Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:42

Ach, natuurlijke selectie zal z'n noodzakelijke ding wel doen. :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:52

verootjoo schreef:
Dit moet een troll zijn hoor... dit bestaat gewoon niet :n

Ik heb idd zo’n donkerbruin vermoeden... en anders heeft ze echt een ontzettend groot en dik blok beton voor dr kop

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:58

_lautje_ schreef:
Sorry??
Ik heb net serieus je vraag beantwoord. Een link gegeven van een groot wetenschappelijk onderzoek en dan zeg je ik ga weg want ik word agressief benaderd?

Sorry maar dit is zo bizar...

Oke, je hebt gelijk het was niet aan jou gericht. Bedankt voor de link :) het staat daar los van.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:59

Pocca_Locca schreef:
Iedereen een vrolijk kerstfeest en tot in de pruimentijd. Ik ga ontvolgen. Veel geluk met jullie waanidee de absolute wijsheid in pacht te hebben en deze “ discussie” “ gewonnen” hebben. P.s. Nogmaals langs deze weg bedankt voor de steun via p.b. van niet nader te noemen bokkers ;) die deze discussie van afstand volgen en geen trek hebben in het ronduit agressieve wespennest die er maar op los prikken. Haha. Dat is best een toepasselijke beeldspraak al zeg ik het zelf :j

Wil de echte Pocca opstaan?? Lijkt gezien het taalgebruik wel dat de echte haar account heeft uitgeleend. En bovenstaande reactie zat ik al op te wachten en het patroon begint wel op te vallen. De antvaxxers ( dus niet de mensen die gewoon twijfelen) de roeptoeters gooien iets op het net, worden onderwezen in het beter verifiëren van de kwakzalverij onderzoekjes die ze aandragen, vervolgens haken ze af met een bericht als bovenstaand. Maar goed, weer eentje minder .

Pocca_Locca

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 23:03

Hahaaaa WoW over complottheorieën gesproken.. ik heb nog nooit mijn account uitgeleend. Zal ik ook nooit doen. Nogmaals groetjes en fijne kerst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 03:35

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 15:58

Dank enzino!

Ook in Nederland is dit verdienmodel van toepassing - de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken wordt bijvoorbeeld geleid door homeopaten:
https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... homeopaten .

Die bieden "homeopatische alternatieven" en hebben er dus enorm financieel baat bij vaccinaties in een kwaad daglicht te stellen. Ze verkopen dingen als "homeopathische profylaxe" of bieden aan vaccinaties te "onstoren". Een beetje de Big Homeopatische Pharma zeg maar. Alleen dan met een beetje bewijs en een behoorlijk beetje minder toezicht.

Wel in 1x een stuk stiller hier trouwens -O-

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:45

Afbeelding

Afbeelding
Hoi iedereen! Lautje, nog even terugkomend op de link over dat onderzoek die je plaatste.
Een vraag: hoe onafhankelijk is een onderzoek, als blijkt dat de geldschieter voor dat onderzoek een producent van het onderzochte onderwerp is? ( wij van w.c. eend)
Van een oplettende bokker die graag anoniem blijft, heb ik informatie gekregen waaruit blijkt dat Novo Nordisk het betreffende onderzoek heeft gefinancierd
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 27-12-19 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:51

Pocca_Locca schreef:
Hoi iedereen! Lautje, nog even terugkomend op de link over dat onderzoek die je plaatste.
Een vraag: hoe onafhankelijk is een onderzoek, als blijkt dat de geldschieter voor dat onderzoek een producent van het onderzochte onderwerp is? ( wij van w.c. eend)
Van een oplettende bokker die graag anoniem blijft, heb ik informatie gekregen waaruit blijkt dat Novo Nordic het betreffende onderzoek heeft gefinancierd

het is Novo Nordisk. :)

En Novo Nordisk produceert geen vaccinaties.

Novo Nordisk brengt medicijnen voor mensen die leven met diabetes (Insulines en GLP-1), groeistoornissen en hemafolie op de markt.

Dus geen wij van WC eend.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 13:55

NatasjavE schreef:
Pocca_Locca schreef:
Van een oplettende bokker die graag anoniem blijft, heb ik informatie gekregen waaruit blijkt dat Novo Nordic het betreffende onderzoek heeft gefinancierd

Novo Nordisk brengt medicijnen voor mensen die leven met diabetes (Insulines en GLP-1), groeistoornissen en hemafolie op de markt

Toch wel. Kijk even naar de screenshots die ik bijgevoegd heb. Ze leveren een grondstof

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:00

Pocca_Locca schreef:
[ [url=m/SuAVbK.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xrbL9l.png]Afbeelding[/url] ]
Van een oplettende bokker die graag anoniem blijft, heb ik informatie gekregen waaruit blijkt dat Novo Nordisk het betreffende onderzoek heeft gefinancierd

Zucht! Moet wel zeggen dat je een vasthoudertje bent Pocca Locca, dacht eerlijk gezegd dat je met je kerstwens ook afscheid nam van het topic.
Maar nee hoor, daar ben je weer, dus bij deze weer heel veel dank voor de vermakelijke input.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:04

CharleyT schreef:
Pocca_Locca schreef:
[ [url=m/SuAVbK.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xrbL9l.png]Afbeelding[/url] ]

Zucht! Moet wel zeggen dat je een vasthoudertje bent Pocca Locca, dacht eerlijk gezegd dat je met je kerstwens ook afscheid nam van het topic.
Maar nee hoor, daar ben je weer, dus bij deze weer heel veel dank voor de vermakelijke input.

Bedankt voor de inhoudelijke ( kuch) reactie!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:07

Maar nogmaals de vraag; heb je zelf ooit wetenschappelijk onderzoek gedaan en hoe vervals je zoiets?
Ik doe nu zelf een onderzoek naar ons eigen ontwikkelde project met ons eigen geld maar om het te kunnen publiceren moet je wel met iets degelijks komen en kan je echt niet maar wat doen :?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:39

Pocca_Locca schreef:
NatasjavE schreef:

Novo Nordisk brengt medicijnen voor mensen die leven met diabetes (Insulines en GLP-1), groeistoornissen en hemafolie op de markt

Toch wel. Kijk even naar de screenshots die ik bijgevoegd heb. Ze leveren een grondstof

En dan?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:00

Ja die grondstof kunnen zij als enige leveren.

Maar er zit zoveel controle op wetenschappelijk onderzoek en publicaties. Fraude wordt gewoon ontdekt. Dat heeft meneer Wakefield ook gemerkt :)

Het is daarnaast heel ‘normaal’ dat de farmaceutische industrie diverse wetenschappelijke onderzoeken aan universiteiten bijvoorbeeld sponsort.
Dat betekend niet dat zij bepalend zijn voor het onderzoek in hoe dat verloopt.
En ja als hun middel het beste werkt is dat voor hun fijn. Maar vaak zijn wetenschappelijke studies niet gericht op 1 middel. Dat hebben de bedrijven vaak zelf al onderzocht of in andere diverse trials.
De controle op wetenschap is zo groot dat de angst voor belangenverstrengeling ten aanzien van de uitkomst niet groot hoeft te zijn. En er dient altijd voor gewaakt te worden. Er dient controle te zijn en zo kan je dat beveiligen.

Als de farmacie niet meer mag sponsoren zou ook heel veel kanker onderzoek niet meer plaatsvinden. Ook zij leveren geld voor vrijwel al het onderzoek in die richting.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:10

Nogmaals: hoe onafhankelijk kan het nog genoemd worden. Wat is de definitie van onafhankelijk volgens jullie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:23

Pocca_Locca schreef:
Nogmaals: hoe onafhankelijk kan het nog genoemd worden. Wat is de definitie van onafhankelijk volgens jullie?

Nogmaals; weet je in vredesnaam wel hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Dan zou je deze vraag niet stellen.
Het is niet zo dat degene die betaalt de uitkomst van het onderzoek bepaalt ofzo.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:53

[quote="verootjoo"

Nogmaals; weet je in vredesnaam wel hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Dan zou je deze vraag niet stellen.
Het is niet zo dat degene die betaalt de uitkomst van het onderzoek bepaalt ofzo.[/quote]

Ja hoor ik weet wel hoe wetenschappelijk onderzoek werkt. Ben zelf geen wetenschapper om even op je vraag te antwoorden. Dat lijkt mij trouwens irrelevant, of de mensen die hier reageren zelf al dan niet wetenschappelijk onderzoek doen.

Het ZOU niet zo moeten zijn dat degene die betaalt, de uitkomst van een onderzoek bepaalt, nee..maar wat te denken van inspraak in de WIJZE van onderzoeken, door de onderzoeksvraag op een bepaalde manier te omschrijven, en vooral ook: bepalen wat wel en wat niet als bewijs geldt. Dat zijn wel degelijk tactieken die veel gebruikt worden. En zéker wanneer de geldschieter en/ of opdrachtgever van het onderzoek een financieel belang bij heeft bij een bepaalde uitkomst.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:02

verootjoo schreef:
Pocca_Locca schreef:

Het is niet zo dat degene die betaalt de uitkomst van het onderzoek bepaalt ofzo.

Ik bewonder je geduld, steeds weer geef je uitleg, maar het lijkt te vergeefse moeite.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:32

Pocca_Locca schreef:

Dat is toch totaal niet relevant. Als de antivax beweging denkt dat het onderzoek frauduleus is, dan kunnen ze gemakkelijk genoeg het onderzoek reproduceren en met de behaalde resultaten fraude aantonen. Gezien de grote commerciële partijen die er achter de antivax-agenda zitten, moeten de financiën voor zo'n onderzoek geen enkel probleem zijn. En tegelijkertijd geeft dat weer een boost aan hun eigen producten.

Maar op de één of de andere manier lukt het de antivax beweging maar niet om de door de wetenschap uitgevoerde onderzoeken te falsificeren, terwijl tot nu toe elk antivax onderzoek nog gefalsificeerd is. Maar een antivaxxer zal zich nooit afvragen hoe dat nou toch komt...

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:34

CharleyT schreef:
verootjoo schreef:

Ik bewonder je geduld, steeds weer geef je uitleg, maar het lijkt te vergeefse moeite.

CharleyT , ik bewonder je totale gebrek aan inhoudelijkheid in je reacties.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:37

tmr001 schreef:
Dank enzino!

Ook in Nederland is dit verdienmodel van toepassing - de Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken wordt bijvoorbeeld geleid door homeopaten:
https://demonitor.kro-ncrv.nl/artikelen ... homeopaten .

Die bieden "homeopatische alternatieven" en hebben er dus enorm financieel baat bij vaccinaties in een kwaad daglicht te stellen. Ze verkopen dingen als "homeopathische profylaxe" of bieden aan vaccinaties te "onstoren". Een beetje de Big Homeopatische Pharma zeg maar. Alleen dan met een beetje bewijs en een behoorlijk beetje minder toezicht.

Wel in 1x een stuk stiller hier trouwens -O-

Over wij van wc-eend gesproken.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:41

Karl66 schreef:
Pocca_Locca schreef:

Dat is toch totaal niet relevant. Als de antivax beweging denkt dat het onderzoek frauduleus is, dan kunnen ze gemakkelijk genoeg het onderzoek reproduceren en met de behaalde resultaten fraude aantonen. Gezien de grote commerciële partijen die er achter de antivax-agenda zitten, moeten de financiën voor zo'n onderzoek geen enkel probleem zijn. En tegelijkertijd geeft dat weer een boost aan hun eigen producten.

Maar op de één of de andere manier lukt het de antivax beweging maar niet om de door de wetenschap uitgevoerde onderzoeken te falsificeren, terwijl tot nu toe elk antivax onderzoek nog gefalsificeerd is. Maar een antivaxxer zal zich nooit afvragen hoe dat nou toch komt...

O mijn God, dat ik daar nog niet aan heb gedacht! Ik bedoel, geld zát, toch bij de “ antivaxx” beweging ( je moet nu maar even stoppen met dat soort kleuterachtige termen te pas en vooral te onpas gebruiken, het komt nogal wanhopig over. Gewoon even op de inhoud graag, schaapje.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:10

Het enige schaap dat ben jij.

Als jij niet doorziet dat de hele antivax beweging voornamelijk bestaat en wordt aangezwengeld door mensen die er financieel gewin bij hebben snap je het echt niet.

Del Bigtree verdient bakken geld er aan.
Wakefield zijn fraude was gericht op het verdienen van (veel) geld.
Homeopaten die ontstoren willen geld verdienen.
Joseph Mercola heeft een fortuin verdient aan alternatieve medicatie die vaccinatie zou vervangen.
https://www.washingtonpost.com/investig ... story.html

En dit alles is gebaseerd op nul,nul aan wetenschappelijk bewijs/onderzoek.
Enkel onderbuik gevoel.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:39

Pocca_Locca schreef:
Karl66 schreef:

O mijn God, dat ik daar nog niet aan heb gedacht! Ik bedoel, geld zát, toch bij de “ antivaxx” beweging ( je moet nu maar even stoppen met dat soort kleuterachtige termen te pas en vooral te onpas gebruiken, het komt nogal wanhopig over. Gewoon even op de inhoud graag, schaapje.

Met zinnen als "O mijn god" en woorden als "kleuterachtig", "wanhopig" en "schaapje" scoor je helaas zelf ook niet echt hoog op inhoudelijk argumenteren.

Wat wil je precies bewijzen met je screenshots? Dat er een onderzoek niet onafhankelijk is omdat er grondstoffen zijn geleverd door een medisch bedrijf? Ofzoiets? Ik snap niet zo goed wat je wil bewijzen.

Karl stelt een goede vraag:
Karl66 schreef:

Waarom geloof je die paar onderzoeken waarvan iedereen het er over eens is dat ze frauduleus zijn of niet betrouwbaar zijn wel relevant en de onderzoeken die aantonen dat vaccineren werkt en veilig is niet? Je gaf eerder aan dat je die Vera als zeer kundig en een echte expert beschouwd. In de praktijk heeft ze een prijs gekregen voor het produceren van pseudowetenschappelijke onzin. Wat Wakefield zegt vind je ook betrouwbaar, ondanks dat deze man uit zijn ambt is gezet, zijn onderzoek als frauduleus is gekenmerkt en uit ander onderzoek blijkt dat autisme niks met vaccinaties te maken heeft (Bron: https://www.ggznieuws.nl/home/groot-dee ... roorzaken/). In Denemarken zijn er bijvoorbeeld meer dan een miljoen (!) kinderen onderzocht. Vind je Wakefield een kundig onderzoeker en een goede arts?

Wanneer is volgens jou een onderzoeken betrouwbaar en een onderzoek goed? Je probeert nu betrouwbaar onderzoek onbetrouwbaar te doen lijken (denk ik) maar vaart blind op onbetrouwbaar onderzoek. Ik vind zelf het feit dat een medisch bedrijf een grondstof levert voor een onderzoek totaal geen reden om het onderzoek als afhankelijk van te bestempelen of onbetrouwbaar.

Leuk detail: er zijn in India al meer peuters doodgegaan door in een stoofpot te vallen dan door vaccinatie:
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... e-stoofpot

Over risico's gesproken...