Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:09

Heftig zeg, en hoe weten ze zeker dat die tumor goedaardig is?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 21:50

Meid wat rot allemaal!

Goedaardig hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ie geen schade veroorzaakt of nergens op drukt. Wat is het plan met dat ding? Ik bedoel, erger dan nu kan toch haast niet.. weghalen is niet nodig/geen optie?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 23:04

Er is ooit een ct scan gemaakt met contrastvloeistof via infuus en toen bleek het goedaardig, geen nierkanker iig. Daar waren ze eerst bang voor.

Wat het plan nu is, weet ik nog niet. Er is nog geen woord over gezegd.. Weet alleen dat er weer een CT scan gemaakt gaat worden en dat ik 12 November een afspraak heb bij de Uroloog waar ik ook bij was toen ze dachten dat ik niercelkanker had. Toen ik dat zag schrok ik wel even, want zijn aandachtsgebieden zijn oncologie, robotchirurgie en laparoscopie.. Maargoed, ik ben totaal niet bang dat het toch iets kwaadaardigs oid blijkt te zijn.

Ik weet wel dat deze soort tumor geen kwaad kan als hij klein is (3.5/4 cm), maar als hij groter word, word de kans op een bloeding groot.. Omdat er veel aders in zitten, die ook zwakker zijn dan normale aders. Opereren blijkt ook niet zo makkelijk...

Dus ik denk dat ze met die CT scan willen kijken wat ze er aan kunnen doen..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:24

Hoe is het nu met je?

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 02:20

Beetje wisselend, maar wel minder pijn gelukkig. Slaap weer een stuk beter, ben veel minder moe en m'n gedachten zijn ook een stuk minder negatief :+ Alleen jammer dat ik nu regelmatig misselijk ben.. Neem de oxycodon alleen als het écht nodig is, maar ook als ik het niet gehad heb, ben ik afentoe flink misselijk. Maargoed, heb woensdag een afspraak bij m'n huisarts.
Kan gelukkig wel eten en drinken, dus dat is geen probleem. Maar prettig is anders..

Ondertussen ook een afspraak voor de CT-scan, 5 november. Moet van te voren een halve liter drinken en krijg contrastvloeistof via het infuus. Ze doen gewoon m'n hele buik, niet alleen nieren.

Ben heel benieuwd, want; In de rechternier is een angiomyolipoom van 5 cm zichtbaar. Geen tekenen van bloeding, geen vocht rond de nier .
Verder aan nieren, milt, pancreas, lever en aorta geen afwijkingen. Normale galwegen. Status bij cholecystectomie.
Rechts is er sprake van pleuravocht.
In de onderbuik een cyste van 3,3 cm van het linkeradnex, verder in de onderbuik geen bijzonderheden.

Het zal ook eens niet. Ben al eens geopereerd aan een cyste op m'n andere eierstok := Dus hoop dat deze vrijwillig oprot, of zo klein blijft.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 22:42

Als ik dit zo lees TS, hoe kom je als jonge gezonde vrouw aan pleuravocht? Hebben ze daar al een verklaring voor?

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 18:00

Je weet dat oxycodon heel verslavend is? Ik zou het niet durven nemen. Wel een heel heftig verhaal hoor! Hopelijk krijg je snel antwoorden op al je vragen..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:44

beccy schreef:
Je weet dat oxycodon heel verslavend is? Ik zou het niet durven nemen. Wel een heel heftig verhaal hoor! Hopelijk krijg je snel antwoorden op al je vragen..

En jij weet ook dat pijn gekmakend is?? Natuurlijk slik je het liever niet maar soms heb je geen keus. Ts heeft al zoveel geprobeerd dit is het enigste wat een beetje helpt .
En ts schrijft dat ze er terughoudend mee is.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 21:58

beccy schreef:

Wedden dat als je vergaat van de pijn dat je wel wil?
Ik slik ook oxycodon, zonodig en dat gaat prima.
Afspraak is max 1x per week voor even rust aan mijn rug en dat gaat fantastisch.
Ik blij dat ik dan even geen pijn heb en doordat ik bij nood het mag gaat revalideren makkelijker.
Waarom? Bij nood mag het dus durf ik de grens op te zoeken zonder te hoeven verrekken van de pijn als ik eens mis gok.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 22:45

moonfish13 schreef:
beccy schreef:

Wedden dat als je vergaat van de pijn dat je wel wil?
Ik slik ook oxycodon, zonodig en dat gaat prima.
Afspraak is max 1x per week voor even rust aan mijn rug en dat gaat fantastisch.
Ik blij dat ik dan even geen pijn heb en doordat ik bij nood het mag gaat revalideren makkelijker.
Waarom? Bij nood mag het dus durf ik de grens op te zoeken zonder te hoeven verrekken van de pijn als ik eens mis gok.

nou precies dit haha

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-19 21:21

Annenas schreef:
Als ik dit zo lees TS, hoe kom je als jonge gezonde vrouw aan pleuravocht? Hebben ze daar al een verklaring voor?

Ik denk dat ze er wel een verklaring voor hebben, maar die hebben ze mij niet verteld := Ik heb verder niks te horen gekregen in het ziekenhuis, alleen dat mijn nieren slank waren en geen bloeding. Daarna kreeg ik een afspraak bij de Uroloog en voor een CT scan. Ik las toen op internet bij uitslagen dat de tumor op mijn nier een keer zo groot is, van dat pleuravocht en de cyste op m'n eierstok.

Als ik daar niet op had gekeken, had ik niet eens geweten waarom ze een CT scan willen maken :+

Wel was ik al langer afentoe iets benauwd. Toen ik opgenomen werd hebben ze een longfoto gemaakt waar niks op te zien was. Na 2/3 dagen deed diep inademen pijn en moest ik dan ook soms hoesten. Nouja, meer diep inademen en dan een kuch zegmaar. Ook had ik pijn als ik op m'n zij lag of helemaal plat.
Maar dat is nu weer over, ben niet meer benauwd geweest en de pijn die erger werd met ademen is ook weg.

Dat Oxycodon verslavend is weet ik idd. Ben er ook heel voorzichtig mee, neem het echt alleen als ik veel pijn heb. Afentoe houd ik het gewoon niet uit zonder idd -O-

Ondertussen van m'n huisarts antagel gekregen, dat helpt wel redelijk tegen de misselijkheid :j Ze dacht dat m'n misselijkheid kwam doordat m'n maag geirriteerd is door de medicijnen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 15:03

Hoe gaat het nu met jou?

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:48

J1995 schreef:
Annenas schreef:

Ik denk dat ze er wel een verklaring voor hebben, maar die hebben ze mij niet verteld := Ik heb verder niks te horen gekregen in het ziekenhuis, alleen dat mijn nieren slank waren en geen bloeding. Daarna kreeg ik een afspraak bij de Uroloog en voor een CT scan. Ik las toen op internet bij uitslagen dat de tumor op mijn nier een keer zo groot is, van dat pleuravocht en de cyste op m'n eierstok.

Als ik daar niet op had gekeken, had ik niet eens geweten waarom ze een CT scan willen maken :+

Wel was ik al langer afentoe iets benauwd. Toen ik opgenomen werd hebben ze een longfoto gemaakt waar niks op te zien was. Na 2/3 dagen deed diep inademen pijn en moest ik dan ook soms hoesten. Nouja, meer diep inademen en dan een kuch zegmaar. Ook had ik pijn als ik op m'n zij lag of helemaal plat.
Maar dat is nu weer over, ben niet meer benauwd geweest en de pijn die erger werd met ademen is ook weg.

Dat Oxycodon verslavend is weet ik idd. Ben er ook heel voorzichtig mee, neem het echt alleen als ik veel pijn heb. Afentoe houd ik het gewoon niet uit zonder idd -O-

Ondertussen van m'n huisarts antagel gekregen, dat helpt wel redelijk tegen de misselijkheid :j Ze dacht dat m'n misselijkheid kwam doordat m'n maag geirriteerd is door de medicijnen.

Ik hoop dat je intussen wat meer duidelijkheid hebt

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-19 16:19

Het gaat opzich wel goed. Besloten de operatie door te laten gaan in het ZH waar ik nu ben, dat gebeurd dus 25 November.
Heb nog gevraagd naar het verschil met de operatie in het radboud, daar doen ze de operatie anders. Maar het enige verschil daar is dat ze eerst onder plaatselijke verdoving een tijdelijke lead prikken en ze nu bij mij direct de lead plaatsen die ook blijft zitten als het werkt.

Ondertussen ook te horen gekregen dat ze de tumor op mijn nier willen behandelen met embolisatie. Dus via m'n lies naar binnen en dan de ader van dat ding dicht maken.
Maar voorlopig gaat dat niet gebeuren, eerst de operaties voor de neurostimulator klaar hebben.

Arts gaat het nog wel overleggen met z'n collega's, dus hoor later meer. Sowieso weet ik nog niet of ik daar aan wil beginnen. Denk dat ik het liever gewoon afwacht.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:10

J1995 schreef:
Het gaat opzich wel goed. Besloten de operatie door te laten gaan in het ZH waar ik nu ben, dat gebeurd dus 25 November.
Heb nog gevraagd naar het verschil met de operatie in het radboud, daar doen ze de operatie anders. Maar het enige verschil daar is dat ze eerst onder plaatselijke verdoving een tijdelijke lead prikken en ze nu bij mij direct de lead plaatsen die ook blijft zitten als het werkt.

Ondertussen ook te horen gekregen dat ze de tumor op mijn nier willen behandelen met embolisatie. Dus via m'n lies naar binnen en dan de ader van dat ding dicht maken.
Maar voorlopig gaat dat niet gebeuren, eerst de operaties voor de neurostimulator klaar hebben.

Arts gaat het nog wel overleggen met z'n collega's, dus hoor later meer. Sowieso weet ik nog niet of ik daar aan wil beginnen. Denk dat ik het liever gewoon afwacht.

Hopelijk loopt het nu een beetje degelijk.
Vind dat zo vermoeiend die weg naar de artsen

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:22

Vandaag de dag van de operatie.. hoe gaat het nu?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:56

Ik duim ook voor je vandaag!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:03

Ik ook!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:31

Succes TS!

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:40

Succes

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 15:41

Succes! Hoop zo dat t verbeterd voor je

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:12

Hoe voel je je?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:47

Succes meid!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 20:21

Even korte reactie, ben heel erg moe namelijk :z

Operatie is helemaal goed gegaan *\o/*

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 20:23

Wauwie! Nu maar snel aansterken wn neter worden!