Ik ben transgender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:53

Wow, ik ben het helemaal met Ibbel en Urbanus eens: mannelijk en super sexy! :~

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 18:56

Love it!!! en idd heel sexy <3

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:03

soesita schreef:
Wow, ik ben het helemaal met Ibbel en Urbanus eens: mannelijk en super sexy! :~


Smaken verschillen, ik zie meer een knappe dame met een getekend snorretje. Waarschijnlijk breekt de hel los nu, maar dit is simpel de waarneming van een gay man met hetero achtergrond.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-23 20:32

CharleyT schreef:
soesita schreef:
Wow, ik ben het helemaal met Ibbel en Urbanus eens: mannelijk en super sexy! :~


Smaken verschillen, ik zie meer een knappe dame met een getekend snorretje. Waarschijnlijk breekt de hel los nu, maar dit is simpel de waarneming van een gay man met hetero achtergrond.


Dat mag je vinden uiteraard. Maar in het kader van dit topic had je dan beter niet gereageerd.

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:45

soesita schreef:
Wow, ik ben het helemaal met Ibbel en Urbanus eens: mannelijk en super sexy! :~
[/quote]

CharleyT
Berichten: 4028
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 09:46

Ok dan, even vergeten dat het of lovend reageren is, of niet reageren.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 10:18

CharleyT schreef:
Ok dan, even vergeten dat het of lovend reageren is, of niet reageren.

Nee, je bent even vergeten dat het voor een trans domweg pijnlijk is, zo'n opmerking.

Hiraeth

Berichten: 3235
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 11:07

CharleyT, ik heb er even een paar uur overheen laten gaan voordat ik reageer.

Vooropgesteld wil ik zeggen dat ik in mijn dagelijkse leven dusdanig veel euforie ervaar, dat dysforie bij mij zelden nog een groot probleem is. Mensen die mij niet kennen zien mij 100% als man, mede door het feit dat ik 1.85 ben en een donssnorretje heb. Tijdens mijn Eurovisiefeest zat er donkerblauwe glitter in voor het effect, maar de dons is echt. ( :+ ) Ik heb intussen niet meer een constante stroom van validiteit en erkenning van vreemden nodig om te functioneren, omdat ik intussen de solide basis heb dat mijn genderexpressie eindelijk in de buurt komt van mijn genderidentiteit: Ik ben een man, mensen zien een man.

Maar toch kwam er een emotie naar boven door je bericht, en dat was vooral boosheid. Ik snap namelijk niet dat je zo lomp kunt zijn om een dergelijk bericht te plaatsen in de context van dit topic en mijn bericht. Iemand stelt zich kwetsbaar op en deelt een moment dat voor hem een kleine mijlpaal is (en nog steeds :D), met daarbij zélfs de boodschap om niet in te gaan op het 'vrouwelijke' in de foto. Dat je er dan voor kiest om zowel die wens te negeren, maar er ook koppig dwars tegenin te gaan op zo'n moment, vind ik persoonlijk gewoon onsmakelijk en zelfs een beetje harteloos.

Iedereen is van mij welkom in dit topic, omdat er gewoon echt veel te leren is en veel ruimte is om dingen te vragen. Maar alsjeblieft, het is een gevoelig topic en enige tact is toch wel welkom. Hopelijk kun je dat begrijpen, al is het maar omdat hier ook mensen zijn die minder ver in het traject staan en soms gewoon wél even de validiteit nodig hebben om de euforische pauwenveren uit te mogen waaieren.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:15

Hiraeth, zelfs de cis-genders hier (ik tenminste wel) voelen boosheid.
Gewoon idd lomp en niet-invoelend zoiets te schrijven.
En voor CharleyT die zoals hij zelf schrijft gay is en vermoedelijk meer dan genoeg pijnlijke ervaringen in dat traject meegemaakt heeft gezien z'n 'hetero-achtergrond' (ook z'n eigen woorden), is het dubbel stupide om te denken dat je zoiets er uit kunt (en moet) flappen.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:22

Ik vind je er fantastisch uitzien. Het is ongeveer de look die mij ook het meeste euforie geeft. Net omdat het die gender-stereotiep doorbreekt.

De mijne is niet echt, maar dit is hoe ik me op mijn best voel.
Afbeelding

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:49

Ik vind je uitstraling juist heel mannelijk op de foto's, Hiraeth. Ik zie ook wat genderfluïde (schrijf je dat zo?) maar dat is denk ik mijn eigen associatie met make-up.

Ik zie het in mijn eigen omgeving ook steeds meer, (cis)mannen die middels make-up hun identiteit kenbaar maken, erg mooi.

Enne, zeker vroeger, deed ik weleens een lijntje op tijdens het uitgaan, leuke tijden :D

Earth

Berichten: 8025
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:53

Ik las even 'deed ik wel eens een lijntje.' _O- Ik dacht boefje!! :')

Ik vind je gewoon een geweldig knappe vent G maar dat wist je al <3

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:54

Hiraeth schreef:
Ik heb de afgelopen pagina's heel geboeid gelezen, maar niet echt de tijd/energie gehad om me er in te mengen. Ik wil alleen even zeggen dat ik blij ben met hoe jullie met elkaar in gesprek gaan en jullie visies delen. <3

Hoe dan ook... Gisteren had ik een Eurovisiefeestje met wat Deense medestudenten en het was echt supergezellig! Het thema was glitter, maar als je ooit het Deense straatbeeld hebt gezien qua mode, dan weet je dat glitter en Denemarken niet echt samengaat. := Uit wanhoop dus bij de Normal een setje glitter make-up meegenomen en... eyeliner.

Normaal gesproken is er een overlap tussen mijn genderidentiteit en seksualiteit waarbij mijn interesse vooral uitgaat naar de doodnormale man van middelbare leeftijd, maar ik wilde dus even iets meer de Eurovisiehomo uithangen. :+ Het was voor mij even psychologisch ook een soort drempeltje waar ik even een keer overheen moet stappen. Hoewel ik denk dat ik het niet echt vaak ga herhalen (niet mijn stijl :+), voelt het goed dat ik mezelf geen enkel moment vrouwelijk heb gevoeld. <3 Ik ben blij dat ik wat kan experimenteren met af en toe androgyne expressies (voor feestjes) zonder daarbij het gevoel te hebben mezelf te verliezen. :j

(Dit is trouwens geen uitnodiging om te gaan zeggen "Nou, dit en dit ziet er wel vrouwelijk uit...", maar ik snap dat dat wel duidelijk is hier. :D)

[ [url=m/qRvin4.png]Afbeelding[/url] ]

Ohhh mannen met eyeliner en make-up, nomnom <3

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 11:58

Earth schreef:
Ik las even 'deed ik wel eens een lijntje.' _O- Ik dacht boefje!! :')

Ik vind je gewoon een geweldig knappe vent G maar dat wist je al <3
Haha, nee nee!

Al was er wel ooit een taxichauffeur die tijdens het uitstappen vroeg of ik nog mijn neus wilde poederen. Waarop mijn antwoord was: nee dank u, ik heb mijn eigen make-up bij me :+

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 12:01

Mannen met mooie oog make up, kom maar door! Ik vind het bij Hiraeth heel goed staan.

Wie ik trouwens ook geweldig vind, als rolmodel, is Jonathan Van Ness, van queer eye. Die heeft lang golvend haar en een baard maar draagt ook graag "vrouwenkleding" en (hoge) hakken.

Ik heb de taaldiscussie ook gevolgd en vooral eens nagedacht over wat ik hiervan vind en ben tot de conclusie gekomen dat ik de gewenste naamwoorden wel wil gebruiken maar vanuit een traditionele Nederlandse grammaticale opvoeding moeite heb met meervoudsvormen voor een enkel(voudig)e persoon. Die/dat voelt OK voor mij, hen/hun een stuk minder. Ik ervaar dat vooral als erg onlogisch maar zoals gezegd, ik wil het best proberen want vooruitgang gaat niet altijd vanzelf.

Hiraeth

Berichten: 3235
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-23 12:04

@Berryz: Nice! =:) Ik vind je kapsel ook heel vet! Ik heb zelf nagedacht of ik voor een matje wilde gaan, maar ik heb mezelf er maar uitgepraat. _O- Ik ga in juni namelijk mijn favoriete niet-Scandinavische acteur zien* en voor die tijd durf ik geen grote veranderingen uit te halen. _O-

@Ailill _O-

En <3. Ik moet wel zeggen dat dit op z'n hoogst een situatie gaat zijn die zich gaat herhalen binnen het uitgaansleven, want het past niet echt bij mijn eigen comfortabele versie van genderexpressie. :') Mijn interne Pinterestboard met mannen die rolmodellen zijn in mijn leven bestaat uit mannen van 50+ met snorren en/of baarden die je op de gemiddelde vissersboot verwacht. Ik denk dat ik dus liever op een boot op de Sont vaar dan dat ik eyeliner opdoe. _O-

* Favoriete niet-Scandi acteur is Russell Crowe en sinds 2013 mijn favoriete internationale acteur en ergens vind ik het ook grappig om te zien hoe mijn houding tegenover hem in de afgelopen tien jaar heel erg is veranderd adhv mijn eigen levensverhaal en houding. Aangezien mijn IRL leven niet echt bestaat uit veel geschikte mannelijke rolmodellen haal ik heel veel uit bekende mensen en dat heeft me heel erg gevormd tot hoe ik me nu comfortabel voel. Maar dat is misschien een gesprek voor later. _O-

Galaika

Berichten: 599
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 19:53

Wauw, wat knap Hiraeth! Ik ben blij voor je dat je make-up en vrouwelijkheid los kon koppelen van elkaar. Dat toont in mijn ogen echte mannelijkheid (ik hoop dat dit niet raar geformuleerd is).

Ik vind het dan wel weer jammer dat zelfs iemand uit dezelfde community weer de nood voelt om zijn mening te geven. We gaan door gelijkaardige dingen dus je zou eigenlijk wel verwachten dat iemand dan meer begrip en tact heeft. Jammer.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:50

@Berryz: stoer! Die haarkleur en dat hemd matchen helemaal. 8-)

Om nog even terug te komen op dat plaatje met die toiletten: dat vind ik geen mooie oplossing, omdat je mensen daarmee alsnog in ongemakkelijke situaties "dwingt". Niemand hoeft te weten of ik wel of geen piemel heb. En of ik een plastuit gebruik of niet. Etc.

Een imo betere oplossing heb ik hier in een clubhuis gezien: staand plassen vs. zittend plassen. Met voor staand plassen ook cabines. Dát is echt voor iedereen gelijk en voor iedereen vrije keuze. +:)+

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:22

Je hoeft het niet met alles eens te zijn, of iedereen even mooi. Maar het wordt in elk geval wel gewaardeerd als je je opmerking voor je kunt houden. Dat geldt ook voor cis mensen, als bijvoorbeeld een vrouw zegt 'ik draag nooit een jurk maar ik geloof dat ik deze wel vind gaan', dan is het ook niet aardig om te zeggen/schrijven dat je het lelijk vindt. Of totaal niet bij haar vindt passen en dat ze normaal moet doen.

Nogmaals, dat mag je vinden, maar het is niet aardig om te zeggen.

Overigens zie ik persoonlijk het vrouwelijke er niet aan Hiraeth :) ik vind het een kunstenaar- achtige look (maar misschien is dat een vooroordeel van mij over de combi snor en langer haar :') )

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:58

Berryz schreef:
Ik vind je er fantastisch uitzien. Het is ongeveer de look die mij ook het meeste euforie geeft. Net omdat het die gender-stereotiep doorbreekt.

De mijne is niet echt, maar dit is hoe ik me op mijn best voel.
[ [url=m/fkei52.jpg]Afbeelding[/url] ]


Houd hier echt van.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 23:09

soesita schreef:
@Berryz: stoer! Die haarkleur en dat hemd matchen helemaal. 8-)

Om nog even terug te komen op dat plaatje met die toiletten: dat vind ik geen mooie oplossing, omdat je mensen daarmee alsnog in ongemakkelijke situaties "dwingt". Niemand hoeft te weten of ik wel of geen piemel heb. En of ik een plastuit gebruik of niet. Etc.

Een imo betere oplossing heb ik hier in een clubhuis gezien: staand plassen vs. zittend plassen. Met voor staand plassen ook cabines. Dát is echt voor iedereen gelijk en voor iedereen vrije keuze. +:)+

Maak gewoon een ruimte met urinoirs en toiletten waar je kunt zitten :) genderneutraal. Hebben we thuis ook, al jaren :+

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 23:17

Gewoon allemaal toiletten. Vrouwen doen toch al langer over zeiken, en hebben weinig aan een cabine met een urinoir er in.

Verder helemaal mee eens. Genderneutrale WCs heeft iedereen allang in z'n eigen huis, waarom dat buitenshuis opeens niet zou kunnen is me een raadsel.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 02:53

Dankjewel allemaal. Het voelt echt fijn om mezelf eens echt te tonen.

Op het werk hangt bij de vrouwenwc "verboden voor mannen" en ik snap waar ze van komen (ze worden dan gebruikt en Goor achtergelaten) maar het voelt ook gewoon heel fout.

Echt vlak nadat ik dit schreef werd er op de wc naar me geroepen om zeker te zijn dat er geen man zat. Echt, dit gaat me er wel over. 8)7

pien_2010

Berichten: 44036
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:28

Ibbel schreef:
Gewoon allemaal toiletten. Vrouwen doen toch al langer over zeiken, en hebben weinig aan een cabine met een urinoir er in.

Verder helemaal mee eens. Genderneutrale WCs heeft iedereen allang in z'n eigen huis, waarom dat buitenshuis opeens niet zou kunnen is me een raadsel.


Waarom? Omdat wij zitten? Helaas hebben wij geen ruimte voor urinoir zoals in ons vorige huis, anders was hij er geweest. Mijn man kan beter uitplassen als hij staat, dus verdwijnt nogal eens in onze Park tuin in de struikjes.

Hiraeth , ik denk dat jij hier, Zuid Frankrijk, niet zouden opvallen, want veel mannen en jongens hebben hier wat fijnere gelaatstrekken. Erg mooi en ook mannelijk, maar wel wat anders als mensen uit het hoge noorden of uit Nederland.

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 07:55

Een toilet maakt toch niet dat je niet kunt staan als vent (even als algemene term voor iedereen die staand plast)?
Een urinoir maakt wél dat je als vrouw (even als algemene term voor iedereen die zittend plast) niet kunt zitten.

Dat er vrijwel altijd net zoveel toiletten voor mannen (idem term) als voor vrouwen (idem term) zijn in openbare gelegenheden maakt dat de rijen bij de vrouwentoiletten altijd groot zijn en er zelden rijen bij de mannentoiletten staan.

Op het moment dat er 20 toiletten zijn voor iedereen, kan de verdeling veel makkelijker naar 14 zitters en 6 staanders schuiven. Als de verdeling 10 hokjes en 10 urinoirs wordt hebben de zitters nog steeds lange rijen...