ik vind 100/120 ml ook heel veel voor zo'n jong kindje. dat dronk mijne pas tegen het jaar weg.. En inderdaad een smalle hals qua fles. goed rechtop houden en de fles zo horizontaal mogelijk zodat er wat moeite gedaan moet worden voor het drinken. Zoals ik het lees krijgt je kindje het echt te snel binnen waardoor het weer omhoog komt.
100/120 klinkt veel voor die leeftijd. Ik gebruikte dr brown met premature speen (smalle fles). Het therapeutisch voeden (meer rechtop, langzamer etc) zorgde voor dat het minder ml en spugen werd. In plaats van speentje kun je ook de flessenspeen wat minder vol maken door de fles wat horizontaler te houden, zo fopte wij onze jongste Zij had veel zuigbehoefte en dronk dus ook grotere hoeveelheden dan eigenlijk "nodig" was.
gaby_kremer
Geplaatst: 24-05-24 21:28
Bedankt allemaal voor jullie tips!
Vanmorgen heb ik de premature speen gehaald en hij is vanmiddag weer even bij mijn ouders geweest. Ze hebben hem minder gegeven en via deze speen duurde het ook langer. Hij heeft dus ook niet gespuugd !
Wat een praktisch topic. Ik ben op 22 april bevallen van mijn 2de zoontje. Hij moest op neonatologie liggen, handkolven ging voor geen meter dus gestopt. 2 dagen later zulke stuwing dat ik met hulp toch beginnen kolven ben en geweldig. We mochten naar huis, krijg ik in de apotheker bij de huurkolf compleet verkeerde maat van borstschilden mee dus weer gestopt. Daar had ik toch zo veel spijt van dat ik ondertussen ben beginnen relacteren en kolf elke kolfbeurt toch al terug tussen de 2 en 3 ml.
Maar was er niet gewoon een ziekenhuiskolf? Want handkolven is echt pittig en lukt heel veel moeders niet. Welke kolf heb je nu, hoe bevalt die en heb je hulp bij relacteren? Kan je kleintje ook live drinken?
Had ook een medela freestyle, maar die handkolf deed er niet voor onder. Alleen moet je dan zelf aan de slag. Maar voor onderweg of even snel ideaal ding.
Niet fles pakken is herkenbaar. Veel flessen geprobeerd bij nr 1 en kwam uit op de mamfles/speen. Bij tweede gelijk deze speen en pakte ze gelijk. Dus veel spenen proberen.
Ik ben niet ongesteld geworden. Na 16 weken ging hier een mirena spiraal erin. Ben niet ongeateld geworden, ben tot aan 20 maanden door gegaan met borstvoeding.
Rebel_Jits
Geplaatst: 30-05-24 10:57
Nog altijd niet, kindje is nu 7,5 maand oud.
Lisitano
Geplaatst: 30-05-24 15:50
Ik na 6,5 maand nog steeds niet Bij de eerste fulltime gekolfd en toen gewoon na 6 weken ongesteld.
Ik werd pas na 14 maanden weer ongesteld. Voed ondertussen bijna 27 maanden
SplashIsLief
Geplaatst: 30-05-24 19:59
Nicje87 schreef:
Ik val even binnen in dit topic..
Na hoelang werden jullie weer ongesteld?
Met 6 maanden. Vanaf 2 jaar werd het iets stabieler (tussen de 29-32 dagen) maar nu met bijna 3 jaar nog steeds niet volledig stabiel (ook niet qua intensiteit).