me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:37

Ik heb alle onderzoeken in nederland gehad, woon pas sinds een half jaar in duitsland.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 09:47

@Tinky12; Ik vind de Ikea ook de meest verschrikkelijke winkel om te gaan winkelen (komt ook omdat we er altijd heen gingen als ik van het ziekenhuis af kwam :') ), maar je moet daar per se een ellenlange route lopen om bij die verdraaide kassa's te komen, en afsnijden kan niet. Argh, zeker als je dan toch terug wilt voor dat ene dingetje, je bent uren aan het lopen! Hoe vaak krijg je zo'n B12 injectie en wat was jouw beginwaarde?
@Miss_kippie; Gefeliciteerd!! :# Hoe is het met je wang?
Mijn portemonnee blijft niet dik door de verdraaide rijlessen, en ik weet het internetshoppen ook wel te vinden ja. :D Maar ik ben heel zuinig dus het valt nog wel mee allemaal.

Gisteravond verjaardag gehad, nu verkouden (en de rest van de malaise). En ik heb al 2 dagen de hik, wel met tussenpozen maar het komt telkens weer terug. Wordt het nu wel een beetje zat, hopelijk gaat het vandaag over.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:48

Miss-Kippie...Gefelie *\o/*

Paula...Echt afschuwelijk dat soort winkels ja....blegh %) En rijlessen zijn ook wel een goede investering,ik ben ook niet zo duur in het gebruik hoor :D

Mijn waarde was 1,5 jaar geleden 160 en een aantal weken geleden 184 en dat is wel binnen de marge van 150 en de 800 (afhankelijk van het lab.)
Ze houden een standaard schema aan...1e 2 weken 2 per week,dan 2 per maand en 1 per maand.Dan weer prikken en kijken wat de waarde is en hoe ik mij voel natuurlijk.Kan wezen dat er toch meer geprikt moet worden of onderhoudsdosis of ermee stoppen.Alles afhankelijk van hoe je je voelt.

Vandaag voor mijn doen veel gedaan en moest op een gegeven moment wel even liggen maar ik heb nog niet het gevoel gehad alsof ik omringt werd door vermoeidheid.Ik hang nu nog steeds wel lekker op de bank en het zal ook niet echt laat worden :+ Nu afwachten hoe het morgen en maandag gaat...krijg ik een terugklap of niet en zo ja...hoe snel herstellen.

Ik heb ook enorm veel zin om te rijden en hoop dat ik het einde van volgende week voorzichtig een mini-keuvelritje kan maken :)

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 08:46

Pfoe, hele poos geleden dat ik hier gepost heb!

Ik heb vorige maand nog een gastroscopie laten doen en moet 19 augustus bij de professor voor de resultaten en hopelijk een manier om me wat vooruit te helpen...
Maar euh, hebben jullie ook last van hypoglycemie? Ik krijg om het uur wel suikerflauwtes... Onlangs had ik gelezen dat je insuline normaal tussen 80 en 120 moet staan, toen herinnerde ik me een bloedonderzoek van 2 jaar geleden, enkele uurtjes na m'n ontbijt en m'n insuline stond 45... :-/

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:28

Zo, ik ben ook weer bij gelezen :)

Miss Kippie - Jeetje, dat schiet ook totaal niet op daar zeg, wat ontzettend balen!!
Marilla - wat geweldig dat je zo goed was op vakantie, erg leuke foto's :) Hoop dat dit zich voortzet zo, goed!
Paula - Ook van je vakantie genoten, jammer dat de crash erna er duidelijk is (en: ieks! wat betreft het hele huisartsen verhaal!)
En zo lang achter elkaar de hik is niet goed trouwens...is het al over?
Noudy - welkom!
Tinky - Mooi dat de B12 wat lijkt te helpen :)

Aardig goede dag hier gister, lekker wat met verf lopen klooien met de TV op de achtergrond aan.

En ook ik weet de internet winkels wel te vinden (maar 'bespaar' dan weer op niet op reis, niet naar de winkel, geen auto etc)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 07:11

Paula; Wat vervelend van die hik zeg! Hoop dat ie inmiddels wel weer over is!
Noudy; welkom!
Angie-ke; Ik heb geen idee, nooit op getest en eigenlijk heb ik ook geen idee wat het is :o
HWK; Fijn dat je gisteren een goede dag had! Hopen dat dat zich voorzet!

Ik ben vrijdag en zaterdag wat meer moe geweest en last van m'n keel, maar dat is niet zo vreemd na Texel. Het was gelukkig niet zo heel erg. Nu wel verkouden.
Verder weet ik echt niet wat mij de afgelopen weken overkom.. Gisteravond ben ik uit eten geweest samen met m'n vriend. Hebben daar 2,5 uur gezeten en gingen naar huis, omdat we klaar zijn. Ik was heel niet moe!
Ik doe deze zomer/dit jaar echt dingen die ik jaren niet gedaan heb! Vooral deze zomer! Zelfs m'n vriend zei al dat ie soms het gevoel had alsof ik helemaal geen ziekte had.
Ik was al jaren niet meer uit eten geweest. Dit jaar al 4 keer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:28

Paula... is je hik al weg?

Angie_ke ...hier gelukkig weinig problemen met suikergehalte.Heeft een arts je al kunnen vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn?Misschien handig om druivensuiker bij je te dragen,dit is goed als oppepper.Wordt snel opgenomen in je bloed maar is er ook snel weer uit.Het is dus wel van belang dat je iets gaat eten...op deze manier voel je je snel weer fit en kan je eten even verteren. ;)

highwaykind ...lekker aan het klussen :D

Marilla ...fijn he...als je zomaar een fijne avond hebt zonder dat ze je bij elkaar moeten harken :D

Over mijn B12...ik ben voorzichtig optimistisch.Het wordt drukker in mijn hoofd en gevoel van vermoeidheid veranderd.Wel moe maar niet compleet uitgeput zeg maar.
Ik heb best veel gedaan dit weekend,zelfs de boxen van mijn jongens uitgemest en gister ook wat mest van het land gehaald.Was wel moe maar niet kapot,ook niet de drang gehad om elke 5 minuten te moeten zitten.
Wel gister klein tukje gedaan omdat mijn ogen echt dicht vielen maar was nog steeds niet gesloopt.
Ben eigenlijk aan het wachten op de terugval :P ....hopelijk een steigende lijn,ik ben er nog lang niet maar blijf hopen :)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:43

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:49

Creatief klussen dus :D ziet er goed uit :j
Heb ook met olieverf gewerkt en vind het ook super materiaal om mee te werken...elke verandering maakt het meer "af",vooral het in lagen werken vind ik prettig.

Olieverf is heel bijzonder...ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 07:50

Fijn Tinky! En een beetje moe is niet erg, zolang dat uitgeputte maar niet komt!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:54

Wat je zegt Marilla...moe zijn is niet erg maar uitgeput :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:10

Angie_ke schreef:
Pfoe, hele poos geleden dat ik hier gepost heb!

Ik heb vorige maand nog een gastroscopie laten doen en moet 19 augustus bij de professor voor de resultaten en hopelijk een manier om me wat vooruit te helpen...
Maar euh, hebben jullie ook last van hypoglycemie? Ik krijg om het uur wel suikerflauwtes... Onlangs had ik gelezen dat je insuline normaal tussen 80 en 120 moet staan, toen herinnerde ik me een bloedonderzoek van 2 jaar geleden, enkele uurtjes na m'n ontbijt en m'n insuline stond 45... :-/

Als jij om het uur last hebt van hypo's, ben je dan wel eens daar verder op onderzocht? Want dat is natuurlijk wel flink en ik kan me goed voorstellen dat dat er flink inhakt voor je lichaam! En als nou daadwerkelijk blijkt dat je diabetes hebt kunnen ze je met insuline ondersteunen en voel je je waarschijnlijk ineens een stuk beter!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 09:46

Ik ben voor twee dagen terug in NL en vertrek dan weer voor 2 weken naar Frankrijk. Heb alles wel bijgelezen. Wil jullie allemaal veel energie toewensen....ik ga nu even bijslapen....

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:54

MissPromiss schreef:
Als jij om het uur last hebt van hypo's, ben je dan wel eens daar verder op onderzocht? Want dat is natuurlijk wel flink en ik kan me goed voorstellen dat dat er flink inhakt voor je lichaam! En als nou daadwerkelijk blijkt dat je diabetes hebt kunnen ze je met insuline ondersteunen en voel je je waarschijnlijk ineens een stuk beter!

Diabetes is toch net het omgekeerd? Dan staat je insuline toch te hoog? :?
Ik moet 19 augustus terug bij m'n prof... ik hoop dat ze eindelijk wat kunnen doen aan die rotziekte ;(

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:57

Bij diabetes heb je hypoglycemie en hyperglycemie, dus laag én hoog... Het probleem is dat de insuline niet constant is, dáár gaat het mis.. Hoe het precies allemaal zit weet ik niet maar dat er iets met je suikers niet goed is, dát is wel duidelijk! Ik ken een aantal mensen met diabetes die dus ook bijna alleen hypo's hebben.. Zonder medicatie voelen zij zich eigenlijk net als ik me voel, de klachten komen dus best wel overeen (ik heb dan natuurlijk niet de hypo's, maar de bijkomende klachten als slechte concentratie, moe, futloos etc)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:38

Issy, hoe was het?

Angie-ke; Mijn moeder heeft ook diabetes en ik heb haar 'folder' er even bij gepakt. Bij hyper is je suiker te hoog. De klachten zijn dan; dorst, moeheid, slaperigheid, vaak plassen en droge tong.
Bij Hypo is je suiker te laag en dan zijn de klachten; wisselend humeur, duizeligheid, beven, moeheid, honger, hoofdpijn, bleekheid, wazig zien en zweten.
Mijn moeder heeft vaak last van Hypo en is dan ook erg moe en wilt het liefste de hele dag slapen. Ze heeft dan ongeveer dezelfde klachten als ik heb, alleen heeft het dan een andere oorzaak.
Ik zou toch maar langs de huisarts gaan als je denkt dat je dat hebt hoor.

Pff, mijn broertje heeft me aangestoken met z'n 'ziekerigheid' :(
Ik ben snotverkouden, beetje misselijk en hoofdpijn. Verder doet het achter m'n longen pijn als ik zucht, nies of hoest. Voel me dus echt niet lekker!
Maar.. de moeheid valt mee, maar die komt vast nog wel door al dat snotteren ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:44

Pff balen! Ik ben ook altijd zo vatbaar, alles wat in de lucht zit neem ik mee.. hoop dat je snel opknapt!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 09:51

MP, hoe gaat het werken eigenlijk? Nog niet af hoeven bellen?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:23

Nog niet maar het zit er wel aan te komen := De afgelopen twee dagen gaat het echt slecht, kon eigenlijk alleen maar liggen en dan nog 2 keer per dag extra slapen.. Vandaag gaat het iets beter, maar morgen moet ik weer werken dus ik hoop dat het goed gaat. Gelukkig donderdag weer vrij maar vrijdag en zaterdag dus allebei dus even afwchten := Ben gewoon nog steeds niet opgeknapt na de fietstest..

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 10:34

Jeetje, wat vervelend zeg!!

Ik had net toch iets.. Ik kreeg een heel raar smsje van een onbekend nummer over dat ie mij ging stalken en alles.
Ik serieus bang :') Hoorde van alles rond mijn huis enzo, vind het normaal al niet prettig om alleen thuis te zijn..
Is het gewoon m'n puberige broertje. Zucht!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:44

Woooo wat een etter zeg :P Ik zou ook echt 7 kleuren scheiten :P

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:08

zoooo ben weer thuis.
Met jullie gaat het allemaal wel oke zo te lezen, heb even snel over de regels gekeken.

Mooi weer in NL, lekker hoor.
Na twee weken 30 graden is dit weer wel fijn ipv een flinke dip naar 20 graden met regen. (wat we eigenlijk hadden verwacht).
Met mij gaat het oke, lekker uitrusten nu.
vd week weer mijn ratjes ophalen, ik mis ze!

Oja, kwam ergens hypoglycemie tegen. Volgens alt. heb ik dat.
Dat is geen diabetis. Geen suiker eten, dat helpt.
Zo laag mogelijke GI en GL waarde. (honing dus net zo slecht als suiker/rietsuiker/sommige natuurstropen)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:01

@Angie_ke; Ik krijg ook last van flauwtes als ik een poosje niet gegeten heb, maar ik heb dan heel sterk de behoefte aan zout in plaats van suiker. Ik heb echt altijd zin in hartige dingen of wat dan ook waar maar zout in zit.
@HWK; Dat wordt een mooi olieverf schilderij!
@Angieke; Bij diabetes maak je geen insuline aan, waardoor je geen suiker op kan nemen en dit stapelt zich hierdoor op in je bloed (hyperglycemie). Echter sta je soms niet goed ingesteld op je medicatie (je krijgt teveel insuline toegedient of eet te weinig) en dan krijg je te weinig suiker binnen (hypoglycemie).
(Ah, dat was al uitgelegd, ik slaap half...)
@Marilla; Balen zeg, beterschap!
@Hannanas; Hoe was Spanje?

Hik was gistermorgen met opstaan eindelijk over gelukkig, hopelijk voorlopig niet weer. Had zondag besloten dat ik 's maandags maar naar de dokter zou gaan als het dan nog niet over was, en daar ben ik blijkbaar zo van geschrokken dat de hik ook weg ging. :P ;) Verder gisteren op vandaag bij een vriendin blijven slapen, schoongemaakt/muurschilderingen (jaja ik heb zowaar gewerkt) in een kinderdagverblijf. Nog steeds grandioos moe dus, gisteren schoonmaken ook niet helemaal vol kunnen houden en nu ga ik zo maar direct naar bed. Ach, het was gezellig! :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:01

Soms moet je gewoon eventjes een beetje over je grens gaan en de moeheid voor lief nemen als je daar iets heel leuks voor terug krijgt vind ik Paula!

Ik heb vanmiddag ook tijdje liggen slapen, vanavond even eten wezen koken bij m'n vriend. Zou daar ook blijven slapen, maar ben toch maar naar huis gegaan. Voel me echt niet lekker, bovendien moest m'n vriend van 7 tot 10 weg, dus ben ik lekker een avondje thuis. Morgen lekker met hem zwemmen in het zwembad in de tuin (zo'n groot opblaasding) en 's avonds lekker terrasje pakken als het allemaal beetje lukt!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:20

Kunnen jullie de warmte een beetje aan?