Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 16:49

Ben ik nog weer even, wat doen jullie eigenlijk als je zo'n moeite hebt met de dag door te komen? Heb net wel even wat onkruid uit de tuin getrokken, maar heb het nu ook wel weer gehad.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:40

Hmm, als het lekker weer is ga ik in de tuin zitten met een boek (heb alweer heel wat gelezen de laatste tijd), of ik hang voor de tv of achter de computer (is ook niet alles, maar op zulke dagen geef ik er gewoon aan toe, of kijk films op upc on demand). Of ik probeer aan mn straatvrees te werken, dus met de honden naat buiten of op de fiets (maar dat is meer op dagen dat het wat beter gaat). Ik ga 's avonds meestal naar mijn paard. Als ik me wat beter voel en mn vriend is thuis vind ik koken ook wel leuk soms. Maar eigenlijk voer ik gewoon de hele dag geen *** uit nu ik het zo bekijk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:47

Ik lees op zich ook wel veel, maar kan me op dagen zoals dit er niet toe zetten.

Ik kan er zo moeilijk aan toegeven en bijvoorbeeld een dag gewoon dus achter de computer hangen. Ik veroordeel mezelf er zo om, moet van mezelf wat nuttigs gaan doen dan, waardoor ik me alleen maar slechter voel. Mooi onderwerp om bij m'n behandelaar te bespreken de volgende keer

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:02

Tja, ik heb inmiddels wel geleerd dat het niet beter wordt van perse iets nuttigs moeten doen (ben ook zo hoor). Dat doe ik wel weer als ik beter ben denk ik nu. Andere mensen die ziek zijn moeten ook gewoon uitzieken en niet iets nuttigs doen. Dus ik ook niet!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:21

Hier was ik ook weer, vandaag paasbrunch gehad bij mn schoonouders, later deze dag met de hond gewandeld en naar mn moeder geweest. Nu samen tv kijken, met zn 2tjes gaat de dag toch altijd sneller dan alleen. Als ik alleen thuis ben probeer ik iedere dag wel iets te doen maar soms lukt dat niet, gewoon geen fut voor (had ik ook toen ik nog werkte;), dat is dan maar zo en morgen weer een dag. Vermaak me dan met het lezen van een boek, tv kijken etc.maar gelukkig lukt het me meestal wel om iets te doen, al is het maar iets kleins. Voel me verder wel goed maar heb wel last van lichamelijk klachten, pijntjes. Heb ook steeds enge dromen.

Janne, wat rot voor je dat het minder gaat, ga je deze week nog naar de huisarts? Zelf gebruik ik geen AD, is me wel aangeboden maar omdat het zolang duurt voordat je er vanaf bent heb ik het zonder geprobeerd. Ik heb ook weleens gedacht waarom ben ik er niet aan begonnen maar nu ben ik blij dat het me zonder lukt. Sterkte :(:)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:40

Wat naar CIV dat je enge dromen hebt. Word je niet heel moe wakker dan? Ik had vanacht druk gedroomd en moest daar ook echt van bijkomen.

Wel goed dat het jou zonder ad gelukt is. Bij mij ging het echt niet meer zonder. Lang geprobeerd, maar kreeg woede-aanvallen en stemmingswisselingen die nu met de ad goed onderdrukt worden. Voelde vandaag sinds lange tijd wel weer wat woede opkomen (op mezelf), maar met de ad kan ik me beheersen. Zonder ad lukte dat niet meer.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:27

Hoi allemaal, hoe is het met jullie? Is de pasen een beetje goed bevallen, niet teveel eitjes gegeten ;) ?
PW, goed dat de AD je kan helpen daar is het voor, hoe voel je je nu? Na het slechte slapen voel ik me wel minder, had afgelopen week ook geen goede week maar allang niet meer zo slecht als eerst. Hoop dat deze weer beter wordt, net 4 sollicitatiebrieven verzonden, wie weet komt er iets uit. Fijne nacht.

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:31

Hier even een tekentje dat ik nog mee lees, helaas niet de energie en concentratie om op alles te reageren.
Op het moment veel veranderingen hier, wat me toch weer aardig wat energie kost. In het gesprek op m'n werk werd aangegeven dat mijn contract niet verlengd wordt, en kortgezegd komt het er op neer dat ik ook niet meer hoef te komen werken voor die tijd. Baal hier enerzijds erg van, omdat ik het gevoel heb dat het mijn schuld is, anderzijds is het een stuk rust, omdat ik niet meer onbewust toch de druk heb van ik moet zo snel mogelijk weer aan het werk.
Maar aangezien ik in de paarden werkte, en bij m'n werk woonde, en ook m'n eigen paarden daar had staan, heb ik ook de beslissing genomen volledig terug thuis bij m'n ouders te gaan wonen, en m'n paarden te verhuizen naar een plekje dichterbij. Zelf ben ik nu volledig over. Donderdag verhuis ik de paarden, en ik moet zeggen dat ik dit erg spannend vind.. Nieuwe stal, nieuwe mensen, en natuurlijk afwachten hoe m'n paardjes er op reageren..

Ik las nog ergens de vraag wie er medicatie gebruikte. Ik gebruik lexapro. De eerste weken veel last van de bijwerkingen gehad, misselijk, sloom etc. En nu merk ik vooral dat het mijn stemmingen afvlakt. Enerzijds fijn, anderzijds soms ook vervelend omdat ik het gevoel hebben dingen niet meer bewust te beleven.. Het lijkt soms langs me heen te gaan.

CIV, vervelend he, die enge dromen. Bij mij gaat het nu wat beter, maar ik heb ook een periode iedere nacht enge dromen gehad, en dan word je zo vervelend en moe wakker.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 00:17

CIV: Waarop ga je solliciteren? Slaap je inmiddels al wat beter? Ik heb er ook last van wel slapen maar niet uitrusten door nachtmerrie's of gewoon om het half uur weer een uur wakker liggen.
Daantjuh: dat is altijd spannend een nieuwe plek en nieuwe mensen en paarden. Heb je een plek gevonden die fijn aanvoelt?
Ik was dit weekend nog even wezen rijden bij de gelderse merrie en nu weer in leeuwarden voor de studie en hopelijk donderdag een gezond veulen bij de friezen op stal waar ik hier rijd.
Verder is het hier ook niet veel anders dan andere weken.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:02

Daantjuh,... laat het werk maar voor wat het is, het is zeker niet jouw schuld, je bent ziek en je moet herstellen, dat heeft tijd nodig en die moet je jezelf gunnen.
Spannende dag dan als je paardje ander huis krijgen, ben benieuwd.

Pw, niet s chuldig voelen joh, gewoon lekker doen waar je zin in hebt, al is het een hele dag achter de pc.

Civ hpoe was de nacht? al wat beter geslapen? En solicitatie... leuk waarop?

Even over medicatie , ik gebruik nu niks, ben bang dat ik dan mijn werk niet helemaal kan doen, ga wel volgende week dinsdag naar de dokter om even wat te bespreken hoe en wat.
Heb opzich goeie dagen gehad nu, maar ik blijf in het verleden hangen met schuld gevoel over de dingen die toen gebeurd zijn.
Hoop dat het met de tijd weer over gaat.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:35

Daantjuh, wat heftig allemaal zeg! Maar geef jezelf niet de schuld hoor, zoals Daijano ook al zei, je bent ziek en je moet herstellen. Valt me op dat er veel mensen uitgeknikkerd worden de laatste tijd (mijzelf inclusief). Hopelijk ben je snel weer gewend bij je ouders en reageren je paardjes goed op de nieuwe stal. Spannend!

Daijano, schuldgevoel is nooit goed en ook niet nodig, maar soms wel moeilijk om voor jezelf weg te zetten. Kom je ook bij een psycholoog die je daarmee kan helpen?

Hier gaat alles weer ietsje beter. Wordt nog wel iedere ochtend wakker met een vreselijk zenuwachtig gevoel, maar het trekt nu wel sneller weg. Ben verder gewoon ontzettend snel moe en ik voer de hele dag eigenlijk heel weinig uit en ga dan 's avonds even naar mn paard. Donderdag moet ik voor het eerst naar het uwv voor een gesprek en vrijdag komt het 2e gesprek bij de psychiater. Ben benieuwd met wat voor behandelplan ze nu gaan komen.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:58

Sifra waar komt dat zenuwachtig gevoel vandaan? snel moe zijnn dat is bekend, maar probeer er ritme in te houden alles op zijn tijd niet alles in 1 keer willen doen. Een nieuw behandelplan, dat is spannend!

Bij mij zit dat schuld gevoel erin gebakken, iemand kan het mij makkelijk aanpraten het is allemaal onstabiel voor het moment,
vaste vriendschappen zijn weggevallen en daardoor het kontakt met velen, ben nu alleen maar bezig om mezelf stevig overheind te houden en gewoon een nieuwe start te maken.
Ik loop al 2 jaar bij de haptonoom nu een halv jaar niet geweest omdat ik dacht het gaat wel, nou dus niet, vandaar dat ik over 2 weken een nieuwe afspraak heb.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:03

Heel herkenbaar dat schuld gevoel en ook gauw denken dat iets je eigen schuld is. Erg lastig, maar zit erg diep vastgeroest.
Daantjuh ik herken het helemaal dat je het gevoel hebt dat het je eigen schuld is. Ik heb eind maart te horen gekregen dat m'n contract niet wordt verlengd en zit met het zelfde dubbele gevoel.

Ik heb echt een terugval. Denk dat het door het stoppen met de medicijnen komt. De medicijnen waren tegen het vele piekeren om wat rust te krijgen. Het piekeren is weer lekker terug, maar ik probeer toch vol te houden.

@ Sifra, ik heb dat ook een tijd gehad, dat ik 's ochtends al wakker werd en erg nerveus was zonder echt te weten waarom. ik stond onder hoogspanning zeg maar. Echt slopend.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:06

Pw waarom gestopt met de medicijnen?
Dat piekeren is ook echt het ergste vind ik, altijd maar doordenken over de kleinste dingetjes... kan daar ook moeilijk mee ophouden, probeer dan mijn gedachten te verzetten maar dan lig ik op bed en daar ga ik weer...
Ik schrijf dan alle sop en stop het weer in de doos onder bed, sommige dingen schrijf ik wle 10 keer op, maar het helpt wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:09

Ik schrijf idd ook veel. Geeft me weer wat ruimte in m'n hoofd. Lijkt wel of ik door alles op te schrijven weer wat orde in de chaos krijg :j

Ik ben gestopt met de medicijnen omdat het vrij zware medicijnen waren, eigenlijk alleen voor crisissituaties en ik zat er al vanaf dec. aan. Was dus tijd om af te bouwen. Nu ik eenmaal begonnen ben wil ik doorzetten. Alleen heb ik jammer genoeg pas 12 mei weer een afspraak bij mn behandelaar.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:14

Dat van je afschrijven vind ik ook erg rustgeven, soort opruiming in je bovenkamer :-)
Ok ja dan ben je er nu helemaal vanaf, heb je ook verder geen homeopatische middelen? ik zlik Baldriaan en heb er goeie ervaringen mee, maakt me wat rustiger.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:17

Dat heb ik nog wel in huis, ga ik maar eens mee beginnen.
Bedankt voor de tip! Kan ik voor morgen ook wel gebruiken (al werkt het misschien niet zo snel), heb nog weer een gesprek op m'n werk. Weet niet waarover en zie er erg tegen op. Wil het zelf hebben over wat ze nog van mij verwachten tot 1 aug. Zie het zelf echt niet meer zitten om nog wat te doen. Heb het wel geprobeerd, maar het gaat gewoon niet. Kom er iedere keer zo slecht vandaan.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:40

Hello ladies!
Ik zit ook echt even weer in een dipje. Pasen was opzich wel leuk, maar ik ben veel te veel bezig met anderen het naar de zin maken dan zelf er ook van te genieten. Ik blokkeer mezelf op die momenten, denk ik. Krijg binnenkort ook een paar haptonomie-sessies, die schijnen je weer wat dichter bij jezelf te brengen. Heb ook nog wat achterstallig schoolwerk waar ik niet doorheen kom, en heb er nu wel wat actie voor ondernomen maar vind het moeilijk om toe te geven dat het niet alleen komt omdat ik een sloddervosje ben maar dus ook door mn psychische ding... heb nu een aantal docenten gemaild om dit uit te leggen, maar das wel knap lastig hoor..pff..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:43

Goed dat je gemaild hebt Petulan!
Dat is een hele stap. Hopelijk hebben ze er een beetje begrip voor. Je bent goed bezig, ook met de haptonomie-sessies die je op de planning hebt.

Ik ken het trouwens dat je teveel anderen het naar de zin wil maken ten koste van jezelf. Ook dat zit vastgeroest en heb je niet 1,2,3 veranderd...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:52

Nee precies. Nu ik voor mezelf min of meer 'opkom' voel ik me ook echt een watje. Een beetje een aandachtstrekker die via haar probleem dingen voor elkaar wil krijgen. Bah! Echt zo van: Ik ben op het moment zielig, dus hou daar rekening mee :\ Echt niks voor mij, maar ik moet op dit moment wel!

*Zucht* Ben nu stage aan het voorbereiden voor morgen, ben wel weer blij als ik de kindjes weer zie! Heb alleen het idee dat mn begeleider ook ondertussen ook een beetje negatief tegen me aankijkt omdat ik een aantal stagedagen heb afgezegd..

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:38

De plek waar m'n paardjes heen gaan spreekt me wel heel erg aan. Ben bij 6 verschillende stallen wezen kijken, maar eigenlijk had ik bij de eerste al zoiets van dit is het, dus dat is hem ook geworden. Hoop dat dat inderdaad de goede keus blijkt te zijn.

Ook ik herken het liever dingen voor een ander te doen dan voor jezelf. Heb er ook heel erg moeite mee voor mezelf te kiezen nu, ik doe het wel, maar het voelt soms vervelend voor me.

Het dingen van me afschrijven doe ik ook heel erg veel. Ik blijf inderdaad ook in het piekeren hangen, en kan dingen in mijn hoofd soms zoveel erger maken dan ze realistisch gezien zijn. Het van me afschrijven helpt maar even, maar alle beetjes helpen.

Petulan, knap dat je toch gemaild hebt om het uit te leggen, snap hoe moeilijk dat is!

PW, succes met het gesprek op je werk morgen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:41

@ Petulan:
Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou zo voelt, maar het is geen aandachttrekkerij. Eigenlijk geef je gewoon heel goed aan hoe of wat en kom je voor jezelf op.

Goed dat je blij bent op de kindjes op je stage weer te zien! Jammer dat je het idee hebt van je stagebegeleider. Is het wat om het met haar (?) daar over te hebben? (Misschien roep ik nu iets heel geks hoor)

Ik ga zo weer naar mijn assertiviteitstraining. De een na laatste keer vandaag...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:43

@ Daantjuh:
Fijn dat je zo'n goed gevoel bij hebt bij de stalling. Een eerste indruk zegt vaak al veel he.

Ik heb dat trouwens ook dat ik nu wel wat meer voor mezelf begin te kiezen, maar dat is dan idd nog zo in strijd met je gevoel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:54

Heb 't er al met hem ( ;) ) over gehad, reageerde wel instemmend maar niet echt heel begrijpend ofzo. Verwacht ik verder ook niet, maar juist omdat ik het verteld heb verwacht ik wel iets meer begrip voor de dagen dat ik niet geweest ben..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:05

Pw, gewoon eerlijk zijn hoe je je voelt , je werkgever kan het miscchien minder vinden , maar dat is dan jammer, jij bent nr 1 op dit moment , die zaak is niet van jouw, jij bent belangrijk nu niet je werk!
Wens je veel succes morgen en ook bij je trainning straks.

Petu goed dat je even hebt aangegeven waarom alles wat mider gaat, knap hoor!
Nou mensne moeten mekaar gewoon d eruimte kunnen geven, kunnen ze dat niet dan begrijpen ze niet hoe je je voelt, ruimte vragen is niet meer dan normaal, heeft ieder mens recht op!
ALs ik in een gesprek zit met de koning en ik moet plassen zal hij mij die ruimte moeten geven die is
dan ook noodzakelijk!!! stom voorbeeld maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Daantjuh dat is fijn om te horen, geeft ook gelijk wat meer rust! eerst eingeving is altijd de beste.