ik zeer zware menstruatie had dat hem uitte doordat ongelooflijke migraine en gewrichtspijnen kreeg. De gynae had me aangeraden om ze eens door te nemen... ja hoor %) dat was rampzalig. Ik kon toen niet meer lopen van de pijn in mijn gewrichten en had te veel hoofdpijn om recht te zitten, te eten,... dus ik heb een hele week in bed doorgebracht.

Hangt dus wel veel af van persoon tot persoon...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:51

SofieHavan schreef:
Dat van dat doornemen en dan geen zwaardere menstruatie hebben klopt voor mij niet.
Ik heb enorm veel last van de terugval van hormonen tijdens mijn stopweek waardoor ik zeer zware menstruatie had dat hem uitte doordat ongelooflijke migraine en gewrichtspijnen kreeg. De gynae had me aangeraden om ze eens door te nemen... ja hoor %) dat was rampzalig. Ik kon toen niet meer lopen van de pijn in mijn gewrichten en had te veel hoofdpijn om recht te zitten, te eten,... dus ik heb een hele week in bed doorgebracht.

Hangt dus wel veel af van persoon tot persoon...

Weet je zeker dat het dan wel aan de pil ligt? Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die zo heftig reageren op de pil. Mischien kun je dan beter aan een spiraaltje gaan joh! :(:) Ik heb zelf alleen geinformeerd naar de klachten die ik dus heb en het meest voorkomen bij mestruatie (buikkrampen, rugpijn enz), en daarover vertelde ze dat het gewoon een broodje aap is. Je gaat in iedergeval geen extra bloed aanmaken ofzo omdat je het dan 3x niet bent geweest :P

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:51

Huh nou ben ik wel een beetje in de war! Ik lees op de vorige pagina dat wanneer je bijvoorbeeld woensdag je laatste pil neemt, je dan de woensdag daarna weer moet beginnen. Ik begin altijd die donderdag. :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:53

Ik krijg ook extra last als ik doorslik/doorring. (niet extra bloeden maar extra pijn) Ik doe het ook niet, maar ik heb van nature uit een heftige menstruatie, dus daar kan het ook aan liggen. Maar ik hou gewoon elke maand stopweek, dat gaat het beste.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:03

loveidefix schreef:
Je gaat in iedergeval geen extra bloed aanmaken ofzo omdat je het dan 3x niet bent geweest :P

Haha, zijn er mensen die écht denken dat je meer bloed aanmaakt dan? :')

Nee, ik heb het idd over de lichamelijke klachten als hoofd-rug en gewrichtspijnen. Maar die had ik zonder pil ook al hoor :) De pil maakte dat iets beter :) maar doorslikken niet dus.

@Sodeletuut, nee je moet de woensdag weer beginnen. Ik snap wat je bedoelt, deed ik vroeger ook (de donderdag weer starten), ik heb er nooit problemen mee gehad, maar voor de veiligheid zou ik toch ook de woensdag terug starten :j

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:08

O dat wist ik ook niet, ik start namelijk ook altijd een dag later dan dat ik gestopt ben. Ik moet zeggen dat ik daar nog nooit problemen mee heb gehad, ben er iig niet zwanger van geworden terwijl ik nu al ruim 1,5 jaar een vriend heb. Zo veel zal het dus waarschijnlijk niet uitmaken.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:13

Ilsemarie schreef:
Ik krijg ook extra last als ik doorslik/doorring. (niet extra bloeden maar extra pijn) Ik doe het ook niet, maar ik heb van nature uit een heftige menstruatie, dus daar kan het ook aan liggen. Maar ik hou gewoon elke maand stopweek, dat gaat het beste.

Oke! Das dan wel verlevend zeg :(:)
Ik heb het na 1 maand erg, en na 2 maanden of 3 maanden ook dus dat maakt voor mij niet zoveel uit,
ik lig dan toch wel gemiddelt 2 dagen plat. Heb nu pijnstiller op recepts gekregen even het doosje halen,,,
Het heet Diclofenacnatrium Actavis (maar zei zij gewoon Diclofenac).
Het is wel een erge sterke met veel bijwerkingen maar als je gewoon gezond bent dan mag je het wel,
mischien kun je dit ook wel bespreken met je huisarts? ik heb vanmiddag een genomen en moet zeggen dat het heel veel scheelt! :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:14

SofieHavan schreef:
@Sodeletuut, nee je moet de woensdag weer beginnen. Ik snap wat je bedoelt, deed ik vroeger ook (de donderdag weer starten), ik heb er nooit problemen mee gehad, maar voor de veiligheid zou ik toch ook de woensdag terug starten :j

Nou zeg, dat vind ik raar, dat ik dat nooit wist. Ik ben echt al bijna 4 jaar aan de pil. :=

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:21

@loveidefix: diclofenac, neem ik ook :j sterke ontstekingsremmer/pijnstiller. Wel opletten voor je maag!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:22

toen ik het nog nodig had nam ik naproxen, maar als ik gewoon elke maand stopweek doe hoef ik nu meestal geen pijnstillers meer te nemen, rooster wel gewoon het weekend vrij. hoe minder pijnstillers hoe beter ;) Krijg ook meer stemmingswisselingen van doorringen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:31

hallo,

vandaag heb ik mijn implanon laten verwijderen...op zich viel het reuze mee, alleen de verdoving was niet zo prettig...en nu heb ik een hechting en een pijnlijke arm...
ik heb ook gelijk de pil meegekregen omdat ik toch nog niet zwanger wil worden, maar de constante menstruatie, die ik door implanon had (de laatste maanden), ook niet meer wilde...

heb nu levonorgestrel/ethinylestradiol 30 (voorheen microgynon 30)...ben benieuwd hoe dit gaat werken...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:12

Ik heb voor mijn desorelle pil ook mircoginon gehad. Goede pil zonder doorbraakbloedingen maar... ik kreeg echt wel heftige stemmingswisselingen :P ik weende ongeveer 2 weken elke maand lang ;) depressief werd ik erdoor. Maar ja, alles is zeer afhankelijk van persoon tot persoon hoor :) Véél succes ermee!

Zo'n implantaat zou ik nooit willen denk ik! Klinkt vrij heftig!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:13

Sodeletuut schreef:
Huh nou ben ik wel een beetje in de war! Ik lees op de vorige pagina dat wanneer je bijvoorbeeld woensdag je laatste pil neemt, je dan de woensdag daarna weer moet beginnen. Ik begin altijd die donderdag. :=

Klopt helemaal, je stopt 7x24 uur. Als je op woensdagavond de laatste neemt, dan moet je dus de donderdag een week later de eerste van de nieuwe strip nemen :j

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:16

SofieHavan schreef:
Ik heb voor mijn desorelle pil ook mircoginon gehad. Goede pil zonder doorbraakbloedingen maar... ik kreeg echt wel heftige stemmingswisselingen :P ik weende ongeveer 2 weken elke maand lang ;) depressief werd ik erdoor. Maar ja, alles is zeer afhankelijk van persoon tot persoon hoor :) Véél succes ermee!

Zo'n implantaat zou ik nooit willen denk ik! Klinkt vrij heftig!

de implanon was het eerste jaar geweldig...helemaal niet ongesteld...heerlijk...maar afgelopen januari bijna de hele maand ongesteld en deze maand van 12 tm 21 mei en van 24 tm 29 mei ongesteld...voor mij de reden om hem eruit te laten halen...dus das vandaag gebeurd en heb nu dus auw arm...