Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:03

Ik had 8 buisjes, het liep gelukkig snel door. Dat is weleens anders geweest. Hier ligt die voor, achter lijkt me voor de man wel fijn zodat ze het bewegen ook kunnen voelen. Bij de eerste echo stond ik daar niet bij stil, nu vind ik het leuk om (af en toe) naar mijn vriend te kijken :D

Goed om te horen dat je partner de baby kan voelen ondanks de placenta aan de voorkant. Mijn vriend vond het volgens mij wel jammer toen de verloskundige vertelde dat hij de baby waarschijnlijk niet zou voelen bewegen met de placenta aan de voorkant. Gaan jullie qua werknaam mee met de grootte van de baby?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:05

Ja dat is hier ook mijn man heeft echt veel aan de echo's voelt het voor hem ook steeds echter ofzo.

Ze konden hier al bij de laatste echo zien dat de placenta goed lag en er genoeg ruimte is dus ik krijg alleen nog de laatste liggings echo, misschien tussendoor toch ook nog maar een pretecho want dat duurt nog zo lang :')

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:07

Hier wel een vaste werknaam :P omdat we de naam al weten gebruikte mijn man al steeds de echte naam tegen mij, nu heeft hij zich dus versproken bij mijn vader thuis :\ dus nu is alleen nog maar de werknaam toegestaan :Y)

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:15

Onze werknaam gaat inderdaad mee met wat het volgens de betreffende week is. Laatst was hij een maiskolf en vanaf morgen een bleekselderij. :')

Wij zijn de naam trouwens al aan het rondbazuinen, grootouders en vrienden weten het al. Ik was te blij dat de naam-oorlog eindelijk over was, dus ik begon tegenover iedereen dat hij eindelijk akkoord was met m'n voorgestelde naam in plaats van de Griekse goden waar hij mee aan kwam zetten. :') (laf joe schat :') :* )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:17

De naam van onze kleine gaat nog wat wenkbrauwen doen fronzen denk ik als we het vertellen. Zal iig erg onverwacht zijn :Y) We zaten best op 1 lijn met wat we ongeveer wilde maar deze naam is dan weer compleet wat anders en bleef gewoon in onze hoofden zitten. Dus die moet het dan maar worden.

Mijn placenta ligt grotendeels voor en mijn vriend voelde voor week 16 al iets, nu met 25 weken beweegt mijn hele buik dus daar valt eindig meer over te twijfelen. Net tijdens de echo voelde de verloskundige het ook :+
Was best een grappige echo, verloskundigen die hun echo opleiding erbij deden dus veel gezoek en uitleg van de docent. Leuk om mee te maken en Nemo weer even kunnen bekijken.

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 23:17

[***] schreef:
Onze werknaam gaat inderdaad mee met wat het volgens de betreffende week is. Laatst was hij een maiskolf en vanaf morgen een bleekselderij. :')

Wij zijn de naam trouwens al aan het rondbazuinen, grootouders en vrienden weten het al. Ik was te blij dat de naam-oorlog eindelijk over was, dus ik begon tegenover iedereen dat hij eindelijk akkoord was met m'n voorgestelde naam in plaats van de Griekse goden waar hij mee aan kwam zetten. :') (laf joe schat :') :* )

Hahahaha dat herinner ik me nog wel ja. Is het nu een oer Hollandse naam geworden?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 23:18

Azmay schreef:
De naam van onze kleine gaat nog wat wenkbrauwen doen fronzen denk ik als we het vertellen. Zal iig erg onverwacht zijn :Y) We zaten best op 1 lijn met wat we ongeveer wilde maar deze naam is dan weer compleet wat anders en bleef gewoon in onze hoofden zitten. Dus die moet het dan maar worden.

Mijn placenta ligt grotendeels voor en mijn vriend voelde voor week 16 al iets, nu met 25 weken beweegt mijn hele buik dus daar valt eindig meer over te twijfelen. Net tijdens de echo voelde de verloskundige het ook :+
Was best een grappige echo, verloskundigen die hun echo opleiding erbij deden dus veel gezoek en uitleg van de docent. Leuk om mee te maken en Nemo weer even kunnen bekijken.

[ [url=m/BB86SJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijft zo mooi om te zien <3 was er een reden voor deze echo. Wij krijgen alleen nog maar echo's tegen betaling vanaf nu ;(

Dus met 27 weken een 3D echo en dat was het denk ik.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:22

Wij waren er ook al snel uit met de naam. Wij krijgen ook geen echo meer. Ik wil nog wel een extra echo doen en dan mag mijn oma mee. Gisteren kon ze niet mee doordat het niet zo goed met mijn opa gaat op het moment.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-23 23:25

Nicje87 schreef:
Wij waren er ook al snel uit met de naam. Wij krijgen ook geen echo meer. Ik wil nog wel een extra echo doen en dan mag mijn oma mee. Gisteren kon ze niet mee doordat het niet zo goed met mijn opa gaat op het moment.

Sterkte wat rot :(:)

Ben erg benieuwd of er toevallig ook dezelfde namen gegeven gaan worden in dit topic. Zou wat zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:26

Zie ik een acrobaatje op die echo? :D

Balen dat het niet zo goed gaat met opa. :knuffel:

Geen oerhollandse naam. We hebben Engelstalige familie die we het niet te moeilijk willen maken met namen zoals Gijsbrecht enzo. :D Ik keek daarom sowieso naar namen die niet heel verschillend klinken in het Nederlands en Engels, we zijn uitgekomen op een Britse klassieker.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:29

Gnome schreef:
Azmay schreef:

[ [url=m/BB86SJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blijft zo mooi om te zien <3 was er een reden voor deze echo. Wij krijgen alleen nog maar echo's tegen betaling vanaf nu ;(

Dus met 27 weken een 3D echo en dat was het denk ik.

Deze was voor de studenten van het fontys, ik was proefkonijn. Je kan je via een app aanmelden hier in Eindhoven. Dus heb 3 kwartier hun lekker laten stuntelen met hersenen en hartje netjes op de foto krijgen en daarna heeft de docent als bedankje een paar gezichtsplaatjes op een usb gezet :Y)

Volgens de planning heb ik met 30 en 34 weken nog een echo geloof ik maar vond dat ook wat lang duren. :')

En ja ze lag helemaal dubbel gevouwen, en toch kon ze nog best flink trappen >;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 16:29

Ego post. Wij zijn groot grond bezitters. Hebben net getekend bij de notaris en hebben de sleutels van onze koopwoning. Weekend spullen over doen.

Ik blijf hier in Brabant vandaag. Morgen oppassen. Vriend weer terug.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:02

Gefeliciteerd Marlis!! Op naar lekker om het jullie plekje te maken!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:09

Marlis schreef:
Ego post. Wij zijn groot grond bezitters. Hebben net getekend bij de notaris en hebben de sleutels van onze koopwoning. Weekend spullen over doen.

Gefeliciteerd en welkom *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 17:41

Marlis schreef:

Van harte gefeliciteerd!!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 17:44

Gefeliciteerd!

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 18:13

Dat is wel een lange tijd zonder echo QueenE. Dan is het waarschijnlijk vanwege mijn auto-inmuunziekte/medicijnen dat ik nog 2 extra echo’s ‘krijg’. Volgens mij met 28 en 32 of 34 weken.

Ik vind het wel grappig dat je vriend zich versproken heeft. Dat gaat mijn vriend denk ik ook overkomen uit enthousiasme…

Haha hilarisch dat je de naam al hebt verteld vanwege jullie ‘oorlog’ :')

Mooie echo Azmay. Lenige baby :D

Gefeliciteerd Marlis! Moeten jullie nog veel klussen of enkel een beetje verven?

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 19:47

Gefeliciteerd Marlis! Fijn dat alles nu rond is :)

Wij hebben over 3 weken de 20 weken echo. Dat is denk ik de laatste echo. Misschien nog eentje op het laatst om te kijken hoe het kindje ligt? Heb er verder geen moeite mee dat het er niet zo veel zijn. Ik vind eerlijk gezegd de echo beelden niet de mooiste beelden :P

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 21:31

Wij gaan dinsdag even wat spullen shoppen bij de babydump. Nog ervaringen met aankleedkussen? Zie ze voor 70 maar ook voor 15 :Y) heb dan van te voren al het gevoel dat ik opgelicht ga worden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 21:53

Ohja vergeet het steeds. Mriek1990 heb je dit al aangevraagd? Kan vanaf 30 weken.

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:13

QueenE, haha oepsie! De naam al "verraden" dus. Nu kunnen jullie in elk geval niet meer terug. ;)

[***] mooi he de vergelijking met fruit en groenten? :D Al snap ik de volgorde soms niet helemaal.
Wat goed dat jou naam het uiteindelijk geworden is! Ben nu wel heel benieuwd wat je vriend dan had bedacht.

Azmay wat leuk zo'n proef echo! Mooie duidelijke foto ook weer. Is dat boven het hoofdje een been?

Gnome waarom krijg je geen echo's meer? Met 30 en 34 weken is er toch bij iedereen nog een groei echo? Ten minste, dat dacht ik.
Wel leuk ook een 3D echo. Hopelijk komt er een mooie foto uit.
Dat pakket kende ik nog niet. Dank je wel. :D
Zitten allemaal spullen bij die ik sowieso moest/wilde gaan bestellen. Top!
Ik heb het aankleedkussen van de HEMA gekocht. Hoorde daar goede verhalen over en die is ook niet schreeuwend duur. (€15)

Nicje sterkte met je opa. Hopelijk gaat het snel beter met hem.
Jij krijgt ook geen echo's meer dus? Gek... ik dacht dat de groeiecho's voor iedereen waren.

Marlis gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn. Alvast veel succes dit weekend met verhuizen.

Ballard ik vind de plaatjes die wij krijgen met de echo inderdaad ook niet de meeste duidelijke. Maar ik zie hier wel foto's voorbij komen die echt mooi scherp zijn! Zal, helaas, wel aan de apparatuur liggen die de verloskundigen gebruiken denk ik.

Heb hier vandaag de hele dag oudergesprekken gevoerd. Zo lief, bijna iedereen wenste mij succes voor de komende tijd. Dat maakt het wel heel echt dat het einde best wel in zicht komt.
Heel gek idee. :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-23 22:18

mriek1990 schreef:
Gnome waarom krijg je geen echo's meer? Met 30 en 34 weken is er toch bij iedereen nog een groei echo? Ten minste, dat dacht ik.
Wel leuk ook een 3D echo. Hopelijk komt er een mooie foto uit.
Dat pakket kende ik nog niet. Dank je wel. :D
Zitten allemaal spullen bij die ik sowieso moest/wilde gaan bestellen. Top!
Ik heb het aankleedkussen van de HEMA gekocht. Hoorde daar goede verhalen over en die is ook niet schreeuwend duur. (€15)

Nicje sterkte met je opa. Hopelijk gaat het snel beter met hem.
Jij krijgt ook geen echo's meer dus? Gek... ik dacht dat de groeiecho's voor iedereen waren.

Heb hier vandaag de hele dag oudergesprekken gevoerd. Zo lief, bijna iedereen wenste mij succes voor de komende tijd. Dat maakt het wel heel echt dat het einde best wel in zicht komt.
Heel gek idee. :D

Ik heb er niets over gehoord en dacht online te lezen dat die groei echo's alleen gedaan worden als ze het vermoeden hebben dat het afwijkt? Zal dinsdag even horen bij de controle :) thanks!

Voor jou gaat het inderdaad echt opschieten zeg. Wanneer ga je met verlof?

Kreeg van een vriendin nog wel de tip om 2 aankleedkussens te kopen. Eentje voor beneden en eentje voor boven. Zij vond het ideaal dat ze er niet mee hoefde te slepen van boven naar beneden en andersom aangezien je het gros van de dag toch beneden doorbrengt. Voor dat prijsje kan het ook geen kwaad.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:27

Hoe zit het met jullie en overgeven? Hier gebeurd het nog bijna elke avond helaas.. voor de rest erg moe want slaap slecht

Handige tip gnome!!

10 feb kinderwagen uitzoeken! En dan ook beginnen met verbouwen .

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:27

Citaat:
Ik heb er niets over gehoord en dacht online te lezen dat die groei echo's alleen gedaan worden als ze het vermoeden hebben dat het afwijkt? Zal dinsdag even horen bij de controle :) thanks!

Voor jou gaat het inderdaad echt opschieten zeg. Wanneer ga je met verlof?

Kreeg van een vriendin nog wel de tip om 2 aankleedkussens te kopen. Eentje voor beneden en eentje voor boven. Zij vond het ideaal dat ze er niet mee hoefde te slepen van boven naar beneden en andersom aangezien je het gros van de dag toch beneden doorbrengt. Voor dat prijsje kan het ook geen kwaad.

Ik weet het inderdaad ook niet met de echo's. Ze zeiden bij mij niet dat het vanwege zorgen was ofzo. :) Maar ja, misschien is dat ook bij ene verloskundige anders dan bij de andere.
Zal wel leuk zijn als je toch nog wat echo's krijgt.

Ik heb 17 februari mijn laatste werkdag, dus nog een goede 3,5 week werken. Ik moet er met 6 weken van te voren uit omdat ik halve dagen werk en dus voor 50% "ziek" ben. Zei aan het begin van de zwangerschap nog dat ik door ging tot 4 weken, maar ben nu eigenlijk wel blij dat het met 6 weken is haha. In het onderwijs mag je alle vakanties en vrije dagen die binnen je verlof vallen ook nog extra compenseren ná je officiële verlof. Dus qua tijd scheelt het eigenlijk ook niks. O:)

Twee aankleedkussens hoorde ik inderdaad ook als tip. Ga denk ik zaterdag nog eentje erbij halen. :o

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:29

Freekieee schreef:
Hoe zit het met jullie en overgeven? Hier gebeurd het nog bijna elke avond helaas.. voor de rest erg moe want slaap slecht

Handige tip gnome!!

10 feb kinderwagen uitzoeken! En dan ook beginnen met verbouwen .

Het overgeven was bij mij over rond de 15/16 weken. Weet het niet meer precies. Ook echt van de ene op de andere dag. Nu alleen héél soms dat een bepaalde geur overgeven triggert.
Wat rot dat je het nog steeds elke avond hebt. Hopelijk stopt het bij jou ook snel.

Leuk kinderwagen uitzoeken! Al een idee wat je wil?