Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:14

Qimm schreef:
Die novex waarvan je mij wat meegegeven had doet het goed op mijn haar. Heb je die in de winkel gekocht (zo ja, waar?) Of bestel je dat online?

Ik had je de leave-in meegedaan toch?
Dat is de Novex moviestar.
Ik kocht hem eerder bij de kruidvat maar zie hem niet meer staan op de site.
Online bestellen en dan laten afleveren in de winkel.
Geloof dat ik de laatste keer hem bij Bol heb besteld als pakket, shampoo, conditioner, leave-in en hairmask.

https://www.bol.com/nl/nl/p/novex-my-curls-movie-star-shampoo-conditioner-10-1oz-leave-in-hair-mask-35oz/9200000118899685/?bltgh=og-2ZLeb8QfYqE-gnCpBXw.2_5.10.ProductPageUrl

Qimm

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:18

Danku! Dan weet ik waar ik naar moet zoeken :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 13:35

+:)+ +:)+

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:01

Ik ben helemaal happy hier :')

Vandaag is alles binnen gekomen en ik kon niet wachten om het uit te proberen :):)

Dus heb ik mijn haren gewassen :')

Ze hadden wel wat gelijk over dat de shampoo voor je hoofdhuid van noughty vrij goed je haar uitdroogt. Maar gelukkig kwam daarna de wave hello conditioner :j

Ik heb na het douchen ook de wave hello curl cream gebruikt, mijn proteïne masker en bubble and bubble gel-olie. Oftewel een hele lichte gel.

Ik heb de denman borstel uitgeprobeerd en ik heb een föhn met diffuser gekocht dus die ook meteen uitgeprobeerd. Ik heb 0 hitte gebruikt en ik was met een kwartiertje klaar. Zo snel droogt mijn haar dus :')

Het was nog ietwat vochtig op sommige plekken toen ik klaar was maaaar dat heb ik express gedaan, gezien mijn haar vaak dat laatste kleine beetje graag zelf doet om de krul er goed in te krijgen. Het heeft zijn vruchten afgeworpen. Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Een flinke kop vol zoals je ziet. De volume die je krijgt met diffusen is niet normaal. Dit laat wel zien hoeveel haar ik heb en hoe dik :')

Ik vraag me wel eens af of ik nou meer wavy of echt curly ben. Ik denk een combi van beiden gezien ik wel krul heb wat s-vormen heeft maar er zitten ook flink wat krullen tussen die echt een springveer vorm hebben. Dus rond en niet golverig :')

Ik weet wel zeker dat het ook ligt aan hoe ik ze style na een douche. Dit kan er namelijk ook uit komen:

Afbeelding

Allebei van nature zo opgedroogt. Ben benieuwd wat jullie denken. Ik ben iig heel blij :):)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 16:08

Ooooh mooi! Vandaag doet mijn haar een tumbleweed na :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 17:51

Mooi hoor! Denk dat het nog een stukje kan op krullen! Ik vind het wel krullen en geen wavy.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:09

Ik ben gister geweest en ja ik heb wat slag, maar dat is er nu helemaal uit, denk niet dat ik voor wavy ga want is mij te veel werk
Producten in mijn haar vind ik vies ik voel dat … heb wel een moisturizer gekocht maar eigenlijk wordt mijn haar er slap van

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tita op 12-05-22 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:13

Tita, je 2de foto is niet zichtbaar?
LG....dat ziet er goed uit, gaat nog wel meer veranderen denk ik :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:14

Ik zie 2 foto’s hoor

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:16

Ik zie er ook 2

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:31

huh? hoe kan dat nou weer, ik zie hem niet

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:32

Ik zie hem wel. _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 18:35

-O- >;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 19:34

Kinke schreef:
Tita, je 2de foto is niet zichtbaar?
LG....dat ziet er goed uit, gaat nog wel meer veranderen denk ik :)

poes schreef:
Mooi hoor! Denk dat het nog een stukje kan op krullen! Ik vind het wel krullen en geen wavy.

Ik denk het ook. Ik ga volgende keer een andere borstel proberen. Ik moet ook even kijken of ik er op een of andere manier voor kan zorgen dat mijn haar niet half droog is tegen de tijd dat ik alle producten erin heb. Ik doe mijn haar altijd in 4 delen, maar dat eerste deel is tegen de tijd dat ik met het laatste klaar ben alweer half droog. Ik gok dat ik er meer uit kan halen als ik mijn haar kan diffusen met iets natter haar. Mijn haar droogt gewoon te snel _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:15

gewoon een mist bottle aanschaffen, werkt heel fijn

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:46

Mag ik me ook melden?

Ik heb haartype 2a. Echt dat typische hele dunne haar met hier en daar een slag en sommige plukken stijl. Ik doe m’n haar al jaren met de stijltang maar zo heel af en toe met een beetje mousse en scrunchen maak ik er wat krullen in.

Wil het nu iets beter aanpakken en kijken wat er nog meer met mijn haar kan dan stijlen. Heb andere shampoo en conditioner gekocht, een leave in en een fijne mousse. Gel, olie en masker werkt niet bij mijn dunne piekhaar. Nu alleen nog op zoek naar een föhn met diffuser. Liefst 1 die niet te hard blaast omdat mijn hele lichte haar dan alle kanten op gaat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 20:50

Kinke schreef:
gewoon een mist bottle aanschaffen, werkt heel fijn

Een van mijn borstels werky veel sneller. Als ik hem onder de kraan houd en dan ermee kam is mijn haar zo nat. Maar dat doe ik ook al. Dan is alsnog mijn haar half droog zogauw ik begin aan diffusen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 08:57

_Nelleke_ schreef:
Mag ik me ook melden?

Ik heb haartype 2a. Echt dat typische hele dunne haar met hier en daar een slag en sommige plukken stijl. Ik doe m’n haar al jaren met de stijltang maar zo heel af en toe met een beetje mousse en scrunchen maak ik er wat krullen in.

Wil het nu iets beter aanpakken en kijken wat er nog meer met mijn haar kan dan stijlen. Heb andere shampoo en conditioner gekocht, een leave in en een fijne mousse. Gel, olie en masker werkt niet bij mijn dunne piekhaar. Nu alleen nog op zoek naar een föhn met diffuser. Liefst 1 die niet te hard blaast omdat mijn hele lichte haar dan alle kanten op gaat.

hier hetzelfde haar! Bij mij werkte mousse juist niet en gel beter. Ik doe mijn haar kletsnat na het douchen in een handdoek wikkelen en dat zo'n maximaal 10 minuten laten zitten. Er is voor de volume een bepaalde balans nodig tussen al opgedroogd (&pluizig volgens de CG methode) en stylen op kletsnat haar. Te nat dan zijn de krullen heel mooi maar heb ik echt 3 krullen, te droog dan krijg ik de crunch er niet meer uit en zijn de krullen minder gedefinieerd.

Spoiler:
voor CG zat het vaker zo:

Afbeelding

en nu (als ik heel veel moeite doe) kan het wel eens zo uitpakken

Afbeelding

Maar als ik helemaal niks met mijn haar doe, krult de onderlaag nu wel mooi op, alleen de bovenlaag blijft dan achter.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:06

Ik ben ook weer blij met mijn nieuwe kapsel! Was het lange even helemaal zat dus heb er flink de schaar in laten zetten. Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik vind het wel altijd heel anders zitten na de kapper dan als ik het zelf stijl, dus ga er weer even lekker mijn weg in vinden de komende dagen :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:13

Wat een leuke vrolijke foto :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:13

Staat je super goed!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 17:19

heel gaaf!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 18:06

Qimm schreef:
Wat een leuke vrolijke foto :D

Haha het was een foto voor m'n beste vriendinnetje en dacht so what, ik knal hem ook gewoon op bokt :') de voorfoto kon dan wel echt niet.

Thanks voor de complimentjes, heb lang getwijfeld maar dacht nu gaan we het gewoon doen :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:02

Mooi!

Ik heb echt een dip met mijn krullen vind ik. Morgan ga ik een maand naar Afrika dus dan laat ik het sowieso los.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 19:04

Oh gaaf, van Afrika dan. Waar ga je heen?