Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 15:58

Het is de Medela pump in style geworden!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:08

ankem schreef:
Het is de Medela pump in style geworden!

Die heb ik ook, echt een geweldig apparaat *\o/* . Gebruik em zelfs in de auto onderweg, wel in combinatie met een borstvoedingsdoek anders ziet het er ook zo raar uit voor de voorbijgangers :=

Ons kleine meisje is onverzadigbaar en wil eten eten eten, dus hadden ze bij de opvang geopperd om haar laatste fles een papfles te geven (ze is nu 4,5 maand). En dat werkt.....echt niet normaal meer.
Voedingsschema is nu ongeveer:
07.30 uur BV (beetje tuttelen bij mama in bed)
08.30 uur BV
10.00 uur BV uit flesje bij de opvang
13.30 uur BV uit flesje bij de opvang
17.00 uur BV uit flesje bij de opvang
19.00 uur papfles
En dan slaapt ze gewoon 's nachts door. En dat terwijl we in 't begin 3x per nacht bezig waren. Zo maar ineens na 2 mnd. vielen de nachtvoedingen weg (op een enkele keer na, dat ze nog wel komt). Toen gaf ik om 23 uur nog de laatste BV. Sinds dit weekend krijgt ze een papfles en is de 23 uur voeding weggevallen.
Wel 'jammer' dat die laatste BV sessie wegvalt. Maar nu hebben we in de avond weer tijd voor ons zelf.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:14

@hier:
vandaag alles weer losgelaten en haar het ritme laten bepalen. heb in 'oei ik groei' gelezen dat er in deze periode ook weer een sprong in zit en dan vind ik het niet eerlijk om haar nog meer in de war te maken dan dat ze daar al van raakt. bovendien, hoef pas in augustus te werken, dus als ik dit vanaf half juni ga proberen is het vroeg zat lijkt me.
als je het over de duvel hebt: ze is vandaag van kwart over 2 tot half 7 wakker geweest en ligt vanaf half 7 tot nu in haar bedje... vast een toevalstreffer en vrees dan ook dat ze straks weer om een uur of 12 gaat slapen. ga gewoon proberen haar liggend te voeden (net als 's nachts) en in het donker, kijken of ze het pikt dat ik haar terugleg...

wbt kolven: hier een enkelzijdige medela swing. super ding en ik ben met een kwartier per borst klaar. ik ga dadelijk 2,5 dag werken en dan is dat voor mij genoeg lijkt me.
mogelijk ga ik tegen de tijd dat ik ga werken (dan is ze 5,5 mnd) wel enkel over op ochtend/avond-voeden en de rest fv. ligt eraan hoe mijn productie dan is en hoe prettig ik me voel bij het kolven op het werk.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:16

Wat fijn Boya! Is dat dan met afgekolfde melk of niet?

Ik heb ook een tijdje de laatste voeding gekolfd en die flink verzwaard met rijstebloem maar hij sliep er niks langer op.
Vandaag even geteld en wij zitten hier inmiddels op 257 gebroken nachten :O

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:20

Pff Ninita....heftig hoor. Weet wel hoe 't is....die 1e 2 maanden waren hier ook a hell of a job :Z
De laatste fles geef ik geen afgekolfde melk, maar een poederfles. Heb gemerkt dat pap in de BV niet hetzelfde resultaat opleverde. Pap in de poederfles wel. Wij deden zowiezo vanaf 't begin al 1x een poederfles geven tussendoor. Omdat je vaak hoort dat baby's niet over willen stappen, hebben we dat direct gedaan. Ook de combi flesje en borstvoeding.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:21

hebben jullie echt nog geen 1 nacht door kunnen slapen? ik al 2 tot nu toe; dan sliep ze van 11 tot 7...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:27

Milan heeft 7 nachten "doorgeslapen" in ruim 8 maanden. Dan tel ik de keren die hij langer dan 6 uur achter elkaar sliep (dat is officieel ook doorslapen) maar echt van 's avonds tot 's morgens heeft hij nog nooit gedaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:40

oh man, hoe hou je dat vol?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:53

Euh.. ja gewoon doorgaan! Je raakt er wel min of meer aan gewend hoor.
En gelukkig is het even drinken en dan slaapt hij gelijk weer verder. Ben maximaal 20 min bezig.

Ik werk op ma-di-do en die dagen zijn toch wat zwaarder dan wanneer ik thuis ben. Rond 2-3 uur heb ik het meestal wel gehad op mijn werk. Gewoon moeite om m'n ogen open te houden :o . Dinsdagavond (nu dus) ben ik ook altijd echt kapot na 2 dagen werken dus ik ben altijd wel blij dat ik die woensdag heb om bij te tanken.

Maar het is wel zwaar, merk het ook aan m'n sociale leven etc. Ik heb vaak gewoon geen energie om echt dingen te gaan ondernemen. Een hele dag winkelen of zo lijkt me heerlijk maar dat trek ik nu echt niet.
De dag in het weekend dat Milan bij zijn papa is van 8 tot 5 gebruik ik ook altijd om even wat me-time te nemen.

Maar ooit komt het goed!

Wat wel fijn is: mijn wijkverpleegkundige bij het CB heeft hetzelfde gehad. Haar zoontje ging pas met 14 maanden doorslapen!
Dus dat is wel fijn dat daar iemand begrijpt dat je soms alles uit de kast haalt maar dat niks werkt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 21:57

ik slaap vaak in tijdens de voeding en wordt dan wakker omdat ik zo;n koude borst heb :+ kan gerust 1,5 uur later zijn...
me-time is belangrijk hoor, zeker als je nachten zo gebroken zijn. batterijtje moet toch worden opgeladen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:21

BA, ik zou me nog niet zo druk maken om een ritme... die heb ik de eerste tijd ook niet gehad, je kindje is ook pas 2 maanden he ;)
Op den duur ontwikkelt zich vaak vanzelf een ritme, zou me ook hier wederom niet zo sappel om maken :)
Daarbij hoef je in juni geen ritme proberen te kweken hoor... gewoon heen laten doen, komt vanzelf goed :j
Als je kindje naar de opvang gaat is dat allemaal al gek genoeg, anders etc...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:26

Elianne slaapt ook niet door 's nachts, maar maakt altijd wel 1 lange ruk van 5,5 tot 7 uren achterelkaar. Als dat ook onder doorslapen valt, dan doet ze dat wel.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:14

psies cyn, laat het maar waaien. wil te veel ben ik wel achter.

anke, dat valt wel onder doorslapen! 6 uur achter elkaar is doorslapen namelijk.

gisteren heeft onze kleine meid vanaf 18.30 tot 22.00 geslapen, vervolgens van 22.20 tot 01.15, vervolgens weer tot 4.15 en tot 7.45. Toen is ze een uurtje wakker geweest ivm krampjes en nu ligt ze te tukken in de box :Y)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:18

Dan slaapt Elianne al een poosje door ;)
Al komt ze wel 1 a 2x per nacht. Ze ligt nog in bedje te dutten. Ga zo kolven (nog 1x met de hand) en dan weer eens naar paardje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:41

senna ligt nu ook in de boxwat om zich heen te kijken

vannacht sliep hij al om 20.00 en werd om 3.00 wakker voor een voeding
2300
3.00
6.00
8.45

op zich dus wle lang geslapen, alleen jammer dat het niet d enacht is, en dat hij al zo vroeg op avond moe is
maar ik had dat vroeger dus ook, met geen mogelijkheid wakker te krijgen om 2300 voor mijn voeding, senna dus ook niet

Nou ja, ben al blij dat hij goed slaapt en na voeden meteen inslaapt
Nu hopen dat hij binnenkort die tijd slapen wat gaat verschuiven

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:41

krijgen jullie met electrisch kolven meer eruit dan met de handkolf?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 11:20

benangelique schreef:
psies cyn, laat het maar waaien. wil te veel ben ik wel achter.

anke, dat valt wel onder doorslapen! 6 uur achter elkaar is doorslapen namelijk.

gisteren heeft onze kleine meid vanaf 18.30 tot 22.00 geslapen, vervolgens van 22.20 tot 01.15, vervolgens weer tot 4.15 en tot 7.45. Toen is ze een uurtje wakker geweest ivm krampjes en nu ligt ze te tukken in de box :Y)

En daarbij BA, als je denkt eindelijk een ritme te krijgen, veranderd het aantal voedingen weer en krijg je weer een ander ritme, daar kun je zelf weinig aan regelen :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 11:26

BA: is volgens mij een heel normaal patroon hoor van Tessa, het wordt een beetje saai maar hier gaat het net zo. Vooral rond het avondeten moeten we een beetje creatief zijn zij wordt natuurlijk net wakker als het eten is opgeschept, ze kan dan even 5 minuutjes tuttelen maar gaat dan huilen. Wij eten nu in ploegendienst.

Hier: Marinde heeft 2 lange slaapjes op een dag, eentje in de middag van 4,5 a 5 uur en eentje na de avondvoeding van ongeveer 21.00/22.00 tot een uurtje of 2 a 3. Helaas slaapt ze niet gelijk in hierna, maar meestal wel na de nachtvoeding als ze tenminste niet gespuugd heeft (vannacht spuugvrij geweest dus beiden heerlijk geslapen!!!). Ik voed nu in het donker en verschoon alleen zo nodig, ook voed ik liggend dat helpt aanmerkelijk met inslapen. Als ze inslaapt na de voeding leg ik haar gelijk terug, als ze wakker is mag ze nog even lekker naast me liggen. Gekke is dat ik niet inslaap maar dommel en automatisch/reflexmatig reageer als Marinde niet goed ligt of even loslaat.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:26

Ninita schreef:
Wat wel fijn is: mijn wijkverpleegkundige bij het CB heeft hetzelfde gehad. Haar zoontje ging pas met 14 maanden doorslapen!
Dus dat is wel fijn dat daar iemand begrijpt dat je soms alles uit de kast haalt maar dat niks werkt.

Dat is fijn om te lezen! Ik krijg ook vaak commentaar... 'Bijna 11 maanden en nog steeds zo vaak wakker snachts. Gewoon laten huilen.' Ja en dat werkt dus niet. Ze gaat zo over haar toeren dat ze moet spugen (en ze spuugt nooit). Ze wordt alleen maar wakkerder (is dan een Nederlands woord? :+ ). Eén keer viel ze van pure ellende in slaap, om vervolgens 2 minuten later weer over haar toeren wakker te worden.

14 maanden doorslapen.....hem dus nog maar 3 maanden :D Ik ben alleenstaande moeder, dus ik weet niet eens meer hoe het is om uitgerust te zijn. Gelukkig is het allemaal dubbel en dwars waard! Al duurt het 10 jaar 8-)

Fijn om de schema's te lezen.

Ons schema is:
6 a 7 uur borstvoeding
8 uur flesje (helaas dus)
10 uur vers bio fruit
11 uur flesje
uur slapen (hopelijk)
13 uur broodje
16 uur flesje
half uur slapen (hopelijk)
18 uur verse bio groente
19 uur papfles
slapen (hopelijk)
23 uur klein flesje als het lukt

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 12:57

Jeetje...
Als ik het zo allemaal lees, heb ik het verdomd weer getroffen met deze...
Mijn eerste 2 sliepen met 2 weken 's nachts al door. Dus toen Jasmijn na 2 weken nog 1 of 2 keer kwam werd ik al wanhopig.
Maar nu sinds 2 weken slaapt ze van 22.00 tot .7.30
En ik maar mopperen op haar dat het zo lang duurde voordat ze doorsliep...
Ik heb echt bewondering voor jullie dames hoor! _/-\o_

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:04

Ylana: het is heel normaal hoor zeker voor bv kinderen dat ze 's nachts gevoed willen worden (ook tot 14 maanden of langer...), sommige kinderen halen ongeveer 25 % van hun voedingen in de nacht dus is niet vreemd dat ze dan honger hebben. Gebroken nachten schijnen nu eenmaal bij het moederschap te horen. Vanaf 2 weken doorslapen is dus boffen voor jou maar de meeste moeders moeten vaker en langer aan de bak.

Jenny: niks van aantrekken en gewoon dat doen waar jij en je dochtertje zich goed bij voelen.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:58

Lynn_Nikita schreef:
krijgen jullie met electrisch kolven meer eruit dan met de handkolf?

Ik hoop je daar morgen antwoord op te geven. Heb bijna 4 maanden met de hand gekolfd, maar ben er zat van, zeker nu ik straks ook weer eens een beetje ga werken. Ik kan niet ontspannen zitten, als ik met de hand kolf. Daarnaast maak ik niet optimaal gebruik van de tsr. Ik kolf namelijk altijd eerst rechts, omdat links zo moeilijk toeschiet. Maar dan krijg ik later amper nog wat uit links. Ik heb nu een dubbelzijdige elektrische kolf gekocht, die ik hopelijk morgen ontvangen mag.
Ik heb in het ziekenhuis met de symphonie gekolfd en dat ging wel goed. Kolfde wel enkelzijdig met dat ding.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:19

Jenny wat toevallig, ik ben ook alleenstaande moeder

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:32

ankem, laat me dat maar weten
ben benieuwd, ik kolf ook met de hand maar moet vaak dat ding eraf halen en dan weer erop zetten om er een straaltje uit te krijgen
weet nog steeds niet of het aan mij of aan de kolf ligt ( nieuwe medela handkolf)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:42

Zuigt die dan wel goed vacuüm Lynn?

Ik krijg er met de elektrische zeker meer uit. Die van mij is 2 dagen kapot geweest en toen kreeg ik maar 110 gekolfd per keer terwijl ik normaal 230 kolf. Enorm verschil dus!