2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:00

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:31

Pindakaas 1 : Suusjepluus 0 -O-

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:33

Suusjepluus schreef:
Pindakaas 1 : Suusjepluus 0 -O-

:(:)

Ik kom net trouwens ook een lekker recept tegen voor gezonde appeltaart.

tussendoor/recept-appeltaart-zonder-suiker-boter-en-ei/

Ook maar eens maken :9

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:34

Euh.. goeie link zo :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:35

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:43

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 04:01

Heel interessant dat filmpje hierboven!

Jaimy kom maar op met die foto hoor, ben benieuwd! Mijn doel is naast afvallen ook strakker worden en doe dan ook krachttraining. Vorig jaar was ik op mn droogst en had ik eindelijk een sixpack haha, daar wil ik weer naartoe. Werk je naar een wedstrijd toe of niet?

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:59

Ben niet bij met lezen. Na de discussie van vorige week zelfs gestopt met volgen, maar inmiddels toch wel weer nieuwsgierig naar jullie en heb 2 vragen.

Een: was eerste week bijna een kilo kwijt, nu een halve kilo erbij... Ben sinds gisteren wel ongesteld. Nu lees ik dat dat kan schelen, maar kan me eigenlijk niet herinneren dat dat eerder ook zo was. Had zelf het idee dat ik rond mijn eisprong het zwaarst was... Hoe is dat bij jullie?

En twee: vorige week ging het prima, maar nu na het avondeten heeeel veel zin in zoet. Hoe gaan jullie daar mee om? Heb me gisteravond 'vergrepen' aan een stuk chocoladeletter van mijn dochter, dat er nog lag...

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:09

Voor mijn menustruatie ga ik vocht vasthouden en weeg ik altijd meer. De 2e dag van mn menustruatie ben ik dat weer kwijt. Ook heb ik dan enorme last van vreerbuien.

Tot nu toe gaat t goed hier. Ik ben van de 77,5 kg naar de 74 kg gegaan.

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:37

jaimy10 schreef:
SharonIndezz schreef:
Heb je een foto van nu Jaimy? Of is dat te gewaagd op een forum? Ben wel benieuwd hoe zo iets eruit ziet :=

Zet ik niet hier op hihi, kan wel even via PB een appje doen :D

Ik ben ook wel benieuwd :o

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 08:47

Haii Ik leed voornamelijk mee en zo nu en dan post ik wat, las ergens dat iemand zei dat het hier zo stil is, zal ook proberen iets meer te kletsen

Hier super slecht weekend gehad
Zoon werd vrijdag jarig = visite
Zaterdag kwam er nog visite
En gisteren nog een keer

Dus 3 dagen taart gehad en hapjes haha
En nu is er nog veel taart over
Denk dat ik maar wat naar mijn schoonouders breng

Vanavond staat fitnessen weer op de planning :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:51

ik mag me echt niet blind staren op gewicht, want dit weekend was een ehel actief, maar ook 1x met de vriendinnen gaan eten (moet kunnen) en gisteren wou vriendlief zelf pizza maken... Gelukkig heel veel gesport, maar nu is er van die 1.5kg maar 0.7kg meer over. Hoewel ik me probeer te troosten dat het mss spiermassa is...
Als tussendoortje gaat vriendlief om het "goed te maken" proberen een koekje te bakken met kokosmeel en havermout. Ik ben benieuwd of als iemand een receptje heeft?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 09:59

Wbt kcal in de koekjes en mueslirepen die ik heb gemaakt.
Ja als je alles achter mekaar opeet zit je alsnog aan veel kcal haha.

Koekjes:
1 banaan = 100 kcal
50 gr havermout = 178 kcal
Paar nootjes = 100 kcal
Ik heb er 8 koekjes van gemaakt dus ongeveer 48 kcal per koekje.

Mueslirepen zitten wat meer ingrediënten in maar deze heb ik in 16 stukken gesneden.
Dus ik denk dat het allemaal wel meevalt en ik had gewoon heel erg zin in wat zoets.
(Stond een cupcake in de keuken en die keek me aan _O- )

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:44

JosjeDZ schreef:
En twee: vorige week ging het prima, maar nu na het avondeten heeeel veel zin in zoet. Hoe gaan jullie daar mee om? Heb me gisteravond 'vergrepen' aan een stuk chocoladeletter van mijn dochter, dat er nog lag...

Gewoon niet mieten en afzien haha :')

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:58

Lekker bijgelezen na een weekend afwezig :D

Hier niet zo'n goed weekend gehad kwa gezond eten, maarja een weekend weg geweest in een leuke stad en 3 avonden op rij uit eten kan ook niets anders. Vandaag weer verder op de normale toer en dan van de week maar weer een keer op de weegschaal. Ik gok dat de schade niet zo groot is dat ik ben aangekomen maar zal ook zeker niet afgevallen zijn.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:59

MerleSimone schreef:
Heel interessant dat filmpje hierboven!

Jaimy kom maar op met die foto hoor, ben benieuwd! Mijn doel is naast afvallen ook strakker worden en doe dan ook krachttraining. Vorig jaar was ik op mn droogst en had ik eindelijk een sixpack haha, daar wil ik weer naartoe. Werk je naar een wedstrijd toe of niet?

Jaa werk naar een wedstrijd toe! Foto's filmpjes enzo deel k liever niet zo, maar staat veel op insta en recent kan via de app :=

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:00

Nies_ schreef:
JosjeDZ schreef:

Gewoon niet mieten en afzien haha :')

Dat groot glas water en of kwark als r nog in totaal past en anders zoals hierboven pech :')

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:10

Blegh telefoon laten vallen -O- Uit frustratie gisteren maar de rest van mijn chocoladereep opgegeten die ik zo goed aan de kant had gelegd!
Ik had net een luisterboek aan gezet toen het scherm stuk ging dus kon ik die niet uitzetten en toen ik vanmorgen wakker werd was Harry Potter nog steeds aan het praten. :')

Er was toch iemand die onze gewichten een beetje bij hield? (ook voor de eigen administratie) Ik weeg vandaag 73,3 kg *\o/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:12

Als ik veel zin heb in zoet neem ik vaak eerst een kauwgompje of ik ga mijn tanden poetsen. Dat wil wel eens helpen. Tweede keuze is dan fruit. Is het er dan nog, dan mag ik een stukje chocola of snoepje.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:19

Is er even officiele weeg dag afgesproken? Heb ik iets gemist? Haha

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:56

Ik heb aangegeven dat ik ze best wil bijhouden, maar dan wel graag een pb'tje zodat ik ze niet overal tussenuit hoef te vissen en het topic ook netjes blijft. Ik geloof dat uiteindelijk de gedachte was om iedere 2 weken te wegen. Alles wat ik deze week binnenkrijg zal ik in een tabel zetten. Dan een week niet en de week erop weer. Graag wel maar 1 gewicht per persoon (per 2 weken) doorgeven.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:04

Mizora schreef:
Ik heb aangegeven dat ik ze best wil bijhouden, maar dan wel graag een pb'tje zodat ik ze niet overal tussenuit hoef te vissen en het topic ook netjes blijft. Ik geloof dat uiteindelijk de gedachte was om iedere 2 weken te wegen. Alles wat ik deze week binnenkrijg zal ik in een tabel zetten. Dan een week niet en de week erop weer. Graag wel maar 1 gewicht per persoon (per 2 weken) doorgeven.

Excuus! Ik wist ook niet precies wanneer het weegmoment nou is.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:28

Geen probleem, het was nog niet zo specifiek besproken. Maar dit lijkt me de handigste aanpak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:47

Hier staat de teller weer op +2... Vorige week -2..
Heb niks gesnoept of wat dan ook.. Baal wel weer een beetje zo.. Motiveert ook echt totaal niet (wat het vorige week dus wel deed)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:59

Ik heb het er even zwaar mee zeg :+ poedersuiker gehad qua werk en daar niet de verleiding kunnen weerstaan waardoor ik over mn doelen heen zat..

Gisteren tot heel laat gewerkt en vanmorgen meteen door naar school voor stresstoets nummero 1, krentenbol en hard broodje met filet americain gehad.. Na de toets naar huis en dan de rest van de week plannen en boodschappen doen. Ik merk dat ik het gewoon erg lastig vind om gezond te eten -O- Moet gewoon weer bakjes gaan maken die ik zo kan pakken om mee te nemen of als ik trek heb.

Vanmiddag nog even naar paardlief en vanavond sporten denk ik, op naar een nieuwe week..