fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:39

Sterkte Spikers, het is makkelijk om in een vicueuze te komen dan er weer uit te klimmen. Ach gut

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 11:45

Ja echt wel hoor ik moet op een of andere manier mijn leven weer op de rails krijgen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:00

Zijn er hier ook mensen die geen fybro hebben maar die zonder stempeltje rondlopen?

Volgende week langs de neuroloog ... Na reuma, fybro, cushing en hormonale afwijkingen gaan we dat maar eens bekijken Lachen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:48

Hier ben ik ook weer een keertje..

Fysio's en chiropractor en mn huisarts zijn eigenlijk van mening dat mijn 'fibro' verkeerd gediagnosticeerd is. Zij denken allen dat het gewoon van mijn vitamine B12 te kort komt. Ten eerste geloven zij niet in het fenomeen fibromyalgie omdat het een restcategorie is. Ten tweede is het gewoon logischer, omdat door dat tekort aan B12 je neurologische afwijkingen gaat vertonen, en dat heb ik zeer sterk. De klachten passen hier gewoon beter bij. Jammer genoeg duurt het erg lang voordat je verschil gaat merken als je eenmaal die spuiten in je bil krijgt Sigaar

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 17:37

Hopelijk heb je toch mazzel en is dat het wel Tulandro! Ja

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 20:58

@spikers, ik heb heel lang in die circkel gezeten en er pas een beetje uit gekomen toen ik weer aan het werk kon en dus niet meer afhankelijk was maar dat ligt voor iedereen anders. Ik ben overigens ook 41 Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:25

Belsje schreef:
Zijn er hier ook mensen die geen fybro hebben maar die zonder stempeltje rondlopen?

Volgende week langs de neuroloog ... Na reuma, fybro, cushing en hormonale afwijkingen gaan we dat maar eens bekijken Lachen.

*zwaait* mag binnenkort ook naar de neuroloog.

Al veel gezien en gehoord maar nog steeds geen duidelijke antwoorden gehad en blijf steeds weer elke therapeut verbazen Nagelbijten / Gniffelen

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:27

Spikers en Tanja veel sterkte.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 22:49

Thanks Thats_Me maar met mij gaat het best goed hoor.
Ik heb mijn slechte dagen maar gelukkig (hmmm, of dat nou echt zo gelukkig is?) vallen die altijd op de dagen dat ik niet hoef te werken (zijn ook de naweeen van het werken van de dag daarvoor Clown ) en kan ik dan lekker rustig aan doen, lekker lang in bed blijven liggen enz.
Vanmorgen heb ik in bed liggen bokken Haha!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 23:02

Thats_Me schreef:
Belsje schreef:

Al veel gezien en gehoord maar nog steeds geen duidelijke antwoorden gehad en blijf steeds weer elke therapeut verbazen Nagelbijten / Gniffelen

Kunnen we samen gaan Pling
Krijg stilaan de kriebels van die dokters al was de laatste wel grappig "ik weet t niet maar, vooral niet paardrijden en tegen uw menopauze zal t vast wel beteren. Ga maar veel fietsen" ... Terwijl ik in eerste instantie daardoor naar de dokter ging (5 jaar geleden) omdat ik niet kan fietsen Clown

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:10

Iedereen veel dank voor de steun ik kom er ook wel weer uit hoor maar heb er wel hulp bij nodig deze keer.
En iedereen die nog voor onderzoeken moet veel sterkte ik hoop echt dat het meevalt voor jullie.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:13

Heb gister een zware les achter de rug! Het ging wel goed! Maar pff wordt nu net echt al een zombie wakker. Ik heb helemaal opgezwollen vingers en voel me in een keer 40 jaar ouder Verdrietig Maar goed heb vandaag vrij, dus ga nu lekker op de bank met de kachel aan en een fleecedekentje! Haha! Heerlijk Haha! Haha!
(heb je soms wel ff nodig he... Lachen )

Hebben jullie eigenlijk een uitkering?? Ik kon er een aantal jaar geleden geen kans op maken, omdat ME geen erkende ziekte is .... Verdrietig Studeer wel, maar dan aangepast... Hoe doen jullie dat met werk en/of school? Ik werk daarnaast ook niet. Heb daar geen energie voor. Het kan allemaal net zo... Verdrietig Ik kan ook echt niet lang staan of zware handelingen verrichten... Hoe is dat bij jullie?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 09:18

Ik heb de laatste weken ook weer last van dikke vingers als ik wakker word, irritant gevoel is dat.
Ja soms moet je gewoon een stap terugnemen en lekker niets doen.
Ik krijg geen uitkering meer beetje ingewikkeld gedoe ga ik ook niet verder op in.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 19:43

PolosportJ schreef:
Heb gister een zware les achter de rug! Het ging wel goed! Maar pff wordt nu net echt al een zombie wakker. Ik heb helemaal opgezwollen vingers en voel me in een keer 40 jaar ouder Verdrietig Maar goed heb vandaag vrij, dus ga nu lekker op de bank met de kachel aan en een fleecedekentje! Haha! Heerlijk Haha! Haha!
(heb je soms wel ff nodig he... Lachen )

Hebben jullie eigenlijk een uitkering?? Ik kon er een aantal jaar geleden geen kans op maken, omdat ME geen erkende ziekte is .... Verdrietig Studeer wel, maar dan aangepast... Hoe doen jullie dat met werk en/of school? Ik werk daarnaast ook niet. Heb daar geen energie voor. Het kan allemaal net zo... Verdrietig Ik kan ook echt niet lang staan of zware handelingen verrichten... Hoe is dat bij jullie?

Ik ben met ME/fibro en psychische klachten 100% afgekeurd geweest. Totdat de landelijke herkeuring kwam. De art zei al: als de politiek de herkeuring niet had geeist was ik 100% afgekeurd gebleven, nu kan ik'spontaan' 20 uur in de week werken. In de praktijk kom ik niet voorbij de 15 uur, zo lang mijn partner het hele huishouden maar draait. Ik zet heel veel aan de kant om te kunnen werken. Zonder leuk werk zou dat dus niet lukken.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 21:52

winnitou schreef:
Bij mij is ca. 8 jaar geleden fibromyalgie vast gesteld. Heb er redelijk mee leren leven. (niet altijd even makkelijk)
Vanmorgen kreeg ik te horen dat ik ook nog flinke artrose heb in knie en heup.
Is weer even slikken.... en weer doorgaan (aangepast)

Vandaag bij de orthopeed geweest, in december krijg waarschijnlijk al een nieuwe "sport"heup.
Ben benieuwd hoe de revalidatie zal gaan en of ik meer last ook van de fibromyalgie zal krijgen omdat ik dan minder bewegeing zal hebben dan nu.
(oh wat zal ik het paardrijden missen, maar ik mag na de revalidatie er weer op en daar ben ik dolgelukkig mee)

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 23:57

Nou heel veel sterkte winnitou.

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:46

Idd heel veel sterkte! En ik hoop dat het gaat helpen Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:05

Winnitou sterkte! Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij een sportheup?

Ik heb eergister mijn keuring bij het UWV gehad, ben er met de gedachte heen gegaan dat als ik afgekeurd wordt en ik het financieel niet ga redden ik ''gewoon'' 40 uur per week kan blijven werken.
Al met al viel me de hele keuring reuze mee, ontzettende lieve vrouw, kan niets anders zeggen en heeft me ook kunnen gerust stellen wat betreft mijn inkomsten. (Blijkt dat ik buiten de normale omstandigheden val en zal dus anders berekend worden)
Ik ben nu dus ook voor 50% afgekeurd en heb binnenkort een gesprek met een arbeidsdeskundige.
Het enige wat mij wel min of meer verplicht wordt gesteld is dat ik (revalidatie) therapie ga volgen, overigens niet alleen voor mijn fibro, en dit waarschijnlijk 3 dagen in de week wordt.
Naast die 3 dagen hoef ik dan 'gelukkig' geen 20 uur te werken omdat het onwijs intensief gaat worden en ik de andere 2 werkdagen plus weekend nodig heb om weer op adem te komen.

Belsje schreef:

Kunnen we samen gaan Pling
Krijg stilaan de kriebels van die dokters al was de laatste wel grappig "ik weet t niet maar, vooral niet paardrijden en tegen uw menopauze zal t vast wel beteren. Ga maar veel fietsen" ... Terwijl ik in eerste instantie daardoor naar de dokter ging (5 jaar geleden) omdat ik niet kan fietsen Clown[/quote]

Artsen kunnen soms zo.. nouja vul zelf maar in zijn Clown
Ben wel benieuwd of je dat ook tegen hem gezegt hebt Nagelbijten / Gniffelen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:12

Heel fijn dat het zo meegevallen is sronnie! Ja

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:17

Sportheupprothese is de BHR (Birmingham Hip Resurfacing: metaal op metaal Heupvervanging). Deze wordt geplaatst bij jonge actieve mensen waarbij een heupprothese van een andere samenstelling (zoals de traditionele heupprothese) te snel zou slijten. Deze prothese kan dus meer belasting hebben. Doordat het bot zoveel mogelijk intact wordt gehouden kan er later als het nodig is nogmaals een vervanging plaatsvinden of als nog een traditionele heupprothese geplaatst worden.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:19

Klinkt 'goed' winnitou, zitten er dan geen extra risico's aanvast o.d. gezien het niet standaard geplaatst wordt?
Is niet bedoeld om je de moed in de schoenen te laten zakken ofzo, ben benieuwd waaruit dat verschil is ontstaan.
Hoop i.i.g. dat het voor jou gaat werken!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:28

sronnie schreef:
Klinkt 'goed' winnitou, zitten er dan geen extra risico's aanvast o.d. gezien het niet standaard geplaatst wordt?
Is niet bedoeld om je de moed in de schoenen te laten zakken ofzo, ben benieuwd waaruit dat verschil is ontstaan.
Hoop i.i.g. dat het voor jou gaat werken!

Deze BHR is zo'n negen jaar geleden ontwikkeld, ga er dan vanuit dat er genoeg ervaring is opgedaan om het te plaatsen. Doordat bij de traditionele heup prothese je al een eindje op leefdtijd moest zijn voordat ze deze plaatsen, dit omdat de prothese niet meer vervangen kon worden en niet al te intensief belast mocht worden.
Bij de BHR wordt minder gezondbot weggehaald dat bij het tradiotonele, daarbij werd de hele heup kop er af gezaagd. Bij de BHR halen ze alleen van de randen wat af en plaatsen de metalenprothese over het bot heen. (even googlen naar BHR en je wordt aardig wijs op dit gebied).

Ben benieuwd hoe het dan bij de controlepoortjes op bijvoorbeeld het vliegveld zal gaan. Die gaan natuurlijk op tilt met zo'n kogel van metaal.

Kreeg vanmorgen op stal ook een zeer positieve gedachte toegespeeld. Kun je daarna met de paralympics meedoen, want alleen met fibromyalgie kom je daar niet tussen. (van je instructeur moet je het hebben)

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:38

Het klinkt allemaal wel positief Lachen Ik hoop dat het jouw leven weer een stuk aangenamer gaat maken!

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:20

hoi sronnie....
op dit moment ben ik in behandeling voor mijn FM en PTSS in het mesos centrum in utrecht.
5 dagen in de week wat erg intensief is en dit voor 4 a 5 maanden lang. zit nu halverwege en kan niet wachten tot het voorbij is. of het helpt???

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 23:00

Ik heb PTSS gehad en heb heel veel baat gehad aan MDR.