Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Maar het kan dus ook een valsnegatieve uitslag zijn (namelijk dat het virus wel in je lichaam zit, maar niet (meer) in je slijmvliezen en dus niet gedetecteerd is.)
Je weet het niet, maar een deel van mensen met echt specifieke coronaklachten heeft het ook waarschijnlijk wel, ook al zegt de test dat het negatief is.
Shadow0 schreef:Maar het kan dus ook een valsnegatieve uitslag zijn (namelijk dat het virus wel in je lichaam zit, maar niet (meer) in je slijmvliezen en dus niet gedetecteerd is.)
Je weet het niet, maar een deel van mensen met echt specifieke coronaklachten heeft het ook waarschijnlijk wel, ook al zegt de test dat het negatief is.
IvysToeter schreef:kiki1976 schreef:Daarnaast nemen ze alleen een monster uit de keel, niet uit de neus.
Ik heb maandag ook een sneltest gehad.
En ook geen neus swab gehad.
Alleen in de keel en vingerprik.
_Karlijn schreef:Ik heb dus in maart 2x een test gehad en zelfs op de COVID-IC gelegen omdat het (toen nog maar) 12 uur duurde voordat de uitslag er was, terwijl ik als enige corona-symptoom diarree had, die waarschijnlijk door antibiotica veroorzaakt werd![]()
Was trouwens echt een vreselijke ervaring. Het was een omgebouwde verkoever-afdeling, dus er hingen alleen schermen tussen de bedden naast je. Ik kon dus schuin tegenover mij zien hoe een mevrouw in slaap was gebracht. Toen ik binnen werd gebracht werden alle kleren van me afgetrokken en werd ik in een OK hemd gehesen. Je kon de verpleegkundigen haast niet van man/vrouw onderscheiden want als ze bij me moesten komen, al was het maar voor een glas water of een piepend infuus, dan moesten ze een heel blauw pak aan met geel schort, schoenenhoesjes, handschoenen, een haarkapje, een spatbril, een mondkapje... En de test bleek gewoon negatief.. Al die heisa om diarree... Maarja, tot zo ver mijn COVID-IC trauma
Zebrastreep schreef:_Karlijn schreef:Ik heb dus in maart 2x een test gehad en zelfs op de COVID-IC gelegen omdat het (toen nog maar) 12 uur duurde voordat de uitslag er was, terwijl ik als enige corona-symptoom diarree had, die waarschijnlijk door antibiotica veroorzaakt werd![]()
Was trouwens echt een vreselijke ervaring. Het was een omgebouwde verkoever-afdeling, dus er hingen alleen schermen tussen de bedden naast je. Ik kon dus schuin tegenover mij zien hoe een mevrouw in slaap was gebracht. Toen ik binnen werd gebracht werden alle kleren van me afgetrokken en werd ik in een OK hemd gehesen. Je kon de verpleegkundigen haast niet van man/vrouw onderscheiden want als ze bij me moesten komen, al was het maar voor een glas water of een piepend infuus, dan moesten ze een heel blauw pak aan met geel schort, schoenenhoesjes, handschoenen, een haarkapje, een spatbril, een mondkapje... En de test bleek gewoon negatief.. Al die heisa om diarree... Maarja, tot zo ver mijn COVID-IC trauma
Jemig ik vindt het best heftig! Helemaal als je er goed bij bent en alles dus heel goed mee krijgt. Wat een enge ervaring moet dat zijn geweest.
_Karlijn schreef:Ik probeer mijn saturatie een beetje in de gaten te houden, net na 'inspanning' (5 meter van bank naar bed lopen) meette ik 88 met een pols van boven de 100bpm, in rust stijgt zuurstofgehalte wel weer richting de 96 en daalt hartslag ook wat. Voel me ook snel benauwd na lichte inspanning. Maar ik weet niet hoe accuraat mijn saturatiemeter is.
karuna schreef:En je huisarts of ggd komt alleen als je echt niet meer van je bed kunt komen en zelfs dan liever niet. Het gebied daartussen is echt jammer dan u zoekt maar een oplossing
En joepieik mag (nou ja moet) morgen weer na overleg met huisarts, echt ben het zo spuugzat
goddank een nieuwe teststraat dichterbij (nog 20 km maar toch). Online na twee pogingen nadat ik eerst 80 km verderop kon. Verhoging blijft nu hardnekkig hangen ipv na paar uur verdwijnen. ik nies en snotter me gek, neus werkt niet heel best meer, keelpijn, hoesten, iets hoofdpijn, draaierig, darmen van de leg en moe heel moe. Maar waar ik het opgelopen moet hebben geen idee.
![]()
Ik heb afgelopen anderhalve week maar een persoon gezien en die heeft vorige week een zinloze cursus gehad waar hij heen moest. (Die officieel niet eens mocht maar baas verplichtte het)![]()
Zaterdag boodschappen gedaan heel kort in de uitgestorven buurtsuper met mondkapje. En mijn ex heeft vorige week de honden teruggebracht na een logeerpartij. En twee bezorgers van een pakje. Dat is afgelopen 1,5 week mijn sociale contact geweest. Niet echt risico gedrag vertoond dus. Als het nu weer negatief is kunnen ze de boom in met dat testen. dan sluit ik me wel volledig op in huis of zo. Die klo te stokjes zijn zo vreselijk.
lovee schreef:_Karlijn schreef:Ik probeer mijn saturatie een beetje in de gaten te houden, net na 'inspanning' (5 meter van bank naar bed lopen) meette ik 88 met een pols van boven de 100bpm, in rust stijgt zuurstofgehalte wel weer richting de 96 en daalt hartslag ook wat. Voel me ook snel benauwd na lichte inspanning. Maar ik weet niet hoe accuraat mijn saturatiemeter is.
88 procent is erg laag hoor! Ben je bekend met iets van long problemen?
Polly schreef:Hoe hoog is je temp nu?
Als het niet gaat de hap bellen hoor
_Karlijn schreef:Polly schreef:Hoe hoog is je temp nu?
Als het niet gaat de hap bellen hoor
38,5 °C.
Vind het lastig want ik ben door de HA op m'n vingers getikt omdat ze wil dat ik met mijn klachten bij haar kom en niet naar de HAP ga. Maar ik heb nu eenmaal veel spoeddingen gehad afgelopen jaar, lang verhaal kort.
Plus als ze me willen zien heb ik geen idee hoe ik er moet komen.
tokedri schreef:_Karlijn schreef:38,5 °C.
Vind het lastig want ik ben door de HA op m'n vingers getikt omdat ze wil dat ik met mijn klachten bij haar kom en niet naar de HAP ga. Maar ik heb nu eenmaal veel spoeddingen gehad afgelopen jaar, lang verhaal kort.
Plus als ze me willen zien heb ik geen idee hoe ik er moet komen.
Ben je positief getest?
__danielle__ schreef:Ik ben vandaag ook getest. Sinds gisteren hoofdpijn, snotneus, hoesten en diarree. En bijna 37 weken zwanger dus echt heerlijke combinatie dit. De neusswab vond ik wel serieus vervelend voelen maar goed het is ook in 5 tellen klaar. Nu maar duimen... Al zou ik niet weten waar ik het opgelopen moet hebben maar je weet maar nooit.