Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:23

Je doet wel een beetje dramatisch over iets waar je naar mijn idee zelf voor hebt gekozen. Je bent toch net met dezelfse klachten kort geleden getest en loopt voor onderzoek in het ziekenhuis toch? Beetje onzinnig om zo kort op elkaar met overeenkomstige klachten te testen. Maar misschien zie ik dat verkeerd. Raar dat de HA daar op aan stuurt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:27

Ik was ook negatief met verlies van reuk en deel smaak. Ook veel klachten gehad die op Corona leken maar toch echt negatief. Dus tja het zegt echt niet alles er is ook nog gewoon griep en omslag van het weer.

Shadow0

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:43

Maar het kan dus ook een valsnegatieve uitslag zijn (namelijk dat het virus wel in je lichaam zit, maar niet (meer) in je slijmvliezen en dus niet gedetecteerd is.)
Je weet het niet, maar een deel van mensen met echt specifieke coronaklachten heeft het ook waarschijnlijk wel, ook al zegt de test dat het negatief is.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:45

Shadow0 schreef:
Maar het kan dus ook een valsnegatieve uitslag zijn (namelijk dat het virus wel in je lichaam zit, maar niet (meer) in je slijmvliezen en dus niet gedetecteerd is.)
Je weet het niet, maar een deel van mensen met echt specifieke coronaklachten heeft het ook waarschijnlijk wel, ook al zegt de test dat het negatief is.

Ja dat kan altijd natuurlijk. Heb ook wel een beetje een gek verloop gehad. Maar goed nu ben ik ook voor veel dingen allergisch dus een snotneus is bij mij al standaard helaas (ook al slik ik pillen) kan ook moeilijk thuis blijven maar ben daardoor wel heel erg alert op andere klachten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:34

Vanmorgen moest ik met mijn moeder naar de SEH ivm hartklachten. Heleboel vragen die in eerste instantie puur gericht waren op corona.
Eindelijk mocht ze naar binnen. Terwijl ze op bed ligt te wachten en aan de hart monitor ligt hoort ze een zuster achter het gordijn vragen. U heeft af en toe jeuk in de ooghoeken (er werd gevraagd of ze branderige ogen had, waarop mijn moede zei "nee af en toe jeukende, maar heb ik al zeker 6 weken") waarop mijn moeder ja zei. Nou dat staat in onze lijst van symptomen, u krijgt dus ook een coronatest.
Wij echt helemaal verbaads, maar dat staat dus in het ziekenhuis in de richtlijnen dat dat dus ook een symptoom is.
Sneltest aan verspild, want zoals verwacht was deze negatief.
De reden dat ik het verspild noem is dat ze vertelde maar 8! sneltesten per 24 uur mogen doen. Kijk wel ideaal dat ze gelijk met een uur de uitslag al had, daar niet van. Maar naar mijn mening hadden ze die beter kunnen benutten voor iemand die meer verdacht was. Want na die 8 testen vervallen ze terug in de gewone testen.
Daarnaast nemen ze alleen een monster uit de keel, niet uit de neus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:04

Shadow0 schreef:

Klopt vriendin van mij haar moeder heeft corona en die vriendin van mij had het ook benauwd spierpijn wat lichte keelpijn, hoesten en gewoon niet lekker. Ze denkt ook dat ze het eigenlijk wel heeft gehad ook al was de test negatief.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:08

kiki1976 schreef:

Ik heb maandag ook een sneltest gehad.
En ook geen neus swab gehad.
Alleen in de keel en vingerprik.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 16:14

IvysToeter schreef:
kiki1976 schreef:

Ik heb maandag ook een sneltest gehad.
En ook geen neus swab gehad.
Alleen in de keel en vingerprik.

Nee geen vinger prik. Maar ze hadden wel bloed afname gedaan icm hart onderzoek, dus misschien daaruit meegenomen.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:25

Ik heb dus in maart 2x een test gehad en zelfs op de COVID-IC gelegen omdat het (toen nog maar) 12 uur duurde voordat de uitslag er was, terwijl ik als enige corona-symptoom diarree had, die waarschijnlijk door antibiotica veroorzaakt werd :roll:

Was trouwens echt een vreselijke ervaring. Het was een omgebouwde verkoever-afdeling, dus er hingen alleen schermen tussen de bedden naast je. Ik kon dus schuin tegenover mij zien hoe een mevrouw in slaap was gebracht. Toen ik binnen werd gebracht werden alle kleren van me afgetrokken en werd ik in een OK hemd gehesen. Je kon de verpleegkundigen haast niet van man/vrouw onderscheiden want als ze bij me moesten komen, al was het maar voor een glas water of een piepend infuus, dan moesten ze een heel blauw pak aan met geel schort, schoenenhoesjes, handschoenen, een haarkapje, een spatbril, een mondkapje... En de test bleek gewoon negatief.. Al die heisa om diarree... Maarja, tot zo ver mijn COVID-IC trauma :\

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:30

_Karlijn schreef:
Ik heb dus in maart 2x een test gehad en zelfs op de COVID-IC gelegen omdat het (toen nog maar) 12 uur duurde voordat de uitslag er was, terwijl ik als enige corona-symptoom diarree had, die waarschijnlijk door antibiotica veroorzaakt werd :roll:

Was trouwens echt een vreselijke ervaring. Het was een omgebouwde verkoever-afdeling, dus er hingen alleen schermen tussen de bedden naast je. Ik kon dus schuin tegenover mij zien hoe een mevrouw in slaap was gebracht. Toen ik binnen werd gebracht werden alle kleren van me afgetrokken en werd ik in een OK hemd gehesen. Je kon de verpleegkundigen haast niet van man/vrouw onderscheiden want als ze bij me moesten komen, al was het maar voor een glas water of een piepend infuus, dan moesten ze een heel blauw pak aan met geel schort, schoenenhoesjes, handschoenen, een haarkapje, een spatbril, een mondkapje... En de test bleek gewoon negatief.. Al die heisa om diarree... Maarja, tot zo ver mijn COVID-IC trauma :

Jemig ik vindt het best heftig! Helemaal als je er goed bij bent en alles dus heel goed mee krijgt. Wat een enge ervaring moet dat zijn geweest.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:34

Zebrastreep schreef:
_Karlijn schreef:

Was trouwens echt een vreselijke ervaring. Het was een omgebouwde verkoever-afdeling, dus er hingen alleen schermen tussen de bedden naast je. Ik kon dus schuin tegenover mij zien hoe een mevrouw in slaap was gebracht. Toen ik binnen werd gebracht werden alle kleren van me afgetrokken en werd ik in een OK hemd gehesen. Je kon de verpleegkundigen haast niet van man/vrouw onderscheiden want als ze bij me moesten komen, al was het maar voor een glas water of een piepend infuus, dan moesten ze een heel blauw pak aan met geel schort, schoenenhoesjes, handschoenen, een haarkapje, een spatbril, een mondkapje... En de test bleek gewoon negatief.. Al die heisa om diarree... Maarja, tot zo ver mijn COVID-IC trauma :

Jemig ik vindt het best heftig! Helemaal als je er goed bij bent en alles dus heel goed mee krijgt. Wat een enge ervaring moet dat zijn geweest.

Ja.. Waar ik voorheen graag naar programma's als TraumaCentrum, 24 hours in A&E, Casualty 24/7 keek, zap ik sindsdien meteen weg want ik kan er niet meer naar kijken. Ik was destijds wel wat suf door wat ik mankeerde, maar genoeg bij om me alles te herinneren en me verschrikkelijk te voelen daar.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:58

Ik probeer mijn saturatie een beetje in de gaten te houden, net na 'inspanning' (5 meter van bank naar bed lopen) meette ik 88 met een pols van boven de 100bpm, in rust stijgt zuurstofgehalte wel weer richting de 96 en daalt hartslag ook wat. Voel me ook snel benauwd na lichte inspanning. Maar ik weet niet hoe accuraat mijn saturatiemeter is.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:02

_Karlijn schreef:
Ik probeer mijn saturatie een beetje in de gaten te houden, net na 'inspanning' (5 meter van bank naar bed lopen) meette ik 88 met een pols van boven de 100bpm, in rust stijgt zuurstofgehalte wel weer richting de 96 en daalt hartslag ook wat. Voel me ook snel benauwd na lichte inspanning. Maar ik weet niet hoe accuraat mijn saturatiemeter is.

88 procent is erg laag hoor! Ben je bekend met iets van long problemen?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:08

karuna schreef:
En je huisarts of ggd komt alleen als je echt niet meer van je bed kunt komen en zelfs dan liever niet. Het gebied daartussen is echt jammer dan u zoekt maar een oplossing -O-

En joepie %) ik mag (nou ja moet) morgen weer na overleg met huisarts, echt ben het zo spuugzat :r goddank een nieuwe teststraat dichterbij (nog 20 km maar toch). Online na twee pogingen nadat ik eerst 80 km verderop kon. Verhoging blijft nu hardnekkig hangen ipv na paar uur verdwijnen. ik nies en snotter me gek, neus werkt niet heel best meer, keelpijn, hoesten, iets hoofdpijn, draaierig, darmen van de leg en moe heel moe. Maar waar ik het opgelopen moet hebben geen idee. :n

Ik heb afgelopen anderhalve week maar een persoon gezien en die heeft vorige week een zinloze cursus gehad waar hij heen moest. (Die officieel niet eens mocht maar baas verplichtte het) -:(- 8)7 Zaterdag boodschappen gedaan heel kort in de uitgestorven buurtsuper met mondkapje. En mijn ex heeft vorige week de honden teruggebracht na een logeerpartij. En twee bezorgers van een pakje. Dat is afgelopen 1,5 week mijn sociale contact geweest. Niet echt risico gedrag vertoond dus. Als het nu weer negatief is kunnen ze de boom in met dat testen. dan sluit ik me wel volledig op in huis of zo. Die klo te stokjes zijn zo vreselijk. :r

Je doet er wel heel dramatisch over zeg . Vindt de test echt geen klap voorstellen binnen nog geen 30 seconde is het klaar. Heb wel ergere dingen meegemaakt.
En eerlijk ? Je kiest er uiteindelijk zelf voor om de test te doen . Volgens mij voel je op dit moment ieder ding wat er in je lichaam gebeurt . En overlegd het met de huisarts . En die kan er ook niet inkijken dus moet je dan als advies geven te testen .

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:10

lovee schreef:
_Karlijn schreef:

88 procent is erg laag hoor! Ben je bekend met iets van long problemen?

Nee normaliter altijd rond de 99/100%.

Koorts is ook met 0.4 gestegen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:34

Hoe hoog is je temp nu?
Als het niet gaat de hap bellen hoor

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:40

Polly schreef:
Hoe hoog is je temp nu?

38,5 °C.

Vind het lastig want ik ben door de HA op m'n vingers getikt omdat ze wil dat ik met mijn klachten bij haar kom en niet naar de HAP ga. Maar ik heb nu eenmaal veel spoeddingen gehad afgelopen jaar, lang verhaal kort.

Plus als ze me willen zien heb ik geen idee hoe ik er moet komen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:50

Als jij zulke lage saturaties houd (nu trekt het nog redelijk bij maar <94 is het tijd om aan de bel te trekken) moet je niet gaan wachten tot morgen. En de hap heeft ook een auto rijden hoor dus als jij echt niet kan komen komen ze naar jou. Tuurlijk hebben ze liever dat jij daar komt maar wat niet kan kan niet, ik rij er zelf ook en we hebben best veel meer ritten naar jongere mensen toe dan normaal.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 20:52

Ik ben vandaag ook getest. Sinds gisteren hoofdpijn, snotneus, hoesten en diarree. En bijna 37 weken zwanger dus echt heerlijke combinatie dit. De neusswab vond ik wel serieus vervelend voelen maar goed het is ook in 5 tellen klaar. Nu maar duimen... Al zou ik niet weten waar ik het opgelopen moet hebben maar je weet maar nooit.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:01

_Karlijn schreef:
Polly schreef:
Hoe hoog is je temp nu?

38,5 °C.

Vind het lastig want ik ben door de HA op m'n vingers getikt omdat ze wil dat ik met mijn klachten bij haar kom en niet naar de HAP ga. Maar ik heb nu eenmaal veel spoeddingen gehad afgelopen jaar, lang verhaal kort.

Ben je positief getest?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 21:55

tokedri schreef:
_Karlijn schreef:
38,5 °C.

Ben je positief getest?

Nee ik kan pas zondag getest worden.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:06

Hoeveel is je sat in rust? En ben je benauwd in rust?
Bij twijfel gewoon bellen

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:06

__danielle__ schreef:
Ik ben vandaag ook getest. Sinds gisteren hoofdpijn, snotneus, hoesten en diarree. En bijna 37 weken zwanger dus echt heerlijke combinatie dit. De neusswab vond ik wel serieus vervelend voelen maar goed het is ook in 5 tellen klaar. Nu maar duimen... Al zou ik niet weten waar ik het opgelopen moet hebben maar je weet maar nooit.

Pff wat naar!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:09

_Karlijn schreef:
tokedri schreef:
[quote=".

Ben je positief getest?

Nee ik kan pas zondag getest worden.[/quote]

O wat balen
Heb je vaker luchtwegklachten?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:19

@ tokedri: Nope, nooit

@ lovee: in rust zo rond de 96. Bij milde inspanning daalt hij ineens. Ik ben bij vlagen benauwd in rust, bij inspanning wel behoorlijk. Maar ik denk niet dat ik er de HAP voor ga bellen, misschien morgen de eigen huisarts..