_Nelleke_ schreef:Mag ik me ook melden?
Ik heb haartype 2a. Echt dat typische hele dunne haar met hier en daar een slag en sommige plukken stijl. Ik doe m’n haar al jaren met de stijltang maar zo heel af en toe met een beetje mousse en scrunchen maak ik er wat krullen in.
Wil het nu iets beter aanpakken en kijken wat er nog meer met mijn haar kan dan stijlen. Heb andere shampoo en conditioner gekocht, een leave in en een fijne mousse. Gel, olie en masker werkt niet bij mijn dunne piekhaar. Nu alleen nog op zoek naar een föhn met diffuser. Liefst 1 die niet te hard blaast omdat mijn hele lichte haar dan alle kanten op gaat.
hier hetzelfde haar! Bij mij werkte mousse juist niet en gel beter. Ik doe mijn haar kletsnat na het douchen in een handdoek wikkelen en dat zo'n maximaal 10 minuten laten zitten. Er is voor de volume een bepaalde balans nodig tussen al opgedroogd (&pluizig volgens de CG methode) en stylen op kletsnat haar. Te nat dan zijn de krullen heel mooi maar heb ik echt 3 krullen, te droog dan krijg ik de crunch er niet meer uit en zijn de krullen minder gedefinieerd.
Spoiler:
voor CG zat het vaker zo:

en nu (als ik heel veel moeite doe) kan het wel eens zo uitpakken

Maar als ik helemaal niks met mijn haar doe, krult de onderlaag nu wel mooi op, alleen de bovenlaag blijft dan achter.