sureido schreef:Oké, goed om te lezen dat ze nu wel echt de voorraad gaan opprikken om het zo maar te zeggen per week. Maar ze kunnen wel meer dan 75.000 per week want ze hebben toch al 400.000 liggen? Dan lopen ze wel nog steeds achter en dat halen ze niet in als ze er maar 75.000 per week doen.
Zijn gewoon trouwens oprechte vragen, geen commentaar. Het is al een verademing te lezen dat het er iig nu rond de 75-100 duizend per week worden in plaats van 15.000 of zo.
Van de 400.000 die er liggen zijn er al 250.000 gereserveerd als tweede prik, ondertussen wellicht wat meer (heb ook niet de precieze cijfers want het gaat zo hard. Daar zou ook een dashboard van moeten komen...). Dus dan heb je er nog maar 150.000/2 = 75.000 mensen die je extra kan prikken (van pfizer in dit geval, want die moeten in die vriezers bewaard worden). Volgens mij, als alles volgens planning gaat, lopen we die 75.000 nu in redelijk tempo in doordat we de vph met pfizer beginnen te vaccineren. De vraag is of de vph het aan kunnen want het vraagt nog behoorlijk wat voor ze (maar de vaccins mogen nu iets langer op kamertemperatuur bewaard blijven, dat scheelt al een hele hoop en dat maakt het mogelijk), maar dat moeten we gaan zien.
40.000 in de instellignen (dat zijn iig zeker allemaal eerste prikken, maar deels ook moderna) en dan nog 70.000 medewerkers per week (ongeveer), waarvan een deel wel tweede prikken zijn. En de huisartsen die nog het moderna-vaccin gaan krijgen samen met de instellingen (die voorraad wordt iig weggeprikt nu, volges mij hadden we er 30.000 ofzo, waarvan 15.000 voor de instellingen, even uit mijn hoofd)