[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:56

haaii iedereen!

ik wil dus voor mijn 16e verjaardag een navelpiercing laten zetten.
nu lees ik veel op internet dat je als je hem op je 16e laat zetten je geen toestemming meer nodig hebt van je ouders.
maar bij sommige lees ik dat het wel moet tot je 18e.
ik denk ook wel dat het ligt bij welke piercer je zit.
en weten jullie evt. ook piercers in zeeland die zonder toestemming vn je ouders het op je 16e laten zetten?
wie helpt mij :)

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:57

18 zonder toestemming voor intiempiercing, 16 zonder toestemming overige piercings. :)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:57

Ik val hier maar weer eens binnen... ik zit te denken om m'n sternum eruit te halen. Hij viert nu toch al z'n 2.5 jarige verjaardag, maar hij is nog nooit echt 'rustig' geweest. Maar ik vind 't zo'n zonde om em eruit te halen ;( Alleen hij begint een beetje te migreren, schuin te staan. Hij groeit niet uit ofzo, hij staat alleen niet meer helemaal verticaal :P

Maar zou ik em er zelf uit kunnen halen of moet ik weer naar de piercer? En hoe moet ik het daarna verzorgen, weer spoelen met zout water?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:58

Ik heb hem er zelf uitgehaald, en daarna niks aan gedaan.. Maar ik zou toch even spoelen met zeezout.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:01

OK, maar HOE haal je em er dan uit? :+ 't Is gewoon een surface staafje, zo dus |__|

Duwen en trekken lijkt me niet zo prettig eigenlijk :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:10

Uhm nou, ik had bioplast, had 't ding maar doorgeknipt... _O- _O-

Als het gewoon titanium is en je bent er niet zo handig in, zou ik gewoon naar de piercer gaan ja. Dat had ik iig gedaan, zie mezelf idd al trekken en duwen aan dat ding.. :+

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:17

Tis gewoon titanium denk ik ja. Zilverkleurig geval :+ Bioplast is wel makkelijker ja :P

Maar ik zit zo te twijfelen! Ik vind 't zo'n zonde! Hij doet 't nu al zooo lang... maar hij irriteert gewoon elke dag en da's ook zonde....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:25

Ben me dood geschrokken!

Mijn broer ging vandaag voor eerste piercing, tongpiercing, en ik wist dat die nerveus was maarja, hij toont nooit wat dus deze keer ook niet. Toen hij ging liggen lag hij me te trillen.. Had echt medelijden gewoon... Wim (piercer) piercte dus die reageerde heel rustig daar op, bleef rustig praten, naald er door en ik heb hem nog nooit zo vlot het juweeltje er door zien steken, ging echt heel erg snel. Sneller dan bij mijn schoonzusje en mijn lip. Hij vraagt nog "alles okee?" want broer was best bleek geworden en hij zegt ja, doet zijn jas aan, doet jas terug uit komt naast me staan en was hem in het oog aan het houden (en Wim ook kennelijk. Jordy zette piercing bij mijn schoonzusje) en ineens voel ik hem wankelen. Dus ik meteen mijn arm achter zijn rug. Niet dat ik hem zou kunnen houden maar ja wat moet je anders? En Wim: "Zet je neer want je gaat gaan..." en terwijl die het zegt komt die aanlopen, hij reageerde gewoon niet meer, hebben hem echt moeten neer zetten, alsof die ons niet hoorde of alsof die het wel hoorde maar gewoon niet kon reageren oid... Jordy meteen wat water gaan pakken, water schudde er echt haas uit...

Broer en ik zijn ontzettend close dus ben echt geschrokken... Ik met hem blijven praten dat ie er bij bleef, pas na een vijftal minuten kwam ie weer enigszins "terug".... :\ Ik weet wel dat het "normaal" is dat sommige mensen weg draaien na piercing (zeker na die eerste, als je nerveus bent en dat valt dan ineens van je af) maar toch...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:29

Dat is zeker schrikken ja.Is nu alles wel weer goed met je broer?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:34

Ja... Hij heeft daar een tiental minuten gezeten en toen kreeg die weer kleur op zn gezicht. Hij zei al toen hij zn jas wilde gaan pakken "pfoeh das warm" en wilde het weg lachen. En daarmee keken Wim en ik al allebei zo van: "hmm..." dus piercer was hem ook echt in het oog aant houden....

Hij was echt líjkwit, had echt de pareltjes zweet op zijn hoofd staan... :\ Heb hem zo nog nooit gezien.

Hij heeft een accident gehad waarbij hij dood had kunnen blijven, had toen niets dan nekklachten maar dat was echt een akelig ongeval. En zelfs toen zag hij niet zo wit... Dus ik ben echt niet gewend van mn broer dat hij zo reageert..... Uiterlijk wask heel kalm maar vanbinnen kon ik echt wel janken :o was echt goed aan het panikeren van binnen :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:38

gezellig :oo Is hij uiteindelijk wel blij dat hij het gedaan heeft???

Ik was ook super snuwachtig bij mijn vaelpericing... en hoevaak ik er wel niet over had gedroomt dat het fout zou gaan :oo dat ik er gewoon super misselijk ziek van werd :o?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:42

Wat soms wel een beetje kan helpen als je je slap voelt na het piercen is even wat sinasappelsap/appelsap drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:51

Ah joh valt wel mee, ben weleens eens onderuit gegaan + gekotst. _O- _O-

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:54

Als je het doet, moet je het ook goed doen natuurlijk :')

Ik heb gelukkig nooit ergens last van na het piercen...

tes_saa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:13

hallo allemaal :D

ik mag voor mij 16 verjaardag van m'n ma een piercing laten zetten.
nou zit ik onwijs te twijfelen wat ik zal doen,
heel graag zou ik een tongpiercing willen maar daar is m'n moeder niet zo'n fan van.
aangezien ik chronische blaasontsteking heb (veel voor naar het zh ga) ben ik erg snel 'vatbaar' voor infecties,
en de risico's vindt ze ook niet mis en daarom vindt ze een tongpiercing niet het beste idee.
Een navelpiercing mag wel van dr, maar ik weet nou niet wat ik moet doen...
ik wil toch liever een tongpiercing..

zouden jullie mij miss kunnen helpen? :o

gr. :)

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:14

toen mijn navelpiercing gezet werd, toen ik van die bank afkwam had ik ook even het gevoel in te storten, maar ik ben eigenlijk gelijk naar de auto gelopen, ik heb wel vaker dat gevoel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 20:56

Ja mijn broer is een hele stoere, vrij groot en breed ook. Dus vond het een beetje erg voor hem dat hij nu nav iets wat zo klein lijkt nagenoeg flauw viel voor twee mannen :o Ik voelde me ook echt rot toen ik helemaal ineen kromp bij mijn navelpiercing... Maar deed gewoon ontzettend veel pijn bij mij :o

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:01

Nouja, bij mijn septum trok ik een gezicht alsof ik moest schijten, terwijl ik er gewoonlijk uitdrukkingsloos bij zit. :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:33

zelfs bij mijn tepelpiercing werd ik nog niet wit, en die deed pijn hoor :D alleen op de scooter had ik t erg koud en dat was echt een bitch :+

enigste waar ik even moest herstellen was bij me tattoo, ik heb één keer van de pijn me rug aangespannen, en doordat ik met me nek voorover zat met 1 been door de stoel was ik wat duizelig toen ik na anderhalf uur mocht opstaan :D maar toen ik dextro kreeg was dat zo weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:58

Da's wel schrikken als je je broer zo ziet :oo!

En xDramaQueen, jij bent echt stoer volgens mij. :oo

Met mijn helix.. naja, toen vond ik het wel eng. Ik trilde ook wel (vooral toen ik er af was.) Voelde me ook heel.. raar. Maar niet onprettig, gewoon van; Ooohmygosh! Hij zit :D *trilt
:')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 03:17

Heb maar aangeboden dat ik ook rustig mee ga als hij gaat wisselen en dat nam die dankbaar aan :(:) Geloof dat die toch een beetje geschrokken is... Maar hij voelt zich weer prima nu, alleen durft ie niet goed eten, het doet geen pijn zegt die, maar toch durft ie niet te knabbelen omdat zijn staafje irriteert... (zit tegen zijn gehemelte)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:22

Dat te lange staafje zal hem over een paar dagen veel meer gaan irriteren....heb je die spierpijn gehad begint dat te lange staafje te irriteren

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:26

jeee ik heb hem!!!
mijn navelpiercing!
maar mijn god, wat deed het zeer!
niet normaal!
maar ik ben er zoo blij mee!
ik zal zo even een foto maken, maar ik moet nu weg.
Ben bij de Galexy in Zupthen geweest, wat een aardige mensen!
hebben me zo gerust gesteld.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:35

Hoi!

ik wil graag een piercing in m'n tragus maar ik heb al vaker gehoord dat je daar verlamt van kan raken?

volgens mij huisarts kan dat alleen als het heftig gaat ontsteken.

iemand goede/slechte ervaringen met deze piercing?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:37

Nou, als dat zo zou zijn dan zou de halve wereld nu in een rolstoel zitten. :+

Gewoon doen, en je merkt het écht wel als het heftig gaat ontsteken. Dus je kan altijd nog ingrijpen. :)