Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:46

Gisteren mijn pfizer booster gehad. Vannacht slecht geslapen door pijnlijke arm. Maar dat is nu al een heel stuk minder.
Het was wel heel druk in Badhoevendorp. Bij de moderna nog drukker dan bij de pfizer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 23:49

Als tip voor de pijnlijke arm na die tijd veel bewegen ik had beide keren eigenlijk weinig last omdat ik mijn arm veel moest gebruiken. Ik ben nog even aan het nadenken wat ik zaterdag even voor klusjes kan doen zodat de pijn de dag erna wat minder is :')

Tweede keer was het de dag erna direct al over.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:04

Bij mij is het bij een dag niet fit gebleven. Stond vanochtend weer kip lekker langs mijn bed :)

Anders was ik wel een Corona test gaan doen denk ik :+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 00:43

Bewegen heeft bij mij vrij weinig geholpen. Ik ben altijd bezig :+ maar helaas.

Ik heb ook altijd koelelementen in mijn vriesvak liggen. In een theedoek gewikkeld boven in mijn mouw gestopt zodra ik de paarsigheid voelde opkomen. De eerste keer was ik daar te laat mee. Toen heb ik helemaal niet kunnen slapen, maar ik heb ervan geleerd en was er na de volgende prikken op tijd bij :))

Die Moderna-arm op die foto van tylando is wel bizar zeg :wow: Zoiets krijg ik als ik heftig reageer op een steek of beet van een insect.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 08:24

sureido schreef:
Bij mij is het bij een dag niet fit gebleven. Stond vanochtend weer kip lekker langs mijn bed :)

Anders was ik wel een Corona test gaan doen denk ik :+

Ja same :') . Woensdag gezet, donderdag niet zo lekker dus dacht eerst Corona. Maar toen dacht ik; heb woensdag ene prik gezet :') . Nu weer helemaal fit, alleen een zere oksel op m’n prikarm.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 09:31

Beter geslapen dan voor de prik, ik zou niet eens kunnen zeggen waar de prik is gezet ik voel eigenlijk niets aan mijn arm. En vanochtend de nieuwe QR-code opgehaald. Ik hoop dat het me een beetje rust geeft.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:04

ah, dan heb ik ook een Moderna arm gehad :D
Gek genoeg kwam dat pas na 2 dagen opzetten. Het voelde alsof ik flink verbrand was, huid was super warm. En af en toe gek van de jeuk. Toen heb ik maar de gok genomen, ik had nog een pot body butter staan met aloe vera, dat hielp ontzettend goed, jeuk was direct weg. Nu smeer ik braaf nog 1x per dag, soms komt de jeuk nog een beetje opzetten.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:25

Ik mag vanavond.

Zit nog wel een beetje te twijfelen, er zijn van de week 2 verstandskiezen verwijderd. Op zich gaat het goed met de wond (zit wel aan de paracetamol, dat is niet zo'n ramp), maar mijn wang is flink opgezet. Vandaag wel iets rustiger dan voorgaande dagen, maar weg is het nog zeker niet. En nu weet ik niet of het handig is die booster te halen of het te verzetten.

De GGD wil liever niet dat je je afspraak verzet vanwege drukte op de afsprakenlijn, dus ik twijfel een beetje om te bellen.

Eigenlijk is er ook weinig info gericht op wat te doen als je iets hebt (anders dan Corona) en wilt laten prikken. Iemand tips wat te doen? De kaakchirurg vond dat het prima zou kunnen als ik geen ontsteking heb en die heb ik niet. Maar dat is sowieso een flinke aanpakker, denk dat dat nodig is als je voor je werk kiezen uit elkaar breekt :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:27

iig stoppen met paracetamol, dat mag je voor de prik niet slikken

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:30

Het wordt geadviseerd om het niet preventief te doen, maar als je het al slikt voor iets anders hoef je niet perse te stoppen. Ik heb vorige keer overlegd ivm paracetamol en ibuprofen die ik standaard slik en daar hoefde ik niet mee te stoppen.

Het is ook niet dat het niet mag, het is niet nodig en handig om preventief te slikken speciaal voor de vaccinatie

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 10:55

MyWishMax schreef:
Het wordt geadviseerd om het niet preventief te doen, maar als je het al slikt voor iets anders hoef je niet perse te stoppen. Ik heb vorige keer overlegd ivm paracetamol en ibuprofen die ik standaard slik en daar hoefde ik niet mee te stoppen.

Het is ook niet dat het niet mag, het is niet nodig en handig om preventief te slikken speciaal voor de vaccinatie

Dit had ik inderdaad al nagevraagd en ik kreeg precies hetzelfde antwoord.
Ondertussen bedacht dat ik iemand ken die voor de GGD werkt (in een medische functie). Handige persoonlijke hulplijn 8-) Die zegt dat het prima kan.

Maar mocht nu blijken dat de hamsterwang hierdoor een monsterhamster wordt, houd ik jullie op de hoogte :+ Deze bijwerking is vast nog niet onderzocht haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:18

:') doe maar niet

Ik mag gelukkig andersom. De 18e booster en de 4e kaakchirurg. Aangezien ik van beide altijd meerdere weken last heb was dit de beste optie :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:26

Verstandiger gepland dan ik haha.

Ik moet zeggen dat de kaakchirurg de 1e keer bij mij ook een stuk minder leuk was vanwege een ontsteking waar ik lang last van heb gehad. Maar deze keer (afkloppen) lijkt het echt mee te vallen. Zo'n hamsterwang is niet al te charmant en je moet er niet op gaan liggen als je slaapt (auw), maar verder geen al te gekke dingen gelukkig. Ik hoop voor je dat het dus ook mee gaat vallen (booster én kaakchirurg)! *\o/*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:29

Ik heb die kaakchirurg uitgesteld, zou eerst ook vlak voor booster moeten. Maar door aandoening heb ik altijd al extra veel last en gaat altijd ontsteken (zelfs de plek van verdoving zwelt op haha)

En ik ben een enorm mietje ermee, maar moet wel :')

Voor jou beterschap, dat doe hamsterwang zich maar rustig houdt haha

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:33

Hier gister geprikt. Alleen last van mn arm als ik er op lig. Verder niks aan het handje

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:26

Hier gisteren dus om 21:30 geprikt. Wel onrustige nacht maar dat is door de kids die bij ons kwamen slapen. En uiteraard eerst de 1 en net als je weer diep slaapt nummer 2. Pas in de ochtend kreeg ik last van mijn arm. Ben erg moe, maar kan ook door slechte nacht komen. En heb lichte hoofdpijn. Kids zijn bij vriendinnen spelen dus kan gelukkig rustig aan doen.

Mijn man heeft hem paar min eerder dan mij gehad. En die is ook moe, maar ja kan ook door kids zijn. En iets last van zijn arm. Verder tot op heden nog niks.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:14

Zit in Breda op het wachtbankje. Maar 1 militair gezien en die brengt de spuiten rond.
Dus teleurstellend, het gastje wat in de gaten houdt of je niet gaat schuimbekken is wel leuk om naar te kijken :')

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:19

Ik heb geluk, had eigenlijk dinsdag bij een GGZ locatie een Moderna Booster gepland (45+ :o ), deze locatie 25 km hier vandaan.

Nu kreeg ik vandaag een mail van mijn huisarts op de hoek van mijn straat, ze hadden veel Phizer over na 60+, of ik er 13/1 een booster wil :D
Dus maar ingepland en de andere GGD afspraak afgezegd.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:21

Ik hoop dat ik morgen ook wat leuks heb om naar te kijken :')

Vorige keer was een zware tegenvaller wat dat betreft. Maar ik ben blij als alles weer achter de rug is zeg... Qua zenuwen nog goed te doen vandaag tijdens het werken er 0 keer aan gedacht.

Hoop echt dat de bijwerkingen meevallen heb vanaf zondag 9 werkdagen achter elkaar :=

Nu maar even een voordeeltje dat de uren wat zijn teruggeschroefd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:35

Klinkt bijna of jullie er een uitje van maken. Soldaatjes kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:59

Het oog wil ook wat :D helaas bij ons alleen vrouwen dus mijn eigen kerel maar weer opgezocht, die was de weg kwijt :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:11

ik heb er niet eens op gelet wie of wat er rond liep daar. De dame die me prikte, was van mijn leeftijd (oud dus) en verder heb ik alleen maar opgelet of ik bij iedereen ruim uit de buurt bleef en op mijn telefoon gekeken toen ik zat te wachten.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:15

Loretta schreef:
Klinkt bijna of jullie er een uitje van maken. Soldaatjes kijken.

Nou, en waarom niet? :')

Moeders heeft ook eindelijk dr booster.. gelukkig de rollator mee, zodat ze een enorme rij kon overslaan (of, als ze had moeten wachten, kon zitten.. wat dat betreft kan er voor mensen die slecht ter been zijn, nog wel wat aangepast worden her en der) , wat best rot was voor mensen die daar wel stonden, maar dat waren vnl ondertussen de wat jongeren geloof ik...

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:21

Gisteravond om 20:30 geprikt met Pfizer, in Hardenberg. Het was méga druk op de parkeerplaats, binnen kon ik tot na het prikken redelijk doorlopen. Alleen het kwartiertje wachten was heel druk. Moesten meer mensen naar 'hokjes' er naast.
Er zaten meer mensen in hokjes met 2 stoelen (ik ook) omdat er weinig hokjes waren met 1 stoel. Maar er waren toch mensen die dachten dat je naast elkaar mocht zitten. Dus er kwam een onbekende man naast me zitten.. :\ Gelukkig haalde de dame van 't Rode kruis hem direct weer weg :+

Maar helaas geen soldaten gezien hier :')

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:21

Bij ons was er niet echt een lange konden gelijk naar binnen lopen. 1 iemand voor ons bij de aanmeldbalie.
Waren 2 artsen die gezellig aan het kletsen waren dus was gelijk aan de beurt. En ook bij het prikken daar aanmelden kon ik gelijk doen. Was nog 1 prik straat open met 4 plekken en stonden 3 mensen voor ons. Werd 1 hoog zwangere dame voor gelaten (terecht) terwijl ik op de stoel zat te wachten om geprikt te worden werd mijn gele boekje al ingevuld. Vonden hem wel interessant is een boekje van ruim 41 jaar oud waar heel wat entingen in staan geloof ook al mijn kinder entingen die ik gehad heb. Heb als ik in het buitenland gewoond en daar staan ook de entingen van in.