Ik twijfel erg om mee te doen met de run in mijn dorp vanavond, of als wilde loper dezelfde trainingsroute te lopen. Ze willen eigenlijk niet wachten op langzamere lopers, hier zijn normaal de lopers binnen een uur terug van 10km en dat red ik niet, dan moeten ze slechts een kwartiertje wachten. Maar er staat reglementair niets over een maximale eindtijd. Mensen in mijn straat zeggen ook, gewoon meedoen, het is een week waarin ze sporten willen stimuleren, dan wachten ze gewoon maar even. En zo sta ik er eigenlijk ook in. Mijn vader is ehbo-er bij het evenement en zegt ook, 'ze moeten niet zeiken', kennelijk wat lui die snel klaar willen zijn. Degene die ik sprak van de organisatie zei 'je kunt dan beter de 5km doen, want dan hoeven we niet te wachten met de prijsuitreiking.' Ik heb ook direct gezegd dat de 5km niet past in mijn training, dat het of over hetzelfde parcours als wilde loper lopen en dan kom ik op een 8km uit vanavond met mijn training, of het wordt gewoon meedoen om niet als wilde loper er tussen te lopen en dan doe ik 10km. En aangezien ik zaterdag dus de halve ga doen kan ik me niet nu dood lopen en zal mijn eindtijd misschien wel tegen de 80 minuten worden, dus dan moeten ze ietsjes langer wachten dan een kwartiertje, maar niet onoverkomelijk. En ze mogen van mij ook de prijsuitreiking wel doen hoor, ik zit toch niet in de prijzen. En ik loop toch op hetzelfde parcours mijn ronde (er is hier niet veel variatie mogelijk, hoe ik ook van huis wegga, ik kom op dat parcours, ik kan later er weer af, maar dan moet ik terug er ook weer over. En ik kan hem in tegenovergestelde richting lopen of met de richting meelopen). Ik zou normaal de run ook schrappen omdat je geen medaile krijgt of koopt, maar slechts een 'attentie', maar ja, omdat ik anders er ook loop en het in eigen dorp is heb ik zoiets van dan is het netter om mee te doen.
Overigens geldt er ook vanaf het startschot zoals het nu lijkt code geel, dus of de officiele run dan doorgaat vraag ik me ook af.
Het is bijna geheel in open veld zonder bomen, je bent het hoogste punt bij onweer, is wel wat anders dan in een woonwijk hardlopen.
Volgende week maandag hebben ze in het dorp een urbanrun van 4.5km door de gebouwen. Dat was mij in Veendam goed bevallen, misschien dat ik daar ook nog wel aan mee ga doen. Ik zou vanuit mijn woonkamer de lopers moeten kunnen zien volgens mij.
Voor de trailrun van komend weekend schrijven ze dit:
Citaat:
Test de schoenen van Merrell
Test de schoenen van Merrell op de routes van de Leersumse Veld Trail
Merrell biedt tijdens deze editie van de Leersumse Veld Trail de mogelijkheid om hun schoenen te testen op de routes. Hierdoor weet je meteen of deze schoenen écht bij jou passen!
De schoenen van Merrell zijn van hoogwaardige kwaliteit en zijn geschikt voor zowel de beginnende als de ervaren Trailrunner. Zelfs Ragna Debats loopt haar races op de schoenen van Merrell!
Ga voor je trail langs bij de stand van Merrell om een paar schoenen te testen.
Zouden er echt mensen op vreemde schoenen een halve marathon gaan lopen? Dat lijkt mij wel ver, hoewel, ik ben ook niet echt gevoelig voor blaren, maar moet wel oppassen met een hielspoor en mijn achillespees. Vroeger zou ik zoiets wel gekund hebben. Ik vind het op zich wel een mooi initiatief. Je hebt ook wel droogpaktestdagen, dan kun je er ook echt in duiken. Maar mijn kritische voetjes vinden zoiets misschien minder. 
Het is inderdaad erg warm, ik hoop wel dat het vanavond al wat afgekoeld is als ik op pad ga.
Maar lopen met je paard is leuk.