Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:03

Storm schreef:
Ik snap dat je schrik hebt voor de 2e vaccinatie Swanzie. Maar ben je niet bang dat als je echt corona krijgt, je helemaal erg ziek kan worden?

Idd dat is hier ook de overweging, COVID of long COVID omg dat wil ik echt niet.

Tiggs

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:18

Ik had minder last van de tweede!

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 15:39

Ik was ook erg bang voor de tweede. Vanmiddag om 13:00 uur stond ik ook in de rij nog steeds te twijfelen of ik hem ging zetten, maar nu kan ik geen kant meer op. Hij zit erin en of ik nu ziek ga worden of niet hij kan er niet meer uit. Dus nu afwachten. Ik hoop heel erg dat ik niet ziek ga worden maar we wachten af. Ik heb trouwens moderna gekregen. Bij de eerste trouwens geen bijwerkingen gehad.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:21

Waarom was je bang MC?

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:31

Ik heb een braakfobie. Nu had ik tot voor kort geen mensen gehoord uit mijn vriendenkring die echt hebben moeten overgeven, maar afgelopen zondag was er toch iemand die ik kende die wel had moeten spugen. Dat maakte mij erg aan het twijfelen, maar van de andere kant 1 spuit doet niks af en lijkt mij echt Corona krijgen erger als een paar dagen me niet fit voelen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 16:37

Ah, als het je troost: ik ken niemand die moest overgeven.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:37

Hoi Storm en Hannanas..... ja... dat ook wel weer... alhoewel ik even de boeken ben ingedoken en daarin vond ik terug dat de kans op long covid ongeveer 1% is....dus zoveel is dat nu ook weer niet

En als ik bij de tweede inenting evenveel of meer last heb dan heb ik 3 maanden last gehad en dat lijkt dan wel weer ook op long covid

Ik heb ook weer verhalen gehoord van mensen die maanden nog last hielden van bijwerkingen... dus wat is dan nog het verschil met covid krijgen??

Met 1 inenting ben je, volgens mij, wel al Beschermd tegen ziekenhuis opname....

Ik vind het maar een lastige afweging..,als ik maar een paar dagen of 2 weken last had gehad dan had ik niet getwijfelt en het direct gedaan.. maar zelfs in de 5de week heb ik mij 3 dagen weer niet lekker gevoeld.. wel minder extreem dan in de eerste weken... maar over is het dus nog niet...

Heel lastig dit...vooral omdat nu pas met terugwerkende kracht pas meer bekend wordt over de bijwerkingen... wie veel bijwerkingen krijgt.... wie niet... hoeveel tijd er nu precies tussen de vaccins gelaten moet worden als je een lever hebt die vertraagd afbreekt is nog allemaal niet bekend...
Het gaat nu vooral om de gemiddelde proefpersoon...

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 17:50

Even de gegevens erbij gehaald...

Na 1 prik pfizer ben je voor 75-85% beschermd tegen ziekenhuis opname tov 90-95% bij 2 prikken
Je bent voor 55-70% beschermd tegen ziek worden met symptomen zonder ziekenhuis oonsme tov 85-90% bij 2 prikken

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:25

Maar dat geldt niet tegen de delta variant. Je bent na 1 injectie pas 10-30% beschermt tegen de delta variant.

Het is voor mij ook nog even afwachten hoe snel de bijwerkingen af gaan nemen, ik hoop snel. Want als het zo blijft zoals het nu is heb ik ook een beetje spijt. Snap je overweging wel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:26

Ik ben bang dat die cijfers te optimistisch zijn voor de Delta-variant Swanzie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 18:52

Inderdaad, voorde andere varianten kloppen die cijfers. Voor de delta variant niet. De mensen die nu in het ziekenhuis komen zijn juist mensen die niet of niet volledig gevaccineerd zijn. Dus ook degene met maar 1 prik.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:05

Er zijn nu nog weinig ziekenhuis opnames.., ook na 2 prikken beschermd pfizer maar 60% tegen de delta variant... de vraag is hoe snel het duurt voordat er een mutatie komt waarvoor het nog minder beschermd

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:12

Volgens mij is dat % hoger, 80% ongeveer 2 weken na de 2e vaccinatie.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:19

Nee, maar 60%... is men nu achter gekomen. In israel, waar een zeer hoog vaccinatie gehalte met vooral pfizer is, liepen de besmettingen toch nog hoog op... ook bij mensen met 2 prikken. Daar bleek dat pfizer voor de delta variant maar ongeveer 60% dekt...

Er is gewoon veel nog niet bekend over de vaccins

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:21

MyWishMax schreef:
Volgens mij is dat % hoger, 80% ongeveer 2 weken na de 2e vaccinatie.

Is inderdaad 60 % bij AZ, echter hoor je bij diegene die het krijgt dan heb je hooguit 8 % kans om er zo ziek van te worden dat je naar het ziekenhuis moet. En 100 % werkt geen enkel vaccin , 5 % van alle ingeënte mensen word alsnog ziek .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 19:25

In andere landen, zoals Engeland en Frankrijk, zijn die onderzoeken ook geweest en was het percentage hoger.

Bigpne, ik had het over Pfizer. Sorry voor de verwarring!

Die besmettingen liepen op, maar vooral zonder klachten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:14

Tiggs schreef:

Sterker nog, ik heb de 2e niet eens gevoeld. Heb na een uurtje de pleister eraf gepeuterd om te kijken of er een bloed vlekje op de pleister zat. Zat er niet. Toen heb ik mijn wederhelft gevraagd de prik plek te zoeken want ik begon serieus te twijfelen of ik wel geprikt was! Zij heeft het prik plekje gevonden.

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:29

My wish.... engeland is vooral gevaccineerd met astra zeneca... frankrijk heeft nog niet zo’n hoge vaccinatie graad... dat bericht uit israel is echt van de laatste weken en zijn de laatste bevindingen mbt pfizer...voor zover ik weet

Swanzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 20:29

Wat fijn voor je, cowboy *\o/*

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:07

Mijn wederhelft is vandaag voor de tweede keer geënt met Pfizer. Ik ben volgende week aan de beurt.

Hij heeft het prikken dit keer wel gevoeld maar thats it. Vorige keer was hij in de avond en de volgende dag niet fit. Tot nu toe nergens last van, hopelijk blijft dat zo.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 22:49

Cowboy55 schreef:
Tiggs schreef:

Sterker nog, ik heb de 2e niet eens gevoeld. Heb na een uurtje de pleister eraf gepeuterd om te kijken of er een bloed vlekje op de pleister zat. Zat er niet. Toen heb ik mijn wederhelft gevraagd de prik plek te zoeken want ik begon serieus te twijfelen of ik wel geprikt was! Zij heeft het prik plekje gevonden.

Bij mij hoefde er niet eens een pleister op en de prikster zei uit zichzelf ‘hij zit er wel in hoor’ :')

Maar ik heb de prik zelf gevoeld en kreeg later wel bijwerkingen (maar dus minder dan bij nr 1), dus ik geloof het maar haha.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:08

die 2 e prik daar heb ik geen gezondheidsverklaring voor, die heb je dan niet nodig? alleen je mail of sms en die brief?

mag deze week voor de 2e die bijwerkingen kijk ik wel tegen op wat ik hier soms lees en hoor via via.

erste alleen dag zere arm. en de week erna wel hoofdpijn gehad. normaal niet zo veel last van dat paracetemol niet helpt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:10

Die zou je gekregen moeten hebben bij je eerste prik. Hier liggen ze ook in de hal van de priklokatie.

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:12

Anders kan je ze nog uitprinten bij volgens mij jou afspraak mail

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:21

nee niet gekregen. zal kijken of ik em kan printen en andersmans verzetten ik print al nooit meer iets