Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:20

Wat fijn dat je goed hebt geslapen paintless!

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:23

mooi dat je lekker hebt geslapen paintless!
ik slaap op dit moment ook weer als een roos, duurd even voordat ik slaap maar als ik dan slaap..!
heerlijk!
Ga er ook goed van genieten voor zolang het nog duurd ;)
Tijd voor de zon, zijn we allemaal wel aan toe denk ik :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 16:00

Ik vind het heel fijn voor je Paintless, maar dat wil ik oohooohhhookkkkk (even enorme zelfmedelijden :P)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:42

Doubtless schreef:
Spierverslappers :+:

Ik ook hoor! Ik heb ze wel op recept, omdat soms de kramp in mijn nek schiet en ik dan giga koppijn krijg.
Loop daarvoor ook bij manueel/fysiotherapeut, maar van de dokter ook diazepam gekregen.
En zeker in combi met de tramadol echt heerlijk als je het echt even slecht hebt.

Mara1, ben ook hard aan de zon toe :j
Truf, denk niet dat jij ook dan die spastische darm wil ;)
Take one, ik denk dat dat niet gewone spierverslappers zijn, want daar mag je gewoon mee stoppen en die krijg je ook niet in zulke hoeveelheden. Zouden idd best anti-depressivum of anti-epileptica kunnen zijn en die mogen niet zomaar gestopt worden.
Dat over de pil zou ik gewoon even bij de apotheek vragen, is per middel verschillend.

Vandaag mindere dag, veel last van mijn rug (had weer eens in een kronkel gelegen vannacht, werd zo wakker :+ ), maar ook last van mijn maag, dus durfde geen pijnstilling te nemen. Dan maar nog wat meer pijn, maar vanavond op tijd mijn bedje in.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:59

Hmm vervelend van een mindere dag fannetje.

Hehe nee, geen spastische darm, wel eens goed slapen. De laatste keer dat ik echt goed geslapen heb, was 4 jaar geleden 1 nacht en de keer daarvoor kan ik me niet eens meer herinneren. Verder altijd slecht in slaap komen, erg onrustig slapen en heel vaak wakker (4-ontelbaar keer). Laatste tijd ook zomaar heel erg aan het dromen en veel spanning op mn kaak, dat ik wakker word met een hele zere mond/kaak.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:53

ook vannacht een goeie nachtrust. wel een minder dag je vandaag. ik zou zoveel, maar er komt niets uit mijn handen. buik zeurt nog een beetje na, rug is verkrampt en werd wakker met keelpijn.. (hoezo ik snurk?)

maar was al van plan niet veel meer te doen. wachten.. maar ja. dat duurt zo lang en is vervelend.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 17:46

Zijn er ook bokkers uit de omgeving van Sneek met fybromyalgie? We zijn dringend op zoek naar een huisarts in die regio die bekend is met deze aandoening en er open minded mee om gaat. ( oftewel...die erkent dat het niet tussen de oren zit, actief meedenkt en de patient voorop stelt. )

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:09

Nouuu ik kom net terug van de reumatoloog... Vaag lichaam, vage klachten hahaha.. Hij kon er zn vinger niet op leggen.. Hij heeft alles gecontroleerd en nagekeken en er zijn stukken van mijn lichaam hypermobiel waardoor er op die plekken pijn onstaat. Fibro dacht hij toch ook niet echt aan omdat de pijnen bij mij vooral rechts zitten en hij geen drukpunten kun vinden die pijn deden (behalve in mijn knieen).
Zo kan hij bv mijn been goed bewegen zonder dat het pijn deed, maar als ik het zelf deed dan was het wel pijnlijk..
Hij heeft een aanvullend bloedonderzoek laten doen en ik moet over 3wkn terug voor de uitslagen. Het kan dus best zijn dat er uit eindelijk toch helemaal niets uit komt. Dat de pijn eigenlijk onverklaarbaar is en dat het dan dus een kwestie is van proberen mijn spieren zo sterk mogelijk houden om goede ondersteuning te kunnen bieden, en ik krijg dan voor het slapen en voor het sporten tijdelijk pijnstilling....

Afwachten dus..

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:15

Oke aan de ene kant fijn dat hij er (nog) geen fibro van kan maken, maar aan de andere kant had het wel leuk geweest als hij wist wat het dan wél was.

Succes met afwachten, hopelijk kan hij je over 3 weken beter vertellen wat het is en dat er wat aan te doen is

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 18:20

Ja dta is idd nu ook een beetje waar ik tegenaan loop.. Ik zou zo graag gewoon voor mijn eigen geruststelling weten waar de pijn vandaan komt.. Maarja, als het niet te achterhalen valt, dan niet he...

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:33

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:41

He mensen, kom me ook weer eens melden :D
Las iets over slapen, wilde daar even op inhaken. Dat stijf uit bed komen enzo ken ik inmiddels wel, kijk ik niet meer van op, maar ik heb eigenlijk al tijden zo vreselijk pijn in mijn heupen.
Ik kan nauwelijks op mijn zij liggen, in mijn slaap doe ik het uiteraard wel, maar ik word wakker van de enorme pijn. Het is zo erg dat ik het doortrek in mijn dromen, ik droom eerst dat ik onwijs veel pijn heb, niet meer kan lopen ofzo, en dan word ik dus wakker omdat ik dus daadwerkelijk onwijs veel pijn blijk te hebben.
Super irritant, heb altijd onderbroken nachten en altijd pijn.

Gaan slapen met pijnstillers bij voorbaat zie ik eigenlijk ook weer niet zitten. Doen jullie dat wel?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:42

hey glossie, je spreekt fries.. wat leuk. :j

leuke paardjes hoor. lekker gek in de kop.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 19:48

Haha leuke flimpjes Glossi, hoorde eerst helemaal niet dat t Fries was (pfff ga 5,5 jaar in Friesland studeren en je merk niet eens meer dat het niet gewoon Nederlands is :+ )

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:54

Paintless, ja ben een echte Fries :+

Truf, volgens mij is Fries ook niet heel moeilijk verstaanbaar. Zolang er maar geen typisch Friese woorden worden gebruikt en te snel geproken word. Maar je zou toch een opleiding van 2 jaar gaan doen? Toch maar verandert in 5,5 jaar of ga je iets anders doen?

Goof, ik neem wel eens paracentamol of ibu voor het slapen gaan als ik echt heel veel pijn heb. Andere pijnstillers heb ik niet want ik krijg dat niet van de dokter mee.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:58

Haha, dat ze op de kinderboerderij in Drachten begonnen over de lytse bêne(spelling klopt wss niet) heb ik die vrouw toch schaapachtig aangekeken.
Heb net 5,5 jaar Diermanagement er op zitten, morgen diploma uitreiking en waarschijnlijk voorlopig de laatste keer in Friesland (ik hou het liever bij West-Friesland). Ik denk dat ik toch idd wel voor die 2jarige opleiding ga (niet de 1jarige in Leeuwarden).

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:03

Oh heerlijk die paardjes! Heb je niet nog meer foto's van ze?
Fries versta ik een beeeeeetje... Heb een vriend in Friesland gehad, alleen zijn opa verstond ik niet, die praatte echt heul erg Fries :')

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:13

Hahaha, hier ook zo. Op de verjaardag van een vriendin werd ik expres al niet naast opa gezet, die praatte echt onverstaanbaar Fries :+

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:14

En dan heel begrijpend knikken en hummen, alsof je alles begrijpt wat ze zeggen :))

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:15

Ja idd, dat werkt vaak wel. Op de kinderboerderij niet, daar zat ik achter de kassa, dan verwachten ze toch wel een zinvol antwoord :))

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:36

Heb heeeeel veel speelfoto´s :P Staan alleen niet allemaal op de laptop. Als ik tijd heb zal ik een paar gaan uploaden. Ik praat trouwens gewoon Nederlands als ik met anderen ben. Je hebt ook van die Friesen die alleen Fries blijven praten, dat vind ik aso als iemand Nederlands is en het niet verstaat.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:25

Goof schreef:
Las iets over slapen, wilde daar even op inhaken. Dat stijf uit bed komen enzo ken ik inmiddels wel, kijk ik niet meer van op, maar ik heb eigenlijk al tijden zo vreselijk pijn in mijn heupen.
Ik kan nauwelijks op mijn zij liggen, in mijn slaap doe ik het uiteraard wel, maar ik word wakker van de enorme pijn. Het is zo erg dat ik het doortrek in mijn dromen, ik droom eerst dat ik onwijs veel pijn heb, niet meer kan lopen ofzo, en dan word ik dus wakker omdat ik dus daadwerkelijk onwijs veel pijn blijk te hebben.

Gaan slapen met pijnstillers bij voorbaat zie ik eigenlijk ook weer niet zitten. Doen jullie dat wel?

Je kan vragen om amitriptiline. Dat is geen pijnstiller, maar een anti-depressivia die veel wordt gebruikt bij fibro voor de nachtrust. Hij ontspant de spieren, waardoor je misschien minder pijn hebt en wat beter kunt slapen. Het klinkt heftig anti-depressivia maar dat is in dit geval niet zo.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 07:36

Goof schreef:

@ goof wat jij schrijft is heel herkenbaar. Ik slik als ik zoveel pijn heb pijnstillers met onstekingsremmers die ik van de huisarts heb voorgeschreven. Ik heb in zo'n pijn moment diverse keren mijn bloed laten prikken en daar kwam dan uit dat ik naast fybro ook onstekkingen in mijn lichaam had. Ik weet dan dat het dan weer tijd voor mij is om een stap terug te doen en om weer extra rustig aan te doen zodat mijn lichaam weer kan herstellen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:12

Mmm, ja ik wil dus juist niet aan de troep. Heb paracetemol met coffeine, dat werkt perfect, maar ik heb geen zin om er iedere avond van te moeten slikken, dat is het juist.....
beetje lastig, misschien moet ik het toch eens doen om even een paar nachten te kunnen doorslapen.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 10:37

Dat snap ik helemaal ;) .
Ze schrijven zelfs Ritalin veel voor aan fibro ( epileptica-medicatie) voor het slapen. Ik vind die heel heftig om voor te schrijven.