Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:10

Ilse_123 schreef:
Enige waar ik vooral een beetje raar tegenaan kijk, paar jaar geleden ook al, is dat kopen van die Rembrand schilderijen.
Is het dan niet goedkoper om een kunstdief daarvoor in te zetten als je die schilderijen zo graag wilt? Ze zijn toch allemaal van dezelfde familie dus kan je ze een stuk makkelijker in een keer jatten dan steeds met miljoenen strooien om elke paar jaar zo'n doek te kopen.

Wat?? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:11

Avalanche81 schreef:
Hoe kom je aan boodschappen dan? Er is echt no way dat je in dit dichtbevolkte landje met niemand in aanraking komt.

Simpel, m'n moeder laat het bezorgen. Ik kom nergens, houd me aan de wettelijke maatregelen. Meer niet. Ik geef gwn nog een hand. Was m'n handen echt niet vaker. Spreek af met m'n vrienden. En meer niet. Ik kom nergens binnen. Dus het ligt niet aan mij. Ik ben ook niet ziek geweest. Dus ik zou je mening toch iets aanpassen. Niet alle ongevaccineerden zorgen ervoor dat jij als gevaccineerde niks mag. Ook jij bent daar schuldig aan. Als je het zo wil zeggen.

Overigens ben ik ook niet vatbaar voor de griep. Dus die prik neem ik ook niet. Enige prik die ze mij kunnen geven is tetanus. Meer niet.

Cer

Re: Niet vaccineren: hoe helpen we Corona de wereld uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:14

Ik veroordeel niemand, maar als je niemand ziet, wie geef je dan een hand?
En je vrienden komen wel ergens nog, denk ik zomaar Maar misschien niet hoor, is het een soort bubbel commune?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:21

Marije_1997 schreef:
Avalanche81 schreef:
Hoe kom je aan boodschappen dan? Er is echt no way dat je in dit dichtbevolkte landje met niemand in aanraking komt.

Simpel, m'n moeder laat het bezorgen. Ik kom nergens, houd me aan de wettelijke maatregelen. Meer niet. Ik geef gwn nog een hand. Was m'n handen echt niet vaker. Spreek af met m'n vrienden. En meer niet. Ik kom nergens binnen. Dus het ligt niet aan mij. Ik ben ook niet ziek geweest. Dus ik zou je mening toch iets aanpassen. Niet alle ongevaccineerden zorgen ervoor dat jij als gevaccineerde niks mag. Ook jij bent daar schuldig aan. Als je het zo wil zeggen.

Overigens ben ik ook niet vatbaar voor de griep. Dus die prik neem ik ook niet. Enige prik die ze mij kunnen geven is tetanus. Meer niet.

Nah, ik vind mijn mening prima zoals die is :)

Als je afspreekt met je vrienden, en je geeft handen, kom je dus wél met mensen in aanraking. Geeft niet, hoor, als je liegt, maar dan moet je dat wel goed doen :)

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:24

Dit doet me denken aan een reclame over SOA's/ veilig vrijen. Waarin gezegd wordt dat je niet alleen het bed deelt met de partner van dat moment, maar ook met zijn of haar partners van daarvoor.

Je ziet niemand, laat je boodschappen bezorgen, maar geeft wel handen en spreekt af met vrienden. Die vrienden spreken ook weer af met net wat andere vrienden, die ze ook een hand geven. _-:(

En hoe weet je dat je niet vatbaar bent voor griep (influenza). De meeste mensen krijgen dat maar een paar keer in hun leven. En zijn er dan heel flink ziek van. Wat een griepje wordt genoemd is geen griep, maar een zware verkoudheid.
De griepprik krijg je daarom alleen aangeboden als je bepaalde aandoeningen hebt of op leeftijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:33

Marije_1997 schreef:
En daarbij ik heb hele andere dingen aan m'n hoofd dan die domme corona. Nee ik geloof er niet in. Want heb nog niemand meegemaakt die er dood aan is gegaan. Ja m'n broertje heeft het gehad. Maar die vind het zelf ook niets voorstellen, gewoon een griepje zoals ie dat zo mooi zei.

Dat vind ik van kanker.. ook zo'n onzin om daar bang voor te zijn.
Ik ken niemand die daar dood aan is gegaan.. wel iemand die het heeft gehad hoor, maar na een paar simpele chemokuurtjes, waar degene weinig last van heeft gehad, was zij weer beter.
Dus nee ik geloof er niet in dat je daar dood aan gaat.

Net zoals dat mensen zo bang zijn als hun paard koliek heeft en die verhalen dat paarden daar aan overlijden.
Ik ken die paarden niet, de mijne heeft regelmatig koliek en met een colosannetje erin en een paar dikke winden later is het weer weg. In een ergere geval komt de DA darmverslappers geven en de volgende dag staat hij weer vrolijk in de wei.
Al die verhalen..ohh pas op hoor je paard kan daar dood aan gaan; is echt grote onzin.

}:0 :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:37

de redenering is wel bijzonder. Ik heb nog niemand meegemaakt die er dood aan is gegaan, dus ik 'geloof' er niet in. Leef je dan onder een steen? Krijg je dan niks mee over al die mensen die er wel aan dood gegaan zijn?

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:43

@ Brainless : :))

Ik ken ook geen paarden die dood zijn gegaan aan koliek. Een van mij heeft het wel eens gehad. Inderdaad, spierverslapper erin, paar flinke winden en de volgende dag: gewoon weer gaan met die banaan.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:48

Hou eens op om met zijn allen Marije_1997 aan te vallen :(
Misschien heeft Marije_1997 wel vrienden die ook heel voorzichtig zijn.
Dat gaat jullie ook helemaal niks aan ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:51

Wij vallen haar helemaal niet. Er worden alleen vergelijkingen gemaakt zodat ze ziet hoe apart haar bewering is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 17:53

Fitzroy schreef:
Wij vallen haar helemaal niet. Er worden alleen vergelijkingen gemaakt zodat ze ziet hoe apart haar bewering is.

Jullie vallen haar wel aan :r ga een andere hobby zoeken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:02

imaudy schreef:
Fitzroy schreef:

Jullie vallen haar wel aan :r ga een andere hobby zoeken.

Dan moet ze maar niet in een discussietopic haar redenering delen. Niet alles wat tegen iemands mening ingaat is aanvallen, kom op nou.

Of moeten we maar allemaal "oh oh wat ben je goed bezig" "ik begrijp jouw mening" zeggen, ook al is dat niet zo?

Haar beredenering wordt bekritiseerd. Punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:13

imaudy schreef:
Hou eens op om met zijn allen Marije_1997 aan te vallen :(
Misschien heeft Marije_1997 wel vrienden die ook heel voorzichtig zijn.
Dat gaat jullie ook helemaal niks aan ook.

Rustig maar heb iets veel heftigers als corona aan m'n hoofd hahahaha

Zij leven in de waan van vaccineren is goed. Maar het is je eigen lichaam je eigen keuze. Je doet er mee wat jij wil. Dat zij dat niet willen en kunnen accepteren moeten zij weten. Maar om met die domme vergelijkingen te komen kom op. Ik ken niemand die corona heeft gehad of er aan dood is gegaan dus nee ben er niet bang voor want IK kom er niet mee in aanraking.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:14

Dan nog over de onzinnige vergelijking met koliek. Koliek komt erg weinig voor bij paarden die goed in het ruwvoer staan. En dan bedoel ik niet een hooizakje met hooi, maar echt een hele berg hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:15

imaudy schreef:
Dan nog over de onzinnige vergelijking met koliek. Koliek komt erg weinig voor bij paarden die goed in het ruwvoer staan. En dan bedoel ik niet een hooizakje met hooi, maar echt een hele berg hooi.

Dat bedoel ik met doe vergelijkingen. Heeft niks met die van mij te maken. Maar ach laat ze wel hahahaha ga er niet op in heb iets anders aan m'n hoofd.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:22

Marije_1997 schreef:
imaudy schreef:

Dat bedoel ik met doe vergelijkingen. Heeft niks met die van mij te maken. Maar ach laat ze wel hahahaha ga er niet op in heb iets anders aan m'n hoofd.

Het gaat om de logica achter de vergelijking, niet de anekdote die voor de vergelijking wordt gebruikt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:29

inderdaad. is gewoon een domme redenering als bijvoorbeeld: ik ken niemand die gestorven is aan kanker, dus ik 'geloof' niet in kanker.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:32

Marije_1997 schreef:
Zij leven in de waan van vaccineren is goed. Maar het is je eigen lichaam je eigen keuze. Je doet er mee wat jij wil. Dat zij dat niet willen en kunnen accepteren moeten zij weten. Maar om met die domme vergelijkingen te komen kom op. Ik ken niemand die corona heeft gehad of er aan dood is gegaan dus nee ben er niet bang voor want IK kom er niet mee in aanraking.

Je broertje heeft het gehad zeg je.
Je zegt verder dat je niemand ziet en even later zie je vrienden en schud je handen.
Prima dat jij je niet laat vaccineren. Eigen keuze idd. :j
Maar je spreekt jezelf wel tegen her en der. }:0

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:36

Maar uiteindelijk zullen we wel een manier moeten zien te vinden om de economie weer op gang te krijgen.
En ik ben bang dat dat alleen met behulp van vaccineren kan

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:42

Needje schreef:
Marije_1997 schreef:

Je broertje heeft het gehad zeg je.
Je zegt verder dat je niemand ziet en even later zie je vrienden en schud je handen.
Prima dat jij je niet laat vaccineren. Eigen keuze idd. :j
Maar je spreekt jezelf wel tegen her en der. }:0

Ja, klein clubje om zich heen misschien? Dat is ook wat anders als met het vliegtuig op vakantie gaan, iedere week 3x ergens in een restaurant eten, alle vrienden en vage kennisen maar omhelzen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:45

Kinke schreef:
inderdaad. is gewoon een domme redenering als bijvoorbeeld: ik ken niemand die gestorven is aan kanker, dus ik 'geloof' niet in kanker.

Pff waar zegt ze dan precies dat corona niet bestaat? Ze zegt dat ze er niet bang voor is, dat is wat anders.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:49

Marije_1997 schreef:
Ik heb geen angst voor corona, ook niet voor prikken, maar ik denk na voordat ik wat doe. Ik denk sowieso met alles na.

En daarbij ik heb hele andere dingen aan m'n hoofd dan die domme corona. Nee ik geloof er niet in. Want heb nog niemand meegemaakt die er dood aan is gegaan. Ja m'n broertje heeft het gehad. Maar die vind het zelf ook niets voorstellen, gewoon een griepje zoals ie dat zo mooi zei.

Hier?

Ergens moet ik het jullie nageven, zó goed alles omgekeerd uitleggen :j

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:52

Ibbel schreef:
Marije_1997 schreef:
Ik heb geen angst voor corona, ook niet voor prikken, maar ik denk na voordat ik wat doe. Ik denk sowieso met alles na.

Hier?

Ergens moet ik het jullie nageven, zó goed alles omgekeerd uitleggen :j

Maar als ze daarmee bedoelt dat het niet bestaat dan kan haar broertje het ook niet gehad hebben. En ze zegt dat hij het wel heeft gehad.
Maar goed, ga lekker verder met ieder woordje op een weegschaal te leggen!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:52

imaudy schreef:
Ja, klein clubje om zich heen misschien? Dat is ook wat anders als met het vliegtuig op vakantie gaan, iedere week 3x ergens in een restaurant eten, alle vrienden en vage kennisen maar omhelzen.

Weet niet waarom jij je geroepen voelt om voor haar te antwoorden. :?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:54

Needje schreef:
imaudy schreef:

Weet niet waarom jij je geroepen voelt om voor haar te antwoorden. :?

Omdat wat ik zeg misschien mij standpunt is? En dan nog, waarom zou ik niet voor haar mogen antwoorden als ik daar zin aan heb?