Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siggislief schreef:Kan je vertellen het dorp (Diemen) is helemaal in rep en roer.
De schappen worden hier behoorlijk leeg getrokken van (hand)zeep.
Apotheek kan niets meer leveren aan mondkapjes en alcohol voor de handen, en is ook niet bestelbaar.
Photograph schreef:Lees ik nog nergens.
sollair310 schreef:In Italië gaan in bepaalde delen van het land vanaf volgende week scholen weer open en ook bv de bibliotheken, bioscopen etc
lenaa_tje schreef:sollair310 schreef:In Italië gaan in bepaalde delen van het land vanaf volgende week scholen weer open en ook bv de bibliotheken, bioscopen etc
Ben benieuwd of onze leerlingen op uitwisseling kunnen. Heel ander gebied dan waar nu de uitbraak is maar alle uitwisselingen zijn opgeschort tot 13 maart (gehele land)
Marie_Anne schreef:Siggislief schreef:Kan je vertellen het dorp (Diemen) is helemaal in rep en roer.
De schappen worden hier behoorlijk leeg getrokken van (hand)zeep.
Apotheek kan niets meer leveren aan mondkapjes en alcohol voor de handen, en is ook niet bestelbaar.
Ik heb vanmiddag boodschappen gedaan in Diemen, maar niets gemerkt van lege vakken gelukkig. Maar ik had dan ook geen handzeep of mondkapje nodig, dat scheelt.
Ook vrouw en dochter van coronapatiënt Tilburg besmet lees ik nu. Alleen nog maar een kop, verder geen info.
Loretta schreef:Marie_Anne schreef:Nee, dat is niet duidelijk. Het is een ander beleid. Jij vindt het zwak, ik niet. Ik vermoed dat wat Karl zei klopt: men wil geen paniek en zet daar vooral op in. En daar is veel voor te zeggen.
De vraag is, welk beleid is het beste. In Duitsland zijn ook deskundigen die het beleid vormgeven. Ik vraag me dan toch wel af waarom er zo'n groot verschil in beleid is.
Destination schreef:Nikass schreef:Mijn vriend leest de Duitse kranten, onder andere Bild, en Duitse voorlichtingsinformatie. Ik beheers het Duits zelf aanmerkelijk minder dus ik ga af op wat ik van hem hoor.
Als er 1 krant/website is die onbetrouwbaar is, is het Bild welDie doen niets anders dan paniekzaaien.
Dit staat overigens op de website van de overheid:
Wie wird das neue Virus übertragen?
Das neue Coronavirus SARS-CoV-2 ist von Mensch zu Mensch übertragbar. Der Hauptübertragungsweg ist die Tröpfcheninfektion. Dies kann direkt von Mensch-zu-Mensch über die Schleimhäute geschehen oder auch indirekt über Hände, die dann mit Mund- oder Nasenschleimhaut sowie die Augenbindehaut in Kontakt gebracht werden. Es wurden auch Fälle bekannt, in denen sich Personen bei Betroffenen angesteckt haben, die nur leichte oder unspezifische Krankheitszeichen gezeigt hatten.
Hier wordt gesproken over mensen die lichte of geen specifieke symptomen hebben. Nergens wordt gesproken over het overdragen van Corona zonder symptomen.
Siggislief schreef:Marie_Anne schreef:
Ik heb vanmiddag boodschappen gedaan in Diemen, maar niets gemerkt van lege vakken gelukkig. Maar ik had dan ook geen handzeep of mondkapje nodig, dat scheelt.
Ook vrouw en dochter van coronapatiënt Tilburg besmet lees ik nu. Alleen nog maar een kop, verder geen info.
Gisteren stonden de telefoontjes bij de Huisartsen op gloeiend rood (kreeg ik van de Huisarts te horen tijdens mijn afspraak.)