[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:19

Bealy schreef:
Ik wilde ook een spiraaltje (Mirena), mijn huisarts was het daar ook helemaal mee eens maar helaas is het plaatsten bij mij niet gelukt (zowel bij de HA als de gyn niet) en deed het allemaal ont-zet-tend veel pijn. Anderen hier op Bokt vinden het wel weer ideaal.

Ik heb sinds vorige week een mirena, mijn koperhoudende is dus verwisseld. Dus er 1 uit en 1 in Nagelbijten / Gniffelen Blijft de spiraal niet goed bij je zitten ?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:22

Hoe wel/niet pijnlijk is dat inbrengen eigenlijk? En hoe genant Haha! ? want ik heb begrepen dat het tijdens je menstruatie ingebracht moet worden?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:28

Genant ... lekker belangrijk, dat boeit me nou echt
helemaal niets ! Het is routinewerk voor de gyna

Ik vind het pijnlijkste het opmeten van je baarmoeder Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:28

Flower, hij heeft er niet eens ingezeten, dat lukte niet. Alles is nogal krap en mijn baarmoeder is wat aan de kleine kant (daarom werd ik in eerste instantie al doorverwezen naar de gyn). Het was gruwelijk, ik verkramp helemaal, maar bij mij is het sowieso nogal gevoelig ook tijdens het vrijen..... Een simpel uitstrijkje doet bij mij al zó'n pijn, niet normaal, Ik hááát die eendebek, werkelijk waar....

Moet inderdaad tijdens je menstruatie, is niet genant hoor (goed, leuk is anders, maar die artsen doen het zo vaak Lachen ) en pijn verschilt van persoon tot persoon. Meestal valt het best mee, ik ben wel een uitzondering hoor.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:31

Dat is balen bealy bij mij kwamen ze er in eerste instantie ook
niet bij maar ze zetten gewoon een klem op je baarmoeder hoor om er wel bij te kunnen Ja

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:33

Bij voorkeur tijdens je menstruatie inderdaad, omdat je baarmoedermond dan wat verweekt is en makkelijker (en minder pijnlijk) te passeren is.
Tja, hoe pijnlijk was het. Het 'gerommel' in het beging vond ik niet pijnlijk. Daarmee bedoel ik: positie bepalen van de baarmoeder, eendebek erin, opmeten baarmoeder, baarmoedermond verdoven. Het is allemaal niet heel erg prettig, maar echt pijn vond ik dat allemaal niet. Toen het plaatsen zelf. Het erin komen deed geen pijn (bij mij was de baarmoedermond dan ook verdoofd, weet niet of dit anders wel pijnlijk was geweest), maar op het moment dat hij erin zat en het inbrengsysteem eruit werd gehaald, waardoor het spiraaltje 'uitklapte' als het ware, 'greep' mijn baarmoeder dat ding vast en voelde het aan als heel heftige ongesteldheidskrampen. Dat heeft bij mij de hele avond geduurd (was einde van de middag dat de mirena geplaatst werd).
En tja, of het genant is, dat hangt van jezelf af. Ik heb het door de gynaecoloog laten doen, had daar niet het gevoel dat ik 'te kijk' lag, die man ziet de hele dag weinig anders denk ik dan maar. Ik vond het in elk geval niet genanter dan wanneer ik niet ongesteld was geweest.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:35

Het opmeten van de baarmoeder vond ik echt gruwelijk, jullie hadden me moeten horen. Leek wel of ik aan het bevallen was. Bloos

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:36

Bij mij is helemaal niets verdoofd ...
Je moet idd heel rustig proberen te blijven en ontspannen, anders ga je kapot !

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:35

Zo ik ben ook even bij de HA geweest voor de pil.
Eerst een meterslang verhaal wat hij zo opratelde.
En vervolgens heb ik de Microgynon gekregen. Lachen

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 20:50

vorige topic was een slotje omdat het hier hoorde (ging toch echt meer over mn menstruatie, pil daar gelaten)

4 september was mijn normale ongi, in de stopweek. bijna 2 weken later werd ik weer ongi, 2e dag hevig, overige dagen vrij licht (eigenlijk alleen met tampon op te merken) en dat houdt tot op de dag van vandaag nog steeds aan.

Ik slik nu bijna een half jaar de yasmin.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:10

Ik heb niet heel dit topic doorgelezen, maar ik zit al een tijdje met een probleem. Ik wil graag weten of iemand ervaring heeft hiermee. Ik ga (als ik de moed kan opbrengen dit tegen mn moeder te vertelle die wss toch gaat zeuren...) morgen even de huisarts bellen, ik maak me alleen best wel veel zorgen.

Sinds ik ongi werd heb al last van extreem gevoelige borsten.. bladiebla uiteindelijk naar de huisarts en de pil gekregen.. nja maar geprobeerd. Dit is nu *denkt na* bijna 5 maanden terug. Ik heb inmiddels alweer een nieuwe pil sinds een maand omdat die andere de pijn niet weghielp eigenlijk. Alleen sinds ik die nieuwe pil slik (harmonet) heb ik regelmatig last van kortademigheid, een steek in mn borst (enkel af en toe met inspanning, zoals paardrijden, maar bijv. bij het wandelen met mn shet(anderhalf uur) heb ik nergens last van.)(overgevoelige borsten zijn wel een stuk minder...), in de stopweek de hele week buikkramp.. en waar ik me vooral druk over maak is een harde, soms pijndoende bovenarm. Ik heb net de bijsluiter gelezen en daar staat op dat als je 1 van deze klachten hebt je meteen moet stoppen met de pil. Ik zal m dan ook vanavond maar niet meer slikken, of wel?
iemand die me misschien kan helpen? Kan iemand mij vertellen of dit écht door de pil komt, of kan het ook nog iets anders zijn?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:43

Een vraag, hopelijk kunnen jullie hem beantwoorden.
Ben gister uit haast, een pil in de 3de week vergeten in te nemen, nu heb ik ze net alle 2 ingenomen.
Maar nu had ik hiervoor geen stopweek gehouden, nu lees ik net in de gebruiksaanwijzing dat het verstandig is om de stopweek van deze keer ook over te slaan..., en gewoon weer te beginnen met een 28 daags strip

Maar kan ik niet gewoon een stopweek houden, dan kan ik zien of ik ook ongesteld word?
En een eventueel testje halen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:42

@parouscha, het is of meteen stoppen en aan je stopweek beginnen, of pil alsnog innemen en geen stopweek houden. Als ik jou was, zou ik die stopweek overslaan. Testje kun je natuurlijk altijd halen, als je het zeker wil weten.

@Bitterbal, als er in je bijsluiter staat dat als je 1 van die klachten hebt, je moet stoppen, zou ik dat doen en de dokter bellen. Ik weet niet of het echt door de pil komt, als je het zeker wilt weten, kun je het beste je dokter even bellen. Die heeft ervoor geleerd Knipoog Sterkte!

@Pam, ik heb het nog nooit gehad dat ik zo lang bleef doorbloeden, maar ik zou het nog even aankijken. Houdt het niet op, bel dan even je dokter. Of maak je strip af (ben bijna mee klaar?) en kijk wat er dan gebeurt.

Bij spiraaltje is het inderdaad het beste om ontspannen te blijven. En die gyn ziet wel wat op een dag hoor Knipoog Ik had er een vrouwelijke assistente bij en mijn vriend was ook mee...

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:09

rampzalig... die mirena laten inbrengen, heb er een aantal pagina's geleden al verslag van gedaan. Bij mij is ie onder algehele narcose ingebracht. EN nu na 3 maanden verlies ik nog steeds dagelijks bloed, heb veel last van buikkrampen en mijn huid is ook slechter geworden... erg irritant.
Tot overmaat van ramp kreeg in de rekening van het ziekenhuis, 972 euri en doen ze bij OZ moeilijk over de vergoeding. "Het hoeft toch helemaal niet onder verdoving, normaal gesproken kost het echt geen 972 euro om een mirena te plaatsen "volgens OZ. Daarnaast had het ziekenhuis een verkeerde code gebruikt op de nota en dachten ze in eerste instantie bij OZ dat het om een sterilisatie ging, die helemaal niet vergoed zou worden.
Nu gaan ze overleggen of het op deze manier wel betaald gaat worden... nee, dat moet er nog eens bijkomen, na al die ellende ook nog eens een aanslag op mijn rekening...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:11

hahaha ik kreeg per ongeluk de rekening van het plaatsen thuisgestuurd... daar stond zelfs nog meer op dan 972 eurie Bloos!
Maar ik kon em gelukkig doorsturen aan het ziekenfonds!

Verder geen centje pijn gehad, alleen om de zoveel tijd krampen, maar dat zal wel normaal zijn..

Vervelend zeg Zabbie... !

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:41

Ja Zabbie, mijn gyn zei ook dat we het wel onder algehele narcose konden doen maar voor mij hoeft dat niet. Veel te veel gedoe, mijn lichaam heeft al duidelijk aangegeven het niet te willen.

Ik heb m'n Mirena weer ingeleverd en van de lieve apotheker gelukkig mijn geld teruggekregen. Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 14:49

Dus voor de zekerheid maar nog 1 keer de stopweek overslaan en beginnen met de nieuwe strip en die opmaken.

En een zwangerschapstest die kan je toch alleen doen tijdens je ongesteldheid?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 15:51

Rhiannon schreef:
bij mij was dit inderdaad ook...
hechting moet zowieso hoorde ik van de dokter, maar bij mij was hij helemaal 'weggezakt' en ingekapselt... Geen pretje dus...

had jij dat ook, dat ze af en toe een zenuw raakten ofzo, ondanks dat ik verdoofd was kreeg ik een heel heet tintelend gevoel door m'n arm heen, net alsof het in brand stond!

MAAR: volgens mij is dit nog altijd beter dan een spiraaltje Clown (en gezonder/makkelijker dan de pil)

Ik heb geen pijn gevoeld, maar het was wel een naar gevoel toen ze hem los 'trok' uit het bindweefselkapsel. Ik weet niet of het beter is dan het spiraaltje, hierboven staan daar ook nogal wat nare dingen over Haha! Makkelijker dan de pil is het iig, maar voor mij was het gewoon niet dé manier, last van bijwerkingen. Nu maar even geen hormonen.

Lennon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:39

parouscha schreef:
En een zwangerschapstest die kan je toch alleen doen tijdens je ongesteldheid?

Van het moment dat je ongesteld bent heb je normaal geen testje meer nodig...

Een zwangerschapstest kan je doen vanaf de eerste dag dat je overtijd bent (dus niet ongesteld terwijl je ongesteld had moeten worden)

Maar je bent je pil in de 3e week vergeten na al een keer de pil doorgeslikt te hebben ipv een stopweek in te lassen... Kans is erg klein dat je alsnog zwanger bent geworden...

Ik zou gewoon deze pilstrip afmaken, stopweek inlassen en dan gewoon na je stopweek met een nieuwe strip beginnen. En als je écht nog die extra zekerheid wil nog een testje doen vooraleer je aan je nieuwe pilstrip begint.

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:49

Zijn er hier mensen die een Nuvaring hebben?
Ik ben benieuwd naar de ervaringen Ja

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 20:02

Bedankt !

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:48

Ik heb nuvaring (nu even niet wegens in italie) ben er heel tevreden over. vraag maar!

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:11

Nou ik draag/gebruik de nuvaring nu 1 week... maar ik vind het niets Boos! En wil hem er dus weer uithalen.. maar hoe...

Vanavond om 10u zit hij er precies een week in. Ik heb hem meteen na mijn pilstrip ingedaan omdat hij dan beschermd tegen zwangerschap.

Ik vind de bijsluiter vrij onduidelijk ... dus weet nu eigenlijk niet hoe ik het moet doen, en toch beschermd blijf... Ewh.. snappen jullie het nog?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:11

Als je hem eruit haalt lijkt mij dat je sowieso niet meer beschermd bent?
Waarom bevalt hij niet?
Ik heb nu net een nieuwe pil, maar ben ook over nuvaring aan het denken.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:20

Ja dat begrijp ik... maar meteen weer met een nieuwe pilstrip beginnen?

En ik vroeg me af of ik dan de afgelopen 7 dagen nog wel beschermd ben geweest enzo..?

Hij bevalt niet, ik krijg hem op de 1 of andere manier niet zo ingebracht dat ik er geen last van heb, op de 1 of andere manier moet ik er steeds van plassen en jeuk Boos!