Romyv schreef:Hi all..
Mag ik hier ook een vraag droppen?
Een deze weken moet mijn mirena (hormoon) spiraaltje eruit.. omdat ik slecht tot niet tegen de pil kon en altijd giga ziek werd tijdens mn menstrautie heb ik deze er 5 jaar geleden in laten zetten.. Het is echt een super ding, 1 nadeel: ik heb soms een week lang pijn in mn buik wanneer ik sex heb gehad! Mn baarmoeder mond is dan helemaal opgezet, zit echt eensoort tennisbal op.. Omdat ik een vaste relatie heb, wil ik toch overstappen naar iets anders...
Wat wil ik:
1. iets waarbij de menstruatie uitblijft
2. hormomen zijn geen probleem
3. geen pil, want die vergeet ik zeker te slikken enz.
Zat te denken aan de implanon, maar blijft de menstruatie daar uiteindelik ook mee uit? iemand hier ervaringen mee?
Citaat:
Het etonogestrel implantatiestaafje heeft een remmende werking op de eisprong; er komt geen eicel vrij tijdens de menstruatiecyclus van de vrouw. Verder zorgt het ervoor dat zaadcellen moeilijk door de slijmprop in de baarmoederhals kunnen doordringen en wordt de baarmoeder minder geschikt gemaakt voor het innestelen van de eicel doordat het baarmoederslijmvlies verminderd groeit. Hierdoor kan de menstruatie verminderen of zelfs uitblijven.
*knip*
Tijdens het gebruik van Implanon® kan er met onregelmatige tussenpozen bloedverlies optreden uit de schede. Dit kan zeer gering zijn of er kan sprake zijn van iets meer bloedverlies, zoals bij een maandelijkse bloeding. Het kan ook gebeuren dat u helemaal geen bloeding krijgt. Dit betekent niet dat Implanon® niet bij u zou passen of dat de bescherming tegen zwangerschap verminderd is. In het algemeen hoeft u dan ook niets te ondernemen. Als u heel veel bloedverlies heeft of als het langdurig is moet u de dokter raadplegen.