Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:38

Is idd beter geformuleerd zo Sifra !

Ben net wezen eten met mijn moeder en vriend en ben wel blij om te weten dat ik hier gesteund w. Heb ook nog een mail van mijn psycholoog gehad dat er a.s. maandag een plek is vrij gekomen en dat hij deze voor mij heeft gereserveerd want dat hij na mijn telefoontje van gisteren mij toch zo snel mogelijk wou spreken. Dus eindelijk lijkt het allemaal een beetje mee te gaan zitten. Heb mij voorgenomen dat dit de eerste dag van mijn herstel gaat worden. (want heb het daarvoor altijd genegeerd dus viel er eigenlijk ook niets te herstellen) En ik hoop dat ik, zoals hierboven al werd geformuleerd, er alleen maar sterker uit ga komen.

Charlie_P

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:42

Uiteindelijk gaan we er allemaal sterker uitkomen, daar ben ik ook van overtuigd!

Hoe gaat het met jou verder DC, nog lekker gereden vanmiddag?

Fijn dat je eerder terecht kunt Flappie. En je klinkt positief, das goed! Echt goed dat je inziet dat het zo niet langer ging en je aan jezelf moet gaan denken. Kan je vriend je hierin ook een beetje steun geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:46

met mij wel okee hoor.
ik heb fijn gereden. eerst even in de bak maar die was zwaar door alle regen.
dus wilde even lekker een stukje galopperen over het bospad...maar toen begon het dus te stortregenen dus kwam verzopen terug op stal haha.

fijn dat je snel terecht kan inderdaad Flappie.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:48

Dat herken ik ook wel Angela maar je weet niet of andere normaal zijn, dat zie je niet aan de buitenkant. Mijn collega's merken het ook niet aan mij maar ik vind mezelf ook niet normaal meer. Een collega heeft hyperventilatie maar je ziet er niets aan, een andere een gehandicapt kindje, dat zie je ook niet. Lijkt een vrouw met een normaal leven maar achter dat spontane gezicht schuilt veel verdriet. Ieder huisje (en mensje) heeft zn kruisje.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:51

CIV heb je je vriend al gesproken?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:54

Hij heeft nog even gebeld maar mee dat hij belde kwam mn vervangende voertuig van morgen waar ik even een testrondje in moest maken. Sprak hem net gelukkig nog even op msn, die auto zit me gewoon hoog en ik moet opletten dat dat niet overheerst. Het is alles bij elkaar |( maar daar worden we flexibel van zullen we maar zeggen.

Hoe is het met jou?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:00

Het kan ook even teveel worden allemaal ;) Wel fijn dat je hem nog even op msn hebt gesproken. Gaat het een beetje met hem? Doe rustig aan hoor meisje, ben je morgen ook vrij?

Hier gaat het wel redelijk. Het zit allemaal een beetje tegen met alles, qua geld en nog wat andere dingen en ik merk dat ik dan gelijk weer meer gespannen ben. Dat is ook wel logisch, maar dan slaap ik ook gelijk weer slecht enzo. Is zo'n cirkeltje. Ik duik zo mn bed in en ga het gewoon weer proberen :Z

Welterusten allemaal vast voor zo!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:11

Sifra: krijg hierin wel de steun van mijn vriend, dat zeker. Is voor hem alleen ook even wennen dat er ook een wenende en erg snauwerige kant aan kan zitten. Dus heb af en toe wel schuldgevoelens tov hem en de rest van mijn nabije omgeving. Op dit moment voel ik mij idd even beter, maar mag niet direct te euforisch worden natuurlijk want 1 tegenslag(je) en ik weet niet hoe ik er op zal reageren. Laten we het er maar op houden dat het voor mij een goede dag was en ik hoop zo dadelijk ook op een goede nachtrust (met wat hulp)

Slaap wel iedereen in iig al !

CIV: balen van je auto en dat je daardoor maar zo kort mt je vriend hebt kunnen spreken vandaag.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:17

Even een edit, ik maakte een fout in mn bericht, het is de radiator die kapot is. Kosten een paar honderd euro, morgen maar even met de verzekering bellen of misschien is het garantie? Kan ik allemaal vanaf mn werkplek gaan regelen, ben ik ook niet happy mee maar het is even niet anders.

Flappie, wij hebben elkaar nog niet veel gesproken, sorry daarvoor. Wat hulp om te slapen is niet erg, dat heb ik ook nodig momenteel en zelfs dan slaap ik nog niet optimaal. Fijn dat het een goede dag was, hoe dat gevoel vast.

Sifra, slaap lekker. Hoe is het nu met de belasting dienst, is er nog iets geregeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:27

ik duik ook mn bedje in, slaap ze!!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 22:31

Geen probleem hoor CIV, ik probeer iedereen hier gewoon een beetje te leren kennen en een beetje jullie problemen te snappen. Heb nl niet de energie om alles terug te lezen. Als ik het een beetje goed begrijp zit jouw vriend met het leger (?) in het buitenland en heeft hij dus ook een moeilijke periode, wat dus voor jou nu natuurlijk extra belastend is ? Klopt het zo een beetje.

Hoop dat het onder de garantie valt. Hou oud is je auto en welk merk ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 06:58

Even snel want ik ga zo weer vertrekken. Mijn auto is een Twingo uit 2008, nog niet echt oud dus. Het is geen mankement aan de auto maar er is een steen tegenaan gekomen. Des al niet te min, is hij wel kapot. Kom er net ook nog achter dat ik mn pasje van mn werk kwijt ben, gaat echt lekker allemaal.

Mijn vriend is op uitzending, hij zit daarvoor in Afghan. en komt als alles goed gaat december weer terug thuis.

Spreek jullie later weer wel, dan hoop ik meer tijd te hebben. Zal wel eerder thuis zijn want ze hebben de auto vandaag weer nodig. Hoe moet ik nu boodschappen doen? Allemaal problemen als je auto het niet doet. Hoop dat we het vandaag nog kunnen regelen.

Hopelijk een fijne dag voor jullie dames, ben niet heel veel meer hier maar ik leef zeker mee!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:29

Ik ben net dan eindelijk gebeld.
Maandagmiddag kennismakingsgesprek en dan waarschijnlijk woensdag starten met de dagbehandeling. Ik vind het echt heel spannend. Alleen het kennismakingsgesprek al met wéér iemand anders...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:32

Hm, dat is wel balen ja. Maar aan de andere kant: Het balletje rolt nu eindelijk! :) Aan de hand van je dossier kan de psych die je intake doet wel gericht naar je kijken denk ik, het zal niet zo zijn dat hij/zij er helemaal blanco zit en je alles weer opnieuw kunt vertellen.

Top, ik hoop dat je hier kracht uit kunt halen en het ook echt kan zien als een stap vooruit nu je er een aantal achteruit hebt moeten doen :)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:41

spannend PW, maar het komt vast helemaal goed!
goed zeg dat je zo snel terecht kan!
ik hoop dat je een leuk persoon treft bij de intake!
kan zoveel verschil uitmaken, of iemand je al dan niet ligt!
alvast heel veel succes voor maandag, en probeer je niet te druk te maken, het loopt toch zoals het loopt, of je nou gepiekerd hebt of niet.

met mij gaat het nu weer een stuk beter, het dieptepunt is weer geweest, heb op verschillende terreinen wat meer rust ingelast, en heb weer tijd voor mezelf, tijd om dingen op een rijtje te zetten, om bij mezelf te kunnen blijven.
voel nu mijn grenzen weer aan, en ben er heel bewust mee bezig, als iets éven niet goed voelt, daar gelijk iets mee te doen, ipv het te negeren.
als ik geen tijd heb om dingen voor mezelf duidelijk te krijgen, dan kunnen het 3 dingen per dag zijn waar ik (ongewild, maar zo gaat dat) anders mee omga dan ik zou moeten doen, en dat stapelt zich dan op totdat alleen maar het gevoel van 'me los willen breken uit alles' overblijft.
daar zit natuurlijk van alles onder, maar ik weet nog niet wat, dus voor nu blijf ik mezelf trouw, en waak ik ervoor dat ik niet weer teveel aan mijn hoofd krijg.

mijn ervaring is dat in de loop van de jaren meer zelfkennis komt, de dalen minder diep worden, en deze periodes minder vaak voor komen.
en ook dat ik eerder herken dat ik iets moet doen, grenzen moet stellen (ook aan mezelf, uit enthousiasme kan ik mezelf nogal eens voorbij lopen) en merk dat ik uiteindelijk alles toch echt zelf in de hand kan houden.
ook al betekend dat grenzen geven, wat niet altijd even makkelijk is.

ik schrijf dit zo op, omdat ik hoop dat iemand van jullie daar iets aan heeft.
ik weet niet of ik nog (veel) in dit topic te vinden ben, voel me weer energiek, zit niet zoveel achter de pc op het moment.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:46

Dank je Petulan.
dat is inderdaad waar, ze heeft mijn dossier al door kunnen nemen. En mijn behandelaar of de crisisarts zit erbij, omdat die mij ook al kennen. Dat scheelt voor mij wel een heleboel.

Ik hoop ook dat ik het snel kan gaan zien al een stap vooruit. Nu voelt het eerder nog andersom.

Marigold: Fijn dat je je alweer zo'n stuk beter voelt! Hou dat vast :j

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:51

Civ dat is weer mooi k u t met peren....!!!!!
Nou ik hoop dat je je nu wat beter voelt, en de spanning nu een beetje gezakt is.
Heb je al wat gehoord wat je vriendje betreft?

PW,. ik snap dat je er weer mee zit, maar het is nu echt tijd om even positief te zijn, je hebt nu duidelijkheid wanneer je moet beginnen, dat is wat je wou , dus hier mag je best even blij over zijn. Je gaat met iets nieuws beginnen de rest moet je nu achter je laten, kijk vooruit en probeer het te zien als een nieuwe kans om opnieuw te beginnen het is een stap verder in de richting om te genezen! Dat is toch geweldig!!! HEt is moeilijk dat weet ik al te goed, maar soms moet je jezelf even bij elkaar rapen en zeggen : nu is het genoeg met negatief te zijn, ik ga met volle moed er tegen aan!!!!!!! En meid je verdiend het 100 %!!!!
denk eraan je kiest je eigen gedachten, en je eigen negatieve gedachten kunne je slopen En dat wil ik niet meiss.
Er zijn echt dingen om je heen die geweldig zijn, maar je moet wel even de moeite nemen om goed te kijken!Ik weet hoe moeilijk dat is,
het kost overwinning en kracht, maar die heb je in je dat weet ik zeker.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:52

Dank je daijano, je hebt ook gelijk. Het is alleen zo moeilijk om uit die negatieve circel te komen. Maar ik ga mijn best doen. Ben in ieder geval heel blij dat ik nu weet wanneer ik kan beginnen. Leuk dat je het nog even noemt: Je kiest je eigen gedachten, dat is gewoon helemaal waar en net wat me ook zo aansprak in het boek ;)

Had net mijn zusje aan de telefoon en die walst dus compleet over mijn grenzen. Daar baal ik wel gigantisch van. Ze vroeg wanneer ik dan het kennismakingsgesprek had. Eigenlijk wilde ik dat niet vertellen, omdat ik weet dat ze dan weer gaat bellen. Ik voel me dan verplicht om te vertellen hoe het geweest is en daar heb ik nou juist geen zin in. Daarom zei ik er bewust geen tijd bij, maar daar vroeg ze natuurlijk naar. Daarna zei ze: Dan bel ik je 's middags wel om te horen. MAAR DAT WIL IK NOU JUIST NIET. Iedere keer gebeurd me dat weer. Ik weet dat het belangstelling is, maar op mij komt het over al bemoeierigheid en nieuwsgierigheid. Misschien moet ik maar gewoon mijn telefoon niet opnemen als ze belt, al weet ik dat ze dan boos / teleurgesteld is. Famielie en grenzen, ik vind het zoooo moeilijk...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:54

PW, eindelijk dan goed nieuws. Kan me voorstellen dat je het hardstikke spannend vindt, maar zie het als een grote stap in de goede richting! Ben echt blij voor je.

Marigold, goed om te lezen dat het zoveel beter met je gaat. Top!

Hoest met jou vandaag Daijano? Nog steeds dat rotgevoel?

Ben vanochtend naar het uwv geweest, had een gesprek met de arts. Was wel een vriendelijke man, hij vroeg heel erg door. Kwam een stuk prettiger over als de bedrijfsarts die ik gehad heb van het werk (hoewel die ook heel aardig was hoor, maar daar stond je echt met 2 min weer buiten). Ik word iig over 3 maanden weer opgeroepen. Dat is wel weer even een opluchting, want hoewel ik heel graag weer aan het werk zou willen, merk ik ook wel dat dat gewoon nog niet kan. En ik schiet al vol spanning bij het idee.
Angela: In de wachtkamer zat ik zo vol spanning, maar ik zat vrij achteraf en niet direct bij iemand in de buurt, dus heb er een paar rondjes EFT op losgelaten (degenen die wel naar me gekeken hebben zullen wel gedacht hebben haha, zat ik daar al fluisterend en kloppend), maar de spanning zakte wel degelijk.

Vanmiddag met de hond naar de da, hij plast en drinkt echt veel de laatste tijd en ik vind hem soms gewoon wat anders dan anders. Misschien dat ze even bloed kunnen trekken oid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:56

Hoe oud is je hond sifra?
Zouden z'n nieren kunnen zijn

Wel fijn dat je nu pas over 3 mnd weer wordt opgeroepen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:03

Hij is 12. Zat ik zelf ook aan te denken ja. Of suikerziekte, maar dat schijnt meer bij teefjes voor te komen en bij reuen in combi met cushing. Maar de klachten die daar bij horen heeft hij dan weer niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:06

Mijn hond begon toen hij ouder werd ook meer te drinken.
Hij had erge artrose en daardoor pijn. Door de pijn hijgde hij meer en dronk hij meer, waardoor hij meer plaste. Kan van alles zijn, dus ik ben benieuwd wat eruit komt.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:12

CIV: dan hoop ik dat het een verzekeringskwestie kan worden want een steen is natuurlijk geen abnormaal snelle slijtage van je auto. Iig hoop ik op een goede afloop hieromtrent voor je.

Sifra: heb je ook gemeten hoeveel hij per 24 uur drinkt want dat gaan ze je waarschijnlijk vragen. Als je er echt van overtuigd bent dat die meer drinkt zou ik zeker vragen voor een bloedonderzoek maar als je er nog twijfel over hebt of het abnormaal veel is, zou ik dat zeker eerst uitsluiten. Bloedonderzoek kost toch al gauw wat geld. Bij vragen pb je maar anders hierover

PW: super dat je maandag terecht kan en begrijpelijk dat je hier ook weer schrik voor hebt omdat het bij iemand nieuw is. Hopelijk is het iemand waar je van in het begin een goed gevoel bij hebt. Dat had ik gelukkig wel bij mijn psycholoog vanaf de eerste minuut. Zal duimen voor je.

Verder heb ik zelf voor het eerst sinds lange tijd (kan het mij zelfs niet meer herinneren) voor een keer aan 1 stuk door geslapen. Weliswaar met hulp maar ja was duidelijk nodig. Heb nu wel het gevoel alsof er een bulldozer over mij heen is gewalst dus denk wel dat ik nog ettelijke nachtjes nodig heb en dat slechts het begin van bijslapen is.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:15

Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen Flappie! Ik heb vannacht ook weer een oxazepam gehad om in te kunnen slapen, maar heb nog veel te weinig uren gemaakt helaas.
Ik pb je even.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:17

Sifra: had er de eerste keer over heen gelezen maar zie dat jij vandaag bij het UWV bent geweest. Kan je mij mss uitleggen wat voor instantie dit is want daar had die man van de arbo-dienst het ook over tegen mijn moeder gisteren aan de telefoon, maar wij zijn echt complete leken wat dit alles betreft.