[Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

draverr

Re: [Centraal] Het piercingtopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:39

Vrijdag is het zo ver! Laat ik mijn tepelpiercing(weer) zetten..Wat raden jullie individueel aan om als naverzorging te doen?

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:39

Ik had een soort wondspray Ja
ideaal spul,,

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:42

wereldhummel schreef:
Ik had een soort wondspray Ja
ideaal spul,,

Een soort wondspray? Daar schiet ik niet veel mee op Haha!
Weet je de naam nog?

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:43

Easypiercing, heet het.
in de spray vorm Ja

Maar ik denk dat het ook wel verschilt, naar welke zaak je gaat wat je erbij krijgt neem ik aan toch?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:44

Ik heb Diaseptyl tot ongeveer een maand na plaatsing 2x per dag gebruikt op aanraden van mn piercster, is een heel "zachte" verzorging en heeft bij mij heel goed gewerkt. Dit was wel bij een surface piercing.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:45

Ik heb het nog geen maand gebruikt
maar 2 max 3 weken,

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:58

Nou ik zie wel hoor. Bij mij komt hij niet op me tandvlees nu dus geen last van.Bij een andere vriendin van mij ook niet en komt ie ook niet tegen dr tanden aan.Hij zit zegmaar beetje in de lip.
Met iedere piercing ken je wel problemen krijgen dusja.

Heb hem nu 4 dagen en geen last van gehad.Alleen de dag erna met eten dat hij paar keer achter me tanden bleef hangen.Maar is gewoon wennen denk ik.

Ik heb er spul bij gehad om op de toen.Doorzichtige druppels zijn dat.
er staat op : desinfectievloeistof
chloorhexidine tinct./glycerine
wondtinctuur voor desinfectie van huid en wonden.
3 x per dag enkele druppel gedurende 1- 4 weken

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:23

Dit is dus wel de reden dat ik nooit een labret of tongpiercing zou nemen Ik ben buiten piercing en tattoo-fan mogelijk nog meer een tanden-fetisjist Haha!

Zowieso vind ik gezichtspiercings niet erg mooi, wel bij anderen maar zou het zelf nooit willen, zeker nadat ik bij een collega het litteken zag die haar wenkbrouwpiercing heeft opgeleverd Verdrietig

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:19

Doei!

Kwam hier ook maar eens kijken met dank aan: Barmat Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:20

BellyBel schreef:
Doei!

Kwam hier ook maar eens kijken met dank aan: Barmat Lachen

Haha!
Graag gedaan

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:22

Heb eigenlijk ook een vraag Bloos
Ik wil graag een navelpiercing, maar me navel houdt me tegen Nagelbijten / Gniffelen Er zit namelijk een soort ,,bultje'' op me navel.
Afbeelding
Kijk maar, het is helaas niet de duidelijkste foto Bloos

Maar wat zouden jullie doen? Gewoon doen of toch niet Schijnheilig

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:24

draverr schreef:
Vrijdag is het zo ver! Laat ik mijn tepelpiercing(weer) zetten..Wat raden jullie individueel aan om als naverzorging te doen?

Mijn vader heeft zelf een tepelpiercing gezet Bloos (i know ontiegelijk dom) hij heeft een naald gloedheet laten worden en ook goed gedesinfecteert ofzo, en toen er door heen gedrukt en toen heeft ie er gewoon 2 mini oorringetjes in gedaan. En later is die bij een piercingshop langs gegaan en nieuwe tepelpiercings gehaald (van die ringetjes) Nagelbijten / Gniffelen vind het wel ontiegelijk dom van em maarja, hij heeft er verder geen last van gehad geen ontsteking o.i.d. en hij is er nog hartstikke blij mee!

*Vind het stiekem ook wel gaaf staan*

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:27

Jouw vader is gestoord Babybell.... Haha!

maar wel stoer, ik zie het mijn vader nog neit doen... maar goed, die is dan ook 73 Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:29

Mijn vader was volgens mij 16/17 toen die dat had gedaan Knipoog En hij is nu 47 (of was het nou 46 Bloos) Maarja Tong uitsteken Ik vind het stiekem ook wel gaaf dat ie dat zo heeft gedaan, en als ik dus een navelpiercing wil (nu zegt ie wel zo mooi: Doe het dan doe het dan) en als die dan omslaat en het mag niet meer zeg ik van: DAn doe ik het toch ook zelf met een naald Schijnheilig Tong uitsteken Heeft ie iig geen excuus waarom ik het niet zou mogen Tong uitsteken

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:32

BellyBel schreef:
Ik wil graag een navelpiercing, maar me navel houdt me tegen Nagelbijten / Gniffelen Er zit namelijk een soort ,,bultje'' op me navel.
Afbeelding

Bij de piercingshop langs gaan en vragen of het mogelijk is. Daar hangt het namelijk vanaf. Is het mogelijk en je wilt echt graag een navelpiercing zal ik er gewoon lekker eentje laten zetten. Is het niet mogelijk met je navel, dan is het jammer maar helaas. Knipoog

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:49

BellyBel schreef:
Afbeelding

Mijn zusje heeft een soortgelijke navel, ze kon wel een piercing zitten alleen kon ie niet heel diep zeg maar. Dus kan ze alleen kleine sieraden erin dragen. (ze gebruikt ook wel pierings voor in de wenkbrauw)

Maar om het zeker te weten gewoon even langs de shop gaan en vragen Lachen

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 16:12

BellyBel, ik heb een soort zelfde navel als jij en ik heb iets meer dan 3 weken geleden een navelpiercing laten zetten. Ze zeiden wel dat ik vanwege de vorm van mijn navel geen ringetjes kan dragen, alleen maar staafjes. Gelukkig vind ik ringetjes niet zo mooi dus het komt allemaal goed uit *LOL* . Maar inderdaad gewoon even bij de piercer vragen.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 17:54

jetjuh schreef:
Piercings worden altijd gezet met titanium piercings.
Als je piercings kopt kunnen deze chirurgisch staal zijn en titanium. Bij winkels zoals de six en v&d kan je ervan uit gaan dat het chirurgisch staal is. Bij piercingsshops verkopen ze bijna alleen titanium. Vraag altijd even aan de verkoper welk materiaal het is. (en als ze het niet weten is het 9 van de 10 keer chirurgisch) Ik raad je aan altijd titanium te dragen, aangezien in chrurgisch staal nikkel zit verwerkt. Dit heeft als nadeel dat titanium wel 3 keer zo duur is Tong uitsteken

oke super bedankt Haha!! ik dachte het al stiekem,! maar vroeg het voor de zekerheid maar even!

ik draag nu ook alleen titanium, want over Chirurgisch, gaat mijn navelpiercing meteen ontsteken!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:50

milo schreef:
foto? Bloos

kent iemand trouwens die piercingshop in utrecht die om de hoek ook een tattooshop heeft? ik ben de naam kwijt en zou het graag willen weten!! Lachen

Dat is magic piercings, in de predikherenstraat, zijstraatje van de Voorstraat. Heb ik zelf ook een piercing laten zetten.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 18:59

ik heb zaterdag dus mijn navelpiercing laten zetten. Was geen fijn gevoel, maar dat heb ik ik er wel voor over! Als hij een beetje jeukt is het toch een teken dat het aan het genezen is?
Hij is nog wel een beetje rood, maar dat is toch altijd aan het begin? Ik gebruik Unicura om hem te verzorgen, dat is toch goed?

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:19

@Marleenn, Inderdaad dat voelt niet zo pijnlijk,! maar de gezegde is, Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden! Maar volgens mij klopt dat ja!, dat heb ik ook gehoord, dat die jeukt dat die dan aan het genezen is Haha!,! maar als die rood is dat is altjd en dan altijd in het begin,! en dan trekt wel weer weg! had ik eerst ook, en nu zit die zo mooi als wat, probeer niet met je viese handen eraan te komen! dan geneest het ook sneller, Unicura , weet zo niet wat dat is dus kan ik er ook niet over beslissen! maar weet een andere bokker denk ik wel! Wij kregen een potje zout mee dat spoot ik er in het begin altijd wat op,! veel succes nog!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:37

@ love_fire Je bedoeld dat het best pijnlijk was Knipoog
Ja het ziet er op zich allemaal goed uit.
Ik vind ik zelf dat ik hem goed verzorg.
Ik laat niemand er aan zitten en ik mag er alleen 2 keer per dag aan zitten als ik hem verzorg.
Ik zorg dat ik elke dag een schoon hempje of wat dan ook er onder doe. Is wel zo fris he Tong uitsteken
Ik zorg ervoor dat er geen zeepresten achterblijven en droog het goed af.
en heb gelukkig geen hoge broeken, want dat lijkt me pijnlijk als je achter je broek blijft haken ofzo! Die Unicura zeep beschermt, verzorgt, respecteerd en is anti bactierieel ( zo staat dat beschreven).
Ik behandel het twee keer per dag mee dus ik ga dan ook 2 keer per dag onder de douche. Lijkt me namelijk het beste oplossing om alles zo goed mogelijk weg te laten spoelen.

iemand nog tips Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:49

Ik heb vorige week vrijdag mn navelpiercing laten zetten en verzorg hem net als jij, tweemaal daags met unicura.Dat gaat heel erg goed en ik heb totaal geen last, hij is alleen wat rood, maar niet dik of met pus ofzo.

Ik had eerder een piercing laten zetten in mn navel en die is vanaf dag 1 ontstoken geweest, toen moest ik van de piercer met sterilon enzo aan de slag, en vaseline. Echt een ramp, het bleef ontsteken enzo. Nu blijkt dat deze vorm van verzorgen helemaal niet goed is, dat zei de piercer die vrijdag de nieuwe heeft gezet. Maar goed, dat was dan ook een jaartje of 16 geleden, in die tijd waren er andere manieren van verzorgen denk ik dan maar.

Overigens vond ik het niet heel erg pijnlijk, het zetten, even een prik en bovenop bij mn littekenweefsel was even wat minder ja.... maar niet onoverkomelijk en het was maar 2 seconden, meer zeker niet! Ik vond eerlijk gezegd de klem veel vervelender! bij mij deed ze ook nog een soort pasta vantevoren er op smeren, dat zou de opperhuid wat verdoven, kennen jullie dat ook? Jammer dat ze voor het zetten tegen mij zei " Ik ga nu de klem er op zetten, en dan voel je twee hele nare prikken..." Ik dacht nog: Ik laat em er niet gek door maken, maar wat als er iemand in die stoel ligt die al bang is? Werkt niet echt geruststellend toch?

Ik voelde me wel heeeeeellll stoer toen ik naar buiten liep, zo van " jiehaaa" Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:55

@ marleenn en Barmat; hoelang mogen jullie nu niet zwemmen? Bloos
Want aan de ene kant wil ik hem zaterdag (aankomende) dan ook laten zetten, heb ik een mooi excuse voor gym als we gaan zwemmen.. ,,Ja sorry mag niet zwemmen vanwege mijn navel piercing'' *LOL* Geweldig! *(Vindt zwemmen niet zo super, alleen op vakantie vind ik het super Tong uitsteken en we gaan van 14 t/m 28 juli op vakans dus)*

*(Als is het zaterdag wel 1 april Schijnheilig)*

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:11

6 weken zei mn piercer, dus dat valt mee toch, heb je tijd genoeg om nu nog te kiezen of je wilt of niet.

Ik zal even neerzetten wat er op mijn foldertje dat ik meegekregen heb, staat:

Eerste twee weken twee keer per dag met unicura wassen en eventueel betadine er op doen
Daarna 3 weken 1 keer per dag wassen met unicura en 1 keer per dag met gewoon water
Steeds minder zeep gebruiken
bij het slapen de eerste twe weken een schoon katoenen shirt of hempje aan doen

Vooral niet:

Geen sterilon of alcohol
niet zwemmen tot de piercing genezen is (ongeveer 6 weken)
vermijd make-up, parfum, scheerschuim, aftershave en andere sterke zeep op je piercing
Niet met de piercing gaan draaien als er korstjes op zitten, dit veroorzaakt irritaties
Geen bubbelbaden of lang in bad liggen weken tijdens genezingsproces
Geen vette zalf gebruiken, dit verstikt je piercing
Je piercing er NIET uithalen tijdens genezingsproces
Geen strakke kleding over je piercing dragen, draag bij voorkeur heupbroeken
mimimaal 1 maand niet zonnebanken of in de zon gaan liggen bakken

Genezingsproces vande navel is ongeveer 4-8 maanden
LUISTER NIET NAAR ANDEREN HUN GOEDBEDOELDE ADVIES! Haha!

Misschien geeft dit genoeg info?