Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:36

Gelijk nog een vraagje. Ik loop nu nog niet van die lange afstanden want ben nog in opbouwende fase maar ik kan mij herrineren van voorheen toen ik wat grote rondes ging lopen (5-15 km) dat ik best wel zin had in een slokje water zo nu en dan.

Voor de mensen die met water lopen, hoe nemen jullie dit mee? Wat raden jullie aan?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 21:39

SteffiiY schreef:
Wat een prachtige gebieden hebben jullie om te lopen! Hier alleen maar asfalt, weg, beton :=

Hier ook voornamelijk hoor.

Heb wel wat bos en duin, maar voorlopig loop ik veel in het donker. En kan mijn knie nog niet veel hebben aan mul zand.

Maar ben best een beetje jaloers op mensen die zo dicht bij de Veluwe zitten :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:09

SteffiiY schreef:
Gelijk nog een vraagje. Ik loop nu nog niet van die lange afstanden want ben nog in opbouwende fase maar ik kan mij herrineren van voorheen toen ik wat grote rondes ging lopen (5-15 km) dat ik best wel zin had in een slokje water zo nu en dan.

Voor de mensen die met water lopen, hoe nemen jullie dit mee? Wat raden jullie aan?

Ik heb een salomon adv skin 12 rugzak. Superfijn.
Instinct trailvesten kan ik ook aanraden.
Voor de goedkope versies: drinkrugzak van de decathlon.
Zelf geen ervaring mee, maar er zijn genoeg mensen die ermee lopen.
Budget versie: met een flesje in de hand lopen :+ .
Extreme budget versie: langs een waterpaal lopen. Er staan er hier drie in de buurt. Daar maak ik in de zomer nog wel eens gebruik van.

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:04

Goof schreef:
BB80 schreef:
Ik ging vanmorgen voor mijn interval 5x1km met 2 minuten rust.

Ik heb naar aanleiding van je post vanmiddag hetzelfde gedaan;
5x 1km (alhoewel de laatste km 800 mtr werd) met 2 minuten wandelen.
Mijn benen voelden als lood, heb wel eens fijner gelopen, maar kwam uit op 5,9 km in 41 minuten.

Sorry Goof, het spijt mij dat ik je op niet zulke leuke loop ideeën bracht deze zondag.
Of toch wel voldaan na afloop?
Ik vind hem ook heftig hoor, maar echt de 2e keer is al makkelijker. Jij liep ook pittig door, mooie afstand!
Als Februari voorbij is ga ik naar mijn nieuwe interval en zeg ik deze met liefde gedag. Dan maar geen Daphne Schippers wanna be :Y)

MUsli, jouw looprondje in het Twiske is bekend terrein. Heerlijke omgeving en je liep gewoon 16!?!? km - wat knap zeg! Een Dam tot Dam in je uppie :j
Mocht er ooit een Bokt meeting komen in Noord Holland hou ik mij aanbevolen.
Zitten er nog veel mensen in de club voor het maart rondje? Zo leuk en benieuwd naar jullie gezamenlijke km’s!

Mijn tip zijn de kleine waterflesjes van AH van 33cc SteffiiY, mini flesjes met sportdop, liggen makkelijk in de hand en drink je ook in 1x op zodat je niet met een klotsend flesje loopt.
Voor mij net genoeg tegen de ergste dorst op warme dagen.

Annemerel schrijft in haar boeken dat ze stopt bij het tankstation tijdens haar lange marathon trainingen om drinken (of eten) te kopen of dat ze een flesje in de berm legt bij heen en weer rondjes.
Mwahhh... vooral dat laatste zou ik niet echt durven geloof ik... :+

Het wordt een week met veel wind - dat wordt achteruit hollen hahaha - maar we gaan toch!

SteffiiY

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:12

Oef ergens flesjes verstoppen zou ik ook niet durven.. Een klein flesje in de hand vind ik vaak ook niet zo erg. Ik vind zo'n drinkrugzak er altijd gelijk zo profi uitzien haha :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:15

SteffiiY schreef:
Wat een prachtige gebieden hebben jullie om te lopen! Hier alleen maar asfalt, weg, beton :=

Ik moet hier ook een half uur voor rijden hoor ;)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:18

Ik heb zo eentje voor de langere afstanden. https://www.bol.com/nl/nl/p/rucanor-dri ... 036311288/

Ik had hem dus vandaag ook mee. Om precies te zijn 0 slokken van genomen :') het is nu wat frisser, dus dan heb ik minder snel dorst. Had van te voren goed gedronken en naderhand ook. Prima.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 06:29

Rob veer ze ooit tegen mij tot 10km heb je geen water nodig en je kan zelf tot 15 km uitzitten.
Daar ben ik op gaan trainen in de zomer is het anders dan had ik vroeger een soort zacht fles die kon je opvouwen en in je broek stoppen.
Bij beek trail wedstrijden is verplicht je eigen drinken mee te nemen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 07:33

Beek trail wedstrijden? Of bedoel je veel trail wedstrijden.
Ik heb toch veel trails gelopen, maar het was bij twee wedstrijden maar verplicht om drinken bij je te hebben. Dat waren twee trails van langer dan 21km met een weersvoorspelling van 30 graden.

Wel zijn veel trails bekerloos en heb ik zelf een opvouwbaar bekertje mee.

Als het erg warm is drink ik bij 10 km ook meestal tussendoor.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 09:00

Ik drink meestal pas als ik langer dan 10 km loop. Tenzij het erg warm is idd.

Mijn rondje zit er alweer op.
9x 500 meter hardlopen, 100 meter wandelen.
Knie voelt prima. Volgende week eens kijken of kortere, snellere intervallen ook lukken. :D

Was alleen mijn verlichting vergeten. Dus maar besloten om op de verlichtte stukken in het dorp te blijven.

Ben ik net onderweg, hoor ik ineens iemand achter me hardlopen tijdens mijn wandelpauze. Ik denk nog 'goh, die is ook vroeg'. Kijk ik achterom, is het iemand in winterjas, capuchon op en gezicht bedekt met mondkapje.
Vond het niet een heel prettig idee en ben maar gauw verder gelopen :=

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:45

Goedemorgen!

Ieh, kan me voorstellen dat je snel verder loopt, Dilan. :=

Mooie ronde, Musli! Wat een tempo heb je! En weer mooie foto's.

Mooie omgeving, tita.

Hier was het gisteren vrij bewolkt en winderig.

Goed bezig, Goof! +:)+

Hier ook alleen maar beton en asfalt.

Qua drinken: als het warm is, neem ik water mee of als ik verwacht behoefte aan een slokje water te hebben. Ik heb sinds kort van die kleine soft flasks, die passen precies in de zakken op mijn bovenbeen.
Maar ik heb ook een tuigje waar ik een fles op de rug kan dragen en ik heb ook wel een flesje in de hand mee gehad. Wordt alleen na verloop van tijd wat kriegel van dat geklots. Maar goed, het is dat of dorst... :+

Boktmeeting in Noord Holland, ik ben voor!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 09:48

Noord Holland is prima hoor, maar dan wel langs mooie bloemenvelden hoor :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:56

Oh jaaaah, prachtig!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:40

Er zijn trouwens heel veel shops met kortingscodes vandaag. All4running heeft 14% korting.
Zalando heeft 15% korting. Ik heb net twee Nike Epic Trail shorts gekocht voor €60,-.
Kom maar op met dat mooiere weer *\o/*

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 12:42

Duinen in Noord-Holland is ook prachtig, en baggeren door de weilanden heeft ook altijd wel wat :D

Ik ben nog in Deventer bij mijn vriend, dus ben om 6.00 begonnen met werken zodat we later in de ochtend tijd hadden voor een rondje Holterberg. Was leuk voor de verandering wat hoogtemeters :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:13

Heerlijk, ik ben weer hard aan het werk na een week thuis.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:26

Wat heerlijk Gaucho, ook weer zo'n mooie omgeving.
Vorige week heb ik een aantal rondjes gedaan in het Turia park in Valencia, moet zeggen dat zo'n omgeving het ook wel makkelijk maakt om een rondje te doen. Lijkt me ook ideaal om 's avonds te lopen gezien volgens mij de hele 9 kilometer verlicht is.

Zaterdag weer onder het vriespunt gelopen hier en vandaag was het inderdaad weer erg warm! Blijf nu een beetje steken op de voorlaatste week van Evy (13-13-8 lopen met 2 wandelen tussendoor). Heb die 2 minuten echt nodig om m'n hartslag weer onder controle te krijgen. Misschien er ook maar even wat andere interval tegenaan gooien de komende tijd, vind de overgang erg groot van dit naar 28 minuten hardlopen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:27

@gaucho, dit bij mij!

Gister was ik jarig en er zou geen visite komen. Stonden ineens mijn ouders met nog anderen op de stoep. Heel erg leuk en was ook gezellig maar ik wilde beginnen met lopen. Dus weer niet geweest.
Vandaag ook geen tijd maar morgen jongens.. echt beloofd.. ik ga morgen beginnen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 13:42

Plannen ;) ik merk ook als ik het niet inplan en het serieus neem, dat het er echt niet van komt.

Ik loop bij warm weer meestal met water mee. Bij koud weer rustig rondje stad durf ik tot 15km nog wel zonder gaan. Maar meestal neem ik vanaf 10-12 Km wel water mee. En vanaf 15km gelletjes. Ik heb een trailrugzak van decathlon met waterzak.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 14:00

Om die reden staat mijn wekker vroeg :)

Als ik het lopen na het werk wil doen, dan heb ik heel vaak of geen zin, of er komt iets tussen.

Dus doe ik het voor mijn werk. Kan ik ook meteen als ik in de avond thuis kom neerploffen en hoef ik niks meer.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:25

Het motto van mijn man in dit soort dingen is: zonder zin kan het ook :')
Gewoon gaan. Dan komt de zin/motivatie vaak gaandeweg wel..

Veel mensen lopen ook met een tien minuten principe als ze geen zin hebben.
Ik ga 10 minuten lopen, ben ik dan moe/pijn wat dan ook, dan ga ik naar huis.
Voel ik me goed en heb ik zin gekregen? Dan ga ik door...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:30

Ja, de 10 minuten helpt mij altijd. Echt geen zin of voel me moe/niet lekker: oké 10 minuten dan. En dat wordt altijd meer natuurlijk. Daarna kun je jezelf een schouderklopje geven :j

Müsli, wat ga je hard! Echt knap.
BB80 ook weer goed bezig!
Gaucho, Holterberg <3 Echt een heel mooie omgeving, je inspireert. Ik ga weer eens een uitje plannen die kant op.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:32

Daarom heb ik vaste dagen met het lopen. Dinsdags en donderdags met trainer en in het weekend meestal op zondag.

Fijn dat je weer aan het werk bent, SV!

Heerlijk, even tussendoor lopen, Gaucho! Mooie foto's.

Nog gefelie, Jesdajinn!

Goed bezig, Helderder. Die laatste lessen gaan straks ook vast lukken!

Telefonisch contact gehad met de fysio zojuist. Drie weken geleden voor het laatst behandeld, toen was er nog weinig te prikken. Ik blijf alleen steeds nog wat last houden dus ik mag de komende twee weken niet meer dan 7 á 8 km lopen. Eigenlijk moet ik die afstand pijnvrij lopen voordat ik weer mag gaan opbouwen. -O-
Flinke domper maar het is niet anders.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 14:56

Dilan93 schreef:
Om die reden staat mijn wekker vroeg :)

Als ik het lopen na het werk wil doen, dan heb ik heel vaak of geen zin, of er komt iets tussen.

Dus doe ik het voor mijn werk. Kan ik ook meteen als ik in de avond thuis kom neerploffen en hoef ik niks meer.

Ik ga de hele week om half 5 er uit dus in het weekend wil ik toch wel iets langer liggen xD
Al was het zaterdag en zondag ook 07u xD

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 15:07

MuSLi schreef:
Het motto van mijn man in dit soort dingen is: zonder zin kan het ook :')
Gewoon gaan. Dan komt de zin/motivatie vaak gaandeweg wel..

Veel mensen lopen ook met een tien minuten principe als ze geen zin hebben.
Ik ga 10 minuten lopen, ben ik dan moe/pijn wat dan ook, dan ga ik naar huis.
Voel ik me goed en heb ik zin gekregen? Dan ga ik door...

Die 10 minuten helpt ook altijd idd.

Heb geloof ik nog maar een of twee keer gehad dat ik na die 10 minuten gestopt ben. Voor de rest heb ik dan altijd op magische wijze ineens zin.

Nou is het geen zin hebben bij mij voornamelijk het geval als het donker is of regent.

Zit nu te werken en baal dat ik niet lekker in het zonnetje kan gaan lopen :+