Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:25

Mijne ligt met het hoofdje ingedaald, billen links, voetjes rechts :D

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:48

Hagelslag en AvHdG: gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes! Veel plezier op de grote wolk waarop jullie nu mogen gaan genieten met de kleintjes!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 12:13

Eske_B schreef:
Gefeliciteerd hagelslag <3 Hopelijk gaat het herstel voorspoedig!

Spannend met alle groei zo. Hopelijk zit alles goed Adamootje!

Hebben jullie baby's ook een voorkeur voor 1 kant? Als ik lig, ligt mijn kleine man het liefst rechts. Buik is dan helemaal asymmetrisch. Morgen eens aan de verloskundige vragen of dat 'erg' is.

Hier had onze zoon een voorkeur voor links met de billen (incl extra striae op die plek, dus echt een grote voorkeur) en de dame in mijn buik ligt nu met de billen rechts maar heeft een minder duidelijke voorkeur.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 12:16

Bij m'n dochter weet ik eigenlijk niet meer of zij voorkeur had, maar zij lag ook met de placenta echt voor. De kleine man ligt veel aan mijn linkerkant (daar vindt ook gelijk alle actie plaats), maar de placenta ligt nu rechtsvoor. Ik kan er dus niet heel veel over zeggen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 18:16

Allereerst: Hagelslag en AvHdG een dikke proficiat *\o/* Wat een mooie namen hebben jullie ook allebei gekozen! <3

Ik lees de komende dagen verder bij, maar wou toch eerst de geboorte van ons kindje ook komen melden <3 helaas ben ik tegelijk flink ziek geworden, heb de griep, dus we liggen nog in het ziekenhuis en ik ben best beroerd.

27 januari is kleine Hektor geboren <3 3 kg en 49,5 cm! Net als bij Hagelslag met een geplande keizersnede. Ik maak blijkbaar koppige kindjes, want ook Hektor wou er helemaal niet uit en ze hebben uiteindelijk zelfs de verlostang moeten gebruiken! Kom je met een keizersnede, word je er alsnog met een verlostang uitgetrokken, arm kleintje :')

Hij doet het echt super, drinkt goed, slaapt goed, blije baby <3 we zijn helemaal verliefd. Zijn broertje Karel van 2,5 jaar is ook heel lief voor hem, dus dat gaat top. Helaas dus door de griep wel wat langer in het ziekenhuis blijven en ik heb ook wel wat stress om Hektor te besmetten, maar we doen er alles aan om dat te voorkomen.

Afbeelding

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-25 19:10

Gefeliciteerd met lieve Hektor! Hopelijk knap je snel op van de griep :knuffel:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 19:11

Wat een mooi mannetje <3 Wel vervelend dat je zo ziek bent. Hopelijk knap je snel op!

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:22

Bedankt allemaal!

Solleke_noah Gefeliciteerd met je zoon en heel veel Beterschap.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:54

Gefeliciteerd! En tegelijk heel veel beterschap!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:08

Gefeliciteerd met de geboorte van Hektor en veel beterschap gewenst uiteraard!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 22:48

AvHdG schreef:
Ik ga hem even kapen ,(ben zo trots) <3 .. vanmorgen bevallen van onze zoon Aron. Waar ik bij de eerste er 13 uur over heb gedaan en in het zkh belande. Was dit een super snelle binnen 6u na de eerste wee is hij geboren. Ik had verloskundige wat eerder mogen bellen, had toen al 8 cm toen ze binnen kwam. Dus tip voor de moeders die voor een 2e gaan, op tijd bellen. Nu heerlijk op de bank met een slapende baby

Gefeliciteerd!! <3
Dat is snel gegaan bij jou!

Hagelslag gefeliciteerd met jullie dochter Miranda! Hopelijk mag je morgen naar huis :(:)

Solleke gefeliciteerd met jullie zoon Hektor! Vervelend dat je ziek bent geworden. Hopelijk knap je snel weer op en steek je de kleine man niet aan. :(:)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 11:00

Gefeliciteerd Solleke met Hektor! Heerlijke namen ook: Karel en Hektor. Ik hou ervan. :j

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 09:27

Gefeliciteerd Solleke!
Hopelijk snel weer beter!

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 12:44

Gefeliciteerd Solleke, hoe voel jij je nu? Wat een schattig mannetje.

Ook gefeliciteerd AvHdG

Super leuk dat er een paar baby’s zijn geboren in het topic, op naar de volgende.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:15

Ik zat vandaag te kijken in het kraampakket en er zit een matrasbeschermer bij die ze aanraden vanaf 37 weken... maar vraag me af hoe lekker zo'n plastic matje ligt. Bij de ikea hebben ze ook waterdichte moltons, lijkt me stuk fijner. Wat is jullie ervaring?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:37

Wij hebben een volledige matrasbeschermer gekocht bij de Hema. Wel duur, 60 piek geloof ik.
Maar hier gaat gewoon je matraslaken weer overheen dus heb je geen last van.

Dit gaf bij mij de voorkeur.

Als ik tijdens de bevalling op de bank beland leggen ze maar een matje neer ofzo...

Nog maar 5.5 week...of 7,5, t is maar net wanneer ze wilt komen...Het vliegt!!

De vermoeidheid begint steeds meer parten te spelen.
Ik ben vandaag even half uur bij paard geweest, was echt superfijn!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:38

Eske_B schreef:
Ik zat vandaag te kijken in het kraampakket en er zit een matrasbeschermer bij die ze aanraden vanaf 37 weken... maar vraag me af hoe lekker zo'n plastic matje ligt. Bij de ikea hebben ze ook waterdichte moltons, lijkt me stuk fijner. Wat is jullie ervaring?

Hier vorige zwangerschap zo'n ding gebruikt. Kraakt wel als je beweegt, maar wel fijner dan die matjes.... Uiteindelijk voor niks gedaan, want mijn vliezen werden in het ziekenhuis gebroken haha.

En @jolliegirl klopt. Gek he! Hier is mn verlof nu ook gestart dus nu is het echt alleen nog maar wachten....

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:58

Ik heb nu 2 puppy pads in mn bed liggen. Die absorberen het meeste tenminste. Moet ik wel elke ochtend weer rechtleggen, maar voor het idee...
De vorige keer wel een plastic folie in bed gehad. Toen niet nodig gehad, want op een of andere manier voelde ik het aankomen en zat ik op de wc toen de grote plons kwam.
Kraakt een beetje met draaien idd, maar verder merk je er weinig van.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:27

@Eske hoe is het met je arm na de 22 weken prik? Ik vond de prik ook heel erg meevallen maar ik heb 3 weken een harde bult op m'n arm gehad :+
Mijn baby ligt ingedaald maar draait heel regelmatig van kant, dus die heeft niet echt een voorkeur haha. Ik zou het wel fijn vinden als ze wat minder draait want het geeft steken.

@AvHdG klinkt als een fijne bevalling! Gefeliciteerd met Aron <3

@hagelslag snap dat de ruggenprik erg moeilijk voor je was na een hernia! Fijn om te horen dat het goed gaat en natuurlijk gefeliciteerd met Miranda! <3

@Solleke wat een lieve foto! Fijn dat het goed is gegaan ondanks dat ie koppig was haha. Gefeliciteerd met Hektor! <3 Voel je je alweer iets beter? Wel een rotmoment om geveld te worden door de griep zeg...

Over de matrasbeschermer: ik heb 'm 3 dagen gebruikt en werd gek. Het ritselt en het beweegt, daar kon ik nog wel mee leven. Maar ik zweette me kapot 's nachts en dat was echt niet fijn... Ik heb nu gewoon een waterdichte molton en geen last meer van zweten :D Ik had net als Jolliegirl naar die van de Hema gekeken, 60 euro inderdaad wat ik ook vrij duur vond. Even een zoekopdrachtje op marktplaats gedaan en toen had ik 'm nieuw in de verpakking voor 10 euro. Dus dat is zeker een tip, check marktplaats even.

Hier morgen alweer 39 weken, maar heb niet het idee dat ik snel ga bevallen. Woensdag nog 10 km gewandeld en vandaag ook weer 5 km, gewoon op vlot tempo. Ik slaap ook nog steeds heel goed, de verloskundige is iedere keer weer verbaasd. Bevalbad staat wel klaar in de woonkamer, dus mocht het beginnen dan zijn we er klaar voor. Maar ik vind het ook prima als het nog even duurt omdat ik zo fit ben, kan wel genieten van m'n goede nachtrust hihi :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 17:40

@Naomi van m'n arm heb ik 2 dagen wat spierpijn gehad en wat vermoeid, maar valt mee.

Ik ga ook maar naar zo'n molton kijken, marktplaats is een goede tip!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:30

Oke dames, vraagje...
Vanaf hoeveel weken nemen jullie de vluchttas mee in de auto overal waar je heen gaat?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:54

Ik had hem de zaterdag pas klaargemaakt en maandag had ik de keizersnede :Y)
Maar naja.. desnoods had m'n vriend nog wat na kunnen brengen ofzo _O- _O- _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:56

Ik wilde hem vanaf 36/37 weken klaar hebben staan. Nog niet bedacht dat het ook handig is om hem mee te nemen in de auto :')

Maar ik wil ook niet te ver van huis gaan in de periode voor de bevalling. Misschien wel handig om iets van handdoeken in de auto te hebben liggen.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 14:43

Jolliegirl schreef:
Oke dames, vraagje...
Vanaf hoeveel weken nemen jullie de vluchttas mee in de auto overal waar je heen gaat?

Euhm.. niet :o
Ik heb de koffers en maxi cosi in de gang klaarstaan, maar heb ook nog een tas voor last minute spullen. Zoals opladers, e-readers, tandenborstels, dat soort dingen. Die ga ik niet mee overal heen sjouwen. Je bevalt niet direct (meestal) bij je eerste wee of als je vliezen breken. Dus genoeg tijd om nog naar huis te rijden en je tas te pakken. De verloskundige bel je ook pas als je een uur lang om de x aantal minuten weeën hebt. Dus ik denk dat je wel tijd hebt om naar huis te rijden en daar af te wachten of je vluchttas te pakken.
Absorptie matjes heb ik wel standaard vanaf 37 weken in mn handtas zitten, voor het geval mijn vliezen buitenshuis breken. Dan kan ik daarop zitten onderweg naar huis.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 16:19

Ik heb 'm vandaag met 39+1 pas ingepakt :o Maar wat JitskeJeldau zegt inderdaad, ik ga er niet vanuit binnen een kwartier een baby te hebben en wil het liefste thuis bevallen.

Wij hebben dit weekend nog een klusweekend in huis haha. Hadden nog wat dingen op een lijstje staan (handdoekenrekjes ophangen in de badkamer, nieuwe wcrolhouder ophangen, kledingkast uitzoeken en opnieuw inruimen) en daar hebben we nu mooi tijd voor :D