Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:12

Pieteritus, :(:) . Jammer dat het rijden daardoor niet zo lekker ging ...

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:00

Hoi allemaal,
Pieteritus, gelukkig dat je je aanvallen zelf voelt opkomen en er dan ook iets aan kan doen. Wel erg jammer dat het rijden zo rot ging.
Wat erg voor je dat de migraine gekomen is na een lekkende ruggeprik, wat houdt dat precies in dan? Wel heftig hoor. :(:)
Ik voel me vandaag best wel goed, nog wel zere nek en schouder, maar daar valt best mee te leven. vanmiddag moet ik weer werken, heb avonddienst en dan morgenochtend gelijk de ochtenddienst, kort nachtje dus!!
Voor alle pijnlijke hoofdjes, lekker rustig aan doen vandaag en proberen je vooral niet te druk te maken. ;)

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 10:48

Zo, daar zijn we weer op de vroege ochtend. :)

Pieteritus, sterkte ermee! :(:) Jij zal er vast en zeker extra van balen dat je migraine hebt, omdat het eigenlijk min of meer de schuld van de dokter is, al zal hij het ook niet expres gedaan hebben. Ik ben ook wel benieuwd wat het precies inhoud.

En wat vervelend dat het paardrijden daardoor niet ging! :n Ik ken het gevoel, ik ben inmiddels al twee weken niet meer naar m'n verzorgpaard geweest door de migraine. :(
Dinsdag had ik eventueel wel gekund, maar toen regende het pijpenstelen. ;(

Talisa

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:14

Hoi dames, ik meld me hier ook even if you guys don't mind..
Ik ben er achter gekomen dat mijn 'hoofdpijntjes' toch ook echt migraine is. Gelukkig heb ik een lichte vorm. Mijn aanval begint eigenlijk altijd met sterretjes/vlekken voor mijn ogen die langzaam wegtrekken, duurt ongeveer 15 min tot een half uur. Die vlekken zijn erg vervelend (en gevaarlijk als je net in de auto zit :\ ) vooral als ik aan het studeren ben,.. Dan kan ik niks lezen, gezichtsvelden vallen weg en letters die ik wel zie beginnen te draaien := Maargoed. Dan een 5/10 min later komt de hoofdpijn. Ik weet dat nu dus zodra de vlekken bijna weg zijn neem ik direct 2 paracetamol. Dat werkt dan voldoende om het scherpe er van af te halen, heb dan alleen nog een beetje een zwaar/moe/soms beetje drukkend gevoel in m'n hoofd. Daar valt mee te leven dus. ;) Huisarts raadde mij aan om als paracetamol niet meer werkt, aspirine met anti-misselijkheidsmiddel te nemen, dat zou ook goed kunnen werken omdat het bloedverdunnend is (de anti-misselijkheidstablet is dan om het sneller te laten opnemen).

Ik lees hier mensen die er veel langer en heftiger last van hebben, dus ik mag wel blij zijn met mijn lichte vorm geloof ik!
Aan alle zere hoofdjes: :(:)

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:21

Hi Talisa, welkom hier. :)
Ach ja, het is vervelend om hele heftige aanvallen te hebben, maar iedere vorm van migraine is natuurlijk hartstikke naar en ziekmakend. Gelukkig maar dat bij jou 2 paracetamol wel wat verlichting kunnen geven. :)

Heb je er erg vaak last van?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:51

Hoi Talisa, lijkt me ook eng om die vlekken ensterretjes te zien, dáár heb ik gelukkig nooit last van gehad, dat valt dan wel weer mee.Welkom in ons clubje!!! :D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:01

Ik ken die sterretjes wel, maar dan niet zo erg als Talisa, dat ik er niet meer van zou kunnen lezen. :P
Ik zie ze vooral als ik mijn ogen dicht heb, in het "zwart" wat je dan ziet, aan de kant waar de hoofdpijn gaat komen. Is irritant als je daarmee in slaap probeert te komen. :P

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:03

Ja die vlekken enzo zijn best eng, eerst dacht ik echt o my god ik word blind ofzo! Nu weet ik dat ze langzaam aan weer wegtrekken.. Typische migraine met auravorming. Vooral omdat je hersenen het beeld dan weer aan elkaar plakken, dat is heel raar want dan valt er dus een heel stuk gezichtsveld weg. Maar je hersenen maken er toch weer één beeld van. En dan nog sterretjes er tussendoor :+
Ik heb het heel wisselvallig. Dacht eerst dat het stressgerelateerd is maar dat denk ik toch niet, had het ook in de vakantie een aantal keer. Soms heb ik er 3 weken geen last van, soms in 1 week 3 keer. Soms 's ochtends, soms 's avonds. Kan er geen pijl op trekken dus :+

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:04

bij mij is het stress gerelateerd, maar ik kan het evengoed in vakanties hebben omdat dan de stress juist weer helemaal wegvalt, dat kan dus wel :j bij mijn zus gaat het ook zo! Tijdens mijn laatste jaar school, in de laatste 2 maanden (dikke stress ivm afstuderen) had ik elke woensdag vrij, en elke woensdag had ik migraine :+

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:26

bij mij is de migraine dus ook stressgerelateerd...gelukkig geen last als er geen stress is...
de laatste aanvallen waren met oorzaak een collega die absoluut niet clientgericht bezig is...maar nog 2 weken en dan is hij weg...en ik hoef hem tot die tijd maar 1 keer te zien...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:54

@Talisa: Ik wou zeggen: gezellig dat jij je hier ook meld! Maar dat is natuurlijk niet zo heel gezellig, gezien de reden waarom we hier zitten, haha. Toch welkom ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:00

Talisa schreef:

Welkom hier hoor! Enne ... we zijn 'all girls' hier, geen guys! ;) :D
Vlekken zijn idd erg vervelend, en zeker op ongelegen momenten, weet ik alles van.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:01

joyce2 schreef:
@Talisa: Ik wou zeggen: gezellig dat jij je hier ook meld! Maar dat is natuurlijk niet zo heel gezellig, gezien de reden waarom we hier zitten, haha. Toch welkom ;)

Nou ja, het is toch wel een soort van gezellig hier, want je voelt je in elk geval niet alleen met al die stomme bijwerkingen en gevoelens! ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:12

Talisa schreef:
Ik ben er achter gekomen dat mijn 'hoofdpijntjes' toch ook echt migraine is. Gelukkig heb ik een lichte vorm. Mijn aanval begint eigenlijk altijd met sterretjes/vlekken voor mijn ogen die langzaam wegtrekken, duurt ongeveer 15 min tot een half uur. Die vlekken zijn erg vervelend (en gevaarlijk als je net in de auto zit :\ ) vooral als ik aan het studeren ben,.. Dan kan ik niks lezen, gezichtsvelden vallen weg en letters die ik wel zie beginnen te draaien := Maargoed. Dan een 5/10 min later komt de hoofdpijn. Ik weet dat nu dus zodra de vlekken bijna weg zijn neem ik direct 2 paracetamol. Dat werkt dan voldoende om het scherpe er van af te halen, heb dan alleen nog een beetje een zwaar/moe/soms beetje drukkend gevoel in m'n hoofd. Daar valt mee te leven dus. ;) Huisarts raadde mij aan om als paracetamol niet meer werkt, aspirine met anti-misselijkheidsmiddel te nemen, dat zou ook goed kunnen werken omdat het bloedverdunnend is (de anti-misselijkheidstablet is dan om het sneller te laten opnemen).

Ik lees hier mensen die er veel langer en heftiger last van hebben, dus ik mag wel blij zijn met mijn lichte vorm geloof ik!
Aan alle zere hoofdjes: :(:)

welkom bij het halve hoofden topic...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:16

Welkom Talisa.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 21:32

simodi schreef:
joyce2 schreef:

Nou ja, het is toch wel een soort van gezellig hier, want je voelt je in elk geval niet alleen met al die stomme bijwerkingen en gevoelens! ;)

Het helpt mij in ieder geval enorm om te weten dat er nog veel meer mensen zijn die weten hoe jij je dan op zon moment voelt en ook al ken ik jullie niet ik voel me toch door jullie gesteund en dat er met je wordt meegeleefd.

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:20

Ik vind het hier ook super fijn. :) Misschien moeten we een keer een halve hoofden meeting houden. _O-

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 09:47

o dat lijkt me heel erg leuk!!! :D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:19

Alleen jammer dat jij zo ver weg woont, of we komen gewoon met z'n allen naar Spanje! :D Hoe is het met je hoofd vandaag? :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:35

Ja lijkt me ook leuk als jullie allemaal naar spanje komen, :D werk in een appartementencomplex , prijs in mei is ongeveer 44 euro per appartement,per nacht, daar kunnen 4 personen in. Ook ken ik hier iemand die weekroutes te paard verzorgd met logies.
Over de andere kant kom ik ook naar nederland toe deze winter.
ik heb vandaag gelukkig geen hoofpijn, wel nog steeds mijn schouder en nek, maar voel me eigenlijk best goed. En jij? *D

Floortje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:43

Ohh, maar als je in de winter hierheen komt, kunnen we vast wel wat regelen met z'n allen. :D En wie weet komen we dan in de lente naar jou, lijkt me gaaf, misschien kunnen we dan zo'n weekendtocht gaan doen. *\o/*

Ik voel me eigenlijk ook heel goed vandaag, al heb ik ook last van mijn nek, maar daar valt goed mee te leven. :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 10:57

Ja lijkt me super!!!! Laten we eens kijken of er nog meer animo voor is , een halve hoofden meeting!! :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:33

Talisa, welkom hier!
Jouw vlekken herken ik wel, ik zie lichte plekken als ik een aanval heb, dwz dat ik op een zwart vlak dan grote grijze plekken zie bijvoorbeeld.

Voor de liefhebbers: die ruggeprik is dan tever doorgeprikt met de naald, waardoor het vocht in je ruggemerg kan lekken naar buiten. Dat kán uit zichzelf overgaan, maar soms moet het lekje gedicht worden. Ik heb er 3 dagen mee rondgelopen!! tot ze erachter kwamen, terwijl ik in het ziekenhuis al tekenen vertoonde van een lek (dips in bloeddruk). Dat werd afgedaan met een te volle blaas....
Na een week plat was het weer redelijk goed, echter heb ik er wel mijn migraine aan overgehouden.

Nou, wat we gisteren hebben meegemaakt, daar zou je al een migraineaanval van krijgen:
2 maanden geleden bij onze VW Touareg die slechts 6 jaar oud is, distributieketting en spanners moeten vervangen, omdat deze opgerekt waren. Kleppen en nokkenas waren nog intact.
Gisteren op de snelweg stopte de motor ermee. De ANWB constateerde dat de nokkenas vastgelopen is en opperde meteen dat de ketting te slap was (hadden nog niets verteld van de eerdere reparatie).
Dus moesten we afgesleept worden en vandaag heb ik met hangen en wurgen een VW Transporter meegekregen van de dealer, omdat ik ook nog met mijn paard op pad moet.
We hebben daar niets aangegeven dat de ANWB dacht dat het de ketting (weer) was, hierop moeten ze nl. 2 jaar garantie geven. De hele motor is eruit geweest, wielen en assen ook, alles gereviseerd en nu wéér hetzelfde, alleen ligt nu de complete motor in puin. De vorige keer was de kostenpost 4000!!!! euro en werd er geen coulance verleend, met veel hangen en wurgen hebben we nog íets teruggekregen (nouja, dat moet nog overgeboekt worden), maar ik ben bang dat ons grote zwarte dropje (zo noemen we hem liefkozend) nu toch tegen een overlijden aanzit.
2 maanden

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:40

Ah. pieteritus, das balen zeg, :( heb het een flink aantal jaren terug gehad met mijn nissan terrano, cylinder in de soep, motor in de soep, 6000 euro, tja wat doe je dan,
Wat gaan jullie doen, dekt de verzekering niets? :=

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 11:51

Bedankt iedereen :D

Pieteritus, dat is balen zeg van je auto! Ik weet wat je doormaakt, rij zelf in een Amerikaanse oude bak dus dat ding is ook geregeld kaduuk ;) Ben 'm nu (met paps hulp) aan het opknappen :)